تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۱۶۳۵۴

درد از این بدتر هم هست / قصه تلخ مادری و ۸ فرزندش / صدای گریه مادری در این حوالی بلند است...

۴۰
۱
کبنا ؛درد، یکی نیست، دو تا هم نیست، درد، درد است و نوشتن درد، هم درد، شنیدنش سخت، بدتر از درد چیزی نیست و بدتر از این درد، درد دیگری آیا هست.
درد دیدن بدتر از درد شنیدن و خواندن است، گاهی برای فهمیدن درد دیگران، باید آن درد را با وجودت تحمل کنی. بگذریم، وقتی با مسوولان مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیدن خانواده‌ای در روستای گنجه‌ای چند کیلومتر آن طرف‌تر یاسوج همراه شدم، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم وضعیت اینگونه باشد، و تصور می‌کردم به دیدار خانواده‌ای همانند صدها خانواده دیگر که به دلیل فقر و نداری قادر به خرید داروهای مورد نیاز خودشان نیستند، می‌رویم.
در روستای گنجه کهنه پا به خانه‌ای گذاشتیم که فقط نامش منزل بود، سقف ناایمن، دیوارها فرسوده و درب و پنجره زنگ زده بود، و کسی درب این خانه را سالی یک بار هم نمی‌زند، فقر و نداری تنها یک درد این خانه و ساکنینش است. درد سرطان کشنده و درد بی‌کسی از همه دردها سنگین‌تر و زجرآورتر فشار می‌آورد و اهالی این خانه را بسیار رنج می‌دهد.
روایت تلخ که تا کنون نشنیده بودم
این روزها که خیلی از مسوولان، دولتمردان و صاحب‌نفوذان و افراد صاحب رانت، رابطه و پارتی در قصرهای چندین اتاقه و با مبلمان بی‌نظیر با جمعیت ۳ تا ۴ نفره زندگی می‌کنند، ۲۷ نفر در یک خانه فرسوده با درد مشترک سرطان زندگی می‌کنند.
حجت‌الاسلام فراهانی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و جمع دیگری از دست‌اندرکاران با این خانواده دیدار کردند.
مادر خانواده قصه تلخ زندگی‌اش را برای حاضرین روایت کرد و بغض‌ها در گلو و اشک‌ها در چشم شنوندگان هویدا شد و هیچ وقت همچنین حرف‌های را از زبان کسی نشنیده بودم.
این مادر خانواده می‌گوید؛ سخت است که اعضای یک خانواده همه بیماری تومور داشته باشند و در یک خانواده و زیر یک سقف روزها را سپری کنند و شاهد مرگ تدریجی هم باشند.

