تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۳۱۸۳۷۲

نامه‌ای حزب تدبیر و توسعه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره حادثه هواپیمای مسافربری یاسوج

۱۰
۰
کبنا ؛ سید رحمان وفانژاد*
درگذشت تأثر برانگیز ۶۵ نفر از هم استانی‌ها و هموطنان سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج ضایعه ای اندوهبار برای همه مردم کشور و بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های آن عزیزان می‌باشد.
حزب تدبیر و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و در راستای رعایت اصول حزبی و وظایف احزاب جهت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه ای ارسال نموده و منتظر پاسخ از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
هواپیمایی آسمان سالهاست عدم توجیه اقتصادی سفر به یاسوج را بهانه نموده و در هر سال به بهانه ای پروازها را کم و زیاد می‌کند که مسئولین استانی به کرات در دفتر مدیرعامل این هواپیمایی حاضر شده‌اند که گاها با التماس از این فرد متقاضی برقراری پرواز شده‌اند. این موضوع در سه نکته نیاز به بررسی دارد.
اول: وجود ندامتگاه یاسوج در حریم پروازی فرودگاه یاسوج بهانه ای قانونی برای هواپیمایی آسمان شده که هواپیمای عریض تر و با امکانات در خور شأن مردم استان قرار ندهد و هر سال طرح انتقال ندامتگاه یاسوج مطرح می‌شود به صورت میانگین ۱۰ میلیارد تومان هزینه جابجایی (سال ۹۴ قریب به پنجاه میلیارد و سال ۹۶ قریب به ۷۰ میلیارد) اضافه تر می‌نمایند. آقای استاندار در استان ما با این همه نیروی ملی و استانی توانمند آیا امکان تزریق ۵۰% مبلغ انتقال زندان وجود ندارد تا بتوان بحران و بهانه‌های هواپیمایی آسمان را رفع کرد. مطلع هستید پروژه زندان ۱۰۰% عملیات ابنیه می‌باشد و اجرای آن در یک سال به پایان نمی‌رسد. ولی اگر همتی گردد و زیر ساخت مکان جدید (تهیه طرح، جانمایی، استعلام دستگاهای خدمات رسان و برآورد دقیق هزینه اجرای کار) مشخص شود، بدون تردید همچون بازدید اخیر حضرتعالی از زیلایی بویراحمد و با در نظر گرفتن شاخص‌ها می‌توان محرومیت را حتی به صورت مرحله ای از چهره مرکز استان در توسعه راه هوایی زدود.
دوم: مدیران بی تعهد در قبال توسعه مرکز استان همان‌هایی هستند که در هر سال حداقل ۷۰ پرواز رفت و برگشت دارند ولی ۱/۱۰ این پروازهایشان در فرودگاه یاسوج صورت نمی‌گیرد. به نظر حضرتعالی قوی‌ترین مدیر وزارت راه و شهرسازی در استان
(مدیرکل راه و شهرسازی) چه تعهدی نسبت به این بحران دارد؟ تردید نداشته باشید اگر ایشان نصف پروازهایشان در فرودگاه یاسوج صورت می‌گرفت حداقل ده بار صدای محرومیت این استان را شخصاً به گوش وزیر می‌رساند ولی سلامت و آرامش ایشان در پروازهای تهران به شیراز و حضور در کنار خانواده‌اش هیچ توجیهی برای پیگیری حق تضیع شده مردم استان نخواهد داشت.
سوم: مدیر عامل هواپیمایی آسمان در آذر ماه سال ۹۲ همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بدلیل نارضایتی از عملکرد این ایرلاین در سنوات گذشته (تاخیرات، کنسلی، خدمات) و با توجیه رفع ناکارامدی ها پا به عرصه مدیریتی هواپیمایی آسمان گذاشت و آنچیز در کشور و خصوصاً در استان محروم شده کهگیلویه و بویراحمد در دوران چهار سال مدیریت ایشان مشاهده می‌گردد و صرفاً عدم توانایی و مدیریتی این ایرلاین می‌باشد؛ و طی ۲۴ ساعت گذشته به جای معذرت خواهی از خانواده‌های داغدار و مردم استان تنها در پایگاه اطلاع رسانی خود جهت تعمیر اساسی هواپیمای ATR را از اخبار خود حذف نمود تا ثابت نگردد هواپیمایی که در بهمن ماه امسال در مسیر یاسوج تهران طی دوبار به دلیل نقص فنی به مبدأ پرواز بازگشته، به دلیل عدم دقت در تعمیر و عدم بررسی عمر طولانی مدت هواپیما بتوانند سال‌های سال از این طریق برای هواپیمایی آسمان درآمد ایجاد نمایند که این بی تدبیری باعث از دست دادن قریب به ۶۵ نفر از عزیزان هم استانی و سایر استان‌ها گردید. طبق اظهارات عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص فعالسازی دستگاه ELT به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها توسط هواپیمایی آسمان قصوری نابخشودنی صورت گرفته و شاید دلیل آن عدم پرواز مدیران ارشد هواپیمایی آسمان و خانواده‌هایشان با چنین هواپیمایی بوده است. بدون تردید برخورد قاطع با مدیران بی تعهد که به هر بهانه ای با جان مردم بازی می‌کنند را مطالبه مردم استان بدانید و امیدواریم تا مجال هست ایشان به عنوان مدیر ارشد این ایرلاین ضمن عذرخواهی از خانواده‌های داغدار و مردم استان، استعفا دهد تا ثبات دولت در استان تحت شعاع قرار نگیرد. مستحضرید در این حادثه دو برابر کشتی سانچی عزیزان هم استانیمان به آسمان‌ها رفتند. تحت هیچ شرایطی حضرتعالی به عنوان نماینده عالی دولت نباید از قصور و سوء مدیریت مدیرعامل آسمان بگذرید و بدون شک احزاب در سطح استانی و ملی برای ظلم تاریخی به استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌صدا خواهند شد و شما و مجموعه مدیریتی را تنها نخواهد گذاشت. حزب تدبیر و توسعه ضمن تشکر از زحمات ساعته ۲۴ حضرتعالی و مجموعه معاونین و عرض تسلیت مجدد به کلیه هم استانی‌های عزیز، امیدواریم هرچه سریع‌تر اجساد عزیزان حادثه دیروز پیدا شود تا ضمن ایجاد آرامش برای خانواده‌های بازماندگان، مراسمی در شأن آن‌ها برگزار گردد و حمایت‌های معنوی به این خانواده‌ها در دوره کوتاه مدت نباشد که نیاز به دستور ویژه حضرتعالی جهت رسیدگی به امورات خانواده‌های بازماندگان می‌باشد و این مهم را با پیگیری موارد خواسته شده به اطلاع مردم فهیم، زجر دیده و مظلوم شده استان برسانید.
با احترام
دبیر حزب تدبیر و توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

