تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۳۲۱۲۷۲

کسب مقام اول جشنواره نانو توسط استاد دانشگاه یاسوج / «گوهرگانی» سرمایه‌گذاران را تهدید کرد / فریاد زدن در راهرو استانداری کار نادرستی است / اعزام نیروهای زبده به ارتفاعات دنا

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
پیش‌بینی ظرفیت اسکان بیش از ۱۷ هزار نفری در آموزشگاه‌های گچساران / آماده‌سازی ۳۲۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی ۹۷ در گچساران
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی سال جدید پیش‌بینی می‌شود بیش از۱۷ هزار نفر در آموزشگاه‌های این اداره اسکان داشته باشند.
دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با حضور روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد: هرساله اداره آموزش و پرورش گچساران برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند امکانات لازم را تجهیز و تدارک می‌بیند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۶ تعداد ۴۰ آموزشگاه در قالب ۲۹۰ کلاس درس در گروه‌های درجه ۱ و ۲ برای اسکان نوروزی در نظر گرفته شده بود، افزود: تعداد ۱۲ هزار و ۴۵۵ نفر در مدارس گچساران در ایام تعطیلات نوروزی اسکان داشتند.
پورالحسینی با بیان اینکه برای ایام تعطیلات نوروزی سال جدید تعداد ۴۲ آموزشگاه در قالب ۳۲۰ کلاس درس در سطح این شهرستان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷ هزار نفر در آموزشگاه‌های این شهرستان اسکان داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای اسکان نوروزی در سال جدید تعداد ۴۵۰ تخت در قالب سه آموزشگاه شبانه‌روزی، آموزشگاه‌های الف و ب که هریک از اتاق‌های اسکان ظرفیت تعداد پنج نفر را دارد در نظر گرفته شده است.
پورالحسینی بیان کرد: همچنین هر کدام از سوئیت‌های دوخوابه آموزش و پرورش گچساران نیز ظرفیت اسکان تعداد ۲۴ نفر را در ایام تعطیلات را دارد.
وی با اشاره به مدارس درجه یک برای اسکان مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: مدارس درجه یک دارای امکانات رفاهی مانند تلویزیون، یخچال و فرش جداگانه است و اما در مدارس و یا خوابگاه‌های درجه ۲ امکانات رفاهی به صورت مشترک و عمومی استفاده خواهد شد.
 
استفاده از جاده فرعی دیگر برای زیارت بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه خاتون در ایام نوروز ۹۷
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر عبور و مرور داشته باشند.
دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با حضور روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست جعفر برکتی اظهار کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند سامانه ۱۴۱ راهداری برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها در خدمت این مسافران قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در ادامه با اشاره به تعریض و بهسازی مسیر بی‌‌بی حکیمه خاتون به روستای بابا کلان گفت : مسافران و زائرانی که قصد زیارت مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون را دارند، می‌تواند از جاده فرعی دیگر جاده سد چم شیر عبور و مرور داشته باشند.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این جاده از جمله تعریض و خاکریزی انجام گرفته است، عنوان کرد: جاده فرعی دسترسی به مرقد مطهر بی‌بی حکیمه خاتون تا پایان سال برای رفاه حال مسافران نوروزی که قصد زیارت دارند آسفالت خواهد شد.
برکتی با بیان اینکه در دیگر جاده‌ها و راه‌های موصلاتی این شهرستان مشکل تردد و بهسازی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دو جاده گچساران به باشت و جاده گچساران به بهبهان که جاده گچساران و بهبهان هم اکنون به طول ۲۵ کیلومتر دو باند شده است برای تسهیل در تردد و رفت و آمد خودروها قرار گرفته است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی و ایجاد محورهای دوباند موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود، خاطرنشان کرد: با ایجاد مسیرهای بی‌خطر موجب افزایش ایمنی و سلامت جانی برای مسافران در هنگام سفر می‌شود.
وی افزود: در ایام نوروز گشت‌های راهداری به صورت شبانه روزی فعال هستند.
 
ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در پارک محله‌ای/ پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در گچساران
شهردار دوگنبدان گفت: پارک بانوان مکانی برای اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز خواهد بود.
دومین نشست ستاد تسهیلات نوروزی با حضور روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست مسعود ظفری اظهار کرد: شهرداری دوگنبدان به مناسبت آغاز سال جدید و میزبانی از مسافرانی نوروزی در سال جدید برنامه‌هایی را مصوب و تدارک دیده است.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: در جهت خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مسافرانی که در ایام نوروز به گچساران سفر می‌کنند، کمیته‌ای با عنوان خدمات شهری و رفاه عمومی در شهرداری دوگنبدان تشکیل شد و مصوباتی در این کمیته به تصویب رسید.
ظفری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مسافرانی که نمی‌خواهند از اسکان در مدارس و هتل‌ها استفاده کنند، گفت: در این زمینه شهرداری دوگنبدان برای رفاه و امنیت این مسافران پارک بانوان را برای اسکان خانواده در این ایام برای این مسافران در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین تهیه نقشه و شبکه معابر با نام قدیم و جدید و مکان‌های اسکان عمومی با رنگ پررنگ در نقشه‌ای که در جهت راهنمایی مسافران در ورودی شهر تحویل می‌گیرند نمایان شده است.
شهردار دوگنبدان از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام پیش از آغاز سال جدید گفت: رنگ آمیزی جداول، نصب پرچم، آذین بندی و نصب دو سفره هفت سین در سطح شهر و ایجاد چهار کیوسک راهنمای مسافر با نام از من بپرس از دیگر اقدامات این سازمان است.
ظفری اذعان کرد: برای ایجاد امنیت در ایام عید ممنوعیت اسکان در پارک‌های محله‌ای برای مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های شهرداری دوگنبدان است.
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه تهیه و توزیع پلاستیک جمع آوری زباله و خط‌کشی‌معابر از دیگر اقدامات این سازمان خواهد بود، ابراز کرد: طرح پاک سازی محله به محله قبل از آغاز سال جدید از نخاله‌ای ساختمانی قدیم و جدید از جمله برنامه‌های شهرداری دوگنبدان است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک شهری تمامی دست فروشان به منطقه‌ای در پشت از بازار میوه فروشان و مکانی برای پارک خودروهای شهروندان در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید در نظر گرفته شده است.
 
برگزاری نهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک در دانشگاه یاسوج
دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی دانشجویی گفت: نهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی مکانیک در دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: این کنفرانس دو روزه در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال جاری در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد.
وی گفت: گروه مهندسی مکانیک دانشگاه یاسوج با همکاری انجمن مهندسی مکانیک ایران این کنفرانس را برگزار خواهند کرد.
این عضو هیأت علمی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این کنفرانس گفت: در این دو روز از سخنرانان ویژه مهندسی مکانیک نیز بهره خواهیم برد.
علی امیدوار در پایان اضافه کرد: با توجه به دانشجویی بودن این همایش یکی از مهیج ترین بخش‌های پیش بینی شده، مسابقه هیجان انگیز چالش جاذبه (تخم مرغ) است که در محیط دانشکده ادبیات و علوم انسانی اجرا خواهد شد.
 
