تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۳۲۰۲۳۸

اعزام بیش از ۳۰۰۰ دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب کشور

۱
۰
کبنا ؛مسئول بسیجی دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف گذاری ما اعزام ۳۰۰۰ نفر دانشجو به مناطق جنوب تحت عنوان راهیان نور دانشجویی است.
جلسه توجیهی خادم الشهدای اردوی دانشجویی راهیان نور با حضور مسئولان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مسئولین و عوامل اجرایی اردوی راهیان نور دانشجویی برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خادم الشهدای برادر و خواهر و همچنین عوامل اجرایی این اردوها گفت: اگرچه شما با خداوند متعال معامله کرده‌اید و اجر و سپاس اصلی را حتماً در دنیا و آخرت دریافت خواهید کرد اما ما به حسب وظیفه ای که داریم لازم می دانیم پیشاپیش از شور و شعور مضاعف تمام دانشجویان خادم قدردانی نماییم.
وی افزود: فکر می‌کنم با همین یک کلمه و عنوان " خادم الشهدا " دیگر نیازی به توضیح و توجیح نباشد. اگر ما در اجرای این کاروان‌ها فقط و فقط خودمان را خادم بدانیم نه مسئول و مدیر، همه چیز حل شده است، و انصافآ که همه شما اینگونه هستید.
 
استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در مدیریت و خادمی اردوی راهیان نور دانشجویی
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سعی ما در راهیان نور دانشجویی این است که سال به سال سطح کیفی و تخصصی شدن اردوهای راهیان نور دانشجویی را ارتقاء دهیم، و الحمدالله با اینکه اردوهای راهیان نور دانشجویی خود از شور و شعور و معنویت حقیقی برخوردار است، اما طی سال‌های اخیر و خصوصاً این دو سال سعی ما بر این بوده که در راهیان نور دانشجویی به طور کلی از ظرفیت عظیم دانشجویان در مدیریت و خادمی کاروان‌های دانشجویی استفاده شود.
 
روایت گری جنگ نرم برای اولین بار در اردوی راهیان نور دانشجویی
وی بیان داشت: نگاه ما به اردوهای راهیان نور دانشجویی کاملاً فرهنگی و اعتقادی و اجتماعی است، از این رو علاوه بر مقوله روایت گری جنگ سخت و دفاع مقدس و اقدامات سخت افزاری رزمندگان دفاع مقدس، تمرکز و توجه اساسی ما در اردوهای راهیان نور دانشجویی بر بهره برداری‌های فرهنگی بر اساس سیره عملی شهدا، گفتمان غالب شهدا و افقی که شهدا برای آن تا پای جان رفتند. در این اردوها باید پی گیر باشیم که شهدا برای چه افق و هدفی پا به عرصه مبارزه و ایثار نهادند.
مهدوی گفت: برای اولین بار طی دوسال اخیر در اردوهای راهیان نور روای و روایت گری جنگ نرم را در اتوبوس‌ها داریم و اعتقاد داریم داریم روایت داستانی دفاع مقدس و بیان خاطره بدون شناخت عرصه‌های پیش رو و پیچیدگی‌های جنگ نرم امروز و فردا ناقص خواهد بود.
و لذا از اساتید دانشگاه، دانشجویان توانمند به عنوان راوی جنگ نرم برای طرح موضوعات مبانی اندیشه اسلامی و دفاع مقدس استفاده می‌شود.
 
اعزام بیش از ۳۰۰۰ دانشجو/ حجم ثبت نام‌ها بسیار بالاتر از سقف اعزامی است
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر ازجامعه دانشگاهی، روئسای دانشگاه‌ها و همچنین پشتیبانی همه جانبه سپاه فتح الی الخصوص فرماندهی محترم سپاه فتح افزود: هدف گذاری ما اعزام ۳۰۰۰ نفر دانشجو به مناطق جنوب تحت عنوان راهیان نور دانشجویی است.
خوشبختانه حجم ثبت نامی بسیار بالاتر از این تعداد بوده و استقبال دانشجویی بسیار بالاست و عجیب تر آن است که دانشجویی که سال‌های گذشته در اردوی دانشجویی بوده‌اند و حتی فارغ التحصیل شده‌اند بسیار مصر هستند که با پرداخت هزینه در این اردوها شرکت نمایند، اما به دلیل محدودیت امکانات ۹۰ درصد از ترم اولی‌ها اعزام خواهند شد.
مهدوی مطلق افزود: ما ناچار هستیم دست به قرعه کشی بزنیم اگر مدیران محترم دانشگاهی و حتی سایر دستگاه‌های فرهنگی همت کنند و قدری با ما همکاری‌ها را بیشتر نمایند، قادر خواهیم بود چندین برابر این ظریفت را اعزام کنیم.
 
دعوت به همکاری از همه احاد فرهنگی و مردمی/ انتقال فرهنگ ایثار و جهاد به آیندگان وظیفهٔ همهٔ ماست
همین جا از ائمه جمعه عزیز، از اساتید انقلابی درخواست همکاری داریم تا به عنوان راوی جنگ نرم در این اردوها حضور یابند و به تبیین گفتمان انقلاب به جنگی که بود و جنگی که هست بپردازند. این یک اقدام و یک عملیات فرهنگی است و انتظار داریم همه مدیران محترم دانشگاه‌ها و هم متولیان فرهنگی استان در این کار خیر و خداپسندانه فرهنگی به دانشجویان استان کمک نمایند. وظیفه همهٔ ماست فرهنگ ایثار و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس را به آیندگان و نسل‌های بعد از انقلاب و جنگ نشان دهیم.
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خادم الشهدای کاروان‌های اردوی راهیان نور دانشجویی افزود: کاروان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با نام شهید شاخص دانشجویی استان، شهید عبدالهادی ملک حسینی در دوره‌های سه روزه از مناطق عمومی هویزه، طلائیه، شلمچه، دهلاویه، ذوالفقاریه، اروند رود و مناطق عمومی بستان، سوسنگرد، خرمشهر و آبادان و در صورت مساعد بودن از فکه و چزابه هم زیارت خواهند کرد.
photo_2018-02-26_09-18-52.jpgphoto_2018-02-26_09-18-31.jpgphoto_2018-02-26_09-19-07.jpgphoto_2018-02-26_09-18-59.jpgphoto_2018-02-26_09-18-47.jpgphoto_2018-02-26_09-18-42.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت وپناه این بیچاره ها باشه بابا ما ما منتظرم بر گردی خدا به فریادشون برس
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1