تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۱۶۸۱۶

معرفی ۳۸ واحد خبازی مختلف به تعزیرات حکومتی/ مطالبات مردم پشت درهای بسته/ پرداخت حقوق و عیدی مستمری بگیران روستائیان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
تجهیز ۶۹ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در کهگیلویه
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه از تجهیز ۶۹ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
پیش از ظهر امروز جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان با حضور دستگاه‌های عضو در سالن اجتماعات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
سید لطف‌الله فروزان در این جلسه، کار عمده اسکان گردشگران نوروزی را بر عهده آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: در همین راستا در سال گذشته ۴۹۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۹۰۰ نفر، توسط آموزش و پرورش شهرستان اسکان داده شدند.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه عنوان کرد: در سال جدید ۹ مدرسه با ۶۹ کلاس درس جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مدارس ما مجهز و نمیه مجهز هستند، گفت: مرکز اسکان آموزش و پرورش، دبستان شهید بهشتی جنب پارک شهید دستغیب خواهد بود.
فروزان عدم رعایت بهداشت در مدارس اسکان داده شده در سال گذشته را یادآور شد و خواستار تدابیر لازم در این راستا در سال جاری از شهرداری و دیگر متولیان امر شد.
 
معرفی ۳۸ واحد خبازی مختلف به تعزیرات حکومتی در کهگیلویه و لنده/قدرت تعطیلی واحدهای خبازی متخلف را نداریم
نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه ولنده از معرفی ۳۸ واحد خبازی در شهرهای لنده و دهدشت به دلیل کم فروشی به تعزیرات حکومتی خبرداد.
سید باقر افشین، ضمن اشاره به تهیدات لازم برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود در بازار اشاره کرد وگفت: با اتخاذ تدابر لازم در خصوص تأمین کالاهای مورد نیاز در ایام تعطیلات عید نوروز هیچ مشکلی نداریم.
وی افزود: لیست کشیک نوروزی واحدهای خبازی تنظیم و سهمیه آرد برای این ایام نیز اضافه بر سهمیه ماهیانه نیز در نظر گرفته شده است.
نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه ولنده تصریح کرد: در خصوص سهمیه برنج نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و تا شهروندان هیچ گونه کمبودی احساس نکنند.
وی تاکیدکرد: در سه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی در خصوص قیمت نان نداشتیم ولی متاسفانه بیشتر واحدهای خبازی اقدام به کم فروشی و کاهش وزن چانه دارند که انتظار می‌رود مردم اطلاع رسانی کنند.
افشین از معرفی ۳۸ واحد خبازی در شهرهای لنده و دهدشت به دلیل کم فروشی به تعزیرات حکومتی خبرداد.
نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه ولنده تصریح کرد: هیچ قدرتی در خصوص تعطیلی واحدهای خبازی متخلف را نداریم و عملاً قانون گذار این اجازه را هم به ما نمی‌دهد و تنها راه حل معرفی به تعزیرات حکومتی است.
 
افزایش اتاق‌های اسکان مسافران نوروزی از ۱۴ اتاق به ۱۷ اتاق/انتخاب سه منطقه روستایی و شهری جهت اسکان مسافران نوروزی در لنده
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده از افزایش تعداد اتاق‌های اسکان مسافران نوروزی از ۱۴ اتاق به ۱۷ اتاق برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی خبرداد.
علی جاویدان از اسکان ۳۷۰ خانوار در تعطیلات عید نوروز سال گذشته توسط ستاد اسکان اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده خبرداد.
وی افزود: ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد اسکان اداره آموزش وپرورش شهرستان لنده است.
رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده تصریح کرد: به منظور تسهیل اسکان گردشگران امسال سه مرکز اسکان در سطح شهر و روستاهای شهرستان لنده پذیرای گردشگران خواهد بود که در سطح شهر یک خوابگاه شبانه روزی آماده که از ۱۴ اتاق به ۱۷ اتاق افزایش یافته است.
وی تاکیدکرد: شیفت بندی جهت اسکان و پذیرایی از میهمانان و گردشگران نورزی آماده است و امسال نیز اسکان مسافران نوروزی به صورت اینترنتی خواهد بود.
جاویدان خاطر نشان ساخت: امسال وضعیت رفاهی اتاق‌های اسکان مسافران نوروزی نسبت به سال‌ها گذشته متفاوت تر و از نظر امکانات رفاهی چند برابر شده است.
 