استفاده از نیروهای زبده ارتش و هلال احمر برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی/برای انتقال پیکر جانباختگان زمان مشخص نکردیم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نیروهای زبده ارتش و هلال احمر برای انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی استفاده می‌شود.
سید امان‌الله جهانبین در خصوص آخرین وضعیت انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج اظهار کرد: چندین روز از سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج می‌گذرد، تقسیم‌بندی بین دستگاه ها صورت گرفته و تیم‌های عملیاتی از همان ابتدا پای کار بودند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همان ابتدای وقوع این حادثه دلخراش تقسیمات بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در دو جبهه شمالی و جنوبی صورت گرفته ستاد در دو محور به دستور استاندار تشکیل شد.
وی بیان کرد: با هماهنگی با تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و مدیریت بحران کشور ستادهایی در سی‌سخت تشکیل شد و تیم های تخصصی جمعیت هلال احمر ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی سپاه پاسداران از ابتدا تاکنون در کنار هم به منطقه سقوط هواپیما اعزام و جهت انتقال اجساد جانباختگان سانحه اقدام کردند.
این مسوول تصریح کرد:به دلیل اینکه چند روزی هوا مساعد نبود امکان پرواز بالگردها میسر نبود و نمی توانستیم عملیات را سریع انجام دهیم ، ادامه عملیات نیازمند صبر و حوصله و تخصص کافی است.
جهانبین تصریح کرد: به دلیل اینکه در بالای کوه و محل سقوط هواپیما بارش برف زیاد و سرعت وزش باد بالا است و احتمال ریزش بهمن هم وجود دارد سعی کردیم از نیروهای زبده و تخصصی ارتش و جمعیت هلال احمر استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: دو روز گذشته عملیاتی صورت گرفت و مقداری از بقایای اجساد به پایین کوه منتقل و تحویل مقامات قضایی و همچنین پزشکی قانونی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شب گذشته هم ستاد مدیریت بحران تشکیل و استاندار تأکید داشت در صورت پایداری شرایط جوی بالگردهای مستقر در فرودگاه یاسوج به همراه تیم‌ها تخصصی به منطقه اعزام شوند و برای انتقال پیکر عزیزانمان اقدام کنیم.
وی در خصوص استفاده از ظرفیت مردمی گفت: ستاد مردمی در شهرستان دنا تشکیل شده و در جهت تغذیه، اسکان و دیگر برنامه ها با ما همکاری دارند و مقرر شد از ظرفیت مردمی که توانایی رفتن به کوه را دارند در کنار ارتش و سپاه استفاده شود و زمان برای انتقال پیکر جانباختگان مشخص نشده است.
 
لزوم مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی/ افزایش محسوس مصرف آب مشترکین در ماه آخر سال
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی تأکید کرد و از افزایش محسوس مصرف آب مشترکین در ماه آخر سال خبر داد.
سید یعقوب فرجی با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ پایانی سال افزایش می‌یابد اظهار داشت: انجام خانه‌تکانی باعث بالا رفتن مصرف بالای آب می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بالا رفتن میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می‌شود.
فرجی یادآور شد: به همین دلیل ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری را بیش از ۱۸۰ لیتر در شبانه‌روز عنوان کرد و گفت: این میزان مصرف روزهای پایان سال و هنگان خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی عنوان کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در این ارتباط می توانند زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم آورند.
فرجی بیان کرد: اصلاح برخی از روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به رغم مصرف بالای آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای استان تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب را به کار خواهد بست.
 ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی پرداخت شد.
داریوش دیودیده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون از محل طرح رونق تولید ۱۱۰ میلیارد تومان به حدود ۳۰۰ واحد تولیدی استان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات هم در بخش صنعت و معدن و هم در بخش کشاورزی پرداخت شد، افزود: از این میزان حدود ۱۰ میلیارد تومان در بخش بازسازی و نوسازی و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های سرمایه‌ در گردش و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد پرداخت شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ واحد تولیدی راکد فعال و ۹۲ فرصت شغلی از طریق این ۱۰ واحد احیاء شد که بخشی از این اشتغال مربوط به کارگران قبلی و بخشی کارگران جدید بوده است.
 
کسب مقام اول جشنواره نانو توسط عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج
یک عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج رتبه اول مشترک محققان برتر در دوازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو را کسب کرد .
در دوازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو از ۵ موسسه پژوهشی و دانشگاه برتر، ۱۰ محقق جوان برتر و ۳ مجله برگزیده تقدیر شد.
در این جشنواره، دکتر مهراورنگ قائدی موفق شد در حوزه " کاربرد نانو ساختارها در استخراج و پیش تغلیظ ترکیبات یا حذف و تخریب آلاینده ها" به مقام اول مشترک دست یابد.
گفتنی است انتخاب ۱۰ محقق برتر از میان ۶۰۰۰ طرح مختلف و گزینش موسسات پژوهشی از میان ۲۰۰ مرکز تحقیقات انجام شده بود که بخشی از شاخص ها دارای رویکرد تجاری سازی و همکاری های صنعتی بود .
دکتر قائدی پیش از این توانسته بود عنوان شیمیدان برجسته ایران را کسب کند .
 
