تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۱۹۶۰۸

زنان سی‌سختی، سقوط هواپیما و دنیایی از ایثار و مردانگی

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ ابراهیم عزیزی
هرچند در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مردم استان کهگیلویه وبویراحمد برای دفاع از کیان این مرز و بوم لحظه ای درنگ نکردند و شیرزنان این دیار نیز پا به پای مردان در جوش و خروش بودند و برای رزمندگان اسلام نان می‌پختند و غذا تامین می‌کردند و به جبهه می‌فرستادند اما هیچگاه و هیچ چیز نتوانسته است ایثار، از خودگذشتگی و معرفت زنان این استان را کمرنگ کند.
سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا و در میان صخره و برف مصیبت جانکاهی است که هرگز فراموش نخواهد شد اما در این بین صحنه‌هایی ماندگار از جنس فداکاری، تلاش و از خودگذشتگی امداد گران و شیر زنان سی سختی را به نمایش گذاشت.
از لحظه حضور امدادگران در منطقه محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا، زنان دو شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا و اهالی روستای پادنا از توابع شهرستان سمیرم در استان اصفهان در حرکتی خودجوش دست به کار شدند و میزبانی مثال زدنی از خانواده‌های داغدار و نیروهای امدادی داشتند که همچنان این جلوه‌های با ارزش انسانی پس از هفت روز تداوم دارد.
باران وبرف و بوران در محل حادثه سقوط هواپیما و سخت گذر بودن منطقه شرایط سختی را ایجاد کرده است تا همچنان و پس از هفت روز نیروهای امدادی نتوانند پیکرهای مطهر سانحه هواپیمای تهران - یاسوج را به پایین منتقل کنند.
با توجه به ایجاد کمپ‌هایی که نیروهای امدادی در این منطقه مستقر کرده‌اند خدمات رسانی به آن‌ها چه در بحث وسایل گرمازا و غذا و چای امری مهم و حیاتی به شمار می‌رود که در این چند روز مردان و زنان سی سختی و اهالی پادنا سنگ تمام گذاشته‌اند و مهمانوازی و نوعدوستی را در حد اعلا به نمایش گذاشته‌اند.
بسته بندی خشکبار، تهیه و پخت غذا و آش برای نیروهای امدادی و برگزاری مراسم عزا و روشن کردن شمع به یاد مسافران ابدی از جمله اقداماتی است که شیرزنان سی سختی در طول این چند روز به نمایش گذاشته‌اند و تصاویری را به یادگار گذاشته‌اند که هرگز از یادها و خاطره‌ها نخواهد رفت.
باید به این سخاوت و ایثار و از خودگذشتگی زنان و مردان دنانشین که اینگونه در این شرایط سخت و طاقت فرسا وارد عرصه خدمت رسانی بی منت به عوامل امدادی شده‌اند و با تلاش شبانه روزی همدردی خود را با خانواده‌های داغدار ابراز می‌کنند درود فرستاد و جانانه به آن‌ها خداقوت گفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

54546
Iran, Islamic Republic of
په کو عکس
احمد
Iran, Islamic Republic of
روشن کردن شمع کار زنان پا دنا بود نه زنان سی سختی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1