تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : ۳۲۰۱۹۴

سخنی با اعضای شورای شهر دوگنبدان - شجاعت برگشت

۱۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
برخی اوقات، ترس از رفتن و ترس از آینده موهوم، نامعلوم و تاریک موجب وحشت و اضطراب و مانع حرکت می‌شود.
گاه نیز برگشت از راهی همین حالت را برای انسان پدید می‌آورد.
به بیان دیگر: گاه رفتن شجاعت می‌خواهد و گاه برگشتن، گاه رفتن سخت است و گاه برگشتن. مثلاً بالا رفتن از کوه سخت است و پایین آمدن آسان است. (البته اگر توام با دقت باشد)
اما منظور از بیان این مقدمه چیست؟ زندگی انسان مشحون از این راه‌ها و کوره راه‌هاست، سربالایی‌ها و سرازیری‌ها، بن بست ها و آزاد راه‌ها، راه‌هایی که درست برگزیده شده و انسان را به مقصد می‌رسانند و راه‌هایی که به غلط انتخاب شده و انسان را از مقصد دور می‌کنند.
گاه بعضی از انسان‌ها در راهی قدم می‌نهند که سرانجام هولناکی در انتظار آنهاست؛ [درست مانند کسی که در راهی قدم نهاده که منجر به سقوط از پرتگاه می‌شود] و نکته جالب اینجاست که گاه انسان با وجود علم به سرانجام شوم راهی که در آن قدم نهاده شجاعت برگشت از آن را ندارد!
انسان، گاه تمام پل‌های پشت سر را خراب می‌کند و راهی برای برگشت ندارد ولی گاه آن قدر در ذهن خود برای برگشت موانعی تراشیده و یا موانع موجود را بزرگ می‌کند که جرات بازگشت را در خود کشته و از بین می‌برد!
مثلاً گاه به بهانه حفظ آبرو نمی‌تواند اعتراف به خطا و اشتباه خود کند و از همین رو آنقدر به خطای خود ادامه می‌دهد تا ... .
در واقع حاضر است «از ترس مرگ خودکشی کند!» ولی خود را از مرگ نرهاند!!
بی تردید هر یک از ما در طول زندگی گرفتار این معضل گشته‌ایم، گاهی «جرات بازگشت» را در خود یافته‌ایم و جلوی خسارت بیشتر را گرفته‌ایم و گاهی گرفتار اشتباه فوق شده‌ایم و خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی خورده‌ایم!
نمونه‌اش در بسیاری از بحث‌ها و گفتگوهای طرفینی است که گر چه متوجه خطای فکری، اعتقادی، سیاسی و ... خود شده‌ایم؛ اما شجاعت پذیرش اشتباه خود را نداشته و به خطای خود [با ادامه‌ی بحث] استمرار بخشیده‌ایم!
«حق مداری» صفتی والا و ارزشمند است که یک انسان عاقل از آن پروایی نداشته و آن را منش خود قرار می‌دهد.
فقدان این صفت ارزشمند سرمنشاء بسیاری از انحرافات است و «اعتراف به خطا» یکی از سخت‌ترین کارها در نزد انسان‌های غیر خود ساخته است.
تقویت این صفت [یعنی حق مداری] در خود تنها راه دست یافتن به این شجاعت است و نیز درمان بسیاری از خطاهای انسان است.
حال این خطا هرچه می‌خواهد باشد: خطای سیاسی، که بسیاری از سیاستمداران امروزی گرفتار آن گشته‌اند؛ یا خطای اخلاقی، که بسیاری از انسان‌ها گرفتار آنند.
اما همه این صحبت‌ها مقدمه‌ای ست برای تبریک به بعضی از اعضای شورا، به کسانی که نشان دادند شجاع هستند و اگر اشتباهی کرده‌اند به وضوح پذیرفته و بیان کرده‌اند و در جهت تصحیح آن برآمده‌اند و قطعاً با گذشت زمان در پیشگاه خداوند متعال و مردم فهیم شهرمان سربلند خواهند بود و البته مقدمه شکست برای برخی دیگر از اعضای شورا که از چنین موقعیتی سوء استفاده کرده و منافع شخصی و کینه توزی را بر منافع شهر و مردم ترجیح می‌دهند و به خیال خود چند صباحی مرکب خود را می‌تازانند اما غافل از قضاوت در کمال سکوت توسط مردم فهیم شهرستان هستند.