مطالبات مردم پشت درهای بسته / مدیرانی که تمام وقتشان در جلسات می‌گذرد
“جلسه” واژه ای نام آشنا در کهگیویه وبویراحمد است که اکثر اوقات از مدیران و مسئولان ارشد ادارات در پاسخ به عدم حضور یا عدم توانایی پاسخ دادن را جمله‌های ” در جلسه هستم” یا ” در جلسه بودم” را به کار می‌برند.
این روزهای از گذرگاه “کار اداری” به ادارات مختلف استان مراجعه کرده‌اید و پیچ و خم‌های بروکراسی اداری قرار گرفته‌اید و با این موضوع روبرو شده‌اید که کارتان به خاطر نبود یک مدیر متوقف شده است و این موضوع را به روزهای و ساعت‌های آینده موکول کرده است.
ادارات استان کهگیلویه وبویراحمد همواره پذیرای تعداد زیاد مراجعه کنندگان است که این موضوع باعث شده است یکی از نقاطی که میزان رضایت و نارضایتی مردم را مشخص می‌کند همین “پاسخگویی به ارباب رجوع” است.
این پاسخگویی به ارباب رجوع اکثر اوقات به این خاطر به در بسته می‌خورد که این موضوع ناشی از عدم حضور مسئول مربوطه است و این موضوع اکثر اوقات با جلسات همراه می‌شود.
“جلسه” واژه ای نام آشنا در کهگیویه وبویراحمد است که اکثر اوقات از مدیران و مسئولان ارشد ادارات در پاسخ به عدم حضور یا عدم توانایی پاسخ دادن را جمله‌های ” در جلسه هستم” یا ” در جلسه بودم” را به کار می‌برند که آنچنان از سوی مسئولان بیان شده است که مردم نسبت به این واژه آلرژی پیدا کرده‌اند.
حضور در میان مردم یکی و به اصلاح امروزی ” مردم داری” یکی از شاخصه‌هایی است که مدیر کهگیلویه وبویراحمدی باید در خود ایجاد کرده باشد تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شود و بتواند با جامع نگری و کلان نگری و شناخت کامل این مشکلات به برنامه ریزی و پیاده سازی آن‌ها بپردازد.
مردم داری خصوصیتی است که اکثر مدیرانی که نامی از آن‌ها در تاریخ این کشور و استان همچنان مانده است از همین خصوصیت نشئت گرفته است چرا که حضور در میان مردم یعنی آگاهی و ارتباط مستقیم با مردمی که سکان خدمت گذاری را به همین افراد تحویل داده‌اند و انتظار بررسی و رفع مشکلات خود هستند.
این روزها اما در استان کهگیلویه وبویراحمد دیدن برخی از مدیرکل‌ها و مدیران ادارات استان آرزویی است دست نیافتنی که زمینه ساز باقی ماندن مشکلات در حال انتظار می‌شود و ” عمل گرایی” جای خود را به “سخندانی و سخنرانی” می‌دهد که به عنوان زخمی بر پیکره پیشرفت استان باقی می‌ماند.
بر زمین ماندن پروژه‌هایی که ۲۰، ۱۲ و ۶ سال از آن‌ها می‌گذرد در عین حالی که شاید نصف این زمان برای اتمام آن‌ها کافی بوده است معلول همین معضل است که در استان ریشه دوانده است.
“محرومیت” به عنوان زخمی بر پیکره این استان موضوعی که بعد از گذشته سال‌ها هنوز در سیلاب کلوار، زیلایی، دیشموک و… به کار خود ادامه می‌دهد و این موضوع بازهم از این موضوع نشئت می‌گیرد که حضور مسئولین در این مناطق با فاصله طولانی زمانی صورت می‌گیرد و این فواصل زمانی باعث شده است که فاصله بین مردم محروم و مسئولین بیشتر شود و رنج و دردهای این مردم ادامه یابد.
برخی از مسئولین نیز در خصوص وعده‌ها و عملکرد خود حاضر به پاسخگویی نیستند که این موضوع هر از چند گاهی از سوی رسانه‌هایی استان، آوردگاهی می‌شود برای پرداختن به ضعف‌ها و عدم کارآیی یک مدیر و بیان خصوصیات و خصلت‌های بد آن مدیر.
در هر حال نیاز است که مسئولین در این رفتار خود یک بازنگری جدی انجام دهند و با خود این موضوع را بررسی کنید که آیا حضور در این جلسات به جای حضور در میان مردم، چه مقدار توانسته است مشکلات مردم را مرتفع گرداند؟
 
