تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۳۱۸۵۴۸

سومین روز عملیات جستجو و امداد لاشه و مسافران هواپیمای ۳۷۰۴ به پایان رسید / کشف ۳۰ جسد / ۱۵ جسد سالم است / ترافیک سنگین در محور دنا

۰
کبنا ؛سومین روز عملیات جستجو لاشه و مسافران هواپیمای مسافربری ATR شرکت آسمان در منطقه نغل شهرستان سمیرم استان اصفهان به پایان رسید و بعد از دو روز لاشه هواپیما پیدا شد.به گزارش کبنا، سومین روز عملیات جستجو لاشه و مسافران هواپیمای مسافربری ATR شرکت آسمان به پایان رسید.به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز از این عملیات،۳۰ پیکر در منطقه سقوط هواپیمای مسافری تهران-یاسوج مشاهده و ۱۵ پیکر نیز شناسایی شده است.


وی ادامه داد: برخی پیکرها نیاز به بررسی بیشتری دارد.
دسترسی به پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم‌هایی که به محل سقوط هواپیما اعزام شده بودند به لاشه هواپیما رسیدند و کار برف‌روبی و جمع‌آوری اجساد را انجام دادند.
سرپرست فرمانداری بویراحمد بیان کرد: هواپیما چند تکه شده اما خیلی از اجساد قابل شناسایی است و تلاش می‌شود تا قبل از نیمه‌های شب کار انتقال اجساد انجام گیرد اما با توجه به سردی هوا و تاریکی شب انتقال تمام اجساد به پایین قله ممکن نیست.
وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی در پایگاه‌های پایان قله مستقر می‌شوند تا فردا صبح که مجددا کار انتقال پیکرها را انجام دهند.
کناری تصریح کرد: استقرار تیم‌های پزشکی قانونی در شهر یاسوج پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه با توجه به مسدود بودن گردنه بیژن و فراهم نبودن امکان تردد از مردم تقاضا داریم از آمدن به این مکان خودداری کنند و افرادی که در این گردنه هستند به سمت یاسوج حرکت کنند.

انتقال اجساد جانباختگان هواپیمای «تهران ـ یاسوج» فردا
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل تاریکی هوا اجساد جان‌باختگان هواپیما فردا صبح انجام می‌شود.
وی افزود: به دلیل اینکه گروه‌های امدادی کمتر از دوساعت پیش به محل پیدا شدن لاشه هواپیما رسیدند هنوز کار جمع‌آوری اجساد به طور کامل انجام نشده است.
وی عنوان کرد: امدادگران امشب نسبت به جمع‌آوری اجساد جانباختگان هواپیمای تهران ـ یاسوج اقدام کرده و فردا اول وقت کار انتقال انجام می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اجساد با بالگرد و در غیر اینصورت به صورت زمینی منتقل می‌شوند.

فیلی با بیان اینکه امدادگران امشب را در کمپ برپا شده در منطقه می‌گذرانند، ادامه داد: اجساد پس از جمع‌آوری به کمپ برپا شده در سی سخت انتقال می‌یابند. امدادگران امشب نسبت به جمع‌آوری اجساد جانباختگان هواپیمای تهران ـ یاسوج اقدام کرده و فردا اول وقت کار انتقال انجام می‌شود.
عزیز فیلی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اجساد با بالگرد و در غیر اینصورت به صورت زمینی منتقل می‌شوند.
 ترافیک سنگین در مسیر دنا از سمت شهر سی‌سخت
به گزارش کبنا،  هم اکنون در مسیر قله پازن‌پیر به سمت سی سخت مرکز شهرستان دنا شاهد ترافیک سنگین هستیم که به طور حتم در صورت عدم مدیریت به دلیل عرض کم جاده با مشکل روبه‌رو شده و به طور حتم انسداد مسیر را داریم.
انتظار می‌رود مردم و خانواده‌های داغدیده جانباختگان هواپیمای "تهران-یاسوج" از آمدن به سمت سی سخت خودداری کنند زیرا این محور امکان و ظرفیت این میزان تردد را ندارد و در صورت ادامه این روند تا ساعتی دیگر حتی امکان رد شدن آمبولانس در این جاده وجود ندارد.
بنا به بررسی‌های انجام شده هواپیمای "تهران-یاسوج" در قله نغل پازن پیر و در بدترین مکان ممکن سقوط کرده به گونه‌ای که کوهنوردان عادی نمی‌توانند در این محل حضور پیدا کنند و تنها کوهنوردان تخصصی امکان انجام این ماموریت را دارند.

گفته می‌شود به دلیل سردی هوا در محل سقوط هواپیما هیچ کوهنوردی امکان حضور شانه را ندراد و در غیر اینصورت شاهد وقوع اتفاقی دیگر هستیم.
 
 

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1