تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۳۱۸۰۷۹

تراژدی غمناک پرواز ۳۷۰۴ آسمان

۷
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛وارث پارسه
ایران عزیز!
ایامی چند است در ورای مرزهای پرگهرت، آنچه به گوشم می رسد، تراژدی غمناک است. در اینجا، مایل ها دور از تو، زجر و ضجه فرزندانت را با عمق وجودم، می شنوم. فریادهای وامصیبتای مردمانت، ناله های کودکانت و ضجه های زنانت. هر روز به نامی و به طریقی؛ قطار، پلاسکو، معدن، ترور و داعش، زلزله، سانچی و این آخر هم دنا و پرنده بی بازگشتش.
ایران عزیز! مگر چه شده است؟ از گزند حوادث دور بادت، ایران ما!
ایران عزیز! گویا امروز، دنای ایستاده ی تو، دنای ستیغ و ستبر، نامهربانی کرده است. دنا که این طور نبوده و نیست! هزاران سال است که قوم کهن و بزرگ" لر "، دنا را به گهواره بچه ها آورده است. لالایی مادران زاگرس نشین، " دنا " را همخواب فرزندان خویش کرده است و فرزندان زاگرس، دنا را ایمن و استوار یافته اند. مگر چه شده است؟
مگر نه آن است که "بویراحمد" این قوم با همت، با حمیت، با غیرت و بلندنظر، خاک کوه دنا را تقدیم یار می کند؟ مگر نه آن است که بویراحمد، دنای سرافراز را بر تارک پیشانی خویش می پندارد؟ مگر نه این است که مادران دنانشین، این آهوان نجابت و عفت، قصه رزم و استواری، داستان صفا و پاکی، نغمه آزادی و آزادگی و شعر احساس و کرامت دنا را سالیان سال است، برای فرزندانشان می سرایند؟
چرا، چرا همه اینها هست و دنای متبسم و بخشنده نیز سالیان سال است که، چشمه های جوشان و زلال و گوارای خویش را تقدیم مردمانش می کند، بوی عطر ریاحین و گلهای وحشی اش، بوی درمه، شقایق، نرگس و چویلش، مشام هر رهگذری را می نوازد و سرشار و مدهوش از این زیبایی، یارای دل کندن آنرا نیست، جذابیت های خیره کننده اش چشم هر نظاره گر و کوهنوردی را می نوازد، گیاهان وحشی اش دوای درد هر درمندی است و درختان سربرافراشته اش، به زیبایی تسبیح خدای می گویند.
گویا این دنای متبسم و بخشنده و تسبیح گوی، فرزندانش را در آغوش گرفت! گویا آواز خوش پرندگان و کبگان دنا به گوش نمی رسد. گویا آهوان زیبای دنا، دیگر بر روی تخته سنگ ها خودنمایی نمی کنند و پریدن و جهیدنشان راکسی نظاره گر نیست. گویا شاخه های "بلوط" این نماد استواری و استقامت سرخم کرده است، شاید برای آن است که شاهد پرکشیدن کبوتران خوش حنین دیارش نباشد. گویا ارابه صنعت در دل آسمان و در اوج دنا، مرغان خوشخوان و آهوان نجابت را صید کرده است. گویی دنا در سکوتی غمبار فرو رفته است. آری درست است! دنای سپیدپوش، سیاه پوش شده است و پرنده ی دنا بر فراز دنا پرواز نکرد! گویا پرنده پر نداشت.
شنیدم چون قوی زیبا بمیرد فریبنده زاد و فریبا بمیرد.
وارث پارسه- بیشکک- قرقیزستان
۲۹ بهمن ۱۳۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
به دل نشست
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
دنا مثل همیشه مهربان و با سخاوت است سالهاست که این سخاوت را به مردم این مرز و بوم هدیه می کند. دنای استوار ، باشکوه و دوست داشتنی.
سوء مدیریت، فرسودگی هواپیما، بی مقداری جان انسانه های بی گناه که به این مدیران بی لیاقت اعتماد می کنند مشکل زاست. طبیعت سر مهر دارد نه کین. جناب پارسه دوست عزیز تامل کن.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اول بره. را عوض کن بعد بیا نظر بده.
تقویلن
Kyrgyzstan
درود استاد قلم دکتر پارسه
سعیدی
Kyrgyzstan
قصیر الکلام
شما که اینقدر خوب نظر میدی یه یادداشتی هم خودت بنویس
علی
Kyrgyzstan
دوست قصیرالکلام
در متن آمده است که دنا "نامهربان نبوده و نیست" . دنا متبسم ، بخشنده و اهل سخاوت است. بخشی از سخاوت ها را نیز ذکر کرده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1