تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۱۶۹۳۷

تجمع کارگران جلوی شورای شهر یاسوج / انتقاد شدید از خانه کارگر / میوه و گوشت در خانه گارگران تعطیل شد /نان را قرضی می‌گیریم / دیگر اعتباری نداریم

۲
۰
کبنا ؛جمعی از کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، این روزها عدم پرداخت حقوق کارگران توسط برخی از واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکتی به معضلی تبدیل شده است و گاهاً افرادی با رسانه‌ها و سایت‌های خبر تماس‌هایی مبنی بر عدم پرداخت حقوق‌شان و اینکه قصد تجمع در فلان محل را داریم، می‌گیرند. اخیراً جمعی از کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند و خواستار پرداخت حق و حقوق خودشان شدند.
یکی از کارگران معترض به خبرنگار کبنا گفت: از تیرماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌ام، و حقوق معوق سال‌های ۹۲ را هم هنوز دریافت نکردم.
این کارگر می‌گوید: هر شهرداری که می‌آید، حقوق کارگران فضای سبز را پرداخت نمی‌کند و به کارگران می‌گویند که سازمان پارک‌ها و فضای سبز جز شهرداری نیست. چرا سازمان خدمات شهری شهرداری حقوق معوق خود را دریافت کرده‌اند ولی به ما حقوق نمی‌دهند؟

وی با بیان اینکه از استاندار می‌خواهیم حق و حقوق‌مان را بگیرد، افزود: از احمدی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، توقع داریم که به‌عنوان نماینده دولت و مردم، بیایند و یخچال یکی از کارگران را باز کنند، ببیند که ما چه وضعی داریم، دیگر حتی کرایه‌خانه و ایاب و ذهاب نداریم.
این کارگر معترض ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون تومان هر کارگری از شهرداری طلبکار هستند، و گویا ما در شهرداری مفتی کار می‌کنیم. از مسوولان می‌خواهیم که به مشکلات ما هم رسیدگی کنند.
از جانم سیر شده‌ام / آیا مسوولان می‌توانند یک ماه به حقوق زندگی کنند
یکی دیگر از کارگران می‌گوید: من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.
وی ادامه داد: باید از خود مسئولان بپرسیم شما اگر یک ماه حقوق نگیرید چه‌کار می‌کردید؟
فرد دیگری که انتقادهای شدیدی از خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، گفت: خانه کارگر برای چه چیزی درست‌شده است؟ وظیفه خانه کارگر این است که از حق‌وحقوق کارگران دفاع کنند، اما متأسفانه در روز کارگر مسئولان می‌آیند، کیک و آبمیوه می‌خورند و می‌روند، همین.
وی افزود: چرا تضاد طبقانی باید باشد. کارگران دیگر جانشان به لب رسیده، یکی از کارگران بنزین آورده بود که جلوی شورای شهر خودش را بسوزاند ما نگذاشتیم خودکشی کند.
این کارگر معترض با بیان اینکه اگر مطالباتمان پرداخت نشود، با زن و بچه‌هایمان تجمع می‌کنیم، اظهار داشت: ۳ ماه حقوق می‌گیریم و بقیه ماه‌ها حتی نان زن و فرزندانمان را قرضی می‌گیریم.

او می‌گوید: حق بیمه‌ها را از سال ۹۲ تا الآن رد نمی‌کنند و در واقع بیمه کارگران در شرکت‌ها ول شده است.
وی اضافه کرد: سال ۹۲ حقوق هر کارگر با اضافه‌کاری ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، الآن حقوق ما ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است، پروتئین، گوشت، میوه و سبزی در خانه‌های ما تعطیل است. میوه در خانه کارگران پیدا نمی‌شود. چطور با این وضعیت کرایه‌خانه و قسط‌هایمان را پرداخت کنیم؟ کسی، دیگر حتی به ما کارگران پول قرض نمی‌دهد، اعتبارمان را از دست‌داده‌ایم.
این کارگر در ادامه که اشک در چشمانش حلقه زده بود، اظهار کرد: زنم آرد و شکر را در آب، حلوا می‌کند و به بچه‌هایمان می‌دهد، تا بخورند و هیچ نگویند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: مطالبات کارگران یک مطالبه معوق سنواتی، که از سال ۹۲ تاکنون مانده است.
مقدم اضافه کرد: شرکت‌ها را موظف کرده‌ایم که پاسخگوی قراردادهایشان باشند و مرجع بالادستی کارگران هم شورا نیست، بلکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، یعنی باید مطالباتشان را آنجا پیگیری کنند، ضمن اینکه شهرداری اهتمام دارد به اینکه حقوق کارگران توسط شرکت‌ها ضایع نشود.
وی افزود: حتماً مطالبات کارگران را دنبال خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای زارعی چرا اینجا برا خدمت ورود نمیکنند؟
قاسمی
United States
ای خدا و ای شهر نخ
جناب آقای . ترا به اون شیری که خوردی این شهرداری را به اهلش بسپارش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1