تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۳۱۶۹۸۶

مقدم: آدم بده که هم باشم، کوتاه نمی‌آیم / نکته‌سنجی «مقدم» / پرده‌برداری «هدایت‌ اکبری» از رانت‌خواری در جمعه بازار یاسوج / جلوی تکرار حادثه پلاسکو را در یاسوج بگیرید

۱۳
۰
کبنا ؛مسوولان از تکرار حادثه پلاسکوی تهران در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کنند.
به گزارش کبنا از یاسوج، مدت زیادی است که همواره در جلسات متعددی مسوولان شهر یاسوج بیان می‌کنند که جمعه بازار فعلی یاسوج به لحاظ سازه‌ای، ایمنی و سیستم برق و نبود امکانات مناسب محل حادثه‌خیزی می‌باشد و اگر حادثه پلاسکو در این نقطه از شهر تکرار شود، مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد. علی رغم همه این مشکلات، ترافیکی که در جمعه بازار یاسوج ایجاد می‌شود، شهروندان را کلافه کرده و چهره زشتی را از شهر برای مسافران و گردشگران به نمایش می‌گذارد.
جلسه ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج با حضور نستهن مقدم شهردار، هدایت اکبری رئیس شورای شهر و کاسبان جمعه بازار فعلی برگزار شد.
سازه جمعه بازار یاسوج مناسب نیست
در این جلسه تیربند نماینده مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج با بیان اینکه اهالی این جمعه بازار افراد کم درآمد و بی‌بضاعت هستند، اظهار کرد: اهالی جمعه بازار فعلی یاسوج توان خرید مغازه در جمعه بازار جدید  را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مغازه‌داران فعال در جمعه بازار فعلی یاسوج از توان مالی خوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: وضعیت سازه‌ای جمعه بازار فعلی یاسوج مناسب نیست، اما با این وجود هر روز شاهد مجوزهایی هستیم که شهرداری یاسوج به وانت‌بارها و دوره‌گردها برای کسب و کار در اطراف این جمعه بازار هستیم.
تیربند افزود: دادن این مجوزها با ساماندهی جمعه بازار مغایرت دارد و من نمی‌دانم چرا شهرداری یاسوج قید درآمد ۷۰ میلیون‌ تومانی از عوارض جمعه بازار یاسوج را زده است.
وی ادامه داد: در منطقه کسب و کار رونق دارد و همین منطقه باید ساماندهی شود و جمعه بازار جدید یاسوج به دلیل موقعیتی که دارد در آینده کانون ترافیک و مشکلات زیاد دیگری خواهد بود.
شهرداری و شورای شهر یاسوج در مقابل مردم نیستند / ساماندهی جمعه بازار یاسوج الزامی است
هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با بیان اینکه موقعیت جمعه بازار فعلی از ابتدا به عنوان جمعه بازار مشخص شده بود، اما اکنون به بازار روز تبدیل شده است، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر یاسوج همواره طرف مردم و اهالی جمعه بازار فعلی هستند و همیشه گفته‌ایم که باید شرایط طوری باشد که مغازه‌داران جمعه بازار با میل و رغبت خودشان به جمعه بازار جدید نقل و مکان کنند.
وی تاکید کرد: به هیچ وجه شورا و شهرداری یاسوج به دنبال تحمیل کردن به مغازه‌داران فعال جمعه بازار فعلی یاسوج در خصوص ساماندهی این منطقه نیست.
رئیس شورای شهر یاسوج به چگونگی ایجاد جمعه بازار جدید یاسوج اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای دلباز سرمایه‌گذار جمعه بازار جدید یاسوج قصد داشتند در این استان سرمایه‌گذاری، می‌خواست در زمینی که از بانک صادرات خریداری کرده بود، تالاری احداث کند، اما از او خواستیم، برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج سرمایه‌گذاری کند و بعد از جلساتی که با حضور مسوولان وقت برگزار شد، قرار شد که آقای دلباز با شرایطی که برای او تعیین کردیم از جمله واگذاری و یا اجاره ۴۸۶ غرفه به مغازه‌داران فعال در جمعه بازار فعلی یاسوج، در راستای ساماندهی این جمعه باز ار اقدام نماید.

