تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۳۲۰۹۸۰

جزئیات امداد در ۳ متر برف ارتفاعات «دنا»

۱
۰
کبنا ؛مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت تیم‌های کوهنوردی هلال احمر و ارتش در عملیات سقوط هواپیما در مورخ دوشنبه ۷ اسفندماه ۹۶ خبر داد.
به گزارش کبنا، سید امان‌الله جهانبین در جمع خبرنگاران از بازگشت تیم‌های کوهنوردی هلال احمر و ارتش در عملیات انتقال پیکر جانباختگان سانحه دلخراش هوایی تهران-یاسوج خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۱۸ نفر از نیروهای عملیاتی هلال احمر و ارتش که به منظور پیدا کردن پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیما بوسیله هلی کوپتر و به شکل هلی برد به کوه نغل اعزام شده بودند بازگشتند.
وی تصریح کرد: در این عملیات که صبح روز دوشنبه انجام پذیرفت همه نیروها شرکت داشتند و چهار بالگرد در انتقال نیروها عملیات پرواز انجام دادکه همه ۱۸نفر نیروی عملیاتی در ساعت ۲۲ دوشنبه شب هفتم اسفند ماه با پیمودن مسیر کوهستانی و برف گیر قله نغل تا پایین دامنه کوه به سلامت برگشتند.
این مسؤول عنوان کرد: در این عملیات نیروها قسمت‌هایی از پیکرهای عزیزان سقوط هواپیما را پیدا کرده و با خود به پایین انتقال ودر اختیار مسولین ذیربط قرار دادند.
فرماندار سی‌سخت گفت: برای ادامه ی عملیات جستجو و انتقال پیکرها به زیر ساختهای تخصصی نیاز است .
بهشتی روی گفت :قرار گرفتن نقطه ی سقوط در مسیر بهمن و احتمال بروز خطر ریزش برف را یاد اور شد وافزود : از روز پنجشنبه با پایدار شدن شرایط_جوی کار گروهای امدادی از سر گرفته می شود.
انتقال پیکرهای هواپیمای تهران-یاسوج به سه هفته دیگر موکول شد/جزئیات امداد در ۳ متر برف دنا
به گزارش کبنا، نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی حادثه سقوط هواپیما تهران-یاسوج با حضور هیمالیانوردان برگزار شد.
با توجه به شرایط سخت و بارندگی‌ها در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، وضعیت اعزام امدادگران برای انتقال مابقی پیکرها را باید در دو تا سه هفته آینده جستجو کرد، کما اینکه در همین زمان نیز تیم‌های ارزیاب به ارتفاعات محل حادثه اعزام خواهند شد.
با این شرایط بارندگی برف و هوای نامساعد، اصلاً متوجه نمی‌شویم وسایل جستجوی ما به لاشه هواپیما برخورد کرده یا پیکر سرنشینان را پیدا می‌کند.

 
 
اعزام تیم های امدادی جدید به منطقه دنا/ جعبه سیاه پیدا نشده است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم های امدادی جدید متشکل از تکاوران ارتش و نیروهای هلال احمر در راستای کمک و پشتیبانی نیروها، به منطقه کوه گل اعزام می شوند.
عزیز فیلی در جمع خبرنگاران افزود: در چند روز گذشته شناسایی خوبی در منطقه هدف انجام شد و روزگذشته بازنگری و ارزیابی مجدد محقق شد.
فیلی خاطرنشان کرد: همچنین کمپ های جدید و محل اسقرار بالگردها مشخص شد و از روز پنجشنبه که هوای خوبی خواهیم داشت، عملیات از سر گرفته می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی در ارتفاعات وزش باد و ابرناکی را شاهد هستیم و عملیات ما تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.
فیلی با بیان اینکه در کنار این توقف، نیروها آماده فعالیت و پشتیبانی برای عملیات روز پنجشنبه می شوند، ابراز داشت: تیم های مردمی نیز در این راستا تجهیز خواهند شد و به کمک نیروهای امدادی خواهند رفت.
معاون عمرانی استاندار در رابطه با جعبه سیاه هواپیما، گفت: جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده است.
 