گلایه بخشدار مرکزی لنده از دپوی نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر
بخشدار مرکزی لنده از دپوی نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر گلایه کرد و خواستار جمع آوری فوری آنان توسط راهدای و شهرداری شد.
عادل مرادی در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان لنده با گلایه مندی از مردم و عدم نظارت برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر گفت: متاسفانه ورودی شهر لنده جایگاه دپوی نخاله‌های زباله ساختمانی شده است که انتظار می‌رود شهرداری و اداره راهداری نسبت به جمع آوری نخاله تا قبل از شروع سفرهای نوروزی جمع آوری شوند.
وی افزود: انتظار داریم که ادارات و نهادهای عضو ستاد خدمات سفر شهرستان لنده در ارائه خدمات به مسافران نوروزی بیشترین همکاری را داشته باشند.
بخشدار مرکزی لنده تصریح کرد: اداره راهداری نسبت به رفع نقاط حادثه خیز در مسیر مناطق گردشگری تا قبل از شروع سفرهای نوروزی اقدام نماید.
مرادی اظهارکرد: دهیاران و رابطین بهداشتی نیز باید با همکاری همدیگر ورودی روستاها را برای استقبال از میهمانان نوروزی پاکسازی کنند.
وی با انتقاد از شهرداری لنده در خصوص عدم پاکسازی جدول ورودی شهر خواستار پاکسازی آن پس از سال‌ها شده است.
 
حفاری‌های شهر یاسوج تا کشته ندهند ترمیم نمی‌شوند
معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ترمیم حفاری‌های ایجاد شده توسط شرکت‌های خدمات رسان در شهرهای استان بویژه یاسوج شد و گفت: حفاری‌های شهر یاسوج تا کشته ندهند ترمیم نمی‌شوند.
سرهنگ جابر پیوست اظهار داشت: برخی شرکت‌های خدمات رسان مدت‌ها قبل نسبت ایجاد حفارس در سطح شهرهای مختلف استان بویژه یاسوج اقدام کرده که ماه‌ها بلاتکلیف مانده است.
وی خواستار ترمیم حفاری‌های ایجاد شده در شهر یاسوج شد و افزود: با توجه به نزدیکی ایام نوروز انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند.
پیوست ابراز کرد: با توجه به حفاری‌های انجام شده در شهر یاسوج توسط آبفای شهری و شرکت گاز بسیاری از تصادفات خسارتی و جرحی در خیابان‌های اصلی شهر رخ می‌دهد که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه با توجه به نزدیکی ایام نوروز نباید مجوز جدیدی برای ایجاد حفاری در شهرها صادر شود، بیان کرد: خط کشی قابل قبولی در خیابان شهرهای استان نداریم و چراغ راهنما موجود در شهرها یا بلااستفاده مانده و یا کارایی لازم را ندارند.
پیوست با بیان اینکه هر ماه کاهنده‌های سرعت تصادف دارند، خاطرنشان کرد: ترافیک فعلی در شهر یاسوج در هسته مرکزی، ورودی و خروجی شهر بوده که باید برای روان شدن ترافیک چاره‌ای اندیشیده شود.
وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پل سوم بشاربا بیش از یک دهه عمر ادامه داد: تنها فعالیت مسئولان و متولیان امر عوض کردن پیمانکار بوده که باید رد این زمینه راه و شهرسازی پاسخگو باشد.
 
