تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۱۹۴۵۸

قطع راه ارتباطی ۱۵ روستا / بارش ۲ متر برف در «گردنه بیژن» دنا / مسدود شدن راه / عملیات صعود متخصصین به ارتفاعات دنا / عملیات صعود کوهنوردان متوقف شد / انتقال اجساد جانباختگان اولویت اول استان

۰
کبنا ؛ 
 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
باران راه ارتباطی ۱۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرد
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‍‌ای کهگیلویه و بویراحمد از قطع راه ارتباطی ۱۵ روستای دو شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل بارش باران خبر داد.
محمد نصیری‌راد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های شدید باران در چند روز اخیر راه ارتباطی ۱۵ روستای شهرستان بویراحمد و دنا به دلیل خاکی بودن قطع و تردد به سختی امکان پذیر است.
وی با تاکید بر اینکه خاکی بودن مهمترین دلیل قطعی راه ارتباطی این روستاها است، عنوان کرد: احداث جاده آسفالته در حوزه اداره کل راه و شهرسازی بوده و ربطی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ندارد.
نصیری‌راد ابراز کرد: اداره کل راهداری وظیفه بازگشایی جاده‌ها را بر عهده دارد و وقتی یک جاده خاکی مسدود شود عملیات بازگشایی به سختی امکان‌پذیر است زیرا در این صورت جاده نیز با مشکلات دیگری روبه‌رو می‌شود.
وی از بسته بودن راه ارتباطی سی سخت به پادنای اصفهان خبر داد و افزود: واقعیت امر عوامل راهداری شب گذشته به دلیل شدت بارش برف امکان ادامه عملیات برف روبی را نداشتند و مجبور به بازگشت شدند.
 
بارش بیش از ۲ متر برف در گردنه بیژن دنا
بارش بیش از ۲ متر برف جاده گردنه بیژن در شهرستان دنا را مسدود کرد.
جاده گردنه بیژن شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد که هفته گذشته برای کمک به عملیات جست و جوی هواپیمای تهران- یاسوج و انتقال پیکر‌های جانباختگان سانحه هواپیما بازگشایی شد بود از عصر دیروز دوباره در اثر بارش برف مسدود شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اثر بارش برف در سه روز گذشته حدود دو متر برف در گردنه بیژن به زمین نشسته است.
وی با بیان اینکه گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکزشهرستان دنا است اضافه کرد: بازگشایی جاده گردنه بیژن که قرار بود از امروز برای کمک به عملیات جستجو و انتقال پیکر‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج از سر گرفته شود، به علت بارش شدید برف و بوران و احتمال ریزش بهمن همچنان متوقف می‌ماند.
خان پایه با بیان اینکه خطر ریزش بهمن در این منطقه بسیار بالاست و ممکن است جان راهداران را به خطر بیندازد افزود: عملیات بازگشایی به یک روز بعد از قطع بارش‌ها و تثبیت شرایط در منطقه از سرگرفته می‌شود.
جاده گردنه بیژن به پادنای سمیرم از اوایل بهمن امسال به دلیل بارش برف و احتمال ریزش سنگ و صخره‌های کنار جاده مسدود شده بود که هفته گذشته توسط اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای دنا بازگشایی شد.
طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
عملیات جست و جو و انتقال پیکر‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بدلیل شرایط جوی نامناسب متوقف شده است.
هواپیمای‌ای تی ار ۷۲ شرکت آسمان روز یکشنبه هفته گذشته با ۶۵ مسافر و خدمه در کوه‌های دنا سقوط کرد.
 
ایجاد چهار کمپ در منطقه دنا/ عملیات صعود متخصصین به ارتفاعات
فرمانده تیپ تکاوران ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد ارتش گفت: با طرح ریزی انجام شده، چهار کمپ در ارتفاعات مختلف دنا برای دستیابی به محل سقوط ایجاد می شود.
سرهنگ سیروس امان الهی افزود: با توجه به شرایط جوی که در منطقه داریم و جلسه ای که دیروز به مدت ۸ ساعت در فرمانداری دنا انجام شد، طرح ریزی هایی انجام شد که عملیات متوقف نشود و مقرر شد با طرح هایی که داریم از طریق هوایی و زمینی اقدامات عملیاتی انجام شود.
امان الهی ابراز داشت: برای اینکه زمان را از دست ندهیم، احداث ۴ کمپ در منطقه کوه گل به سمت ارتفاعات دنا را در دست داریم که در حال حاضر تعداد ۹ نیروی تیپ ۶۵ و هلال احمر و کوهنوردی در حال صعود به ارتفاعات دنا هستند و آخرین تماس نشان از حضور آنها در ارتفاعات ۳۳۰۰ متری دارد.
وی افزود: ضرورت ایجاد این کمپ ها این است که با توجه به شرایط بد جوی که در منطقه وجود دارد، ما نیاز داریم که یکسری تجهیزات خاص در ارتفاعات مناسب به سمت قله را داشته باشیم.
فرمانده تیپ تکاوران ۶۵ نیروهای ویژه ارتش اظهار داشت: یک بیس کمپ در کوه گل، در ارتفاع ۲۲۰۰ متر یک کمپ، یک کمپ در ارتفاع ۳۲۰۰ متر و در ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ متری نیز آخرین کمپ باید ایجاد شود که بلافاصله پس از پایداری هوا عملیات رسیدن به منطقه سقوط و تخلیه اجساد جانباختگان از منطقه انجام خواهد شد.
امان الهی گفت: تمام تلاش نیروهای ما برای جابه جایی پیکرهاست و همه از این حادثه تلخ ناراحت هستیم و تلاش ما بر این است که این مهم در کوتاه ترین زمان انجام شود.
امان الهی خاطرنشان کرد: خانواده این عزیزان از دست رفته اعلام کرده اند که راضی نیستیم که شخص دیگری در این مسیر آسیب ببیند، اما ما تمام راهکارهای تخصصی را طرح ریزی کرده ایم و حوزه های مختلف پای کار آمده اند و با پایدار شدن شرایط جوی عملیات اصلی در منطقه انجام خواهد شد.
فرمانده تیپ تکاوران ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد ارتش گفت: با همت و غیرت نیروها این مهم در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.
 