وی ادامه می‌دهد که ۴ خانواده ۲۷ نفره در یک باب خانه ۲ خوابه زندگی می‌کنند، که خانه سهم پدر خانواده و عموی آنان است، از طرفی عموی خانواده به دلیل مشکلات مالی یکی از اتاق‌ها را می‌خواهد، به مغازه تبدیل کند و کسب و کاری راه بیندازد، و تنها یک اتاق برای همه این دختران، پسران و من و شوهرم می‌ماند.
کم کم صدای مادر بغض‌آلود می‌شود و به صحبت‌هایش ادامه می‌دهد که ۶ دختر و ۲ پسرم و خودم از تومور سرطانی رنج می‌بریم و یکی از دخترانم و پسرم و نوه خود را به دلیل سرطان از دست دادم،  ۱۴ نوه‌ دارم که با فرزندان خودم در خانه‌ای کاملاً قدیمی، فرسوده و ناامن زندگی می‌کنیم.
به گزارش کبنا، بعضی از مردان خانواده به دلیل بدهی مالی و خرج و مخارج درمان و عمل خود در زندان به سر می‌برند و پدر خانواده کارگر، و یارانه اصلی‌ترین منبع درآمد هزینه‌های اهالی خانه است. نوه‌ها دچار میگرن عصبی و یبوست شدید هستند که نیاز به درمان دارند.
هر کدام از اعضای خانواده فقط یک دست لباس دارند و دعا می‌کنند که هوا سرد نشود و گرنه لباس گرم برای مقابله با سرمای سوزان زمستان ندارند.
مادر خانواده که اشک از چشمانش جاری می‌شود، آه سردی می‌کشد و با لحن عاجزانه می‌گوید که هزینه درمان و دارو و عمل بسیار بالا است و نمی‌توانند، کاری برای نوه‌اش که دست او شکسته کند و دخترم از لحاظ روحی و روانی داغون است.
وام برای درمان / دستمان خالی است
صدای گریه مادر بلند می‌شود، دخترهایش سرشان را پایین می‌اندازند و بغض و اشک‌هایشان را از همه پنهان می‌کنند. مادر دست‌هایش را جلو می‌کشد و می‌گوید، آه در بساط نداریم، نه امکانات زندگی مناسبت، نه پولی و نه خوراکی، چشمانمان به درب است تا کسی صدایمان بزنند.
بنا بر این گزارش، سقف خانه‌اش آنقدر ضعیف است که نه با زلزله بلکه با بادی فرومی‌ریزد. ۱۴ نوه، ۶ دختر، ۵ داماد که مجموعاً ۲۷ نفر هستند در این خانه گذران زندگی می‌کنند.
افسانه دختر پنجم خانواده از زندگی خود و خواهران و برادرانش می گوید، «۶ خواهر و ۲ برادر بودیم، که خواهرم ثریا ۶ سال بیشتر سن نداشت و برادرم ایمان یک سال و نیم، که به دلیل تومور سرطانی فوت کردند، مادر و خواهر و برادرانم همه تومور داریم»
او همزمان که اشک در چشمانش حلقه زده بود، خنده تلخی می‌زند و می‌گوید، سرطان هنوز مرا از پا در نیاورده و زندگی را از یادم نبرده، خانواده‌ام دستشان خالی و پدرمان کارگر است، نه درآمدی نه پولی، هیچی نداریم، باید چه کار کنیم.
افسانه می‌گوید: «سمیه خواهر بزرگم ۳۰ سال سن دارد، در استان کرمانشاه زندگی می کردند، که وقتی زلزله آمد خانه اش کامل ویران شد، و الان با ما زندگی می‌کند، سمیه مشکل عصبی دارد، و ۲ دختر کوچک دارد، که دختر ۱۱ ساله اش مشکل یبوست شدید دارد.»
او در ادامه گفت: «سکینه خواهر دومم، ۲۹ سال سن دارد که تومور در سینه و پشت مهره گردن‌اش در آمد، ولی هنوز نمونه‌برداری نکرده، و شوهرش به خاطر بدهی مالی در زندان به سر می‌برد. ۷۰ میلیون برای عمل شوهرش وام گرفتند، که الان توان پرداخت بدهی خودشان را ندارند، و هیچ پولی از شوهرش دریافت نمی‌کند. سکینه ۳ بچه کوچیک دارد، که دختر یکساله اش به خاطر تومور فوت کرد، پسر سکینه ۷ ساله است که آرنج دستش شکست و به خاطر فقر نتوانستیم، هزینه عمل جراحی او را تامین کنیم، و همچنان دستش خوب نشده، و پسر کوچک سکینه ۶ سال سن دارد و پاهای او پرانتزی است»
همچنین در باره خواهر سوم خانواده می‌گوید که «سمیرا خواهر سوم من هست، ۲۷ سال سن و مشکل قندخون و قلبی دارد، ۳ فرزند دارد، پسر سمیرا ۹ ساله است و دچار بیماری میگرن عصبی می‌باشد. شوهر سمیرا به خاطر عمل کلیه الان یک کلیه ندارد و شوهرش از ناحیه دست و پا مشکلاتی دارد و پلاتین جا گذاری کرده است، شوهر او ۵۰ میلیون تومان برای عمل کلیه خود وام گرفت، و الان به خاطر ۱۷ میلیون تومان مانده بدهی در زندان به سر می‌برد.»
وقتی آرزویشان به سردی هوا گره می‌خورد
افسانه که پرده از مشکلات خواهرانش برداشت، کمی هم در باره خود صحبت و گریه کرد، او گفت: « توموری در پای خودم بیرون آمد، که هفته پیش عمل کردم، و هنوز جواب آزمایش‌هایم را برای خوشخیم یا بدخیم بودن این تومور نگرفته‌ام.» «چند ماه پیش عصب پا قفل شد، و درد شدید داشتم و نمیتوانستم بلند شم و راه بروم، پیش دکتر رفتم و MRI گرفتم، که متوجه شدند، تومور دارم، و باید عمل جراحی کنم.»
وی افزود: «دو دختر دارم، شوهرم تصادف کرد و دچار فراموشی شده، و الان بیکار است.»
بنا بر این گزارش، خواهر پنجم خانواده رضوان نام دارد که او هم دچار سرطان است و به تازگی عمل کرد، تومور او خوشخیم بود که الان اوت کرده و به خاطر سن کم، ماموگرافی برایش خطرناک است، شوهرش مشکل عصبی دارد، و شوهر او نیز به دلیل دعوا نیز به زندان رفت، رضوان ۲ بچه ۵ و ۱ ساله دارد.»
امیر فرزند دیگر این خانواده است که توموری در سرش درآمد و سال ۹۲ عمل کرد و چشم و گلویش هم به خاطر تومور را زیر تیغ عمل برد و باید هر ۶ ماه تست بدهد و اکنون با مشکلات مالی مواجه است.
درد از این بدتر دیگر نیست. این خانواده هیچ درآمدی به جزء یارانه ندارند و بخشی از هزینه‌هایشان را هم کمیته امداد امام خمینی(ره) تقبل کرد.
 
