تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۳۱۷۷۸۰

نزاع دسته‌جمعی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم / رسیدگی سالانه به ۱۵۰ هزار فقره پرونده در دادگاه‌های استان

۰
کبنا ؛نشست شورای قضایی استان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین، بهرامی ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح در دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی، عنایت حضرت حق را در مورد پیامبر، همان محب القلوب بودن پیامبر در دل‌های مسلمانان عنوان کرد و در سخنانی با اشاره به تعامل خوب مجموعه ادارات و سازمان‌های قوه قضائیه در استان اظهار کرد: این تعامل در بین دستگاه قضایی استان و سایر بخش‌های جامعه نیز وجود دارد.
رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گزارشی از وضعیت جمعیتی و قضایی و موفقیت‌های دادگستری استان درزمینهٔ عملکردی اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ۷۵۰ هزار نفر جمعیت است که در ۱۱ حوزه قضایی در ۸ حوزه شهرستان و ۳ حوزه بخش سالانه قریب ۱۵۰ هزار فقره پرونده را همکاران قضایی و اداری در دادگستری و شوراهای حل اختلاف رسیدگی نموده و بیش از این تعداد را مختومه می‌نمایند.
رشد مختومه پرونده‌ها همراه باکیفیت انجام‌گرفته به‌ طوری‌که به اذعان همکاران در مرکز، آراء استان کهگیلویه وبویراحمد در گروه استان‌های خوب کشور است؛ و همین موضوع سبب شده که از حیث کمترین مانده در رتبه ۱ یا ۲ کشوری باشیم.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این گزارش با اذعان به اینکه در حال حاضر ۹۵ تا ۹۷ درصد پرونده‌ها در مراجع قضایی ثبت‌شده است همکاران قضایی و اداری در دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تا آمار پرونده‌های مسن را در سال گذشته مختومه نمایند و حائز رتبه ۶ کشوری شویم ضمن آنکه شعب تجدیدنظر استان در رتبه اول کشوری قرار دارد؛ و در ابلاغ الکترونیک رتبه سوم کشوری را داریم. علی‌رغم محرومیت در استان کهگیلویه وبویراحمد ابلاغ، الکترونیکی انجام می‌شود و در حوزه cms جزء استان‌های برتر کشوریم و رتبه ۳ کشوری را داریم.
وی در ادامه گفت: در ۳ سال گذشته ۳۱ نفر قاضی به جمع همکاران قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزوده‌ شده است و هم‌اکنون ۱۳۱ نفر قاضی و ۴۸۰ نفر کارمند امور قضایی مردم ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد را انجام می‌دهند و در حال حاضر ۶۷ درصد از ابلاغات با سامانه ثنا انجام می‌گیرد.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: حسب دستورالعمل ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی زندان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار داریم به‌طوری‌که در ۳ سال گذشته رتبه اول کشوری را اداره کل زندان‌های استان کسب نمودند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزارعی در پایان با اشاره به اینکه در استان نزاعی تحت عنوان نزاع دسته‌جمعی نداریم گفت: در حوزه نزاع ۳۰ درصد کاهش داشتیم و به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات زندانیان، قضات ناظر زندان هر هفته از زندان بازدید می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1