تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۲۱۱۱۶

تحلیلی بر طرح استیضاح دو وزیر توسط «غلامرضا تاجگردون»

۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛رضامرادی طوف خیمه

پس از آنکه عباس آخوندی در بیست وچهارم مرداد سال یکهزار سیصدو نود دو با ۱۵۹ رای، در مجلس یازدهم شورای اسلامی وبا ۱۸۸ رای درمجلس دوازدهم، اعتماد نمایندگان مردم را برای تیکه بر صندلی وزارت خانه میدان آرژانتین جلب نمود، کسی امروز پس گذشت آن همه روز وسال گمان نمی‌برد که حق با مجموع ۳۴۷ نماینده مخالف دو دوره مجلس شورای اسلامی در انتخاب عباس آخوندی به عنوان وزیر راه وشهرسازی دولت حسن روحانی است.
هزینه این سماجت در اعتراف‌های این نمایندگان را گاهی در اندازه‌های کلان، مردمی خواهند داد که به امید اثر بخشی ودگرگونی درشرایط فعلی‌شان، فردی را به عنوان نماینده انتخاب، و روانه خانه ملت می‌سازند که با تصمیم گیری‌هایشان تغییررا درامور زندگی خود لمس کنند، اما به شبی، با صد آه وافسوس نه تغییری می‌بینند وبلکه گاهی خودرا مقصری می‌دانند که براساس آن به مثل می گویند؛ خودکرده را تدبیر نیست.
یکی از برجسته‌ترین نمایندگان، غلامرضا تاج گردون نماینده حوزه انتخابیه مردم گچساران و باشت و رئیس کمسیون برنامه و بودجه در دو دورمجلس شورای اسلامی است.
غلامرضا تاج گردون براساس افکار عمومی در پایگاه فکری حوزه انتخابیه خود یکی ازچندین چهره سیاسی برجسته کشوری وبین المللی در طول چند سال اخیر در دولت روحانی است.
پذریش مسئولیت نمایندگی مردم از سوی هرفرد، مشابه قبول به نمایش گذاردن چهره ای شایسته ازنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های گوناگون داخلی وخارجی است.
بدیهی است هرگونه انتخاب ویا انتصاب ازسوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای فردی که حائز شرایط علمی وعملی درآن پست و مقام نیست، چهره واقعی نظام را درداخل وخارج از کشور خدشه دار خواهد ساخت.
غلامرضا تاج گردون یکی از حامیان علمی وعملی عباس آخوندی وزیر پیشنهادی حسن روحانی در وزارت راه وشهرسازی و علی ربیعی در وزرات خانه تعاون کار ورفاه اجتماعی بود.
فراموش نکرده‌ایم که غلامرضا تاج گردون در بیست وپنجم مرداد ۹۶ درصحن علنی مجلس با نطقی کوبنده، یکی از مهم‌ترین دلایل خود را درحمایت از وزیری که دو بار توسط نمایندگان ملت استیضاح شده بود را توسعه و نوسازی ناوگان هوایی کشور، عذر خواهی وزیر از مردم واستعفای یک معاون وزیر، عنوان کرده بود.
متاسفانه غلامرضا تاج گردون پس از آن که در گفت وگویی با خبرگزاری ایلنا در ۹۶/۰۵/۲۵ با رسانه ای کردن آن نطق خود درمجلس وهمه گیر شدن این دفاع درفضای مجلس وهمچنین عمومی ومجازی جامعه، مقدمات مساعد کردن افکارعمومی را نسبت به وزیر استیضاح شده مثبت کرد تا رای خود به محکوم کردن استیضاح سوم و برکناری این وزیررا، علمی وکارشناسی شده جلوه دهد.
اما باید پرسید غلامرضا تاج گردون این نماینده مجلس، پس از چه فعل وانفعالات ریاضی، شیمی، حساب و شاید هندسی به این نتیجه رسیده است، نامه ای با پشتوانه امضا خود وذکرهمان دلایل وعناوینی چون عدم رسیدگی به ناوگان هوایی و… در پیج اینستاگرام خودوسایت ها وخبرگزاری ها وهمچنین انتشار تصویر از نامه ها و سندهایی دال برآماده سازی، افکار عمومی برای برکناری ویا استعفای همان وزیری را ارائه دهد، که خود چندی پیش همان دلایل را سند بر رد استیضاح نه اول، نه دوم بلکه سوم این وزیر دانسته است؟