 
پیگیری مشکلات سرمایه گذاران جز وظایف ذاتی مدیران است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیگیری مشکلات سرمایه گذاران جز وظایف ذاتی مدیران است اما این مسئله دلیلی نمی شود که سرمایه گذار از راه دعوا و جنجال به مقابله با استاندار و سایر مدیران بانکی بپردازد .
جعفر گوهرگانی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه، حمایت از سرمایه گذار از اولویت های اصلی دولت است، افزود: هیچ سرمایه گذاری حق ندارد با دعوا و ایجاد شلوغی در فضای اداری به استیفای حقوق خود بپردازد و ایجاد سر و صدا تنها به ضرر خود سرمایه گذار است و به هیچ عنوان شیوه مناسبی برای حل مشکلات نیست .
وی اظهارکرد: نباید با اینگونه رفتارها جامعه را ملتهب کرد، بدون شک ایجاد دستگاه های تخصصی برای تسریع در حل مشکلات سرمایه گذار است و با وجود بانک ومعاونت تخصصی مراجعه به استاندار کار اشتباهی است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، استاندار وظایف متعددی بر عهده دارد، اظهار داشت: مشکلات یک سرمایه گذارو کشاورز بخش کوچکی از این وظایف است و داد و فریاد زدن در محیط استانداری امر نادرستی است .
گوهرگانی تصریح کرد: این رویه ناپسند هرگز نباید تکرار شود و اگر سرمایه گذاری قبل از مراجعه به دستگاه اجرایی و بانک تخصصی در دفتر استاندار حضور یابد بدون شک حل مشکل وی در اولویت کاری ما نیست .
وی ادامه داد: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها و سایر مسئولان در قبال مردم مسئولند و برای کسب رضایتمندی آنها باید تمام تلاش خود را به کار گیرند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، وضعیت کارکرد متولیان بخش اقتصادی در تمامی دستگاه های دولتی نسبت به گذشته متغیر است، عنوان کرد: حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران وظیفه ذاتی مسئولان است .
گوهرگانی بر وحدت رویه تمامی دستگاه های خدمات رسان، بانک ها و سرمایه گذاران تاکیدو بیان کرد: مدیران باید با هوشیاری در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران اقدام کنند و سرمایه گذاران با انگیزه و اهل کار را به بانک ها معرفی کنند .
وی تصریح کرد: باوجود برگزاری جلسات متعدد روند سرعت بخشی به درآمدزایی، اشتغال زایی و وضعیت اقتصادی استان ملموس نیست و باید به شکل جدی تری در این قضیه ورود پیدا کرد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خواستار مشارکت و همراهی مسئولان با سرمایه گذاران حقیقی و پای کار شد و افزود: بدون شک اتلاف وقت، اتلاف سرمایه، فرسایشی شدن طرح و نارضایتی مردم را در پی دارد .
گوهرگانی اضافه کرد: بانک ها می توانند با تعامل بهتر سرمایه گذار را تشویق تا از هر بانکی تسهیلات دریافت می کنند در همان بانک سرمایه گذاری نمایند که موجب رضایت بانک و دریافت مجدد تسهیلات برای سرمایه گذار شود.
 
طرح نظارت بر مراکز گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نظارت بر مراکز ارائه خدمات گردشگری در تعطیلات نوروز خبر داد.
 
نشست صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در این نشست با بیان اینکه موارد خوبی در منشور حقوق شهروندی دیده شده است که باید جامه عمل پوشانده شود، اظهار داشت: بازرسی از ادارات و بازرسی در ایام تعطیل نقش موثری در بهبود حقوق شهروندی و کنترل آسیب‌ها و تخلفات دارد.
وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و نگاه صحیح به رفع مشکلات جامعه هدف، افزود: نگاه طلبکارانه به مراجعین و ارباب رجوع یک آسیب است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد قانون‌شکنی را یک آسیب بزرگ دانست و بیان کرد: قانون‌مداری باید سرلوحه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از ایجاد ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در راستای افزایش خدمات گردشگری خبر داد و اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در فضاهای بین‌راهی، مجتمع‌های خدمات رفاهی و فضاهای گردشگری اقدامات مناسبی انجام شده است.
محمود باقری افزود: مجوز ایجاد اردوگاه‌های گردشگری با هدف خدمات‌دهی بیشتر و بهتر به گردشگران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صادر می‌شود و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: در این راستا، در محور یاسوج -گچساران نیز مجوز ایجاد اردوگاه گردشگری صادر شده است.
 
