تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۵
کد مطلب : ۳۱۷۲۶۵

آیا «جهانبین» در هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عملکرد موفقی داشت؟

۲۱
۰
کبنا ؛وحید دانشی

به دلیل حادثه واژگونی اتوبوس محور یاسوج – اصفهان و حضور نیروهای امدادی در منطقه حادثه بر آن شدیم تا به نقد عملکرد یکی از این سازمان‌های امدادی بپردازیم. حضور ملموس جمعیت هلال احمر در این حادثه به گونه‌ای بود که در پی بررسی عملکرد جمعیت هلال احمر استان در دیگر حوادث مشابه رفته و به بررسی آن بپردازیم.
جمعیت هلال احمر به عنوان  یک سازمان غیر انتفاعی بر حسب وظیفه ذاتی خود و بر طبق قوانین داخلی و بین المللی می‌بایست در شرایط بحرانی، بلایای طبیعی و حوادث بشری چون سیل، زلزله، تصادفات رانندگی، سقوط هواپیما و ... همواره یاری رسان مردم ایران و در صورت نیاز دیگر مردم جهان باشد.
جمعیت هلال احمر هر استانی جهت دست یابی به چنین  اهداف متعالی و سنگینی ایجاد شده‌اند و می‌باید مردم استان خود را در شرایط سخت و بحرانی مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار دهند که بی شک کوتاهی در چنین  رسالتی خیانتی است بس بزرگ هم نسبت به جمعیت هلال احمر  و هم نسبت به مردم نیازمندی که هر لحظه چشم به یاری این سازمان دوخته‌اند.
برای نقد عملکرد جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بحرانی، طبیعی است که باید چگونگی واکنش آن را نسبت به این شرایط بحرانی مورد توجه قرار داد. در سال ۱۳۹۶ ایران متاسفانه درگیر وقایع طبیعی و حوادث بشری دردناکی بوده است که استان ما نیز از این بلایا بی نصیب نبوده است که از همین چند حادثه می‌توان به چگونگی عملکرد تیم واکنش سریع و امدادی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد دست یافت.
یکی از مهمترین عرصه‌های امتحان جمعیت هلال احمر استان، زلزله استان کرمانشاه بود که به دلیل مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و تلاش‌های این سازمان، رئیس امداد و نجات کشور مستقر در مناطق زلزله زده کرمانشاه کتباً از آقای جهانبین تقدیر و تشکر به عمل می‌آورند. ایجاد ۱۶ پایگاه ثابت و سیار جهت دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم عزیز استان، ایجاد تیم‌های پشتیبانی، اعزام دو تیم امدادی و عملیاتی به مناطق زلزله زده، که تیم دوم جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر از زلزله زدگان را جهت کمک رسانی تحت پوشش قرار داد که به جهت موفقیت در این امر مورد تحسین مسئولین کشوری قرار گرفت. جمع آوری کمک‌های نقدی به میزان ۱۲۰ میلیون تومان و کمک‌های غیر نقدی به مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان یکی دیگر از کارهای این جمعیت بوده است.
کمک به ۱۲۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک گرفتار در گردنه مله شوره، جاده کاکان و ... یکی دیگر از عرصه‌های امتحان این جمعیت بود. عدم بارش برف و باران مورد انتظار در استان سبب غافلگیری رانندگانی شد که در حال تردد در بعضی از جاده‌های مواصلاتی استان بودند. به دلیل بارش سنگین برف و همچنین عدم وجود زنجیر چرخ حدود ۱۲۰ خودرو در زیر بارش سنگین برف متوقف شدند که بی شک کمک رسانی به این سرنشینان وظیفه ذاتی هلال احمر می‌بود.
در اختیار قرار دادن عکس‌های کمک رسانی جمعیت هلال احمر استان توسط مدیرعامل این جمعیت به رسانه‌ها، کمک بزرگی به چگونکی عملکرد این جمعیت در این حادثه طبیعی بود. عکس‌هایی که نشان از رهاسازی خودروهای گیرافتاده در برف و همچنین توزیع بسته‌های غذایی به مسافرین، کمک به ماشین آلات سنگین و برف روب بود. حضور مدیرعامل جمعیت در کمک رسانی به گیرافتادگان در برف، خود نشان از دغدغه و مسئولیت پذیری ایشان دارد و می‌تواند عمل تشویقی بسیار مناسبی باشد جهت حضور بی واسطه مسئولین جهت رفع مشکلات مردم.
سقوط اتوبوس به دره در محور یاسوج-اصفهان در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن یکی دیگر از این عرصه‌ها بود. عکس‌هایی که خبرنگاران هم استانی از این حادثه منتشر کرده‌اند خود گویای بسیاری از مسائل خواهد بود. حضور واضح نیروهای هلال در منطقه حادثه، لباس‌های گلی این افراد، حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در اورژانس که باز هم حاکی از حضور شخص ایشان در کمک به حادثه دیدگان است باز نشان از عملکرد رضایت بخش این جمعیت دارد.
بی شک خدمت رسانی جمعیت هلال احمر به مردم یک وظیفه ذاتی برای این جمعیت خواهد بود و مسئولین این جمعیت می‌بایست با تشکیلات جلسات اداری سعی در رفع نقایص و پیشبرد هر چه بیشتر اهداف این سازمان حیاتی کنند.
عملکرد مناسب و به موقع هر سازمانی می‌بایست مورد تقدیر قرار گیرد چرا که تشویق کردن و تشکر از زحمات هر فرد مسئولیت پذیر موجب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر برای خدمت رسانی خواهد شد. امید است همه مسئولین در برابر اهداف ترسیم شده سازمان خود مسئولیت پذیر بوده و خدمتگزار مردم ایران باشند.
قابل ذکر است جان فشانی ها و از خود گذشتگی‌های دیگر مجموعه‌های امدادی چون  فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از دید هیچ انسان منصفی پنهان نخواهد ماند.
---------------------------------
کارشناس ارشد علوم سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

