تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب : ۳۲۰۲۰۳

امام جمعه باشت پاسخ اداره‌کل میراث‌فرهنگی را داد؛ تمدن ایران را در رقص خلاصه نکنید / گویا از محبت «اهل بیت‌» آگاهی ندارید

۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛امام جمعه باشت با ارسال متنی به این سایت خبری به جوابیه‌ای اداره‌کل میراث فرهنگی در خصوص بیانات خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ فروردین ۹۷ پاسخ داد.
به گزارش کبنا، این متن به شرح زیر است؛
 
در نماز جمعه مورخ ۱۷ /۰۱ /۱۳۹۷ هفته جاری ایراداتی را به اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیان داشتم از سر خیرخواهی و نصیحت به منظور بهبود وضع موجود و جلوگیری از رواج لاابالیگری و اقدامات ضد دینی و دور از ارزش‌های الهی و قرآن که روابط عمومی اداره‌کل این دستگاه اقدام به تهیه جوابیه‌ای پر از مغلطه و تشویش و کلی‌گویی در رسانه‌ها نموده که هر چند قابل پاسخگویی نمی‌باشد اما از باب ادب و احترام به افکار عمومی مطالبی را ارائه می‌دهم.
اینکه ملل بزرگ از جمله ایران دارای تمدن کهن و باستانی با گذشته‌ای طلایی و افتخار آفرین می باشد که گنجینه‌ای گرانبها از میراث مادی ومعنوی اعم از معماری، موسیقی، آداب و سنن، فرهنگ و دانش و دین و باور مذهبی از خود بجای گذاشته نه قابل شک و تردید است و نه قابل اغماض. زیرا ایران کهن‌ترین تمدن بشری را در گستره جغرافیایی بزرگی از دجله و فرات تاسیحون و جیحون و در مجموعه آسیای غرب و اقیانوس هند را شکل داده که نوروز یکی از مفاهیم پذیرفته شده آن درسازمان ملل متحد می‌باشد اما از آنجا که رسالت اداره مذکورحمایت و نگهداری و حفاظت از همه آثارتمدنی ومیراث فرهنگی منقول وغیرمنقول کشورمان می‌باشد، کاش درانجام وظیفه اصلی خودکوتاهی نمی‌کردند که علاوه برمناطق گردشگری که متاسفانه مورد غفلت قرارگرفتند باید بدانند که فرهنگ درایران یعنی اسلام و هرچیزی که مطابق موازین دینی باشدکه بخشی ازآداب ورسوم درنوروز مورد سفارش دین می‌باشند. این عزیزان اگر برای میراث فرهنگی کشورمان واقعاٌ نگران هستندبه رشد تخریب‌های اماکن تاریخی و میراث کهن که این استان مظهر تمام نمایی از آن باستان سر افراز است باشند و به شناسایی عوامل مخرب اقدام نمایند نه اینکه شاخص تمدنی ایرانی را فقط در رقص و ساز و دهل خلاصه کنند؟! باید بدانیم که ملاک حلال وحرام هر چیزی (ساز و دهل و مهتر ورقص) فتوای مراجع عظام تقلید است نه سلیقه‌ی فلان مدیر و مسئول. و اما انجام افعال و اعمال حرام با نام موسیقی محلی و بر پایی مجالس جشن و پایکوبی و با حضور عناصری ضد فرهنگ و مسئله دار تحت نام نوروز و بهار شائبه‌های بسیاری را ایجاد نموده که گویا این اداره تمدن و فرهنگ کهن جامعه ایران را فقط در رقص می‌بیند و می‌شناسد و از میراث معنوی و ارزشی که نمادی از انسانیت و مهر و محبت و دوستداری اهل بیت این کشور می‌باشد نه آگاهی دارند و نه ارتباطی؟! هر قسمت این استان چهار فصل چونان برگ درختی جلوه‌ها و لطافت طبیعت بکر و زیبا و فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ را ساخته است که می‌تواند نسل کنونی و نسل‌های آینده را با مظاهر خود هویت و اصالت و شرف ببخشد و امیدوارم که دستگاه میراث فرهنگی بیش از این ازهان جامعه و دل خانواده‌های شهید و افکار نیروهای ارزشی و همت جوانان غیور وآگاه ما را به بازیچه‌ی بازی‌های سیاسی، جناحی آلوده ننماید و به جای کلی گویی‌ها و جملات اغوا کننده و انشاءهای تکراری گزارش عملکرد واقعی خود را ارائه دهند.
لازم به ذکر است که بر اساس فتوای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید مهتر و رقص حرام است و بخشنامه و دستور کشوری ملاک نخواهد بود و امیدوارم که به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند (وظیفه‌ی نظام اسلامی است که جلوی حرام را بگیرد) عمل شود.
