تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۱۹۶۲۱

فرضیه «وضعیت نامساعد جوی» در سقوط هواپیمای تهران - یاسوج رد شد

۴
۰
کبنا ؛رئیس کمیسیون عمران مجلس از رد فرضیه تاثیر وضعیت نامساعد جوی و توربولانس هواپیما در سقوط آن خبر داد و گفت: فرضیه پرواز هواپیما در سطح پایین‌تر از استاندارد جایگزین فرضیه قبلی شد.
محمدرضا رضایی گفت: براساس گزارش یکی از خبرنگاران صدا و سیما که در کانال تلگرامی‌اش انتشار یافت و مورد تایید مقامات مسئول قرار گرفت، چهار دقیقه قبل از سقوط هواپیما یکی دو نفر از مسافران داخل هواپیما به مدت ۸۰ ثانیه با آشنایان خود روی زمین صحبت کرده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد تا قبل از سقوط، شرایط جوی و وضعیت داخل هواپیما کاملا عادی بوده است.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس یادآور شد: فرضیه اولیه این بود که شاید وضعیت جوی و توربولانس شدن هواپیما در آسمان عامل سقوط بوده باشد اما در ۸۰ ثانیه مکالمه قبل از سقوط هواپیما هیچ نشانی از اضطراب و نگرانی در افراد مکالمه کننده دیده نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: حالا فرضیه دیگری شکل گرفته مبنی بر اینکه چرا هواپیما در ارتفاع پایین‌تر از حد مجاز پرواز کرده که در نهایت در همان ارتفاع با دیواره کوه دنا برخورد کرد؟ البته هر گونه اظهار نظر قطعی دراین‌باره نیز پس از پیدا شدن جعبه سیاه نزدیک به واقعیت است.
 
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جعبه سیاه هواپیما به دلیل شدت برودت هوا و شرایط برفی کوهستان هنوز پیدا نشده است، گفت: محدوده زمین خوردن هواپیما و حدود جغرافیایی سقوط جعبه سیاه مشخص است، البته با کاهش بارش برف در این منطقه به زودی عملیات تجسس برای یافتن آن آغاز می‌شود.
 
رضایی توقف پرواز هواپیماهای ای تی آر ۲۰۰ و ۵۰۰ تا زمان پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما ساقط شده را مورد اشاره قرار داد و افزود: دلایل فنی یا مسن بودن هواپیما یا شرایط جوی و خطای دید خلبان از جمله فرضیات سقوط هواپیماست اما تا پیدا نشدن جعبه سیاه و بررسی دقیق اطلاعات آن نمی‌توان اجازه پرواز هواپیماهای ای تی آر قدیمی را داد.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس از پیگیری مستمر موضوع سقوط هواپیما در رایزنی با وزرا و مسؤولان ذیربط سخن گفت و افزود: پس از یافتن جعبه سیاه هواپیما توسط نیروهای ایرانی کار متخصصان فرانسوی شرکت ای تی آر برای خواندن اطلاعات آن آغاز می‌شود.
 
وی پرداخت بیمه سرنشینان هواپیمای آسمان را منوط به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما ندانست و افزود: شرکت بیمه‌گر باید هر چه سریعتر تعهدات بیمه‌ای خود را به شرکت آسمان و خانواده سرنشینان جانباخته این هواپیما پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احتمال زیاد شرایط جغرافیایی منطقه عامل اصلی فاجعه بوده هر چند عوامل دیگه ای هم دخیل بوده ولی دلیل اصلیش از نظر من و با توجه به شواهد همین بوده ولی تا پیدا شدن بلک باکس باید صبر کرد. کوه های دنا مانع سختی در برابر فرود امن هستند
ن
Iran, Islamic Republic of
خدایا توشاهدی که جان دانشی ها ویاری پورها ونظری ها وراد و.......که همه دانشمند اینده وسرمایه انسانی بودند برای ایران هیچ وقت پر نمیشه داغشان تا ابد بر ماست. باز هم رفتند سراغ بیمه. نخیر. با ید بروند استیضاح بکنند تا خون پایمال نشود وحوادث مشابه دانشمندان را از ایران زمین نگیرد .مگه کشورهای پیشرفته با قرار دادن امکانات مخ ها را نمی برند برای خودشان
ن
Iran, Islamic Republic of
خدا کند کوه بی زبان دنا مقصر نشه
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه همشون رو بعدش شرکت اسمان همیشه ازهمه جای کشور قیمتاش بالاتر بود پروازی که ازشیراز۱۲۰تومنه یاسوج ۳۰۰هزارتومن بود ومردم یاسوج رو سرکیسه میکرد با اون هواپیمای مشکل دارش
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1