مادر خانواده می گوید: «تومور در کبد دارم، سمت راست بدن خودم و دخترانم تومور دارد، یک تومور مادرزادی که در پا و قسمت راست بدن کامل پوشیده است.» شوهرم کارگری است که روی ماشین‌ها کار می‌کند.»، «دیگر حتی توانایی خرید یک دست لباس را نداریم، و اگر هوا سرد شود، لباس گرمی نداریم و هزینه دارو و عمل بسیار زیاد است.»
صدای گریه مادری در این حوالی بلند است ....
برای اطلاعات بیشتر با این شماره تلفن(۰۹۱۹۶۱۵۳۹۶۱) تماس برقرار کنید.
 
 
                              
نام شما

آدرس ايميل شما

سرفاریاب شهر عشق
Iran, Islamic Republic of
فقط میتونم بگم متاسفم واسه مسئولینه چه چنین خونوتده هایی رو درک نمیکنن
علی
Romania
سلام
لطفا آدرس دقیق را به ایمیل بفرستید.
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا شماره حساب اعلام نمیکنین برا کمک بهشون
زنذی قشقایی
Iran, Islamic Republic of
خداوند به این خانواده کمک کنه .الهی آمین
فقیر
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم وضیعیت مالیم از انها بدتر است اما به مسئولان استان می گوییم حساب کنید این خانواده از زلزله زده ها هستند شما که برای تبلیغ وخودنمایی به همه جا کمک می کنید بیاید این خانواده را کمک کنید که از زیازت خانه خدا هم واجب تراست
محمد
Iran, Islamic Republic of
اون . تو دستته و داری می. تو دل نداری، تصویر دوم ؟ انشاءالله روزی هم........
حمید
Iran, Islamic Republic of
خداوندا به همه بیماران شفای عنایت کن ووووواقعا کشور ما چقدر مریض وفقیر داره اون وقت . ما هستند کمک میکنند.....به خدا این است ودر اون دنیا باید مسعولان جوابگوی این مردم باشند .....از همه کسانی که دارند این متن رو م میخونند خدایی هرچی در توان دارید بهاین خانواده فقیر ومریض کمک کنید ....به خدا این حجه نه رفتن برای اسم ورسم به خانه خدا ...یاعلی حمید قاعدی
رضا
آخ سی بدبختی آخ سی بی پیلی آخ سی کم شانسی آخ سی وژندانل خاموش

آخ آخ آخ.....................
کارگر
Iran, Islamic Republic of
.د تمامی مدیران این استان را .
کجاست اون غیرت بویراحمدی که از آن دم می زنید.
کجاست اون پوپولیسم های مدعی.
کجاست اون خیرین سلامت.
کجاست اون مدعیان خیر حامی محرومین
کجاست نماینده گان مجلس استان .با این مدیران نالایق
این همه . به اموال بیت المال می کنید آنوقت بیخ گوشمان این مصیبت بزرگ.

