تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۲۰۵۳۸

وضعیت نامناسب ساختمان شورای حل اختلاف باشت / رفتار با ارباب رجوع در دستگاه قضا حسنه است (+تصاویر)

۰
کبنا ؛دیدار سالانه اعضای شورای حل اختلاف با قضات حوزه کاری در شهرستان باشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از باشت، در این دیدار که با حضور اعضای شورای حل اختلاف، رییس دادگاه شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر باشت و  معاون شهرداری این شهر در محل دادگاه باشت برگزار شد در مورد کمک به ترمیم ساختمان شورای حل اختلاف نکاتی بیان شد و همچنین از سوی شورای حل اختلاف از قضات و مجموعه دادگستری این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
قربانعلی آرمیان، عضو  شورای حل اختلاف شماره ۱شهرستان باشت در این جلسه با تقدیر از همکاری مجموعه دادگستری این شهرستان در جهت رسیدن به اهداف این شورا تلاش کرده اند، گفت: باشت به دلیل وجود گروه ها و طوایف مختلف و وسعت کم از شرایط ویژه ای برخوردار است لذا کسانی که عضو شورای حل اختلاف این شهرستان هستند بایستی با شناسایی گروه ها و طیف های مختلف مردم از روانشناسی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند با مدیریت بهص برنامه های این شورا در جهت رفع اختلافات کمک نمایند.
وی افزود: اعضای شورای حل اختلاف باید با توجه به شناخت از رفتار طوایف و گروه ها در برخورد با مراجعه کنندگان دقت داشته باشند.
آرمیان مردم باشت را تشنه اخلاق و رفتار خوب توصیف کرد و ادامه داد: خیلی از مشکلات به واسطه جو ایلی و عشیره ای با اخلاق و رفتارهای مناسب قابل حل است.
وی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف ابراز داشت: ناراحتی ما زمانی است که در پایان ماه پرونده ای از آمار کسیر می شود زیرا این موضوع نشان می دهد که پرونده در شورای حل اختلاف قابل حل نبوده و به دادگاه و دادسرا ارجاع می شود.
آرمیان ادامه داد: خوشحالی ما نیز زمانی است که بتوانیم پرونده ای را در شورا به سرانجام برسانیم و در این مدت نیز بسیاری از پرونده هایی بود که علیرغم پیچیدگی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مختومه شده است.
وی در ادامه به وضعیت نامناسب ساختمان شورای حل اختلاف باشت اشاره کرد و بیان داشت: این ساختمان در شأن دادگستری و شورای حل اختلاف نیست لذا از مجموعه شهرداری و شورای شهر تقاضای همکاری در بحث ساماندهی ساختمان اداری را داریم.
عضو شورای حل اختلاف شماره ۲شهرستان باشت با ارائه گزارشی از عملکرد این شعبه در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶ تعداد پرونده های ورودی تعداد ۲۰۵ پرونده، تعداد ۱۹۵ دادنامه و ۱۲۷ پرونده سازشی داشته ایم که با این علمکرد به خود می بالیم.
سید عقیل طاهری؛ رئیس شورای حل اختلاف شماره یک شهرستان باشت نیز در این نشست با تشکر از دادستان و مجموعه دادگستری این شهر به خاطر ایجاد امنیت، کاهش منازعات و سرقت . همراهی و همکاری و راهنمایی های اعضای شورای حل اختلاف، اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد ۵۲۸پرونده های ورودی به این شعبه  بوده که این آمار علاوه بر پرونده های مانده از سال ۹۵ است.
وی بیان داشت: علاوه بر این نیز تعداد ۶۰۱مورد دادنامه و ۱۴۳ پرونده سازشی در این شعبه رسیدگی شده است.
ارسلان سلیمانی، رئیس دادگاه شهرستان باشت نیز در این نشست با اشاره به فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف اظهار داشت: فلسفه وجودی شورای حل اختلاف ، سازشی است پس باید تمام تلاش ها در زمینه سازش در پرونده ها باشد.