خلبان فولاد ۳سال درشرایط بد آب وهوایی اقیانوس هند پرواز می کرد
برادر "خلبان فولاد" کاپیتان پرواز بی بازگشت ۳۷۰۴ تهران- یاسوج گفت: خلبان فولاد سه سال در خطوط هوایی هند و بر فراز اقیانوس هند و خط استوا در بدترین شرایط هوایی پرواز می کرد.
فولاد افزود: ما همه داغدار این مصیبت بزرگ هستیم و در غم همه عزیزانی که به سوی عبودیت رفتند، عزادار هستیم.
وی با بیان اینکه ما برای تمامی از دست رفتگان طلب مغفرت می کنیم، اظهار داشت: ما همه این عزیزان را فرزندان خود می دانیم و در غم همه شریک هستیم.
فولاد با اشاره به خصوصیات شخصیتی کاپیتان فولاد تصریح کرد: ایشان فردی وارسته، پاک، مومن، به شدت متعهد به مردم و اهل نماز و رزمنده دفاع مقدس بودند.
وی اظهار داشت: ایشان در دوران دفاع مقدس، در هوانیروز خدمت می کردند و در کشور نفر اول پرواز با ای تی آر بودند.
فولاد بیان داشت: ایشان ۴۲ سال با همه هواپیماهای سبک و سنگین و هواپیمای توپولوف پرواز می کرد و در این امر بسیار مهارت داشته و همواره نیز توکل داشتند.
وی افزود: مرحوم فولاد همواره می گفتند که چه بهتر که مرگ من در راه خدمت به مردم باشد.
فولاد با اشاره به سابقه درخشان پروازی کاپیتان فولاد اظهار داشت: در زلزله سال ۵۸ طبس در حالی که مجروح در هواپیما داشتند، هواپیمای ایشان در اثر یخ زدگی قفل شد و ایشان هواپیما را در عشق آباد شوروی در یک اتوبان با سلامت به زمین نشاندند و بعد از رفع نقص هواپیما در همان اتوبان بلند شد و به ایران بازگشت.
وی تصریح کرد: کاپیتان فولاد چندین بار هواپیما را با نقص فنی سالم به زمین نشاند و در سال ۹۲ نیز یکی از موتورهای هواپیما در پرواز یاسوج از کار افتاد و ایشان بدون هیچ حادثه ای هواپیما را به سلامت در باند فرودگاه یاسوج به زمین نشاند.
فولاد اظهار داشت: ایشان ۱۸ هزار ساعت پرواز داشته و مسیر تهران به یاسوج را بیش از ۴۰۰ بار پرواز کرده بودند.

دو منطقه برای فرود بالگرد در ارتفاعات دنا مشخص شده است
فرماندار شهرستان دنا گفت: دو منطقه برای فرود بالگرد در ارتفاعات دنا مشخص شده است.
بهشتی روی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به ارزیابیهای انجام شده این نقاط شاخص گذاری شده و این محلها در ارتفاع ۳۱۰۰ متر و ارتفاع ۳۸۰۰ متر خواهد بود.
فرماندار دنا بیان داشت: تیم تخصصی که روز گذشته به ارتفاعات رفتند ارزیابی میدانی درمحل لاشه هواپیما در در مسیرهای منتهی به محل انجام دادند.
وی افزود: با توجه به ارزیابی های انجام شده از محل استقرار نیروها در کوه گل تا محل لاشه هواپیما سه کمپ احداث می شود.
بهشتی روی تصریح کرد: محل احداث این کمپها جانمایی شده و شاخصهایی نیز برای شناسایی کمپینگها مشخص شده است.
وی افزود: همچنین در صعود روز گذشته ارزیابان به محل لاشه، ارزیابی میدانی در مختصات جغرافیای لاشه انجام و شعاع مورد نظر برای بررسی و جستجوی پیکرها بررسی و فیلمبرداری و عسکبرداری نیز از محل انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آروین آموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
چرا اطلاعات غلط میدید به مردم؟کجای این افرادی که رفتند تو ارتفاعات از نیروهای دولتی بودند؟!به خدا یه دونه نیروی هلال احمر و ارتش در بین نبود بلکه چنتا افرادی که صعود کردند از اهالی بومی روستای کره به اتفاق چنتا محیط،بان شهرستان دنا که پس از هماهنگی با فرمانداری رفتند با حدااقل امکانات و بدون استفاده از بالگرد پس از ساعت ها پیاده روی در برف و پس از تحمل سختی تعدادی از اجساد رو پایین اوردند.خواهشا این کار بزرگ رو به نام ارگانی تموم نکنید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1