تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۳۲۰۲۳۶

کم آبی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

۰
کبنا ؛برای استان پر آب کهگیلویه و بویراحمد اگر روزی کم آبی یک سراب بیهوده بود اما متأسفانه الان به چالشی جدی تبدیل شده است.
فیض اله پاسره با اعلام برخی چالش‌ها در آب روستاهای استان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای سال جاری ۱۳۰ روستا را سیار آبرسانی می‌کردیم اما این رقم با وجود اینکه در فصل زمستان هستیم به حدود ۱۶۰ روستا رسیده است.
پاسره گفت: آب چاه‌های روستاها در حال کم شدن است و باید بگویم ۶ چاه تأمین آب روستایی استان با چالش جدی و کم آبی بی سابقه ای روبرو شده است.
وی تصریح کرد: سایر منابع آب روستایی ما نیز اُفت دارند و با شروع فصل گرم سال این موضوع بیشتر احساس می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی استفاده آشامیدنی از آب اولویت اول است، روستائیان عزیز باید از مصرف آب شرب برای کشاورزی، دامداری و باغداری پرهیز کنند تا بتوانیم از فصل بهار و تابستان بدون مشکل خاصی عبور کنیم.
پاسره به برخی قطعی‌های ناخواسته آب در روستاها هم اشاره کرد و گفت: برخی اوقات به دلایلی پمپ‌های ما می‌سوزند و از مدار خارج می‌شوند، به واسطه مشکلات مالی و هزینه‌های بالای پمپ‌ها ممکن است تعویض پمپ قدری زمان ببرد که البته تمام تلاش ما اینست این زمان بسیار کوتاه شود و جا دارد در این خصوص از روستائیان شریف کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی کنیم.
به گزارش روابط عمومی آبفار، با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان دارای منابع آبی خوبی است اما خشکسالی های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و خشک شدن چشمه‌های فراوانی شده که همین امر لزوم حساسیت بیش از پیش مردم به آب را به جدی تر از گذشته کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1