تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب : ۳۱۹۸۰۸

اعزام ۳۰ کوهنورد حرفه‌ای به ارتفاعات پازن پیر

۰
کبنا ؛عزیز فیلی در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور تیم‌های تخصصی امدادی برگزار شد، اظهار داشت: براساس آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر مدیریت زمان تاکید کرد و گفت: عملیات انتقال اجساد باید از فردا تا قبل از روز دوشنبه انجام شود و از این مدت زمان حداکثر استفاده را ببریم.
وی از اعزام ۳۰ نفر از کوهنوردهای حرفه‌ای از سوی نهادهای غیرمردمی به استان خبر داد و افزود: این افراد در کنار سایر تیم‌های امدادی در روزهای آینده برای انتقال و پیدا کردن اجساد کمک می‌کنند.
فیلی عنوان کرد: این عملیات از فردا ساعت ۹ صبح در ارتفاع دنا آغاز می‌شود و هلی کوپترها نیز فردا در محدوده عملیاتی مستقر خواهند شد.
وی افزود: ۱۰ تیم ۳ نفره فردا با بالگرد به منطقه هلی برد می‌شوند و پرواز تیم‌ها طی ۲ عملیات صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص جوی و امکان وقوع بهمن دو تیم ۳ نفره کار انتقال اجساد را انجام می‌دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات دو جبهه شمالی و جنوبی پیش بینی شده است، گفت: گروه‌های امدادی در این دو جبهه به ارتفاعات دنا صعود خواهند کرد.
وی بیان کرد: باتوجه به آفتابی بودن منطقه از فردا به مدت ۴ روز پروازها و اعزام نیروها با جدیتی بیش از گذشته از سرگرفته می‌شود.
فیلی خواستار استفاده از تمامی تجهیزات و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان برای پیداکردن پیکر جانباختگان و انتقال آنها به پایین شد.
وی بیان کرد: از کوهنوردان داوطلب محلی برای کمک به تیم‌های امدادی استفاده می‌شود و اکنون نیز اعضای تیم تخصصی با حضور ۶ نفر از مربیان تخصصی در سی سخت مستقر هستند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخت گذر بودن منطقه، تصریح کرد: نیروهای اعزام شده بدون هماهنگی با تیم‌های تخصصی نباید به صعود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه عملیات همچنان ادامه دارد و قطع نمی‌شود، گفت: اولویت نخست ما پیدا کردن اجساد و انتقال آنها و اولویت بعدی پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما است.
 
در ادامه تصاویری از مراسم یادبود جانباختگان سانحه هوایی یاسوج در مصلی این شهر را خواهید دید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1