تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۲۰۰۶۸

روایتی از سفر سلامت چرام، کهگیلویه و لنده / استقبال «بناری‌»‌ها از «ایلامی» و معرفی مدیر موفق از نظر امام جمعه چرام (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛دومین روز هفته سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر دکتر ایلامی به شهرستان های چرام، کهگیلویه و لنده ادامه یافت؛ روز پرکاری که برای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی نوید روزهای خوبی در آینده را می‌داد.
به گزارش کبنا، ساعت ۸ صبح روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه و در دومین روز از هفته سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی  به همراه معاون بهداشت و سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه، سفر به سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد را با هدف افتتاح برخی پروژه ها و بازدید از نحوه خدمت رسانی در هفته سلامت، آغاز نمود.
ایلامی که در زمان تصدی مسئولیت، کاوران سلامت امید را راه اندازی نمود تا پزشکان متخصص در مناطق کمتر توسعه یافته استان حضور یافته و درمان رایگان را در دستور کار قرار دهند، این بار نیز به روستای بناری چرام رفت و البته مورد استقبال گرم مردم این روستا نیز قرار گرفت.
ایستگاه اول:
بازدید از چادرهای سلامت سرفاریاب اولین برنامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بود، وی با صبوری با همکاران مستقرش در این چادرها به گفت و گو نشست و از آنان به خاطر تلاش‌هایشان در راستای رضایت خلق که رضایت خالق را نیز به همراه دارد تشکر کرد.
 







ایستگاه دوم:
پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت چرام در زمینی به مساحت ۳۷۵ متر مربع و زیربنای ۲۱۴ متر مربع با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل طرح تحول سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در این برنامه امام جمعه چرام از دکتر ایلامی به سبب تلاش ها و پیگیری هایشان در حوزه سلامت استان به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران دولت در استان یاد کرد و البته خواستار تعیین تکلیف و تسریع در احداث بیمارستان چرام نیز شد.
دکتر اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان نیز حاضر شد و با تاکید بر اینکه برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم، افزود: فاز اول دو بیمارستان ۲۸۷ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی همچنین درباره پیگیری وضعیت احداث بیمارستان چرام نیز گفت: برای تسریع در روند اجرایی پروژه‌های بهداشت و درمان لحظه‌ای غفلت نکرده و پیگیری‌های مستمر را تا به سرانجام رساندن تمامی آن‌ها  از جمله این بیمارستان ادامه می‌دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه با تاکید بر نقش مردم و سازمان های دیگر در تامین سلامت، عنوان داشت: مردم باید در تامین سلامت خودشان مشارکت بیشتری داشته باشند، شبکه در بحث همکاری خیرین سلامت، مشارکت مردمی و همکاری های غیربخشی فعالیت بسیاری باید به خرج داده و این مسائل را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: در همین راستا مهمترین پروژه عمرانی شهرستان چرام، بیمارستان ۳۲ تختخوابی بوده که تقریبا متوقف بود و  در مرحله حذف بود؛ اما با پیگیری های  به عمل آمده و در برنامه ۱۴۰۴ درمان کشور فعال شد.
این مسئول، ادامه داد: امسال پیگیری هایی از طریق سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه کشور داشته ایم که  در نهایت مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بیمارستان در نظر گرفته شده و امیدواریم این اعتبارها پایدار و تخصیص داده شود.
وی یادآور شد: از طرف دیگر کمک بنیاد برکت به این پروژه می تواند در تسریع عملیات تکمیل و راه اندازی این بیمارستان کمک شایان توجهی نماید.

















 ایستگاه سوم:
خانه بهداشت روستای بناری با زیربنای ۸۵ متر و اعتباری افزون بر ۱۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هدیه دیگر  دکتر ایلامی به روستانشینان بناری در دومین روز از هفته سلامت بود، هدیه‌ای که مردم نیز قدردان بوده و به پاس خدمات نظام جمهوری اسلامی در این روز گوسفندی را قربانی کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه سیب( سامانه یکپارچه بهداشت) از خدمات دولت های یازدهم و دوازدهم است، تصریح کرد: پوشش اینترنت در شهرستان چرام از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده که امیدوارم روزی شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی باشیم تا هر فرد دارای پرونده الکترونیک شده و با وارد کردن کد ملی اطلاعات سلامت به دست آمده و به نوعی در تسریع خدمات بهداشتی و درمانی کمک شود.
 









ایستگاه چهارم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بعد از شهرستان چرام بدون وقفه، عازم شهرستان کهگیلویه شد و در ورودی شهر دهدشت از چادرهای سلامت بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی نحوه ارائه خدمات رایگان توسط این چادرها به مردم قرار گرفت.





ایستگاه پنجم:
دکتر اورنگ ایلامی از دهدشت عازم شهرستان لنده شد تا در آئین افتتاح داروخانه خیرساز مرکز جامع سلامت لنده شرکت کند و از نزدیک روند خدمات دهی چادرهای سلامت و مرکز جامع سلامت این شهر را بررسی کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از در نظر گرفتن اعتبار ۳۱اعتبار میلیارد ریالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تسریع در روند عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده خبر داد و گفت: این مبلغ روی کاغذ بوده و باید تلاش کنیم تا عملیاتی شود و روزی این مبلغ موافقتنامه آن مبادله و تخصیص یابد که با این پیگیری ها می توان این خبر خوش را به مردم شریف شهرستان لنده برای آغاز عملیات اجرای بیمارستان این شهرستان ارائه نمود.
دکتر ایلامی بیان کرد: بنیاد برکت در زمینه احداث این بیمارستان قول همکاری داده و در روزهای گذشته معاون دانشگاه به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رایزنی‌های لازم را با بنیاد برکت انجام دادند و نتیجه پیگیری ها به زودی اطلاع رسانی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  سپس به سوالات خبرنگاران این شهرستان در محل چادرسلامت پاسخ داد و با تاکید بر ارائه خدمات رایگان در چادرهای سلامت و دعوت مردم به حضور در پیاده روی بزرگ روز جمعه هفته جاری در شهرهای استان سفر یک روزه خود را خاتمه داد.

















ایستگاه آخر:
ساعت ۲۲:۰۷ روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه اینجا یاسوج است....
نام شما

آدرس ايميل شما

خلیل
Iran, Islamic Republic of
بنازم به مردم با غیرت و ولایت مدار وقدرشناس بناری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1