تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۳۱۹۴۶۳

دیدار فرمانده سپاه باشت با رئیس اداره ارشاد اسلامی / راه‌اندازی ۳۱ کانون فرهنگی و هنری در باشت (+تصاویر)

۰
کبنا ؛به منظور هماهنگی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام تعطیلات نوروز فرمانده سپاه ناحیه باشت با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کبنا از باشت، سرهنگ سید علی رضا زاده، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت در این دیدار اجرای برنامه های فرهنگی سال ۹۶ را بر محوریت مسجد اعلام کرد وگفت: تحولات در بسیج در سال ۹۶ براساس مسجد محوری است و همه برنامه هایی که اجرا می شود باید شروع اختتامیه آن از مسجد باشد.
وی ادامه داد: یکی از اداراتی که در برنامه های فرهنگی در مساجد فعالیت چشمگیری داشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با تشکیل کانون فرهنگی در مساجد ما نیز می توانیم با هم افزایی در بحث اجرای برنامه های فرهنگی هم از ظرفیت پایگاه مقاومت و هم از ظرفیت کانون فرهنگی مسجد جهت پیشبرد اهداف  نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به منظور مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده کنیم.
رضا  زاده از آمادگی مجموعه سپاه و بسیج جهت همکاری و تعامل در اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد خبر داد و افزود: آماده ایم تا جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در ابعاد مختلف همکاری های لازم را داشته باشیم.
وی هدف از این دیدار را نیز ایجاد تبادل، همفکری و هماهنگی جهت هماهنگ نمودن پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی مساجد دانست و ابراز امیدواری کرد بتوان با همفکری و هم افزایی و ایجاد اتاق فکر مشترک در مقابله با تهاجم فرهنگی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در مساجد به تکلیف خود که همان گسترش فرهنگ اسلامی است عمل نمایند.
سعید محمودی رئیس اداره ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت نیز در این دیدار گفت: در برنامه های فرهنگی و هنری مشترکات زیادی بین فعالیت های ارشاد و بسیج است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج و سپاه ابراز داشت: به فرموده امام خمینی «ره» اگر سپاه نبود کشور هم نبود لیکن در این سخن معنای بسیج و بسیجی بیشتر در ذهن ها آشنا می شود.
محمودی با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی در مساجد گفت: در ۳۱ مسجد در سطح شهرستان کانون های فرهنگی و هنری راه اندازی شده که به عنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های فرهنگی و هنری را اجرا می نمایند.
وی فعالیت های صورت گرفته را در راستای فعالیت های مورد نظر بسیج در مساجد بیان کرد و افزود: مهدویت، نماز، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، جمعیت و خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، جذب جوانان به مسجد و فعالیت های دینی، برنامه های فضای مجازی و بیان آسیب های ماهواره در برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد نهفته است.
محمودی بیان داشت: پیشنهاد می شود برنامه های فرهنگی و هنری در سال ۹۷ با برنامه ریزی هماهنگ و مشترک بین کانون های فرهنگی و بسیج اجرا شود.
وی تصریح کرد: سال ۹۷ باید در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری سالی عملیاتی در راستای کاهش مشکلات و آسیب ها در جامعه و روستاها شود زیرا معتقدیم با ظرفیت بالقوه بسیج و کانون های مساجد می توان منشأ بسیاری از تحولات مثبت در شهرستان شد.
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1