تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۳۱۷۵۴۳

گلایه امام جمعه گچساران از شبکه دنا / مسائل را بیان کنید، اگر تبعاتی دارد من می‌پذیرم

۱۶
۰
کبنا ؛امام جمعه گچساران گفت: گاها جشن‌هایی در شهرستان گرفته می‌شود که با احکام اسلامی مغایرت دارد.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی این شهرستان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: خوداوندتوفیق دهد تا بتوانیم تقوا در زندگی پیشه کنیم.
وی ادامه داد: حاکم اصلاح نمی‌شود مگر اینکه مردم قرص و محکم به وظایفشان عمل کنند.
حجازی افزود: باید سعی شود اول دین عزت و قدرت پیدا کند و در چنین حالتی امور دینی تقویت می‌شود و در این صورت مشکل جامعه حل می‌شود.
امام جمعه گچساراذعان کرد: اگر مسوولی بقای عمر صندلی خود را می‌خواهد این است که تلاش کند جامعه را جامعه دینی به بار بیاورد که معیارش اخلاق و دین باشد.
حجازی تصریح کرد: اما اگر مردم تلاش کنند به مسوولان دهن کجی کنند و مسولان را تضعیف کنند و از آن سو نیز والی و حاکم نیز همین گونه باشد نتیجه آن اختلاف است و در چنین صورتی اگر مشکلی پیش بیاید مردم حمایت نخئاهند کرد.
امام جمعه گچساران در ادامه عنوان کرد: چنان که مشاهده کردیم صدام از خیلی حکام عرب قوی‌تر بود اما هنگامی که آمریکا وارد خاکش شد نه مردم و نه ارتش آن وارد نشدند و حمایت نکردند.
حجازی با بیان اینکه اگر حاکمی بر اساس تقوا و دین را حاکم کند، گفت: مسوولان هر چقدر هم قوی باشند بدون مردم هم نمی‌توانند مدیریت کنند.
خطیب جمعه گچساران بیان کرد: به تعبیر امیر المومنین (ع) آنجایی که حکومت اسلامی است، حکام آن به دین و اسلام عمل نمی‌کنند که در چنین حکومتی، حکام دین را مسخره می‌گیرند و دستورات را اجرا نمی‌کنند.
حجازی ادامه داد: وقتی که حق تعطیل شود و دستورات دین اجرا نشود و هیچ کس هم اعتراض نمی‌کند در چنین جامعه‌ای انسان‌های با تقوا منزوی می‌شوند و ثروتمندان صاحبان ثدرت می‌شوند.
امام جمعه گچساران در ادامه در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مناسبت‌های این ایام بیان کرد: ایام حزن انگیز دهه فاطمیه را در پیش رو داریم که امیدواریم خداوند به واسطه مقام آن حضرت به ما معرفت دهد که مورد توجه آن خاندان قرار بگیریم.
وی با شاره به حضور ملت سرافراز ایران اسلامی در ۲۲ بهمن گفت: فتنه‌گران و دشمنان و خاصه آن رئیس جمهور احمق امریکا تو دهن محکمی از مردم با بصیرت و دشمن شناس ایران خوردند.
حجازی ابراز کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال کاری کرد که دشمنان دیگر نتوانستند دهانشان را باز کنند و من وظیفه دارم از تک تک مردم بابصیرت برای این حضور تقدیر و تشکر نمایم
خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به بیانیه تشکر ایشان از مردم عنوان کرد: ایشان در بیانیه خود اعلام کردند حضور شما ملت بزرگ ایران پاسخ قاطع و محکمی به سست عهدان بود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به مسوولان توصیه کردند که قدر این پدیده را بدانند و با روحیه جهادی و انقلابی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.
حجازی توصیه کرد: باید قدر این مردم را دانست و جهادی خدمت کرد و از شعار پرهیز کرد و از ارمان‌های انقلاب که مبتنی بر مبنای دینی است دفاع کنیم.
وی اظهار کرد: مسوولان باید حرمت قائل شوند چرا که انقلاب صورت گرفت تا این گونه باشیم.
امام جمعه گچساران ادامه داد: مسوولان دقت کنند گاهی ممکن است به بی‌پول‌ها و بی‌پارتی‌ها ظلم شود و نباید بگذاریم آن‌هایی که پارتی ندارند لگد مال شوند.
حجازی با بیان اینکه حکومت اسلامی، یعنی حکومت حق و عدالت است، تصریح کرد: این بدان معنا است که به مستمندان و بی‌پارتی‌ها ظلم نشود و میدان، میدان حق باشد نه میدان زورمندان.
امام جمعه گچساران گفت: وای به حال روزی که مظلومی آه بکشد و خداوند بخواهد تقاص او را بگیرد.
وی در ادامه بیان کرد: گاهی اوقات مباحثی پیش می‌آید که بنده وظیفه دارم اولاً به صورت محرمانه پیام بدهم و پیام هم می‌دهیم که اصلاح شود اما اصلاح نمی‌شود و سعی می‌کنند به نوعی رنگ دینی به مراسمات خود بدهند.
حجازی افزود: شخصی که فقیه نیست نمی‌تواند احکام فقهی بدهد و قبلاً هم تذکر داده بودیم اما توجه نمی‌شود.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه در پاسخ به ما می‌گویند صدا و سیما هم از چنین وسیله‌هایی استفاده می‌کند که در پاسخ به آن‌ها گفته‌ایم آن‌ها هم کارشان غلط است.
وی با بیان اینکه گاها جشن‌هایی در شهرستان گرفته می‌شود که با احکام اسلامی مغایرت دارد تاکید کرد: مسوول نظام جمهوری اسلامی باید شرمش شود در چنین جایگاه‌هایی شرکت کند.
حجازی ادامه داد: برای مانامه می‌نویسند که از منظر فقه سخن می‌گویم در حالی که تنها یک فقیه عادل و جامع الشرایط می‌تواند حکم صادر کند.
وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم خود سرانه عمل کنیم چرا که در این مملکت فقیه جامع الشریطی وجود دارد که باید بر اساس دستورات او عمل کنیم.
امام جمعه گچساران اظهار کرد: برخی هم می‌گویند نمی‌توانیم کاری کنیم که در همین جا بیان می‌کنم اگر مسوولی نمی‌تواند استعفاء دهد چرا که این به صلاح دین و مردم نیست.
حجازی ادامه داد: ما باید تابع و مقلد باشیم و کسی نمی‌تواند بگوید به نظر من و انتظار ما این است که این تجمعات جمع شود.
وی بیان کرد: ما حتی گلایه‌هایی نیبه تالارهای عروسی داریم چرا که بارها گفتیم و قانون هم مصوب کردیم که در عروسی‌ها زن و مرد باید جدا شوند اما مشاهده می‌کنیم به این مصوبه عمل نمی‌شود و این یک دهن کجی است.
حجازی با بیان اینکه می‌گویند شما می‌خواهید جلوی خوشی مردم را بگیرید و برخی می‌گویند این سنتی است و گذشتگان ما هم این گونه عمل کرده‌اند، افزود: خدای این مردم دلسوزتر از من و شما است و توقع ما از آیت الله ملک حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و روحانیون این است که در این خصوص ورود کرده و تبیین نمایند چرا که برخی می‌گویند فقط حجازی مخل وحدت است و من انتظار دارم روحانیون و ائمه جمعه این مسائل را تبیین کنند.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: مگر می‌شود من به عنوان یک سرباز ولایت مخل وحدت باشم.
حجازی با اشاره به حادثه زوار امام رضا (ع) و آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان و صبر برای خانواده‌های فوت شدگان ابراز کرد: تقدیر این چنین شد که روح و جان این دست رفتگان امام رضا (ع) را زیارت کنند.
وی با توصیه به صدا و سیمای شبکه دنا استان گفت: بارها گفته‌ایم و خواهش می‌کنیم مسائل روز که در خطبه‌ها بیان کرده‌ایم در صدا و سیمای دنا بیان شود و اگر تبعاتی هم داشته باشد من آن را می‌پذیرم چرا که شاهد هستیم به عنوان مثال در اخبار امروز فقط عنوان می‌کنند امام جمعه گچسارن شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت.(فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
. امثال مرحوم خواجه زاده ، متقی (روحشان شاد) ، پرهون و...رو میشناسن همه حرف از وحدت میزننن شما از. اگه یه نظرسنجی بفرمایید معلومه مردم. دارن
شرمت الله
United States
امام جمعه محترم شهرستان سلام علیکم با آرزوی توفیق روز افزون

