تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۳۱۹۴۴۱

با این شرایط فرودگاه یاسوج را تعطیل کنید / نمایندگان به حقوق وکلای خود توجه کنند

۳
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام بااشاره به حادثه سانحه هوایی گفت:باید شرایط فرودگاه یاسوج و هواپیمای آن ارتقا یاید در غیراینصورت آن را تعطیل کنند.
به گزارش کبنا از چرام،امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام اظهار داشت: لازمه اینکه انسان از زندگی حیوانی خارج شود و یک زندگی انسانی اختیار کند، این است که از اصول معین و مشخصی پیروی کند و اصولی که هوا و هوس های آنی او را تحریک نکرده و از حدود خود تجاوز نکند نام این خود نگه داری تقوا است.
حجت الاسلام افشار در ادامه خطبه اول گفت: تقوا فقط از مختصات دین داری نیست بلکه لازمه انسانیت است و تقوا انسان را از زندگی حیوانی و جنگلی بیرون می برد و از طرفی تقوا بر پایه ایمان به خدا  شکل می‌ گیرد.
وی با اشاره به آیات قرآنی افزود: آیا آن کسی که بنیان خویش را بر مبنای تقوای الهی و رضای خداوند بنا کرده بهتر است یا آنکه بنیان خویش را بر مبنای نگاهی سست مشرف بر آتش قرار داده است.
حجت الاسلام افشار ادامه داد آیا تقوا مصونیت است یا محدودیت؛ فرق است بین محدودیت و مصونیت چراکه محدودیت های تقوا مصونیت است.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز جمعه چرام اظهار کرد:در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج که جمعی از هموطنان و هم استانی های ما از بین رفتند و کام همه مردم را تلخ استان ما عزادار شد، باید نکاتی راعرض کنیم.
وی افزود: در ابتدا از پیام زیبا و به موقع رهبر معظم انقلاب که باعث تسلای خاطر بازماندگان این حادثه شد،تقدیر می‌شود و اینجانب به نیابت از مردم شهرستان برای بازماندگان صبر و اجر و برای مرحومین رحمت و مغفرت الهی را خواستارم.
خطیب جمعه چرام ادامه داد: در این حادثه عزیزانی را از دست دادیم که سرمایه انسانی این کشور و استان ما بودند و باید شرایط فرودگاه یاسوج و وضعیت هواپیمای این فرودگاه ارتقا یابد و در غیر اینصورت فرودگاه را تعطیل کنند چرا که داغ این مصیبت آن چنان سنگین است که تا مدتها فراموش نخواهیم کرد و تحمل حادثه ای دیگر را نداریم.
حجت الاسلام افشار در ادامه خطبه دوم گفت:با پیدا شدن و باز کردن جعبه سیاه هواپیما احتمال سهل‌انگاری ها و خطای انسانی در این حادثه روشن خواهد شد و باید با عوامل سهل انگار،برخورد قاطع صورت پذیرد و این حادثه مشمول مرور زمان و فراموشی نشود.
وی افزود:وقتی وضعیت هوا در دنا نامساعد و هواشناسی هم پیش‌بینی کرده بود،چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد و یک استان عزادار شد.
امام جمعه چرام اظهار کرد: نمایندگان مجلس در استان و سایر استانها باید طرح سوال و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح کنند و به جای مصلحت اندیشی ها،حقوق موکلان خود را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه داد: در آن صورت در پیشگاه وجدان محکوم خواهند بود زیرا این هواپیما از سال ۹۲ تاکنون چندین بار نقص فنی داشته است.
حجت الاسلام افشار با اشاره به ورود وزیر راه و شهرسازی در منطقه، عنوان کرد: آقای وزیری که حدود دو ساعت در محل حادثه حضور پیدا میکنند، باید بیش از این اهمیت می‌دادند و یک لحظه خود را به جای مصیبت زدگان می ‌گذاشتند یا یکبار دلنوشته بازماندگان را می خواندند تا شاید عمق فاجعه را متوجه شود.
درپایان از گروهای امدادی عزیزان سپاه ،ارتش ،هلال احمر،نیروهای مردمی ودولتی ،استاندار محترم وصدا وسیمای مرکز استان اصحاب رسانه وهمه خدمتگزاران در این حادثه تشکر می شود و همینطور نوع دوستی و اظهار تسلیت مردم استان ستودنی است که خداوند جزای خیر دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

طاها
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتون بده
بحق ودلسوزانه گفتید
ایمان
United States
هنوز مونده تا اتفاقات جاده ای
كوثريدوستدار اهل بيت
Iran, Islamic Republic of
درود بر این بیان
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1