تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۱۷۸۵۲

۲۰ میلیارد تومان به گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

۰
کبنا ؛در کارگروه کمیته فنی اشتغال کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان خبر داده شد.
 
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، نشست کارگروه کمیته فنی اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو برگزار شد.
مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه دولت اعتبارات خوبی را برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص داده است، اظهار داشت: در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی می‌توان اشتغال‌زایی خوبی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار، ۱۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع دستی و ۱۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی منوط به ایجاد شغل دائم است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال در این حوزه‌ها اختصاص داده شده است.
محمود باقری افزود: با این اعتبار می‌توان اشتغال‌زایی خوبی در زمینه‌های بوم‌گردی، واحدهای اقامتی، مجتمع‌های رفاهی و گردشگری و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات فقط برای روستائیان نیست و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت هم می‌توانند از این تسهیلات برای ایجاد اشتغال استفاده کنند، گفت: هرگونه تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی باید با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تلاش داریم تا با نظارت مستمر بر تسهیلات پرداخت شده، شغل‌های دائم برای مردم کهگیلویه وبویراحمد ایجاد کنیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها را دارد.
ارسلان حسن‌پور با بیان اینکه کمیته فنی اشتغال‌زایی استان باید به طرح‌های خرد نگاه ویژه‌ای داشته باشد، افزود: نباید اجازه دهیم عده‌ای به بهانه ایجاد طرح‌های کلان، تسهیلات اشتغال‌زایی را در جاهای دیگر استفاده کنند.
وی بیان کرد: با راه‌اندازی طرح‌هایی مانند نانوایی چندمنظوره در روستاها هم به اقتصاد روستایی کمک شده و هم اشتغال‌ خوبی ایجاد می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1