اکبری تاکید کرد: آقای دلباز بعد از تمام مراحل قانونی و دادن عوارض مختلف شروع به احداث جمعه بازار جدید یاسوج کرده است.
وی افزود: بر اساس توافق و قراردادی که با سرمایه‌گذار منعقد شده، سرمایه‌گذار نباید ساکنین جمعه بازار فعلی یاسوج را ملزم به خرید غرفه‌های جدید کنند، بلکه هر کسی که شرایط خرید این غرفه‌ها را ندارد باید به او غرفه‌ها اجاره داده شود.
رئیس شورای شهر یاسوج تاکید کرد: شهرداری یاسوج با ۴۸۶ نفر در جمعه بازار فعلی یاسوج قرار داد دارد که آنها به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند و شهرداری فقط در مقابل اینها تعهد دارد.
پرده‌برداری از رانت‌خواهی عده‌ای در جمعه بازار
به گزارش کبنا، هدایت اکبری در ادامه پرده از برخی رانت‌خواری در جمعه بازار فعلی یاسوج برداشت و اظهار کرد: دو گروه در جمعه بازار فعلی یاسوج فعالیت دارند، یک گروه کسانی هستند که با شهرداری یاسوج قرارداد بسته‌اند و وضعیت مالی‌شان خوب نیست و مشکلات اقتصادی دارند که در این منطقه به کسب و درآمد مشغول هستند، اما گروه دوم کسانی هستند که به واسطه رانت و نفوذی که داشتند، زمین‌های را در جمعه بازار فعلی یاسوج از شهرداری یاسوج با نرخ بسیار پایین اجاره کردند و با ایجاد چند غرفه با کرایه یک میلیون تومان، ۹۷۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به افراد دیگری اجاره می‌دهند و از طرفی خودشان اجاره‌های بسیار پایین در حد ۷۰ هزار تومان به شهرداری می‌دهند.
وی افزود: برخی از غرفه‌های جمعه بازار فعلی یاسوج با مبلغ ۴۰ میلیون، ۵۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مالک این زمین شهرداری یاسوج می‌باشد.
رئیس شورای شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری یاسوج در کنار مردم هستند، نه در مقابل آنها، اظهار کرد: خیلی از سازمان‌های استان از وجود جمعه بازار فعلی یاسوج ناراضی هستند و خواستار ساماندهی آن در منطقه دیگری هستند. و سازمان آتش‌نشانی نیز بارها در باره حوادث احتمالی جمعه بازار فعلی یاسوج هشدار داده است.
اکبری ادامه: اصناف و سایر دستگاه‌ها نیز شاکی هستند.

وی یادآور شد: شهرداری یاسوج تنها با ۴۸۶ نفر در جمعه بازار فعلی یاسوج قرارداد دارد، و اگر الان ۹۰۰ غرفه در این جمعه بازار فعالیت می‌کنند به همان دلیل است که فردی به دلیل نفوذش و قوم فلان عضو شورا ۵۰ متر زمین از شهرداری اجاره کرده و آنها را به ۱۰ و یا چند غرفه تبدیل کرده و به افراد کاسب‌کار واقعی با کرایه هنگفت اجاره داده است.
عضو شورای شهر یاسوج ادامه داد: سرمایه‌گذار موظف است که به کسانی که شهرداری یاسوج معرفی می‌کند، غرفه واگذار کند و یا اگر توان خرید غرفه را ندارد، طبق نظر کارشناسی غرفه‌ها را به او اجاره دهد.
اکبری گفت: تمام زمینه‌ها و راهکارهای لازم برای ساماندهی جمعه بازار آماده و فراهم شده است و وضعیت کنونی این بازار نامناسب و زیبنده شهر و کاسب‌کار نیست. در این جمعه بازار هم سرمایه‌های کاسب کاران در خطر است و هم جانشان.