آقای تاج گردون اگر در روز استیضاح آنگونه با رگ‌های باد کرده گردن برای بقاء وزیری که ۲ بار مورد استیضاح نمایندگان ملت قرار گرفته بود تعصب به خرج نمی‌دادید، واجازه می‌داد تا نمایندگان، وزیر استیضاح شده را برکنار کنند، شاید اکنون ما شاهد رفتن عزیزانمان درسانحه قطارآذربایجان_خراسان با ۱۲۷ کشته ومجروح، کشتی باربری سانچی با ۳۲ کشته ومفقود الاثر، واژگونی اتوبوس زائران مشهد مقدس با ۴۲ کشته ومجروح، واژگونی اتوبوس در جاده یاسوج به اصفهان با ۴۲ کشته ومجروح و…همکنون هم شاهد سقوط هواپیمایی شرکت آسمان در پرواز تهران به یاسوج با پر کشیدن چند باره هموطنانمان درآسمان، زمین ودریای ایران، آن هم تنها در طول ۱۷ ماه نمی‌بودیم.
دگر بار باید پرسید غلامرضا تاج گردون این نماینده مجلس پس از چه فعل وانفعالات ریاضی، شیمی، حساب وشاید هندسی به این نتیجه رسیده است پس از میهمان کردن علی ربیعی وزیر کار تعاون ورفاه اجتماعی در سالن پدخندق شهرستان گچساران، درست پیش از رای مجدد مردم این حوزه انتخابیه و راهی نمودن وی به خانه ملت، در حضور جمع کثیری از کارگرانی که تنها از وی و، وزیر مطبوعش تحقق آتیه شغلی، برابروهمسان سازی حقوق ودستمزد، تبدیل وضعیت شغلی و ریشه کنی استخدام‌های سفارشی را استمداد کردند، ولی این نماینده چگونه وبرچه معیاری می‌تواند مردم حوزه انتخابیه خود وجامعه کارگری وزارت نفت وبه خصوص جوانان شهر بام نفتی گچساران وایران را متقاعد کند که وزیری را که برای محقق ساختن حقوق ابتدایی وحقه آنان به این عرصه فرا خوانده است، اکنون توسط خود وی مجبور ویا تشویق به استعفا می‌شود؟
امیداست همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیقات وراستی آزمایی در زمانی بیشتر و با حساسیتی بیش از پیش مقدمات ورود افرادی را به وزارتخانه ای که نمایندگان مجلس، کلید داران امین آن هستند را فراهم سازند تا چنین شخصیت‌هایی، اینگونه از جان و سرمایه مردم برای ارتقاءوتثبیت جایگاه ومقام خود نردبان ترقی را با شعبده ای غیب ویا مجدد پدیدار نسازنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Romania
آه وفغان آه وفغان ما مردم دودهایی از آن بلند می شود وچشم افراد .از مردم را خواهد گرفت شک نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای خدا پدر و مادرت را رحمت کند با این متن زیبا
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون . مثل اینکه زمان . می باشد و باید .
عليزاده
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون مرد. است
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
نه په اونایی که میگفتند خرید هواپیما اولویت اول نیست و با تمسخر هواپیماهای جدید را لوکس میدانستند چه ؟ یعنی دیواری کوتاهتر از دیوار آخوندی نیست؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
هدف ایشان فقط امتیاز شخصی بود که تا حدودی قول داده شپه
باگ
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم یه روز گچساران بره جز خوزستان....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1