تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۳۲۰۳۹۱

آمار دختران و پسران مجرد کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد / ۳۲۲۱ زوج بچه‌دار نمی‌شوند / هزینه‌های کمرشکن باروری

۳
۰
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باهدف آسیب شناسی چالش‌ها و مشکلات پیش روی مردم بانک اطلاعاتی جمعیتی در استان تدوین شود.
محمد کاظم نظری در نشست شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی آسمان، اظهار داشت: این موضوع که گذشت زمان موجب فراموشی امدادرسانی می‌شود به هیچ وجه صحیح نیست و نیروهای ما در منطقه مستقر هستند و با جدیت تمام تا پیدا شدن پیکر جان‌باختگان به کار خود ادامه می‌دهند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنظیم و تدوین سیاست‌های استان باید براساس سیاست‌های کلی نظام و دولت و مقام معظم رهبری در این خصوص باشد.
وی با اشاره به اینکه رفع بعضی از مسائل و مشکلات نیازمند تدوین قوانین و مقررات جدید از سوی مراجع بالادستی است، عنوان کرد: اما در بعضی مسائل می‌توان براساس شرایط بومی منطقه بعضی از آیین نامه‌ها را تدوین کرد.
نظری به نقش موثر و تلاش‌های دولت برای کاهش هزینه‌های درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: می‌طلبد واحد آمار سازمان برنامه و بودجه یک آمار دقیق در شاخص‌های مختلف از وضعیت استان برای آسیب شناسی مسائل گوناگون در اختیار مدیران قرار دهد و مدیران نیز براساس آن سیاست‌های حوزه کاری خود را تدوین کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علی رغم اینکه اعتبارات بسیاری در زمینه پژوهش به دانشگاه‌های استان اختصاص می‌یابد ولی شاهد خروجی مناسبی در این راستا نیستیم.
وی خطاب به اعضای این شورا گفت: انتظار می‌رود در نشست بعدی شورای راهبردی با تمرکز بر روی یک موضوع واحد و به صورت تخصصی‌تر به این مسائل پرداخته شود تا شاهد خروجی بهتری باشیم.
نظری با بیان اینکه تناقض‌هایی در آمار ارائه شده وجود دارد، گفت: شاخص‌هایی را که برای آمارگیری انتخاب می‌کنید باید معتبر، دقیق و قابل استناد باشد زیرا بسیاری از برنامه‌های استان براساس این آمار عملیاتی می‌شوند.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرهای بزرگ استان باید سیاست‌های مهاجرتی تدوین شود زیرا بسیاری از افراد به امید درآمد بیشتر، اشتغال و وجود امکانات بیشتر در مناطق شهری به شهرهای بزرگ استان مهاجرت می‌کنند.
نظری افزود: باید جذابیتی که در یاسوج وجود دارد در شهرهای دیگر استان نیز ایجاد شود و در این خصوص نیز بودجه‌های لازم پیش بینی شود زیرا سیاست‌های ما باید انعکاسی از شاخص جمعیتی استان باشد.
 
ناباروری ۳ هزار و ۲۲۱ زوج کهگیلویه و بویراحمدی/لزوم پوشش هزینه‌های ناباروری توسط بیمه‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ هزار و ۲۲۱ زوج کهگیلویه و بویراحمدی نابارور هستند.
اورنگ ایلامی به جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۰ هزار سالمند داریم که جمعیت سالمند استان ۷٫۱۴ درصد است و به نسبت کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمعیت سالمند تا سال ۲۰۲۵ رشد خواهد داشت، افزود: باید برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود که نیاز به متخصص طب سالمندان در استان احساس می‌شود.
وی درصد باروری در استان را ۲٫۲۸ درصد عنوان کرد و گفت: وضعیت استان در دورنما مطلوب نیست که این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
این مسؤول به آمار زوج‌های نابارور در استان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۲۲۱ زوج نابارور در استان داریم که در کشور ۱۱ تا ۱۹ درصد زوج‌ها نابارور هستند در حالی که این میزان در استان ۳ درصد است.
ایلامی خاطرنشان کرد: هزینه درمان ناباروری بالا و کمرشکن است که انتظار می‌رود هزینه درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد.
 
 
تجرد ۲۹ هزار دختر و پسر بالای ۳۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش سن ازدواج به ۳۵ سال
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۹ هزار دختر و پسر بالای ۳۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد مجرد هستند.
علی شهابی‌فر  با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱٫۶ درصد است، اظهار کرد: این میزان در کشور ۱٫۲۴ درصد است که از این حیث رتبه ۲۹ کشور را در اختیار داریم.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به ارائه آمار جمعیت شهرنشین در استان پرداخت و افزود: ۵۵٫۷ درصد جمعیت استان شهرنشین و ساکنان در مناطق شهری هستند و ۴۴٫۳ جمعیت در روستاها سکونت دارند.
وی با اشاره به انفجار جمعیت در شهر یاسوج گفت: در حال حاضر شاهد انفجار جمعیت در مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستیم در حالی که امکانات این شهر متناسب با رشد جمعیت نیست.
این مسؤول با اشاره به افزایش جمعیت استان در پنج سال گذشته گفت: جمعیت استان از ۶۳۴ هزار نفر سال ۱۳۹۰ به ۷۱۳ هزار نفر در سال ۹۵ رسیده است که رتبه ۲۹ کشور را به لحاظ میزان جمعیت در اختیار داریم. ضمن اینکه جمعیت حاشیه شهر در منطقه سرآبتاوه ۱۱ هزار نفر، مادوان ۱۸ هزار نفر و روستاهای بلهزار و مهریان ۹ هزار نفر هستند.
شهابی بُعد خانوار در استان را ۳٫۸ نفر اعلام کرد و افزود: استان رتبه دوم کشور را بعد از استان سیستان و بلوچستان در اختیار دارد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۹ هزار جوان مجرد بالای ۳۰ در استان داریم که ۱۴ هزار و ۲۱۳ هزار نفر مرد و ۱۴ هزار و ۳۰۹ نفر زن هستند که باید برای این زنگ خطر چاره‌اندیشی شود.
وی شاخص امید به زندگی در مردان را ۷۲ و زنان را ۷۴ سال دانست و عنوان کرد: یک هزار و ۶۴۳ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد است که جمعیت این روستاها به شدت در حال کاهش است در حالی که طی سال‌های اخیر خدمات خوبی به روستاها برده شده اما همچنان شاهد مهاجرت به شهرها هستیم.
این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: میانگین سنی جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ سال است، ضمن اینکه سن ازدواج به ۳۵ سال رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
ازدواج ! با کدوم امید و آینده , وقتی جوونا تو تاَمین نیازهای اولیه موندن ازدواج جایگاهی نداره .
حخ
Iran, Islamic Republic of
شغل که نیست درآمد هم نیست پس ازدواج معنا ندارد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
با یک در صد این پولهایی که. میشه و بیرون از.ر خرج میشه مشکل این جوانان حل میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1