اکبری گفت: ما نمی‌خواهم برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج از قوه قهریه استفاده کنیم و هدف ما از تشکیل این جلسه این بود که بعد از یک جمع بندی به یک راهکار عملی برسیم.
وی افزود: ساکنین جمعه بازار کنونی هیچ مالکیتی ندارد و هر لحظه ممکن است که این بازار جمع‌ آوری شود، اما در جمعه بازار جدید شما می‌توانید مالک شوید.
جمعه بازار یاسوج ایمنی ندارد
به گزارش کبنا، محمد رستمی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج در این نشست اظهار کرد: اگر حادثه پلاسکو در منطقه جمعه بازار یاسوج رخ دهد، هیچ راهی برای خدمات رسانی وجود ندارد.
رستمی افزود: با یک اتصال برق و یا هر گونه آتش‌سوزی در جمعه بازار فعلی یاسوج به دلیل سازه آهنی کل بازار برق‌دار می‌شود.
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج تاکید کرد: این جمعه بازار هیچ ایمنی ندارد و اگر جمعه بازار فعلی یاسوج جابه‌جا شود، عوامل ناامنی و خطر از بین می‌رود.
وی لزوم ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه جمعه بازار یاسوج را الزامی دانست.
برای ساماندهی جمعه بازار یاسوج کوتاه نمی‌آیم
به گزارش کبنا، نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه وقوع شدن جمعه بازار فعلی یاسوج که همانند حلبی‌آباد است، اظهار کرد: این جمعه بازار زیبنده کاسب‌کار نیست و کسبه باید محیطش برازنده خودش باشد، و از طرفی زیبنده شهر ما که نام پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد، نیست.
مقدم اضافه کرد: حفظ جان مردم مهم است و نباید به بهانه‌ اینکه اینجا محل کسب و درآمد است، باید چشمان‌مان را روی خطرها و حوادث که جان مردم را تهدید می‌کنند، ببندیم.
وی افزود: جمعه بازار فعلی یاسوج جای پرخطر است هم به لحاظ سازه و هم در صورت حادثه‌ای و یا آتش‌سوزی امکان خدمات رسانی کمتر وجود دارد و با توجه به نوع کالاها اگر آتش‌سوزی رخ دهد، صاحبان غرفه‌ها باید فرار را بر قرار ترجیح دهند.
شهردار یاسوج خطاب به اهالی جمعه بازار یاسوج گفت: اگر بدانید که چه خطرهای شما را تهدید می‌کند در این مکان، حاضر نیستید که در اینجا کاری کنید.
وی افزود: محل جمعه بازار فعلی یاسوج متناسب با کسب و کار استاندارد و سالم نیست و من خودم اجازه نمی‌دهم فرزندم در این بازار خرید کند.
شهردار یاسوج با بیام اینکه معیشت و تسهیل در کار مغازه‌داران جمعه بازار یاسوج شعار همه ماها است، و بر اشتغال‌زایی و مرتبط از سوی بزرگان کشورمان تاکید می‌شود، گفت: اما این منطقه برگ منفی در کارنامه شهرداری است که آن را ایجاد کرده و یا حمایت می‌کند.
مقدم گریزی به بی‌نظمی وانت‌بارها گریزی زد و گفت: فردی ۱۰ خودرو خریداری کرده و دست افراد دیگری گذاشته و در فضای شهر بی‌نظمی ایجاد کرده‌ است.
وی با بیان اینکه بازار فعلی جمعه بازار هیچ نشاط و رونقی را برای شهروندان ما ندارد، بیان کرد: همه ماها شعار حمایت از سرمایه‌گذار می‌دهیم، اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنیم، هیچ دلیلی ندارد که سرمایه‌، سرمایه‌گذار مستهلک شود تا کسانی بخواهند، مسئله‌ای را قبول و یا رد کنند.
شهردار یاسوج در ادامه تاکید کرد: به هیچ وجه برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج و جمع کردن آن کوتاه نمی‌آیم.
وی افزود: در تمام دنیا یک ساعت خاص را برای جمعه بازار اختصاص می‌دهند و در زمان مشخصی هم بساط‌شان را جمع می‌کنند، انضباط کاری باید سرلوحه کسبه‌های ما قرار بگیرد.