جناب حجازی عزیز ومحترم دوسوال ذهنم را درگیر خود کرده که امیدوارم جواب آن را بشنویم
: سوال یکم، آیا مشکل جامعه کنونی با جمع کردن مشک وملار حل خواهد شد ؟
و اما سوال دوم :برگذاری مسابقات محلی این دیار و زنده نگه داشتن این رسومات وانتقال آن به نسل جدید چه منافاتی با دین و دینداری دارد ؟
واما اگر کارهای خوب و بزرگ حکام را نبینیم و فقط منتقد حاشیه ساز باشیم خدا می داند که ناثواب نا ثواب است خدمات تاج گردون و عملکرد خوب ایشان در سطح شهرستان و استان و کشور قابل ستایش و غیر قابل انکار است
که ایکاش امام جمعه محترم و نماینده محترم هر دو همدل و یکصدا جهت مرتفع نمودن مشکلات عدیده این ولی نعمتان اقدام عاجل فرمایند

درود بر هر دو عزیز
. مغایرت نداره؟ فقط همین جشنها مغایرت داره؟
باعث.
توی شبکه های سراسری صدا و سیما. و ساز و آواز هست کسی هم چیزی نمیگه بعد در مورد جشنهای مردم ایراد گرفتن واضح هست که .هست نه چیز دیگه. هدف.به نماینده هست.
علی
Iran, Islamic Republic of
. که بپذیری؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه . تاجگردون. و تاجگردون در این استان و بخصوص شهرستان گچساران همه کار می‌کنه و مردم ناراضی هستند
علی
United States
ببا مردم خسته شدن ازاین حرفا ببا مردم نون ندارن بدهکار بانک ها هستن مردم ما دیندارن
اتحاد
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن کجا تشریف داشتید
آریو
Iran, Islamic Republic of
این حرفها برای مردم تکراری شده است........
نصر
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا رضا خان نتونست بزور چادر رو از سر خانمها دربیاره چکار کردیم بقول شما بد حجاب شدن مردم حرف زور نمیفهمن چون ایرانی اند
رها
Iran, Islamic Republic of
بنظر من حاج آقا راست میگن الان مردم به شیون و عذاداری عادت کردن نباشه حال مردم بد میشه
رها
Iran, Islamic Republic of
دوباره چه خوابی برا مشک و ملار دیدی
گچ
Europe
متن نظر شماچرا با شادی مخالفین چرا همش علاقه به گریه کردن دارید
..فرهنگی.
Iran, Islamic Republic of
چهارتا بازی محلی که منافات با دین ندارد. از این ناراحته که مردم در نماز جمعه از جشن ها شرکت دارند .مردم حق دارن.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تا کور شو. شادی و خوشحالی مردم را
مشک و ملار باعث نشه یه وق.م کرد ، فدای شادی ملت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1