 تهدید سرمایه‌گذاران توسط معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر سرمایه‌گذاری قبل از مراجعه به دستگاه اجرایی و بانک مربوطه، به استاندار مراجعه کند کار وی را جزء اولویت کاری خود قرار نمی‌دهیم چون در حقیقیت وقت استان را تلف می‌کند.
 
نشست کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.
جعفر گوهرگانی در این نشست با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذاری حق ندارد برای پیگیری کار خود در سیستم اداری سر و صدا کرده و با راه انداختن دعوا بخواهد کار خود را راه بیندازد، اظهار داشت: با سر و صدا نمی‌شود کار کرد و با چنین اقداماتی بیشترین ضرر و زیان را خود سرمایه‌گذاران می‌برند.
وی افزود: سرمایه‌گذاران باید حمایت شوند و در اسرع وقت به کارشان رسیدگی شود اما این بهانه‌ای نشود که سرمایه‌گذار به هر دلیلی داد و فریاد خود را بر سر استاندار یا مدیر بانک یا هر دستگاه دیگری بلند کند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید جامعه را با این رفتار ملتهب کنیم، گفت: وقتی بانک تخصصی، مدیرکل تخصصی و معاونت تخصصی وجود دارد، دلیلی ندارد سرمایه‌گذاران وقت استاندار را برای پیگیری کار خود بگیرند و این کار صد در صد اشتباه است.
گوهرگانی بیان کرد: استاندار وظایف متعددی دارد و کار شما یک جزء از آن کارها است، اینکه کشاورز یا سرمایه‌گذار در دفتر استاندار سر و صدا کند کار درستی نیست.
وی با تأکید بر اینکه این رویه نباید تکرار شود، ابراز کرد: اگر سرمایه‌گذاری قبل از مراجعه به دستگاه اجرایی و بانک مربوطه، به استاندار مراجعه کند کار وی را جزء اولویت کاری خود قرار نمی‌دهیم چون در حقیقیت وقت استان را تلف می‌کند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه مدیران عامل بانک‌ها، کارشناسان و معاونت‌ها و واحدهای فنی آنها، سازمان‌ها و کارشناسان دولتی این است که به مردم خدمت کنند و باید کار مردم را با نظر مساعد انجام دهیم.
گوهرگانی با بیان اینکه ما وظیفه داریم دست کسانی که می‌خواهند اشتغال‌زایی کنند را بگیریم، اظهار کرد: وضعیت کارکرد متولیان بخش اقتصادی در تمام دستگاه‌های دولتی نسبت به گذشته متغیر شود.
وی بیان کرد: نحوه کارکرد و نگرش ما به بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید تا حدودی عوض شود سرمایه‌گذارانی که محق حمایت هستند، سریعا اولویت‌بندی کنیم تا مشکل‌شان در اسرع وقت حل شود و اگر مشکلات قابل حل نبود باید سرمایه‌گذار و متقاضی را متقاعد کنیم که ما همه تلاش‌مان را انجام دادیم و پا به پای شما بودیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌گذاران تحت هیچ شرایطی صدای خود را بالا نیاورده و دولت را تضعیف نکنند، گفت: در کارگروه رفع موانع تولید نگاه‌ها به سمت و سویی باشد که اگر مسئولی بخواهد کمک کند به او کمک کنیم اما اگر قصد کار نداشته باشد همه یک صدا با او مخالفت کنیم.
گوهرگانی بیان کرد: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران وحدت رویه داشته باشند که هر کس قضیه را به نحوی که خود می‌خواهد رقم نزند، اگر کسی بدهکار سیستم بانکی است باید در حد توان بدهی خود را برگرداند تا بانک هم بداند که آدم پای کاری است و انگیزه داشته باشد دوباره به او تسهیلات پرداخت کند.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به سیستم اداری و بخشی نیز به دیدگاه‌های برخی سرمایه‌گذاران برمی‌گردد، گفت: روند سرعت‌بخشی به درآمدزایی، اشتغال‌زایی و وضعیت اقتصادی استان با وجود برگزاری جلسات متعدد خیلی ملموس نیست و باید به صورت جدی‌تر به قضایا وارد شویم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران حقیقی کمک کنیم، اظهار کرد: اتلاف وقت سبب اتلاف سرمایه، فرسایشی شدن طرح و دلسرد شدن مردم می‌شود.
گوهرگانی با بیان اینکه بسیاری از بانک‌ها می‌توانند با تعامل بهتر سرمایه‌گذار را تشویق کنند، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران را باید تشویق کنیم که از هر بانکی تسهیلات گرفته‌اند سرمایه خود را نیز در آن بانک قرار دهند تا هم بانک راضی باشد و هم خود سرمایه‌گذار بتواند نسبت به دریافت تسهیلات مجدد اقدام کند.
 