وی ادامه داد: باید تمام تلاش ها شود تا در تنظیم صورتجلسه و گزارش اصلاحی پرونده های سازشی دیگر شاهد صدور اجرائیه نباشیم.
سلیمانی در ادامه به بافت عشیره ای و قبیله ای شهرستان با توصیه به اعضای شورای حل اختلاف بیان داشت: از رفتارهایی که موجب ایجاد شائبه در مورد اعضای شورای حل اختلاف بپرهیزید.
وی شورای حل اختلاف را نوپا دانست و افزود: اعضای این شورا به صورت افتخاری و در ازای دریافت حق الزحمه ناچیز فعالیت می کنند ولی کار در ساختمان اداری کنوننی در شأن آنها نیست و انتظار است مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر در صورت امکان در تعمیرات ساختمان و ملزومات اداری همکاری نمایند.
رئیس دادگاه شهرستان باشت تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که رفتار با کلیه ارباب رجوع حسنه باشد.
سلیمانی از تلاش همکاران در سال جاری تشکر کرد و بیان داشت: باید تمام تلاش اعضای شورای حل اختلاف ضمن دقت در انجام کار تلاش در جهت افزایش پرونده های مختومه باشد.
سلامتی، دادیار شورای حل اختلاف شهرستان باشت نیز در این نشست ضمن تشکر از اعضای شورای حل اختلاف بیان داشت: اعضای شورای حل اختلاف بدون هیچ چشمداشتی برای حل و فصل دعاوی تلاش می کنند.
نادر گرامی رییس شورای اسلامی شهر باشت نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد مناسب ضابطین قضایی گفت: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته در شهر باشت مشهود بود نزاع های دسته جمعی بود که گاهاً به نزاع های طایفه ای تبدیل میشد که به یمن قاطعیت و عملکرد ضابطین محترم قضایی این موضوع کم رنگ شده است.
وی خواستار برگزاری همایش هایی با موضوع اختلافات طایفه ای در این شهرستان شد.
گرامی در مورد مساعدت شورا و شهرداری در ساماندهی ساختمان شورای حل اختلاف گفت: طبق ماده ۱۷ که برای دستور کار سال ۹۷ است دست شورا برای کمک باز است اما در آن هر گونه کمک به مؤسسات، ادارات و سازمان های دولتی منع شده است ولی در خصوص برگزاری همایش ها و برنامه های فرهنگی آماده هر نوع همکاری هستیم.
رییس شورای اسلامی شهر باشت بیان داشت: در مورد کمک به ترمیم و تجهیز و ساماندهی ساختمان نیز باید بعد از درخواست دستگاه مربوط به شهرداری، موضوع از سوی شهرداری به شورای شهر ارجاع داده می شود و اگر در کمیته انطباق تصویب شد، قابلیت اجرایی دارد.
گرامی در مورد ساخت ساختمان جدید نیز گفت: در سنوات گذشته با ضرب العجل و همچنین کمک اهالی اقدام به تفکیک و تخصیص زمین مورد نظر به دادگستری شد.
وی با بیان اینکه بازرسی به واگذاری زمین به نهادهای دولتی ورود پیدا کرده و از نظر قانون از این موضوع منع شده ایم بیان داشت: در چارچوب قانون آماده هر نوع همکاری هستیم.
گفتنی است در پایان این نشست از طرف شورای حل اختلاف شهرستان باشت از سلیمانی رئیس دادگاه باشت، حسینی دادستان شهر باشت،  انصاری قاضی شورای حل اختلاف و سلامتی دارس شورای حل اختلاف با اهداء لوح تقدیر شد.
همچنین از طرف رئیس دادگاه  به خانم سیاهی دبیرخانه شورای حل اختلاف شهرستان باشت لوح تقدیر اهدا شد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1