متاسفانه جسم و روح شهر باصلابتمان چند ماهی است که رنجور و بیمار شده و هرچه پیش می‌رویم وضع کمی بدتر هم می‌شود و مدیریت شهری ما محل آزمون و خطا برای کسانی شده است که حتی تجربه یک روز مدیریت هم ندارند و در همین چند ماه با اقدامات و تصمیماتی که گرفته شده است برخی تخلفات و اقدامات نادرست مدیریتی آشکار بر روح و جسم مدیریت شهری‌مان چنگ افکنده و اگر چاره‌ای نیاندیشیم قطعاً در ماههای آینده وضع از این هم بدتر خواهد شد و حرکت‌های پوپولیستی و ایذایی چون انتقال پروژه‌ها به درون مرکز شهر و مکان‌های شلوغ برای خودنمایی تا نصب بنرهای متعدد بر پروژه‌های به نام افراد ساکن در محله‌ها (جالب اینکه در محله ما هم بنری نصب بود و هرچه از اهالی محل پرس و جو کردم کسی مطلع نبود توسط کدام یک از اهالی محل چنین بنری نصب شده است) تا حرکت‌های گسترده رسانه‌ای و در اختیار گرفتن چند رسانه (که البته مشخص است پشت پرده همه این خود شیرینی‌ها و قلم فروشی‌ها) و در آخرین حرکت و شاید حرکتی رو به زوال استفاده از لباس مقدس و تبلیغ به وسیله شخص خاصی که ملبس به لباس پیامبر رحمت است در کانال شخصی این فرد باعث نگرانی عده‌ای زیادی از همشهریان عزیز گردیده است که امیدوارم طلب بخشش کنند. با این حال گاهی ملبس بودن به لباس مقدس، که ممکن است همین نعمت منجر به نقمت شود به این صورت که نه تنها لباس ایشان آمر به معروف و ناهی از منکر نخواهد بود بلکه مهر تایید بعضی مفاسد و جرایم در جامعه خواهد شد. پس امیدوارم دیگر هیچ فردی در جایگاه روحانیت از سر غفلت ابزار دست عده‌ای خاص نشوند و چنین به جایگاه روحانیت خدشه وارد نکنند.
و در آخر امیدوارم همه اعضای شورای شهرم همدل و متحد فکری به حال اوضاع کنونی شهر کنند و دست از لجبازی و کینه توزی بردارند و مردم را از این یاس و ناامیدی برهانند و نشان دهند که شورای شهرمان کارامد و پرتوان در کنار نماینده شهرستان می‌توانند نوید آینده‌ای بسیار روشن را برای این دیار دهند و تخصص و کارامدی را بر طایفه گرایی، باند و جناح و ... ارجح بدانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ج
Iran, Islamic Republic of
بسیار پربار و عالی جناب ننویسنده حال کنونی شهر را توصیف کردند و امیدوارم جناب تاجگردون فکری به حال این وضع کنند و نگذارند زحمات چندین ساله بر باد بره
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
تعجب من از نماینده شهر است که چطور به چنین مسئله مهمی که بحث پیشرفت شهرستان است ورود نمی کنند؟
دوست
Iran, Islamic Republic of
آقایان عاملی مقدم و عباسی شما دیگه چرا؟ انتظار از شما خیلی بیشتر از این چیزهاست . لطفا اجازه ندهید وضع کنونی ادامه پیدا کند
زنده باد گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه سه سایت خبری هستن که هر روز برای گروه خاصی. فعالیت میکنن و توسط یک نفر همزمان یک خبر در هر سه سایت منتشر می شود و هیچ خبر یا صدای مخالفی را بر نمی تابند و جدیدا هم پا را فراتر گذاشته اند و دست به دامان فعالین فرهنگی شده اند البته از نوع ساده لوح و ...