پرداخت حقوق و عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان
حقوق و عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تا ۲۸ بهمن امسال پرداخت می‌شود.
مدیر صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستائیان، پرداخت حقوق و عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی تا ۲۸ بهمن ماه کشاورزان و عشایر استان میزان پرداختی عیدی به مستمری بگیران این صندوق را ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ عیدی افرادی که تا پیش از مهر ۹۶، مستمری بگیر این صندوق بودند ۳۵۰ هزار تومان و بعد از این موعد ۲۰۰ هزار تومان است که همزمان با حقوق تا ۲۸ بهمن ماه جاری واریز و قابل برداشت است.
کریمی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۵۰۰ خانوار عضو این صندوق هستند افزود: از این تعداد ۳۵۰ خانوار آن مستمری بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان است.
وی از پایان مهلت نام نویسی و عضویت در این صندوق برای متولدین بهمن ماه ۴۶ تا بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: همچنین متولدین اسفندماه سال ۴۶ تا پایان اسفندماه ۹۶ مهلت دارند در این صندوق عضو شوند.
کریمی حداقل و حداکثر هزینه بیمه شدن در این صندوق را سالیانه به ترتیب ۲۱۰ و ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کسانی که قصد عضویت در این صندوق را دارند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دفاتر این صندوق نام نویسی و ثبت نام کنند.
 
معدوم سازی داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته دامپزشکی
بیش از صد قلم داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته دامپزشکی در شهرستان کهگیلویه کشف و معدوم شد.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه معدوم سازی داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته دامپزشکی گفت: در طرح نظارت هفتگی بر داروخانه، مراکزدرمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان کهگیلویه صد و چهار قلم دارو غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.
علی اکبر حسینی با اشاره به تشدید نظارت‌ها در زمینه کنترل دارو و فرآورده‌های بیولوژیک در داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان افزود: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی از دامداران و شهروندان خواست پیش از استفاده از هر دارویی به تاریخ انقضاء آن توجه کنند، چراکه پس از آن تاریخ اثربخشی داروها کاهش می‌یابد و برخی مواقع با تغییر در ترکیبات شیمیایی دارو و ساختار آن‌ها عوارض جبران ناپذیری ایجاد می‌شود.
حسینی ادامه داد: دامداران و مالکان مراکز پرورش دام، داروها و اقلام مورد نیاز دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز و با نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت برخورد با هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.
 
اجرای طرح هادی در ۵۴ درصد روستاها
طرح هادی در ۵۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه اجرای طرح هادی در بیش از ۵۰ درصد روستاهاو بویراحمد گفت: طرح هادی تاکنون در ۳۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا شده و هم اکنون در ۲۵۰ روستای دیگر استان در حال اجرا است.
غلام رضا امیدوار افزود: میانگین کشوری اجرای طرح‌های هادی در روستاهای کشور کمتر از ۵۰ درصد است.
وی با بیان اینکه امسال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
امیدوار اضافه کرد: این اعتبارات از محل بودجه‌های نفت، استانی، ماده ۱۸۰ و سایر منابع مالی تأمین می‌شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح‌های هادی شامل بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب می‌شود.
امیدوار گفت: ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که طرح مطالعاتی اجرای طرح هادی آن‌ها تهیه شده است و بیش از ۳۰۰ روستا در انتظار تأمین اعتبار برای اجرای این طرح هستند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های هادی در توسعه پایدار در مناطق روستایی بر لزوم اختصاص اعتبار بیشتر از سوی دولت و افزایش مشارکت مردم تأکید کرد.
امیدوار بیان کرد: براساس قانون می‌توان اعتباری از محل جرائم راهنمایی و رانندگی برای اجرای طرح‌های هادی در روستاهای بدون دهیاری اختصاص داد این درحالی است که تاکنون این قانون در استان اجرایی نشده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند در بازگشایی معابر، صیانت از طرح‌های هادی اجرا شده و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های هادی مشارکت کنند افزود: در صورت احساس مسئولیت اهالی روستایی در نگهداری از جدول گذاری، پیاده رو و سایر زیرساخت‌های ایجاد شده زمینه را برای توسعه طرح هادی در بخش‌های تازه تأسیس روستاها و یا روستاهایی که تاکنون طرح هادی ایجاد نشده فراهم خواهد کرد.
امیدوار گفت: با همکاری مردم می‌توان تجهیزات فضای سبز را نیز فراهم کرد.
یک هزار و ۶۷۴ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حدود ۴۸ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۳۵ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.
 
