تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۳۱۶۶۳۹

افتتاح سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یاسوج (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، آیین افتتاح سومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های یاسوج برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی صنایع دستی استان‌های مختلف کشور، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی است.
محمود باقری با بیان اینکه این دومین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی است که در ماه‌های اخیر در استان برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم با افتتاح این نمایشگاه بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید و درآمدزایی برای مردم گامی اساسی برداریم.
وی ایجاد انگیزه در فعالان حوزه صنایع دستی را از دیگر اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی عنوان و بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی یاسوج از امروز تا ۲۸ بهمن‌ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نمایشگاه در شیفت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان به حوزه صنایع دستی و مردم مرکز استان است.
باقری با بیان اینکه این نمایشگاه در ۱۲۰ غرفه برپا شده است، گفت: ۷۰ درصد این نمایشگاه صنایع دستی و ۳۰ درصد آن سوغات محلی است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تقدیر از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این اداره‌کل با اتکا به ظرفیت‌های حوزه صنایع دستی همواره به دنبال به فعلیت رسیدن قابلیت‌های موجود بوده است.
غلام‌محمد زارعی با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر در راستای تبادل دستاوردهای حوزه صنایع دستی گام‌های مهمی را برداشته است، افزود: امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی استان شود.
وی گفت: با توجه به اینکه گردشگری به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان مطرح است باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف قابل دستیابی در این حوزه استفاده کنیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با تقدیر از عملکرد میراث فرهنگی در حمایت از هنرمندان صنایع دستی، از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج خبر داد.
عزیز فیلی با بیان اینکه در نشست کارگروه گردشگری استان ایجاد بازارچه صنایع دستی مصوب شده است، افزود: از شهرداری درخواست کردیم زمینی را جهت ایجاد بازارچه در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.
وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی برای تولیدات صنایع دستی در کشور دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعطای تسهیلات ویژه از سوی دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: هنرمندان صنایع دستی می‌توانند از این تسهیلات برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید در روستاها استفاده کنند.
فیلی عنوان کرد: افزایش تولیدات و ایجاد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستاها می‌تواند کاهش مهاجرت و افزایش صادرات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را به همراه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان قاسمی
India
زنده باد
ریاضی
Iran, Islamic Republic of
من از نمایشگاه بازدید کردم این نمایشگاه بیشتر غرفه های غیره صنایع دستی هست و تیم یا فروشندگان همان شرکت نمایشگاهی که همه صنف هست مستقر شدند.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1