تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۳۱۹۱۷۲

جای خالی همدردی شبکه‌های تلویزیونی با مردم داغدار کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ابراهیم عزیزی
حادثه تلخ و جانسوز سقوط هواپیمای تهران - یاسوج مردم ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد را در شوکی بزرگ فرو برد و خانواده‌های زیادی را در استانه سال جدید سیاه پوش کرد اما در این بین جای همدردی شبکه‌های تلویزیونی با مردم داغدار کهگیلویه و بویراحمد خالی بود.
از لحظات آغازین روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۹۶ که خبر خروج هواپیمای ای تی آر ۷۲ تهران - یاسوج با ۶۶ مسافر از صفحه رادار مرکز کنترل از سوی شرکت هواپیمایی کشور اعلام شد موجی از حرف و حدیث‌ها پیرامون وضعیت این هواپیما در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی رد و بدل شد اما هیچکس از وضعیت این هواپیما و مسافرانش اطلاعی نداشت و تنها برخی شاهدان بومی در نزدیکی روستای پادنا از سقوط این هواپیما خبر دادند.
تنها دو روز پس از این حادثه و تلاش نیروهای امدادی، سخنگوی سپاه پاسداران از پیدا شدن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج توسط بالگردهای نیروهای هوا فضای سپاه در اول اسفند ۹۶ خبر داد.
 
سردار رمضان شریف اعلام کرد: صبح امروز سه‌شنبه بالگردهای نیروی هوا فضای سپاه در حین جست‌وجو لاشه هواپیمای آسمان که از تهران عازم یاسوج بود را در ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند.
 
وی افزود: لاشه این هواپیما در کوه دنا و در مختصات جغرافیایی NC-۴۲۰۸ و E-۵۱۴۲۹۳ قرار دارد.
 
پس از اعلام این خبر شبکه‌های مختلف مجازی و خبری به انعکاس گسترده این خبر پرداختند و مسئولان مختلف نیز در گفت و گو با خبرنگاران از تشکیل ستاد بحران در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و اعزام نیروهای امدادی و تخصصی ویژه به منطقه برای کشف و انتقال اجساد اطلاع رسانی کردند اما بارش برف و باران تمامی معادات را به هم ریخت و باقی ماجرا ...
 
چیزی که در این بین بیش از هر چیز دیگری توجه افکار عمومی را به خود جلب می‌کرد انتشار اخبار مختلف در فضای مجازی، سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی بود که برخی تکذیب و برخی نیز از سوی مسئولان تایید می‌شد.
 
خانواده‌های داغدار این حادثه جانسوز نیز که به دنبال شنیدن اخبار موثق بودند و هنوز انتظار داشتند که با حضور به موقع نیروهای امدادی به منطقه خبر خوشی از زنده بودن عزیزانشان بشوند نیز با وقوع شرایط جوی حاکم بر منطقه و بارش برف و باران و موقعیت خاص جغرافیایی کوه دنا اندک اندک پذیرفتند که مسافران این پرواز ابدی هستند.
 
شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد (دنا) از ابتدای خبر حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج رخت عزا به تن کرد و با اعزام خبرنگاران خود به محل حادثه در پی پوشش لحظه به لحظه از محل حادثه شد و در این مدت تاکنون سنگ تمام گذاشته است.
 
هر چند برخی انتقادها از سوی اهالی رسانه و مخاطبان به شبکه دنا صورت گرفت اما مدیرکل و مسئولان و خبرنگاران این شبکه محلی که خود را شریک غم خانواده‌های حادثه دیده می‌دانند از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا جایی که برخی از خبرنگاران این رسانه ملی به دلیل شدت سرما و باراش برف و باران در منطقه دچار بیماری شدند اما هیچگاه دست از تلاش و اطلاع رسانی برنداشتند که در حقیقت جای تشکر دارد.
 
در میان شبکه‌های کشور نیز تنها شبکه‌ای که در میان شبکه‌های رسانه ملی با برگزاری میزگردها و پیگیری‌ها و ارتباط‌های زنده سعی در انعکاس دقیق و جزئیات کامل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج داشت شبکه خبر بود که همپای با شبکه دنا تاکنون از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و باز هم جای تقدیر دارد.
گلایه مخاطبان و مردم داغدار استان کهگیلویه و بویراحمد از سایر شبکه‌های رسانه ملی است که نه تنها انچنان که باید و شاید به انعکاس این حادثه جانسوز نپرداختند بلکه از نصب یک نشان مشکی بر قاب تلویزیون نیز خود داری کردند که این امر مایه تکدر دل ملت ایران، مردم کهگیلویه وبویراحمد و خانواده‌های داغدیده شد.
این درحالی بود که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در حادثه پلاسکو و نفتکش سانچی علاوه بر نشان مشکی در کنار قاب تلویزیون به نشانه همدردی با ملت و خانواده‌های داغدار به پوشش گسترده از این حوادث پرداختند و به طور شبانه روزی بخشی از برنامه‌های خود را به این موضوعات اختصاص دادند.
به هر حال کاش مسئولان رسانه ملی حادثه جان باختن ۶۶ مسافر پرواز تهران - یاسوج را که در میان صخره و برف آسمانی شدند را بیشتر به تصویر می‌کشیدند و حداقل با نشان سیاه کوچکی بر قاب تلویزیون با ملت ایران و مردم داغدار کهگیلویه و بویراحمد همدردی می‌کردند تا شاید اندکی دل خانواده‌های داغ دیده از این داغ سترگ تسلی می‌یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیامک
Iran, Islamic Republic of
ما فقط زمان راهپیمایی و جنگ جز آمار هستیم اینجا هم ارزش ۶۶ نفر به اندازه یک نفر هم نبود..‌‌
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودید و احسنت
اگه این حادثه جای دیگه بود صدا و سیمای مرکز اینطور برخورد می کرد
مانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این متن همه ایران سرای من است آیااگهراین حادثه برای استان دیگراتفاق می افتادبه همین شکل پوشش خبری می دادند
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی . باید این نگرانی مردم عاطفی و دلسوز هم استانی به گوش رسانه ها یرسد . مگه استان ما غیر از این کشور ه که اینقد بی تفاوت برخورد میکنند و انگار دارن خبری از یک کشور دیگه ای رو انعکاس میدن واقعا جای تاسف داره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر هم استانیهای عاطفی عزیزم و تاسف بر صداو سیما کشور و استانهای دیگه در حالیکه مردم استان ما در همه مشکلات و غم و درد دیگه استانها همیشه در صف اول بودند .
مطلع
Iran, Islamic Republic of
با سلام به نظر بنده حقیر رفتار و انعکاس رفتاری نسبت به ایجاد فاصله طبقاتی قومیتی از طریق دولتمردان ما نیز به وضوح قابل محسوس بود چرا که حداقل ابراز همدردی سایر عزیزان می شد در اقساط نقاط کشور با یک روز عزای عمومی رفتار احساسی خود را ابراز می نمودند تا که شاید مرهمی بر زخم آسیب دیدگان باشد واقعه جایگاه قوم لر در این جا مظلوم واقع شد .
آری صحنه های انتخابات ، تظاهرات ، راهپیماییها همه و همه ما پیش قدم و جلودار هستیم البته تا آخر خواهیم بود اما با این قیمت آخه چرا ..... چرا ؟
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1