وکیل و نماینده حقوقی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید رحمان
رضایی
Iran, Islamic Republic of
غیرتت همیشه ستودنیست
سایر احزاب یاد بگیرند
رود
Iran, Islamic Republic of
تدبیر وتوسعه که هنوز از وزارت کشور مجوز نگرفته است. ما که متوجه نشدیم این حزب کیه چیه کجاست
شورانی
Iran, Islamic Republic of
ما که نفهمیدیم توی کدوم حزبه. هر دوره .این دفعه سر از حزب تدبیر وتوسعه در آورده که اصلا معلوم نیست کدوم طرفیه.
طایفه
Iran, Islamic Republic of
شماها باید ازنمایندت بپرسی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر از همه اقای زارعی باید پاسخگو باشند که در این شش سال اینهمه بر فرودگاه و پرواز یاسوج مانور میدادس
گزمه
Iran, Islamic Republic of
اصلا این حزب مجوز ندارد. آقای وفانژاد برچه اساسی فعالیت این تشکل در استان را مدیریت میکند.
علیرضا اکبری
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز کجا بودی که امروز نامه می نویسی!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لوداب
Iran, Islamic Republic of
آقای وفا نژاد خودت میدونی آقا. که جنابعالی ازش حمایت میکردی خودش را قیم و مسبب همه کارها میدونه. حتی امور اداری ادارات. پس ایشان و جنابعالی باید پاسخگو باشین. چندین بار آلارم خطر داده شده بود. چرا نماینده از وزیر پاسخ نخواستن؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خودت باید پاسخگو باشی . تدبیر و امید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1