تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۳۱۹۴۹۸

غم انگیزترین جشن تولد؛ برای «ایلیا» در ارتفاعات دنا (+عکس)

۳
کبنا ؛ 
سی سخت پنجشنبه شب حال و هوای دیگری داشت، گروهی از نونهالان سی سختی همراه با ساکنان شهر غم انگیز ترین جشن تولد را برای سید ایلیا دانشی کوچک‌ترین مسافر سانحه هوایی برگزار کردند.
به گزارش کبنا، اگر چه نام دنا و قله‌های سر به فلک کشیده‌اش این روزها در اذهان عمومی به ویژه در میان خانواده‌های جان داغدار سانحه دلخراش هواپیمای آسمان با سنگدلی و نامهربانی گره خورده اما فداکاری، مهرپروری و همدردی دنانشینان حکایت دیگری را روایت می‌کند.
اوج همدردی و زیباترین لحظه‌های مهربانی و لطف بی کران مردم ساکنان سی سخت پنجشنبه شب رقم می‌خورد.
در شبی به یادماندنی اما غم زده به یاد «ایلیا دانشی» کوچک‌ترین جانباخته سانحه دلخراش هواپیمای 'ای تی ار ۷۲' و برادرش سید طاها دانشی غم انگیزترین جشن تولد در سی سخت برپا شد.
مادران دل سوخته اما مهربان سی سختی سنگ تمام گذاشتند، ایلیا و طاها هم با جسم بی جانشان بر فراز ارتفاعات دنا به تماشا نشستند.
هم سن و سالان ایلیا و طاها با چشمان اشکبار لب‌های خشکیده خود را برای فوت کردن شمع‌های تولد این دو نونهال از دست رفته غنچه کردند.
صدای 'تولدت مبارک طاها' همراه با گریه نونهالان و سوگواری مادران سی سختی دل سنگ را هم آب می‌کرد.
مادران ایل با زمزمه نوای جانسوز (شروه خوانی محلی)، غم از دست دادن فرزندان آسمانی سانحه هوایی را دوچندان کردند. آنان با بستن شال بندهای سیاه به گردن به صورت حلقه وار به دور جایگاه جشن تولد ایلیا به سر و سینه می‌زدند.
نوای سوزناک نی دختر سی سختی هم، همه حتی آسمان و زمین را به گریه واداشت. اسمان در غم از دست دادن این عزیزان می‌بارد و از زمین هم چشمه همدردی می‌جوشد.
پنجشنبه شب گریه و شادی در هم آمیخت تا بگوید اگر طاها و ایلیا در آغاز بهار زندگی از دست رفتند اما مهربانی و همدردی دردامنه های دنا همچنان زنده است.
گریه در جشن تولد ایلیا آن موقع به آسمان برخاست که خاله طاها و ایلیا به جای خواهرش چشمان خود را بر تصویر این دو نوگل پرپر شده می‌دوزد و همراه با اشک از مردم سی سخت به خاطر برپایی این جشن تولد تشکر می‌کند.
نرگس خوبانی مادر طاها و ایلیا هم دراین سانحه هوایی به همراه فرزندان خود، جانش را از دست داد.
۶ روز گذشته از زمان بروز سانحه هوایی می‌گذرد از سه روز قبل عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان به ضلع جنوبی دنا در منطقه کوه گل سی سخت انتقال یافته است.
مهمان نوازی خصلت دیرینه زنان و مردان دامنه‌های دنا به اوج می‌رسد، آنان همچون اسلاف خود به‌صورت خودجوش به یاری عوامل امدادی و اجرایی سانحه شتافته‌اند.
از یک سو در فراق و مصیبت جانکاه جانباختگان سانحه هوایی حزن و اندوه منطقه را فرا گرفته است و در سوی دیگر فداکاری و ابراز همدردی مردم صحنه‌های دینی خلق کرده است.
مادران مهربان در شهر سی سخت که سخت کوشی را از دنای استوار فرا گرفته‌اند به‌صورت خودجوش با پخت غذا و بسته بندی خشکبار از نیروهای امداد رسان پشتیبانی می‌کنند.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۵ مسافر و خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.
روز سه شنبه پس از ۴۸ ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
از روز پنجشنبه به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش عملیات جست و جو و انتقال پیکرهای جانباختگان متوقف شده است.
براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این منطقه تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر مردم سی سخت که از همه لحاظ سنگ تموم گذاشتن...الان بیشتر وعده های غذایی امدادگران در خانه ها پخت میشه و تحویل امدادگران میشه و میوه های خشک شده که مردم برای عید و زمستان تهیه کرده بودن روزانه توسط مردم بسته بندی میشه و برا امدادگران ارسال میشه
حسینی
خداوند به همه ی ما خصوصاً خانواده های محترم شان صبر جزیل عنایت فرماید. روحشان قرین رحمت الهی باد
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
باتشکر وسپاس فراوان از مردم خوب شهرسیسخت وتوابع وهمه کسانی که زحمت کشیدند واین مراسم راتدارک دیدند.اجرتون با جدم فاطمه زهرا(س)
شهروند ياسوج
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی سقوط هواپیما چاله هوایی بوده است
من دوبار در سالهای ۹۳ و ۹۴ با پرواز تهران یاسوج به یاسوج آمدم در یکی از سفرها پرواز کمی دیر پرید و متوجه شدیم علت تاخیر <رسیدن نماینده محترم و عزیز شهرمان جناب آقای حاج زارعی هستیم و ایشان در آخرین ردیف هواپیما نشستند و به سوی یاسوج پرواز کردیم .
به جرات میتوان بگویم در همین نقطه ای که هواپیما دچار سانحه شد برای حدود یک دقیقه هواپیما سقوط آزاد کرد که اعلام شد به چاله هوایی افتاده بودیم و خطر بر طرف شده هنگام پیاده شدن بهنماینده عزیزمان گفتم خدا به ما رحم نمود و عنایت داشت اما چاره ای بیندیشید و ایشان گفتند حتما میگویم بررسی کنند اما آیا این موضوع مورد بررسی قرار گرفت یا ...به فراموشی سپرده شد
و در همین جا با سلام خدمت رئیس کمیسیون عمران مجلس که مسئولیت پیگیری موضوع سقوط هواپیما را بررسی مینمایند عرض کنم :خدمت شما باید عرض کنم عامل اصلی سقوط چاله هوایی مسیر تهران یاسوج است که هیچگاه مهندسی و کارشناسی نشد. چرا باید اول اتفاقی بیافتد تا بعد بدنبال بررسی علل سقوط آنهم با بازخوانی جعبه سیاه باشیم.
آیا بهتر نیست بپرسیم چرا اطلاعات پروازها یی همچون مسیر یاسوج که همیشه در همین محل حادثه به چاله هوایی میافتاد چرا مورد توجه قرار نگرفته بود و چرا نماینده محترم شهرستان که خودشان هم چندین مرتبه در این پرواز بوده اند این موضوع را منعکس نکرده و خواهان چاره یابی نشده اند
این چاله هوایی در تمام پروازها ها هواپیمای مسیر یاسوح را دقیقا در همین محل به پایین میکشید اما هیچگونه گزارشی برای کمک به رفع مشکل از سوی مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و آسمان منعکس و کارشناسی نشد .
بهتر نیست جعبه سیاهی را کهبرای هواپیماها طراحی می کنند تا براساس محتویات آن‌ معلوم شود عامل سانحه چه بوده است. هر ماه یکبار اطلاعاتش بازخوانی و تیم خبره و کارشناسی نسبت به رفع نقص و مشکل سر راه پروازها اعمال نظر کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم
دلاور
ای انسان! ببین و عبرت بگیر! چه کسی از فردای خود خبر دارد؟هر کدام از ما باید روزی بمیریم. شاید نیم ثانیه دیگه شاید هزار سال دیگه! توی چشم برهمزدنی میگذره؟ پس چرا خدا نشناسیم؟ چرا غرور چشم دل ما رو کور کرده؟ چرا گناه میکنیم؟ چرا توشه آخرت جمع نکنیم؟ مگر دنیا چه ارزشی داره؟ جرا بعضیا خوابند و بیدار نمیشوند؟ چرا فکر می کنیم مرگ فقط برای دیگران است؟
اشهدان االه الا الله! اشهد ان محمدا رسول الله اشهد ان علیا ولی الله!
الهی و ربی من لی غیرک!
یا رب العالمین
مخلص
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ واژه تسلیت ناتوان ومحزون است
رضا
Iran, Islamic Republic of
عکسها واقعا بی کیفیت بودند .
سیف سادات
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد مردم مهربان سی سخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1