مقدم گفت: یاسوج خودش به تنهایی چهارفصل دارد و نباید چهره آن را زشت کنیم، جمعه بازار فعلی یاسوج چهره نازیبا، فاقد معماری و ترافیک ایجاد می‌کنند و خواست عمومی ساماندهی این منطقه است.
وی ادامه داد: مردم از مدیریت شهری می‌خواهند که جمعه بازار و یا روز بازار یاسوج را تعیین تکلیف کنند. و این را باید توجه کنیم که شهردار و شورای شهر یاسوج در مقابل شماها نیست بلکه کنار شماها است. و ما به دنبال مختل کردن شغل کسی نیستیم. اما باید سلامت و ایمنی افراد مدنظر قرار بگیرد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه مجموعه شهرداری و شورای شهر ملزم شده است که این بازار را ساماندهی کند، تاکید کرد: اگر بنده به عنوان آدم بده شناخته شوم، جمعه بازار فعلی یاسوج را جابه‌جا و ساماندهی خواهم کرد.
به گزارش کبنا، برخی از کاسب‌کاران جمعه بازار فعلی یاسوج در واکنش به صحبت‌های شهردار یاسوج، اظهار کردند که ما توان مالی برای خرید غرفه در جمعه بازار جدید یاسوج را نداریم و کسب و درآمد ما در جمعه بازار فعلی یاسوج مناسب نیست که نستهن مقدم شهردار یاسوج که نشان داد، مدیری نکته‌سنجی است، گفت: در کلام هیچ کدام از شماها رضایت از کسب و کار در جمعه بازار فعلی یاسوج نیست، پس دلیل اصرار بر ماندن در این بازار چیست؟
بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود سایر مسوولان و دستگاه‌ها شهرداری یاسوج را در ساماندهی جمعه بازار یاسوج و انتقال آن به جمعه بازار جدید حمایت و از تکرار حادثه پلاسکوی تهران در یاسوج خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

یا ابا صالح
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی مسولان با اهداف سنجیده و علمی مهندسی دکتر مقدم سنگ اندازی نکنند تا شاهد ساخت شهری رویایی و زیبا باشیم و تا خاطرتان باشد از وجود این شهردار پاک و دلسوز یاد کنید.
دلسوزی این نیست الان مردم بگین ما الان یک کیلو گوجه یا چهارتا لنگ دمپایی میفروشیم همکاری کنید تا نسل شغلی شما و چهره شهرتان زیبا و پایدار شود تا با افکار دکتر مقدم توریست رونق پیدا کند و اجناس مورد پسند توریست بفروشید نه پای مرغ
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
. عزیز ! به ای شاه مختاری که ریم ریاشه قوت نیکنی و تا شش ماه د هم نیست !
سيد
Romania
بزار بمونم حقشون ماندن انجاست
Iran, Islamic Republic of
خدایی هر .باید اول ادب داشته باشد
ع ع ع
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به زدولت اوست
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ای ابا صالح خوب تخریب میکنی
خودت میدونی کی رو میگم
اون موقعی که از اون فرد اون مطلب زده شد
هویتت مشخص شد
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
سه ماه شهر دار یاسوج نتونسته وانت بارهای کنار جمعه بازار و بلوار شهید پیرشه را جمع کنه اون وقت میخاد ۹۰۰مغازه را سامان بده
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار تو همین وانت بارها را جمع کن بقیش پیش کشت
علی
Iran, Islamic Republic of
به خدا .اشتباه اومده بابا جمع کن برو تا بیشتر از این . این شعر رو نبردی
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی از ضعیفترین شهردارای دوران تاسیس شهر یاسوج مقدمه
بابا جان عزیزترین کست این شهر.
محمد
United States
شهردار .
لیلا
United States
خدایی بیشتر از این ..
رها
United States
اخ وه بخت ای شهر اقای مقدم تو طی یک پروژه چهارساله ای ماشینله جمع کن که شهره وه . نیخو دلت سی جمعه بازار بسوزه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1