تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۳۱۹۶۱۸

اختلافات را کنار بگذاریم و همدل مظلومیت استان را فریاد بزنیم؟

۲
۰
کبنا ؛ 
متن ارسالی
خودزنی چیست؟ شاید اولین مفهومی که از این واژه متبادر می‌شود آسیب‌رساندن به جسم و بدن به وسیله یک جسم تیز مانند تیغ یا سلاح سرد می‌باشد اما در اینجا هدف بیان مفهومی وسیع‌تر و خطرناک‌تر است. اگر یک فرد با تیغ به جسم و روان خودش صدمه می زند این آسیب به نوعی تنها متوجه خود آن شخص می‌شود اما یک نوع دیگری از خودزنی وجود دارد که آسیب و صدمه آن به مراتب عمیق‌تر و خطرناک‌تر از نوع اولی است آنهم خودزنی بر اساس تخریب سرمایه‌ها و نخبگان یک جامعه می‌باشد.
از ابتدای شکل گیری تمدن بشری آن چیزی که باعث شده است هر جامعه و ملتی را از مسیر سعادت و خوشبختی منحرف نماید فرهنگ غلط خودزنی و تخریب است. وای به حال مردمی که این فرهنگ را به عنوان یک ارزش و هنجار تلقی شده در قلب و دل خود پرورش دهند و در راه ارج نهادن به این هنجار و ارزش نابهنجار از همدیگر گوی سبقت را بربایند.
همانطور که همگان می‌دانند نخبگان انسانی هر جامعه‌ای از سرمایه‌های اصلی آن جامعه است که به عنوان موتور محرکه و توان اصلی آن جامعه نقش موثر و بسزایی در توسعه و پیشرفت دارند که اگر از این ظرفیت و پتانسیل بالقوه به خوبی استفاده شود قطعاً تحولات چشمگیر و بنیادین در راستای توسعه و آبادانی آن جامعه به بار می‌آورد.
متأسفانه فرهنگ و بدعت غلط خودزنی و تخریب در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت اجتماعی عشیره‌ای، قومی و قبیله‌ای سرمایه‌ها و ظرفیت‌های این خطه از سرزمین ایران عزیز را خاموش و به سوی نابودی سوق داده است. همین فرهنگ و بدعت باعث کوچ خیلی از نخبگان و شایستگان به سرزمین‌های دیگر است. نخبگانی که می‌توانند بهترین ایده‌ها و خدمات را جهت برون رفت این استان مظلوم از عدم توسعه فراگیر ایفا نمایند.
به عنوان نمونه گچساران و باشت در مجلس شورای جناب آقای دکتر تاجگردون یکی از نخبگان و سرمایه‌های این استان می‌باشد که اگر با نگاهی منصفانه به موضوع بیاندیشیم ایشان می‌توانست به راحتی در لیست امید تهران ثبت نام کند اما به دلیل تعهدی که به مردم استانش و به تبعه‌ی آن شهرستان محل خدمتش داشت خدمت در این استان مظلوم را انتخاب نمود. با نگاهی گذرا به سوابق علمی و اجرایی دکتر تاجگردون هر انسان آزاداندیش و منصفی ظرفیت و توانایی ایشان را به دلیل سال‌ها خدمت و مسئولیت موردتحسین قرار می‌دهد. در جریان سانحه هواپیمایی ATR تهران یاسوج که تعدادی از هموطنان و هم استانی‌های عزیزمان مظلومانه پرپر شدند ایشان به موقع در راه خدمت به این استان مظلوم موضع گیری و با توجه به موقعیت ویژه خود در مجلس شورای اسلامی اقدام اولیه در رابطه با استیضاح وزرای مربوطه را به عمل آورد. اما کمی طول نکشید با هجمه‌ی بعضی از تخریب گران مواجه شد که واقعاً به دور از انصاف و اخلاق انسانی می‌باشد. برای مردم این استان راهی جز دوری از تفکرات ناسیونالیستی و منطقه‌ای وجود ندارد. گچساران، باشت، دهدشت، یاسوج و بویراحمد همگی از ارکان تشکیل دهنده این استان مظلوم است هر یک از فرزندان شهرستان‌های مذکور فرزند بومی این استان است. دامن‌زدن به مسائل حاشیه‌ای نتیجه‌ای جز تفرقه افکنی در پی نخواهد داشت. البته طبیعی است که هر نماینده‌ای به میزان مسئولیت خودش تعهد بیشتری نسبت به شهرستان‌های محل مسئولیتش دارد.
اگر منصفانه و دقیق به سانحه‌ی ناگوار و دلخراش هواپیمای تهران یاسوج نگاه کنیم این اتفاق بار دیگر باعث شد که یک هم صدایی و اتحاد بین تمام فرزندان این استان ایجاد شود. مجمع نمایندگان استان جناب حاج زارعی، جناب مهندسی هاشمی پور و جناب دکتر تاجگردون حتی جناب دکتر وکیلی نماینده محترم تهران و از جمله به ویژه حضرت آیت‌الله ملک حسینی نماینده معزز ولی فقیه همگی یک صدا مظلومیت استان را فریاد زدند. اما متأسفانه برخی از حاشیه‌گران همان کسانی که حیات سیاسی آنان در ایجاد حاشیه و فراری دادن فرزندان و نخبگان این استان است بار دیگر این اتحاد و همدلی را به حاشیه برده‌اند و نگذاشتند مظلومیت استان در مسیر و متن اصلی خودش فریاد زده شود.
چرا ما نمی‌توانیم از ظرفیت ویژه جناب دکتر تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خوبی بهره ببریم؟
آیا حسادت و فرهنگ غلط تخریب نخبگان این استان در گذشته توانسته است به رشد و توسعه استان کمک کند!؟
چرا احزاب، تشکل‌ها، نویسندگان و اندیشمندان در گفتار و رفتار خود همچنان بر طبل تفرقه افکنی می‌کوبند!؟
مگر این رفتار و مشی غلط از گذشته تاکنون تضمینی برای سعادت و توسعه استان مظلوم کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است!؟
آیا زمان آن فرا نرسیده است که اختلافات منطقه‌ای و حواشی را کنار بگذاریم و همدل و یک صدا مثل اصفهانی‌ها، یزدی‌ها، تبریزی‌ها، مشهدی‌ها مظلومیت استان را در مرکز فریاد بزنیم؟
جای بسی تعجب است اگر دکتر تاجگردون در جریان این سانحه ناگوار سکوت می‌کرد متهم به سکوت و بی اعتنایی می‌شد حالا که در حین دوستی با وزرای مربوطه موضع گیری کردند چرا باید متهم به بهره برداری سیاسی شوند!! واقعاً زمان آن رسیده است که چشم‌ها را باید شست و جور دیگه ای باید دید ....
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نهاند قرار
-----------------------------------------
مصطفی بسطامی-شهرستان دنا
----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
شوخی خوبی بود. باز هم از این متن بنویس تا دستت روانتر بشه. متن با تیتر اصلا همخوانی ندارد.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
آفرین بسطامی عزیز.. آخرش یکی پیدا شد که در جهت همدلی و دوری از حاشیه قلم بزنه..نمیدونم این تفکر سردسیر گرمسیر کی دست از سر این استان برمی دارد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1