تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۳۱۹۱۶۷

اگر یک فرد انسان واحد یک باشد آنگاه یک با یک برابر است؟!

۰
کبنا ؛ابراهیم شجاعی‌پور
اگر یک فرد انسان واحد یک باشد آنگاه یک با یک برابر است ؟!
بحران ها و حوادثی چون ساختمان پلاسکو و معدن یورت و کشتی سانچی و زلزله کرمانشاه از جمله مصیبت ها یی بودند که در ماه های اخیر غمشان تا ابد بر دل ما ایرانی ها سنگینی خواهد کرد البته این گونه حوادث بنا به هر دلیلی که حادث شده باشند خاطر هر انسانی را آزرده و مغموم میکند و اما این رشته سر دراز دارد و مثل اینکه اینگونه اتفاقات در کشورمان ایران تمامی ندارد و سلسله وار و میراث وار هر دم به ما می رسند و زخم های دل مردم این مرز و بوم را تازه تر میکند و اما آخرین میراث ما !! سانحه ی هواپیمای تهران ـ یاسوج بود که با کوه دنایی که سری سربلند اما اکنون دلی سر به زیر دارد!! برخورد کرد که در آن ۶۶ تن از پرندگان پرنده آسمان، آسمانی شدند و داغی بر داغ هایمان افزود و باز هم بغض ها ترکید و دیدگان تر شد‌. اما درک یک موضوع به نظر سخت می آید اینکه چه شده است که بعد از همه ی آن مصائب، مسولین و دولت بر حسب وظیفه و یا به رسم نوع دوستی، هم وطن بودن، تسلای خاطر دادن، شریک غم بودن و بنا به هر آدابی در کشور عزای عمومی اعلام می کردند ولی چرا در این مصیبت عظما که اکثر افراد نخبه و تاثیر گذار در جامعه بوده اند جهت ابراز هم دردی با بازماندگان و تسلیت به ملت ایران حاضر اعلام عزای عمومی در کشور نشدند تا تسلای خاطری باشد بر این غم سنگین؟
آیا باید تعداد فوت شدگان بیش از ۶۶ نفر انسان باشد؟ یا باید این حادثه در مکان جغرافیایی خاص و یا زمانی خاص رخ می داد تا عزای عمومی اعلام می شد؟ مگر جان یک انسان با جان انسانی دگر تفاوتی هم دارد؟ همچنان که ما هنوز غم مصیبت ساختمان پلاسکو و جانبازی آن آتشنشانان از جان گذشته، زیر آوار رفتن مردم غیور کرمانشاه در اثر زلزله و کشته شدن کارگران معدن یورت و غرق شدن کشتی سانچی را در دل داریم ولی بالاخره مسوولین باید نگاهی یکسان به چنین مواردی داشته باشند هر چند که اعلام عزای عمومی هیچگاه جای خالی و جان از دست داده ی آن عزیران سفر کرده را پر نمی‌کند و بر نمی‌گرداند ولی می توانست مرهمی باشد بر زخم دل ها و تسلیتی بر غم دل های بازماندگان به سوگ نشسته. بهر حال از مسئولین انتظار می رود در درجه اول از وقوع چنین حوادثی دلخراش و غم انگیز پیشگیری و متعاقب آن علت یابی و مدیریت بحران کنند و هچنین در کشوری که دارای قومیت‌های مختلفی است نسبت به چنین مسائلی نگاهی کارشناسی و دقیق تری داشته باشد تا مستمسک و دستاویزی برای بدخواهان این مرز و بوم ایجاد نشود.
هر چند که به نظر می رسد تساوی یک با یک اشتباهی است محض!!!
در پایان این واقعه جانسوز و حزن انگیز را که تاثر و تالم همه را برانگیخت تسلیت عرض میکنم برای بازماندگان از خدای رحمان صبر مسئلت می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1