تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۳۱۷۴۵۲

مردم دشت سقاوه بویراحمد در مسیر «فیلی» معاون عمرانی استاندار تجمع کردند / پتروشیمی بویراحمد فاجعه محیط زیستی به بار می‌آورد / در خواست مردم از نماینده بویراحمد و دنا (+تصاویر)

۰
کبنا ؛مسوولان کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی دشت سقاوه و کارخانه سیمان مارگون بازدید کردند و تعدادی از مردم دشت سقاوه با تجمع در مسیر مسوولان نسبت احداث پتروشیمی در این منطقه اعتراض کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز(پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه) عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با همراهی فرماندار بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمع دیگری از مسوولان از کارخانه سیمان مارگون و محل احداث پتروشیمی بویراحمد بازدید کردند که در حین این بازدید مردم دشت سقاوه با حضور در مسیر مسوولان نیست به احداث پتروشیمی در این منطقه اعتراض کردند.
اهالی دشت سقاوه با در دست داشتن پلاکاردهای نسبت به احداث پتروشیمی بویراحمد در این منطقه اعتراض کردند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جمع مردم دشت سقاوه، اظهار کرد: اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی همواره مورد تاکید بزرگان این کشور بوده و هست و طرح پتروشیمی بویراحمد همه مجوزهای لازم را گرفته و این طرح هیچ گونه آلایندگی ندارد.
برخی از اهالی این روستا در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کردند: این طرح آلودگی‌های زیادی دارد و مواد که از این طرح تولید می‌شود اثرات زیادی روی موجودات زنده و انسان و شاغلین در این طرح خواهد گذاشت.
آنها بیان می‌کنند که با راه‌اندازی این طرح محیط زیست رو به نابود می‌گذارد و رود بشار به دلیل پمپاژ آب برای خوراک طرح پتروشیمی بویراحمد خشک و بی‌آب می‌شود.
یکی از اهالی دشت سقاوه گفت: از هر کارشناسی که سووال کنی در این باره خواهد گفت که این طرح به محیط زیست ضربات زیادی خواهد زد.
او ادامه داد: چرا تا کنون مسوولان از معایب، خطرات و مزایای این طرح سخن نمی‌گویند و تنها بر روی هزار نفر اشتغالزایی تمرکز می‌کنند.
یکی دیگر از اهالی دشت سقاوه با بیان اینکه دشت سقاوه استعداد فراوانی در بوم‌گری و اکوتوریسم دارد، بیان کرد: نباید معایب طرح را زیر ظاهر قشنگ اشتغالزایی پنهان کرد و باید طرح‌های نو و متناسب با این منطقه جهت اشتغالزایی پایدار تعریف کرد.
وی افزود: دامداری صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، تولید گل‌رز و توت فرهنگی از جمله طرح‌های است که می‌توان در منطقه دشت سقاوه به آن پرداخت.
رونق رو در گسترش گردشگری مدرن کشاورزی مکانیزه دامداری صنعتی طرح‌های گلخانه ای تولید گل رز توت فرنگی و ....... خیلی طرح‌های دیگه
به گزارش کبنا، همچنین معترضین نسبت به استعلام‌ها و زمین‌خواری در این منطقه گلایه داشتند و از معاون عمرانی استاندار خواستند تا در خصوص تا برای مقابله با مافیای زمین‌خواری منطقه پیگیری‌های لازم را صورت دهد و پاسخی به مردم دهند.
اهلی دشت سقاوه همچنین از مسوولان خواستند که تعهداتشان را در مقابل مردم انجام دهند. و پاسخگوی مردم باشند.
بنا بر این گزارش، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خطاب به مردم از تشکیل جلسه‌ای در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم خبر داد و گفت: جلسه‌ای را با حضور کمیته‌های تخصصی و نمایندگان مردم برای رسیدگی به مشکلات این پتروشیمی خواهیم گرفتدر این جلسه مسائل مربوط به پتروشیمی با دقت بررسی خواهد شد.
به گزارش کبنا، مردم دشت سقاوه بویراحمد همچنین با در دست داشتن پلاکاردی از نماینده بویراحمد و دنا خواستند تا به مشکلات مردم این منطقه نیز رسیدگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
به طور قطع و یقین، رودخانه بشار در پایین دست خشک خواهد شد
فرشاد
United States
اقای کناری . کرد علم و دانش.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1