Iran, Islamic Republic of
لطفا سخنگوی شورا اطلاع رسانی کنه که چه کسانی مخالف استیضاح شهردار هستند
کیا
Iran, Islamic Republic of
یکی به چاپ .. مراجعه کنه ببینه همه این بنرها توسط چه کسی و از پول شخصی کی چاپ شده؟ مگه نه اینکه ده ها برابر این پول باید برگردد به جیب این آقا توسط ش..؟ شخصیت در ذات آدمهاست با بنر ایجاد نمی شود
کیا
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگه شورا به نتیجه رسیده باشه که شهردار باید بره امیدوار کننده ست و خبر خوبیه
شجاع
Iran, Islamic Republic of
با سلام وعرض ادب
در رابطه با این مرقومه فقط به دو مورد ایشان به عنوان یک شهروند پاسخ می دهم
۱-از شجاعت صحبت کرده ای دوست عزیز اما شجاعت اینکه به عنوان نویسنده خودت را معرفی کنی نداشته ای؟
۲- در رابطه با نصب بنر در محله که به برداشت حضرتعالی یک کار تبلیغاتی معرفی کرده ای عرض می کنم اصلا اینجوری نیست .این کار قطعا توسط اهالی محله تهیه شده .در محله ما که نصب بنر داشتیم همه مدارک تاریخ سفارش . چاپخانه . فاکتور هزینه وشماره تراکنش بانکی پرداخت شده موجود است. شهردار وتیم مدیریتی شبانه روزی مشغول به کارند .فرصت بدهیم وحاشیه سازی نکنیم تا شاهد شهری زیبا ودر خور مردم گچساران باشیم/
شهروند
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این رسانه که هر مطلبی را رسانه ای می کند و نگارنده مطلب هم مشخص نیست.کاملا مشخص است که این مطالب با نقشه نوشته شده ولی مطمئن باشید که شهر روز به روز بهتر میشه و دست ادم های. از این شهر کوتاه میشه.امید به روزهای بهتر
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده متن برای همه،متاسفم برای این. که با این تحلیل ها سعی در متشنج کردن اوضاع شهر دارن.کمی به فکر قیامت خود باشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر ما تو این چند دوره جدا از این که. هیچ تخصصی هم که نداشتن . خود بودن
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
صحبتهای این دوستمون قابل تایید چه شورایی شورایی که هیچ جا مدیر نبودن هیچ تخصصی در کارشون ندارن هیچ علمی ندارن هیچ آگاهی به مسائل شهری ندارن و مهمتر از اون . نیستن خواهش میکنم اگه برا مردم خودشون احترام قائل هستن اگه میبینن این مسئولیت براشون سنگین جرات استعفا رو داشته باشن
ساکن پونصد
Iran, Islamic Republic of
متن.ی است متنی که مشخص نباشه نویسنده ش کیه معلوم بی هویت هست و ارزش اظهار نظر نداره ،خیلی روشن بنده خدا کل حواشی مربوط میشه ب دو عضو شورا که شخصیت و گذشته شون بیانگر این هست و چه کیسه ی دوخته بودن برا شهر الان دست به هر کاری میزنن که جبران خسارات و چک های برگشتی شون کنن ، ولی واقعا جا داره از چند عضو شورا و شهردار و تیم شون تشکر ویژه کنم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شهردار خودش باید رعایت کنه واستعفا بده
وحید
Iran, Islamic Republic of
دوستان واقعا قدر نشناسی نکید کار داره در سطح شهر انجام میشه. در ضمن مانع تراشی توسط کسانی در شورا انجام میگیرد که شهردار را در ۲۲روز کارکردش استیضاح کردند که مابقی اعضا مخالفت کردند. واقعا یک شهردار باید در ۲۲ روز کارکرد چه عمران وآبادی می توانست انجام بده، شهرداری که جوان و دارای تسهیلات مختص شهر سازی می باشد واقعا درآینده کارهایی خوب ایشان را می بینیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1