 
برگزاری مراسم یادبود جان‌باختگان سانحه هواپیمایی تهران یاسوج با حضور خانواده‌ جان باختگان در لنده
مسؤول فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی لنده گفت: عصر امروز به مناسبت بزرگداشت و یادبود جانباختگان سانحه هواپیمایی تهران یاسوج، مراسمی از سوی مردم شهرستان لنده با حضور تعدادی از خانواده‌های جانباختگان در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهر لنده برگزار می گردد.
علی‌اکبر براتی با اشاره به سانحه هوایی هواپیمای تهران یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان و هم استانی‌ها در این حادثه اسف‌ناک گفت: این سانحه هوایی یکی از تلخ‌ترین حوادث سال ۹۶ بود که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و یا بهتر بگوییم کشور عزیزمان ایران اسلامی را داغدار کرده است.
وی افزود: جانباختن ۶۶ نفر از نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در آغوش دنای سرافراز همه ملت ایران را عزادار ساخت، اما در این سانحه بار دیگر همبستگی و وحدت و همدلی و همدردی ملت ایران را به طرق مختلف شاهد بودیم که این امر تا حد قابل توجهی تسلی‌بخش خاطر بازماندگان این حادثه بوده است.
مسؤول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در اقصی نقاط استان و کشور برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ۶۶هموطن و هم استانی مراسمات مختلفی برگزار گردید.
براتی افزود: در همین راستا مردم نوع دوست و با غیرت شهرستان لنده، عصر امروز مراسم یادبودی با حضور تعدادی از خانواده جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج را در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهر لنده برگزار می نمایند که از عموم مردم شهرستان و هم استانی‌ها جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده‌اند.
 
بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل حادثه را متوقف کرده است
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را متوقف کرده است
علی وفایی‌مقدم با اشاره به روند عملیات در ارتفاعات دنا اظهار کرد: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را متوقف کرده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: صعود به محل حادثه به شرایط جوی بستگی دارد و در صورت مساعد شدن هوا عملیات صعود به محل حادثه آغاز می‌شود.
 
 
عملیات جستجو در ارتفاعات پازن پیر متوقف شده است
عملیات جستجو در ارتفاعات پازن پیر دنا برای چندمین روز متوالی و به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی متوقف شده است.
با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در چند روز اخیر، امکان صعود امدادگران به ارتفاعات محل سقوط هواپیما سخت شده است.
همچنین بارش شدید برف در ارتفاعات لاشه هواپیما را پوشانده است.
مسئولان متولی از شروع جستجوی پیکر جانباختگان بلافاصله پس از بهبود شرایط آب و هوایی خبر داده اند.
ایجاد چهار کمپ در ارتفاعات مختلف پازن پیر هدفگذاری شده است.
 
انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در اولویت استان/ تهیه کتابچه از مستندات حادثه سقوط هواپیما
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در اولویت استان است.
علی محمد احمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت سانحه دلخراش سقوط هواپیما به ملت ایران گفت: برای امدادرسانی این سانحه دلخراش زحمات زیادی کشیده شد و مردم مساعدت خوبی داشتند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سانحه گر چه بسیار دلخراش بود اما تجربه جدیدی برای استان بود و نقاط قوت و ضعف استان در این حادثه شناخته شد و برخی دستگاه‌ها به خوبی پای کار بودند و برخی دستگاه‌ها نیاز بود بیشتر پای کار باشند.
وی خطاب به معاون عمرانی استانداری گفت: مستندات این حادثه در قالب فیلم و مصاحبه جمع‌آوری شود تا به صورت یک کتابچه به ستاد بحران استان تحویل داده شود و به ستاد بحران کشور ارسال شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مستندات این سانحه دقیق، علمی باشد.
احمدی تصریح کرد: در حال حاضر اجساد مسافران این سانحه هوایی زیر برف است و این معنا نیست که بگذاریم اجساد عزیزانمان تا بهار در زیر برف مدفون باشد اما نباید احساسی با این موضوع برخورد شود که حادثه دیگری رخ دهد.
وی از همکاری مردم در این حادثه تشکر کرد و گفت: حضور مردم نشان داد که حس نوع دوستی و انسان دوستی مردم مثال زدنی است.
 
بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل حادثه را متوقف کرده است
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را متوقف کرده است
علی وفایی‌مقدم با اشاره به روند عملیات در ارتفاعات دنا اظهار کرد: بارش شدید باران در شهرستان بویراحمد و بارش برف در ارتفاعات دنا عملیات صعود کوهنوردان به محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را متوقف کرده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: صعود به محل حادثه به شرایط جوی بستگی دارد و در صورت مساعد شدن هوا عملیات صعود به محل حادثه آغاز می‌شود.
 
سخنان آیت الله ملک حسینی در جمع مردم حاضر در پای کوه های پادنا
[embed]https://media.mehrnews.com/d/2018/02/21/0/2722565.mp4[/embed]
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1