غریب
Iran, Islamic Republic of
عالی دست مریزاد جناب جهانبین.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام اره چون شما هم ساداتی هستی خوب معلوم از هم طلایفه ایت دفاع میکنی . که اینها را بنویسی. خوب پسر عموت هست
دریلا
_۰_
باشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جهانبین عزیز که حقیقتا در زمینه تکریم ارباب رجوع و برخورد روان از مدیران خاکی و بی ادعای استان میباشد . توجه به وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر بدور از حاشیه های سیاسی از دیگر نقاط بارز ایشان است .
جم)عیس نورمحمدی عکاسی جام جم
United States
خوش برخوردی اقای جهانبین دنیا ارزش داره
رنجبر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جهان بین الحق از زمانی که سکانداری جمعیت هلال احمر استان را در دست گرفتن تغییرات اساسی در این نهاد ایجاد شده موفق و پیروز باشید.
صبری
Iran, Islamic Republic of
به شخصه از مدیریت هلال احمر استان راضیم یادمه بهمن ماه سال قبل برف شدیدی دشتروم و قبل از آن باریده بود که نزدیک به سه ساعت تعداد زیادی اتومبیل تو برف گرفتار شده بودن که نیروهای امدادی و شخص مدیرعامل هم حضور داشتن و به کمک رسانی میپرداختن
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار در هلال احمر استان به دلایل حواشی زیاد کار سختی است. آقای جهانبین دارای روابط عمومی قوی و مناسبی است. باید حمایت بشه
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیر هلال احمر یک پزشک باشد برنامه ریزی وارائه خدمات بهتر خواهد بود
مدیر
Iran, Islamic Republic of
زنده بادجهانبین.انصافاانسان باشخصیت وکاردانی است
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
الحق که آقای جهان بین مدیری شایسته وجان برکفی هستند..خانواده جهان بین درهرپست ومقامی باشنددرخدمت به مردم بی نظیرند..فکرنکنم کسی خدمات جهان بین هارافراموش کند..خدمت بی منت کارخانواده جهان بین هست.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
وحید دانشی چه صیغه ای است
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
عملکردش کجا بود دو سال پیش باید کنار می رفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب میرزا برزگ .الحق که استان به امثالی مثل ایشون نیازمند است زنده و برقرار باشن.
نیکونام
Iran, Islamic Republic of
با سلام بی شک همدلی بین نیروهای یک مجموعه نشان از توان مدیریتی. یک مدیر دارد ایشان با روابط عمومی بالا و شم مدیریتی
خوب نمونه خوبی برای مدیران می باشند
Iran, Islamic Republic of
درود بر میرزا بزرگ .الحق که استان به امثالی مثل ایشون نیازمند است .زنده وبرقرارباشن.
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل گچساران
Iran, Islamic Republic of
از زمان انتصاب آقای جهان بین به عنوان مدیر الحق و انصاف حواشی این اداره نسبت به گذشته بسیار کم شده و ملاک ایشان کار و پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر بوده و پرسنل و امدادگران و جوانان و داوطلبان از ایشان راضی بوده و در ضمن ایشان انسانی مردم دار و خوش برخورد با ارباب رجوع هستند و نیاز هست که چنین مدیرانی مورد حمایت قرار گیرند
امداد گر
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از اقای جهانبین به عنوان یک امداد گر بر خود لازم میدانم چند نکته هر چند تکراری را عرض کنم
۱-پایه واساس هلال احمر امداد گران هستند که متاسفانه از سوی اکثر کار کنان ومعاونتها مورد کم لطفی وتحقیر قرار می گیریم ۲-ما امداد گران با تمام توان وبا عشق وعلاقه در حوادث از جان ودل برای حفظ جان هموطننان تلاش میکنیم اما به خاطر اندک هزینه ایاب وذهاب تا دو ماه وسه ما پرداخت نمیشه ۳-در حال حاضر طبق بخشنامه سازمان امداد باید دو وعده غذای گرم توضع بشه ولی متاسفانه اینطور نیست وما از جیب شخصی غدا تهیه میکنیم لطفاپیگیری کنید. تشکر میکنم از مدیریت محترم سایت
امداد گر بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دانش شما وقتی ما در کرمانشاه در روزهای اول در سخت ترین شرایط بودیم وتمام تلاشمان راکردیم در روزهای اول در ۷روستا خدمات امدادی ارائه دادیم اوردوگاه اسکان اضطراری برقرار کردیم ما از جان مایه گذاشتیم .لازم است که وقتی میخواهید خبری را منتشر کنید اطلاعات دقیق داشته باشید از نوشته هایتان
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا شخصیت ایشان و خانواده ی محترمشان قابل تحسین است.بی حاشیه و صادقانه در حال انجام وظیفه هستند.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
۱۹ کامنت گذاشته شد در ۱۸ تای ان کلمه الحق و الانصاف آمده حداقل کمی متنها را دقت کنید بعد شانتاژ کنید
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1