تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۳۱۷۷۸۳

احمدی: متأسفم، البته دلایلش را می‌دانم

۰
کبنا ؛استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه، موزه‌ها و یادمان‌های شهدا باید دارای بار هنری و منطبق بر معماری ایرانی اسلامی باشند، تصریح کرد: انباشته کردن آهن و آجر نمی‌تواند نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های مردم این خطه باشد و به خوبی پیام مقاومت و ایستادگی این مردان بزرگ را منتقل کند.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد احمدی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هر کشوری با میراث تاریخی خود زنده است، اظهار داشت: یکی از ابعاد میراث تاریخی هر کشوری ایثار و از خودگذشتگی ها دلیرمردان آن است و جنگ هشت ساله دفاع مقدس یکی از فرازهای اوج همدلی و ایثار در ایران اسلامی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس ملت ایران پس از یک انقلاب بزرگ با همدلی و هم صدایی در مقابل یک توطئه بزرگ ایستادگی کردند و برگ زرین دیگری در تاریخ کهن ایران این سرزمین رقم زده شد.
 
احمدی تاکید کرد: در اساطیر ایران پهلوانان و دل‌آور مردانی بودند که به آنها می‌بالیم اما جنگ هشت ساله دفاع مقدس مردان بزرگی را به ما معرفی کرد که هر کدام از آنها به مثابه اساطیر ماندگار هستند. حفظ این میراث، آثار و ارزش‌ها می‌تواند رویکرد جدی برای تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت مجاهدت‌های مردم و حس همدلی و برادری باشد.
وی با بیان اینکه، قدرت بازدارندگی تنها مختص سخت افزارها نیست، عنوان کرد: بدون شک برای حفظ توان دفاعی یک کشور وجود سخت افزارها یک ضرورت انکارناپذیر است اما می‌توان با استفاده از میراث فرهنگی به عنوان یک پدافند غیرعامل مانع تهدیدها و از جهتی باعث حفظ و تقویت وحدت ملی شد.
وی با تاکید بر اینکه، هدف از ایجاد موزه احیای فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: در این موزه‌ها صرفاً نباید به دنبال نمایش یک سری عکس و تصویر بود بلکه باید در این مکان رشادت و تاریخ دلیرمردان ایرانی در جنگ ۸ ساله را به نمایش گذاشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مطالعه تاریخ زندگی فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌توان به شخصیت والا و ساده زیست آنها پی برد که در عین این سادگی و با شهامت و رشادت در راستای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب جان خود را فدا کردند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، استان فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، افزود: براساس آیین نامه این شورا دارای ۲۳ عضو است که اکنون تنها ۱۲ نفر در این نشست حضور دارند و همین بی توجهی مدیران به این نشست عامل کم کاری در راستای احداث این مرکز فرهنگی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احداث موزه‌ای متناسب و همزاد با زیبایی‌های پایتخت طبیعت ایران شد و افزود: فضای استاندارد برای این طرح احداث شود و در برنامه ریزی‌های لازم برای اجرایی کردن این طرح ۵۰ سال آینده گردشگری استان مورد توجه باشد و از تحمیل هزینه‌های اضافی بر گرده دولت و حاکمیت جلوگیری شود.
وی از احداث موزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: از تجارب معاون عمرانی استاندار برای احداث این فضا استفاده شود و هرآنچه سهم استان است از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار مورد نظر برای این طرح تخصیص یابد.
احمدی با بیان اینکه در شهر یاسوج موزه‌ای همزاد با نام پایتخت طبیعت ایران احداث شود، افزود: متاسفم از اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد این مکان فرهنگی است و البته تا حدودی دلائل اینکه چرا تاکنون در استان این موزه احداث نشده را می‌دانم.
 
مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی براساس کد ۷۰ تعریف شده مبلغی برای ساخت موزه اختصاص خواهد داد و با همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از تجارب معاون عمرانی موزه‌ای در خورشان شهدای استان احداث می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1