تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۳۲۰۰۷۴

همه به جزء آن یک نفر

۴
۰
کبنا ؛غلامعباس امیدوار
حادثه دلخراش دناکوه مهم‌ترین حادثه جمعی و محرک احساسات عمومی مردم استان بود که اولین حادثه هوایی استان نیز محسوب می‌شود. حدوث این رخداد و درگذشت ناگوار ۶۶ تن از هم استانی‌ها و سایر هموطنان عزیز، مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد و عامه مردم ایران را داغدار نمود. در چنین مواقعی که چنین حوادثی اتفاق می‌افتد، تسریع در دلجویی و پیگیری امورات و بررسی و تعیین مقصرین این حوادث و برخورد با این عوامل و بستن راه بر چنین وقایعی و تلاش برای حل بنیادین امور، امری بدیهی است.

هر سه حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد داغدار حادثه دناکوه شدند و هر کدام به نوبه خود، در این پرواز آسمانی عزیزی را به دنا هدیه کرد؛ اگرچه بویراحمد بیشترین تلفات را داشت. در پی این حادثه، نمایندگان استان علاوه بر همدردی و حضور بالنسبه منطقی در محل حادثه و پیگیری فرآیند امداد رسانی و هماهنگی‌ها و سفارشات لازم به مسئولیت ذیربط و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، درصدد برخورد با مقصرین و مقامات سهل انگار در این مورد برآمدند که برای طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به عنوان بالاترین مقام مسئول در این خصوص قیام کردند. علاوه بر آن، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آستانه استیضاح فرزندان استان در مجلس قرار گرفته است.
شرکت هواپیمایی آسمان که هواپیمای سقوط کرده بر فراز دنا متعلق به آن می‌باشد، متعلق به وزارت کار است که وزیر مربوطه هیچ گونه واکنشی نشان نداد و خم به ابرو نیاورد و حتی پیام تسلیتی برای مردم استان نداشتند. رفتار بی تفاوت و بی توجه وزیر کار به عنوان مالک شرکت هواپیمایی آسمان، بسیار غیرمسؤلانه و متکبرانه بود که حتی ضرورت استیضاح وی از دکتر آخوندی را بیشتر کرده است. از این رو فرزندان شایسته استان در مجلس شورای اسلامی استیضاح دکتر ربیعی را امضاء نموده و در بند (۱) این نامه با اشاره به «عدم توانایی وزیر کار در اداره امور بنگاه‌های وابسته به آن وزارتخانه از قبیل شستا، هواپیمای آسمان، کشتیرانی و ...» و در بند (۲) این نامه به طور خاص «عدم نوسازی و مدیریت مناسب در آنچه که در خدمات عمومی مردم نقش مهم دارند از قبیل هواپیمایی آسمان» را مورد توجه قرار داده‌اند و استیضاح دکتر ربیعی را به این جهت خواستار شده‌اند.
دکتر محمدعلی وکیلی فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم تهران در مجلس با احساس تعهد نسبت به مردمان استان خویش در ردیف شماره (۵)، دکتر تاجگردون نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت در ردیف شماره (۲) و حاج عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز در ردیف شماره (۱۴) عکس پیوستی از نامه استیضاح وزیر کار به رییس مجلس شورای اسلامی به امضاء این نامه اقدام کرده‌اند.
اقدام فرزندان پارلمان نشین استان در مجلس و راه انداختن موج استیضاح وزیران بی کفایت و بی توجه به امورات استان و دفاع از حقوق مردم مظلوم و محروم استان بارقه امید می‌آفریند و این تلاش آنها حتی اگر به نتیجه نهایی منتهی نشود، ماندگار خواهد بود؛ چراکه توانسته است موجی را ایجاد کند که وزراء احساس امنیت نکنند و اینگونه تصور نکنند که استان‌های کوچک و محروم توان رایزنی و ایجاد فشار سیاسی و نهایتاً برخورد با آنها را ندارند و از کنار مسائل این مناطق بی توجه عبور کنند. این اتحاد و همدلی فرزندان استان در مجلس و تلاش برای احقاق حقوق مردم استان ستودنی است و همواره در خاطره‌ها خواهد ماند که اگر خود درمانگر دردهای خویش نباشیم، هیچ کس طبیب ما نخواهد شد....
اگر خود به اصلاح امور خویش کمر همت نبندی، فریادرسی نیست؛ اگر خود بر عزیزانت شیون نکنی، هیچ کس بر آنها مویه نخواهد کرد؛ اگر خود به دفاع از حقوق خویش برنخیزی هیچ کس مدافع حقوقت نخواهد بود. همه این اگرها، نخست به قیام خویش منوط است تا سپس دیگران به یاری تو بیایند و باید تلاش کرد تا همراهان بیشتری یافت. قطعاً برخی نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزرای کار و راه و شهرسازی با رایزنی و اقناع و تشویق نمایندگان استان به این امر تن داده‌اند و این قدرت جذب و تلاش آنها موجب همراهی برخی دیگر از نمایندگان مجلس شده است. امید که همیشه در چنین مواقعی با انسجام و پیوستگی و همراهی برای استان افتخار بیافرینند.
بدیهی است که فارغ از نتیجه نهایی این استیضاح‌ها، نفس حرکت آنها درخور و شایسته است و این حرکت تمرینی برای آنها، ما و آیندگان در کلیه سطوح برای تحول و پیشرفت و اصلاح امور است و همین نتیجه مردمان این دیار را نیز خرسند خواهد کرد؛ گرچه تا ایده‌آل‌ها فاصله هست...
و اما آن یکی فرزند دیگر که این روزها گویی در نقش خبرنگار حوادث فرو رفته است؛
انگار که نبوده است و نیست و نخواهد بود...
نام شما

آدرس ايميل شما

صیدالی
Iran, Islamic Republic of
بازم که از جناب زارعی نماینده بویراحمد خبری نیست. البته طبیعی هستش چرا که ایشون غالبا با هواپیمای تهران . شیراز تردد میکنن.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا
اصالت زاده
Iran, Islamic Republic of
. با این. بزرگ نخواهی شد چون . وپشت صحنه این . معلوم هست
دیل
Iran, Islamic Republic of
بیشتر نمایندگان استیضا وزیر اصولگرا بودند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1