تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۱۷۰۷۸

معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد / کنایه‌های «هاشمی» به دوستان و تشکر از مخالفان / حسن‌زاده: چاپلوس نیستم

۲
۰
کبنا ؛معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد
به گزارش کبنا، قبل از ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید شهرستان بویراحمد برگزار شد و در این آئین از خدمات سید علی‌اکبر هاشمی مدیر سابق و همچنین سید نظام مرادی سرپرست این اداره قدردانی و علی حسن‌زاده رسما مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شد.
در این آئین فرماندار بویراحمد، معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کانون پرورش فکری و جمعی از فرهنگیان و مسوولان حضور داشتند.
سید علی‌اکبر هاشمی مدیر سابق آموزش و پرورش بویراحمد در مراسم تودیع خود ابتدای از منتقدین و مخالفین خود تشکر کرد تا کنایه‌ای به کسانی بزند که با او از در دوستی وارد شده بودند و اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصت خدمت در عرصه فرهنگ را پیدا کردم و از منتقدیم و مخالفین خود هم تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که با ما یک رو بودند.
رئیس سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با تقدیر از همه کسانی که به وی در این راه اعتماد کردند در جمع بهترین‌ها یعنی فرهنگیان حضور داشتم و با تمام توان در راه پیشرفت آموزش و پرورش اقدام کردند.
وی به فعالیت‌های خود در مدت مدیریت اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم ریشه همه شکست‌ها و موفقیت‌ها در مدرسه است که منشا آن به بی‌تفاوتی در نظام آموزشی و تربیتی برمی‌گردد.
وی افزود: در شرایطی قرار داریم که باید به معلم نگاه نو داشته باشیم که متاسفانه وضعیت معیشتی آن‌ها بسیار بد است و آموزش و پرورش اکنون نیازمند در تفکر در مدیریت و بودجه بندی و نوسازی در مدارس است که به عزم ملی نیاز دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت کوشیدم که تحول در آموزش و پرورش را تحول در کار قرار دهم و تمام تلاش را برای رشد آموزش و تربیت این شهرستان داشتم و مدیران را به عنوان مغز و قلب مدرسه معرفی کنم و در این راستا بدون برنامه نبودم و طرح توانمندسازی مدیران و طرح مدیران ارزیاب را اجرا کنم.
وی گفت: سعی کردم تا یادگیری را که به خاطر آن زیر سوال رفتم از حالت اجباری به اختیاری تبدیل کنیم و لذا طرح یادگیری لذت بخش را اجرا کردم و طرح آراستگی و شایستگی مدارس را اجرا کردیم و درآمدهای اقتصادی را ساماندهی کردیم و اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است.
هاشمی افزود: هیچ مدرسه‌ای نیست که تغییر پیدا نکرده باشد و تغییر را در خود اداره آموزش و پرورش شهرستان می‌توان مشاهده کرد و در تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.
وی گفت: وقتی دیدم که جلوی پایم سنگ می‌اندازند، ترجیح دادم که به خانه اول خود برگردم و درس‌های تلخی آموختم که جای بیان آن‌ها نیست.
وی خاطرنشان کرد: توجه به آینده دانش‌آموزان را به خواسته‌های فردی، شخصی و سیاسی ترجیح دهیم.

 
کنار رفتن مدیران را دلیلی بر کم کاری و ناتوانی نباید دانست
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این آئین با بیان این‌که هاشمی از مدیران فرهیخته با شناسنامه روشن سیاسی و فرهنگی در بویراحمد است، گفت: حسن‌زاده سابقه خوبی در رده‌های مدیریتی میانی داشته است.
کناری با تبریک حماسه ۲۲ بهمن به ویژه حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: هاشمی مدیر سابق از فرهیختگان فرهنگی و دارای شناسنامه فرهنگی و سیاسی شناخته شده‌ای بود که از مفاخر شهر ما در حوزه فرهنگ است.
وی همچنین از خدمات نظام مرادی سرپرست این اداره تشکر کرد و گفت: شهرستان بویراحمد وضعیت متفاوتی دارد و جمعیت ۵۰ درصدی فرهنگیان استان و همچنین جمعیت دانش‌آموزی آن مدیر آموزش و پرورش را در جایگاهی مانند مدیرکل قرار می‌دهد.
کناری وضعیت اعتباری آموزش و پرورش را مطلوب ندانست و گفت: فرهنگیان توقعات به حقی دارند که با این اعتبارات نمی‌توان همه توقعات را برطرف کرد.
این مسوول افزود: باید با همدلی و همراهی همه فرهنگیان و همه کارکنان و مسوولان باید مشکلات آموزش و پرورش را پشت سر گذاشت بنابراین باید آموزش و پرورش را از خودمان بدانیم و گردش مدیران را نفی مدیران سابق ندانیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف نوآوری و تحول در سیستم و تغییرات امری عادی و طبیعی است و نباید کنار رفتن مدیران را دلیلی بر کم کاری و ناتوانی دانست.
وی از حسن‌زاده به عنوان بومی همین شهرستان یاد کرد و گفت: در مدیریت‌های میانی سابقه خوبی دارند که امیدواریم با فعالیت و تلاش مشکلات آموزش و پرورش را پی گیری کنند و انتظار از جامعه فرهنگی این است که به یاری وی بشتابند چرا که سنگ بنای تحولات باید آموزش و پرورش باشد.
راستگو هستم و چاپلوسی نمی‌کنم
 
 علی حسن‌زاده مدیر جدید آموزش و پرورش بویراحمد با بیان ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی اظهار کرد: مدیر اسلامی باید دلسوز و امانت‌دار باشد و با تعهد و تخصص به خلق خدمت کند.

مدیر جدید شهرستان بویراحمد به پاکان غیر مدیر و مدیران مایه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی برای مدیر اسلامی مشخصاتی را بیان کرده که علم و ایمان و یا تعهد و تخصص از مشخصات مدیر اسلامی است.
وی به راهکارهای خود اشاره کرد و گفت: در کارها روحیه نقدپذیر دارم تا آسیب نبینیم و رفتارهای فردی خود را قابل نقد می‌دهم و صداقت و راستگویی در مدیریت را سرلوحه کارها قرار می‌دهم و به نظم و انضباط هم اهمیت بسیار می‌دهم.
حسن‌زاده، چاپلوسی را بدترین رویکرد دانست و گفت: نیازی به تملق و چاپلوسی نمی‌بینم و باید فارغ از این کارها به یکدیگر احترام گذاشته و رفتارهای اجتماعی خوب برای اداره کردن کارها داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کناری حامی معلمان
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطف کنین این اقای قلندری راهم یه پستی بدین دیگه خسته شدبسکه اومد این تودیع ومعارفه ها....
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1