توزیع روزانه ۳۰ تن مرغ و تخم مرغ در بازار کهگیلویه
روزانه ۳۰ تن مرغ و تخم مرغ در بازارهای شهرستان کهگیلویه توزیع می‌شود.
معاون فرماندار کهگیلویه در جلسه تنظیمتوزیع روزانه ۳۰ تن مرغ و تخم مرغ در بازار کهگیلویه بازار این شهرستان گفت: ۳۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از ۲ هزارو ۵۸۰ تن و یک واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۴۵۵ تن در شهرستان کهگیلویه فعال است.
خسروی افزود: باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح به تأمین مرغ و تخم مرغ شهرستان برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدام شود.
وی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ و گوشت قرمز در سطح شهرستان گفت: باید همه اصناف بر اساس قیمت مصوب و تعیین شده اقلام مورد نیاز مردم را توزیع کنند.
خسروی با تاکید بر نظارت و بازرسی شبانه روزی متولیان از بازار افزود: با توجه به شکایات مردمی از گرانفروشی برخی اصناف (به ویژه قصابی‌ها) نیاز است با صنف‌های متخلف طبق قانون برخورد شود.
وی گفت: باید جهاد کشاورزی با مشخص کردن متولیان، برنامه ریزی لازم برای تأمین میوه و گوشت شب عید را در دستور کار قرار دهد.
بیش از هفت هزار صنف در شهرستان کهگیلویه فعالیت دارد.
 
اختصاص اعتبار به عشایر و روستاهای بدون دهیاری چرام
۹۰ میلیون تومان اعتبار به مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری در شهرستان چرام اختصاص یافت.
بخشدارمرکزی چرام از اختصاص ۹۰ میلیوناختصاص اعتبار به عشایر و روستاهای بدون دهیاری چرام تومان اعتبار به روستاهای کم جمعیت و فاقد دهیاری این شهرستان خبرداد.
افسر دیر افزود: ۳۰ درصد این اعتبار به عشایر اختصاص می‌یابد و مابقی برای تأمین آب شرب روستاها، ساخت سرویس‌های بهداشتی، تأمین پنل‌های خورشیدی و عمران و آبانی روستاها هزینه می‌شود.
گفتنی است ۶۰ درصد این اعتبار به بخش سرفاریاب و ۴۰ درصد به بخش مرکزی شهرستان چرام اختصاص داده می‌شود.
 
سهم ۴۶ درصد مدارس ابتدایی استان کمتر از ۱۰ دانش آموز
۴۶ درصد مدارس ابتدایی کهگیلویه وبویراحمد زیر ۱۰ دانش آموز دارند.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان در سهم ۴۶ درصد مدارس ابتدایی استان کمتر از ۱۰ دانش آموزآئین تکریم و معارفه رئیس آموزش وپرورش دنا در سی سخت گفت: پراکندگی روستاها و مناطق عشایری باعث شده ۱۵ مدرسه یک دانش آموزی، ۱۱۶ مدرسه ۲ دانش آموزی و ۱۱۲ مدرسه ۳ دانش آموزی در استان فعالیت کنند.
سیدحمدالله خواهش نیک با بیان اینکه ۳ هزار و ۶۵۴ دانش آموز در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند افزود: در مجموع ۵۲ درصد دانش آموزان استان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.
وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۳۱۰ نفر کادر آموزشی-مدیریتی و خدماتی نیز در عرصه تعلیم وتربیت استان فعال‌اند.
خواهش نیک گفت: زیرساخت توسعه همه جانبه، آموزش وپرورش و محور آن انسان است که محصول آموزش وپرورش است.
در این آئین از خدمات حدادی سرپرست آموزش وپرورش دنا تقدیر و ابراهیم ریاضی به عنوان رئیس آموزش وپرورش شهرستان دنا منصوب شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1