عبد الرحیم عبودی
۲۲ فروردین‌ماه ۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین خان
United Arab Emirates
احسنت بر شما که بر خلاف تفکرات بسیاری، شکوه تمدن باستان را تایید و ستوده اید و حتی تعبیر زیبای "باستان سرافراز" را بکار بردید. افتخار میکنم چنین امام جمعه ایی داریم.
دکتر
India
بس کنید دیگه،ملت افسرده
علي
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا تو رو زبه خدا تو این چند روز بهار جلوی شادی مردم را نگیرید مگه چند تا بهار داریم ملت هم خق انتخاب دارند مسائل فقهی هم بجای خود
سیدحسینی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی . استان ماتوسط. میشود بنده به اقتضیای شغلم ارتباظ نزدیکی بااین دوستان دارم ادم .سرمیدهدجوابیه حاج اقابسیارمنطقی وسنجیده وواقغی میباشدهیچ کس باشادی وموسیقی مخالف نیست ولی هنجارها ووفرهنگهای ماواداب کهن دلیری وجنگجویی وزیربارزورنرفتن بیگانه ودشمن ستیزی ولایت مداری ودوستی اهل بیت شاهنامه و.....میباشدکه بایدباورهای دینی واعتقادی داشته باشی تاعمل کنی .دمتاسفانه نصیحت وخیرخواهی رانیزبرنمی تابند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
جناب آقای عبودی، امام جمعه محترم شهرستان باشت و ریاست محترم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، فاصله زمینی شما با هم چقدر است که در آسمانها همدیگر را نقد و نقض می کنید؟؟؟؟
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای عبودی همه ما موظف هستیم گزارش عملکرد خود را به جامعه ارائه دهیم لطفا خود شما هم گزارشی از عملکردتان که نشان دهد چقدر برای . ارائه دهید و بفرمایید اگر یک .در جامعه ن.. چه اتفاقی در روند زندگی مردم ایجاد خواهد شد و اگر یک روز یک کارگر ساده شهردارب یا به قولی سفور شهرداری نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد ...
مردم
Iran, Islamic Republic of
چرا شماها هر وقت ک..ه مطرح میکنید.همه ماها هم احترام خاصی برا اینا داریم
باشت گشین
Iran, Islamic Republic of
آقای عبودی فرض میکنیم .ید و ما جوانان همه جاهل و نادان ؛ دوست نداریم . شما به خیر ما هم به سلامت :.
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام
از جوابیه مستدل و منطقی جناب امام جمعه تشکر می نمایم . مدیر محترم میراث فرهنگی به جای . . بخاطر برنامه های.ف وبی محتوا که هیچ تاثیری در مخاطب ندارد ، از مردم عذر خواهی نماید .
گشین،باوی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز که به نام یک طایفه کامنت میزاری،خواهشا با نام شخصی تفکرات شخصی خود را نشر بفرمایید،و یک طایفه بزرگ را درمقابل دیگران قرار ندهید،باتشکر
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سایت ترسو یا کامنت نذارید یا کامل بذارید. توهین ک نکردیم
گشین
Iran, Islamic Republic of
کسی که اینچنین پشتوانه ی مردم هست و از حق مردم دفاع میکند و میگه به جای پول بیت المال خرج کردن به مردم و به خصوص قشر فقیر وام بدین تا مشغول به کار بشن و درامد داشته باشند و اینجوریه که تو زندگی شاد میشن رو باید خسته نباشید گفت
جواب باشت گشین
Iran, Islamic Republic of
در جواب آقایی بنام باشت گشین بگویم مردم گشین باشت مردمی با اصالت وفهیم اند جمله شما جمله یک انسان با انسان نیست عزیزم ایشان امام جمعه شهر هستند بر اساس وظایف دینی وقانونی به مدیر میراث فرهنگی تذ کر داده اند شما هم در یک شهر زندگی می کنی ومی بایستی با مقررات شهر وکشور هماهنگ باشید در جنگل که نیستید شما را به سلامت برای فرار از قانون هست ومعمولا به افراد قانون گریز می گویند به سلامت فهمیدی یا باز بنویسم.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا کنگرهای دیگر شهرستان نگاه کنید فقط گیر دادی به گچساران وباشت حداقل از شهرستان خارج شوید/
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1