 طرح نظارت بر مراکز گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نظارت بر مراکز ارائه خدمات گردشگری در تعطیلات نوروز خبر داد.
 
نشست صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در این نشست با بیان اینکه موارد خوبی در منشور حقوق شهروندی دیده شده است که باید جامه عمل پوشانده شود، اظهار داشت: بازرسی از ادارات و بازرسی در ایام تعطیل نقش موثری در بهبود حقوق شهروندی و کنترل آسیب‌ها و تخلفات دارد.
وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و نگاه صحیح به رفع مشکلات جامعه هدف، افزود: نگاه طلبکارانه به مراجعین و ارباب رجوع یک آسیب است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد قانون‌شکنی را یک آسیب بزرگ دانست و بیان کرد: قانون‌مداری باید سرلوحه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از ایجاد ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در راستای افزایش خدمات گردشگری خبر داد و اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در فضاهای بین‌راهی، مجتمع‌های خدمات رفاهی و فضاهای گردشگری اقدامات مناسبی انجام شده است.
محمود باقری افزود: مجوز ایجاد اردوگاه‌های گردشگری با هدف خدمات‌دهی بیشتر و بهتر به گردشگران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صادر می‌شود و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: در این راستا، در محور یاسوج -گچساران نیز مجوز ایجاد اردوگاه گردشگری صادر شده است.
 
دستگاه‌های برتر استان در رعایت حقوق شهروندی معرفی شدند
دستگاه‌های برتر استان در زمینه رعایت حقوق شهروندی و حجاب وعفاف در کهگیلویه وبویراحمد معرفی شدند.
در نشستی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، تعدای از فرمانداران و جمعی از مدیران استان برگزار شد، شرکت امور آب منطقه‌ای، امور شعب بانک کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را که در زمینه رعایت حقوق شهروندی در سال جاری کسب کرده بودند، معرفی شدند.
همچنین فرماندهی نیروی انتظامی، اداره کل آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و سازمان تبلیغات اسلامی نیز به ترتیب رتبه نخست تا چهارم در زمینه رعایت حجاب و عفاف در سال جاری در استان را کسب کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: این تعداد دستگاه‌های برتر در زمینه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف براساس شاخص‌های اعلام شده و دستورالعمل‌های اجرایی در سطح ملی شناسایی و معرفی شدند.
سید محمدکاظم نظری افزود: ۹ محور اساسی برای معرفی و شناسایی دستگاه‌های برتر در زمینه حقوق شهروندی اعلام شده که این نهادها براساس این شاخص‌ها به عنوان ادارات برتر شناخته شدند.
وی اظهار داشت: برپایی میزخدمت، آموزش کارکنان، الکترونیکی کردن سیستم‌های خدمات رسانی، تبلیغات محیطی، تشویق کارکنان موفق وحضور در متن مردم از جمله این شاخص‌ها برای ارزیابی دستگاه‌های برتر در زمینه حقوق شهورندی است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی گام موثری در دستیابی به اهداف و صیانت از حقوق شهروندان است.
حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، افزود: موارد خوبی در منشور حقوق شهروندی دیده شده است که باید به این حوزه جامع عمل پوشیده شود.
میرمحمدی با بیان اینکه، تکریم ارباب رجوع و نگاه صحیح به رفع مشکلات جامعه هدف ضروری است، ابراز داشت: عدم تکریم و نگاه طلبکارانه به مراجعین یک آسیب است.
وی با تاکید به اینکه، ضرورت دارد که قانون مداری سرلوحه فعالیت‌های ما قرار بگیرد، افزود: قانون شکنی یک آسیب بزرگ در جامعه است.
میرمحمدی از اجرای طرح نظارت بر مراکز ارائه خدمات گردشگری به عنوان حقوق شهروندی در استان در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1