به خدا کافر هم اشکش در میاد.
خرامان
Iran, Islamic Republic of
کارایی حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی مبتنی بر عدالت علوی پیدا میکنه.
د. به اینجا رسیده ایم.
ناشناسرضا
Iran, Islamic Republic of
جای تقدیر و تشکر دارد تهیه گزارش از مردم محرومی که دیده نمی شوند.
لااقل یک شماره کارت از خانواده میدادید تا مردم در حد وسع کمک کنند
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
تشکر میکنیم از مدیر محترم سایت کبنا نیوز. لطفا در صور ت امکان شماره کارت سرپرست خانوار را اعلام نمایید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله خدا شفایشان دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخر چرا؟ به کدامین گناه؟ برای ما زشت نیست ؟در این کشور چرا؟؟؟؟؟؟؟
برسبولیس
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوستان تورا ب قران ب کمکشان بشتابید فقط کافی است تا صندوق صدقاتی ک در خانه دارید را به عنوان هدیه به چنین خانواده هایی بدهیم بهتر ک ندانیم ک این بول ها کجا هزینه میشود .درد دلها زیاد دارم ولی نمیتوانم بازگو کنم
سعید
Iran, Islamic Republic of
اگ توصیف که نوشتی اغراق نباشه .ت!
در ضمن میگفتی چطو کمک کنید به این خانواده بهتر بود
محسن
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد برسد. واقعا داستان تلخی دارند
م
United States
لطفا شماره حساب بدید
شيرين بانو
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا ادرس دقیق رو اعلام کنید لطفا شماره حساب بزارید واقعا انسانیت بخواب رفته
منصفانه
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت مواظبمان باش
شهروندحامی
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر امکانش هست صدا و سیمای مرکز استان گزارشی تهیه کند تا از طریق خبر سراسری ۲۰٫۳۰ شبکه ۲ پخش شود تا به این خانواده کمک شود
ابراهیم
United States
یا خدا حرفی برای گفتن ندارم چه سخت است این همه دردو غم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
مگه داریم مگه میشه پس چرا تا العان گفته نشده یعنی مسئولین العان فهمیدن خبرنگارها العان باید بگن
رصاهر
Iran, Islamic Republic of
خدا نیامرزد مسئولین بی درد را. هستند کسانی که حقوق بالای ۵۰ میلیون میگیرند هستند مسئولین نجومی. ما که شرمنده این خانواده ایم
احمدپورگنجه
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم خواهشا پیگیراین موضوع باشید تمامی نکات گفته شده عین واقعیت هست من خودم آشنایی کامل بااین خانواده دارم واقعا هرچه درد توی دنیا هست اومده دراین خانواده جا خوش کرده
غیرازخدا به دادشون برسه
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
چرا این همه بچه اوردی ؟؟؟؟ گناه از این بیشتر اخه مشخصه این بیماری ارثی بوده

فرهنگی تا کی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...حورما رخ افروز از گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدا همه ی بیماران را شفا بده لطف کنید ادرسشون را دقیق بفرستید
...حورما رخ افروز از گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدا همه ی بیماران را شفا بده لطف کنید ادرس دقیقشون را بفرستید
...حورما رخ افروز از گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدا همه ی بیماران را شفا بده لطف کنید ادرس دقیق
فریدون
Iran, Islamic Republic of
شماره تلفن جهت کمک درپایین گزارش نوشته شده
جعفر
Iran, Islamic Republic of
ژن سرطان در این خانواده وجود دارد بهتر است فرزندان و نده های انها بچه دار نشوند و فرزندخوانده بگیرند
کارمند
با این همه فقر و بیماری احسنت بر این خانواده پاکیزه و تر و تمیز . خداوند درهای رحمت بی کرانش را بیش از پیش به روی همه بندگانش علی الخصوص این خانواده گرامی بگشاید ...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود-لطفا مشخصات مادر بزرک و تلفن خودشان و شماره حساب را اعلام فرمایید - من حاضرم برای رضای خدا بشماره حسابشان به اندازه توان مالی ام کمکشان نمایم-گله مندی و به گردن این و آن و مسئول و غیر مسئول انداختن بس است اگر دین داریم ومسلمان همه با هم دستشون بگیریم - کمک شود تا حدی از مشکلاتشان کم بشه -- شماره تلفن اعلامی بنام کیه و نامشخص است -با تشکر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود جناب احمد پور کنجه تلفن و شماره حساب مادربزرگ خانواده را بفرست اگر اونها را می شناسی-منتظرم- از گچساران
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اگه صحت داره فیلم بفرستین شبکه های ملی شاید انسان با وجدانی پیدا بشه
متدین.نهضت آباد
Iran, Islamic Republic of
خداوندا این خانواده را شفابده انشاالله..
لیدا
Iran, Islamic Republic of
همی اینا..
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام منم بااین خانواده اشنایم حقیقت دارد تمام دردهاشون انشاالله خدا کمک کنه شما هم کمک کنید وهم دعا منم جز دعا چیزی ازم ساخته نیست یا خدا
احمدپورگنجه
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودبرهمه دوستان وهم استاتی های بزرگوار
دوستان عزیز شماره تلفن سرپرست این خانواده رو میزارم عزیزانی که قصدخیردارن میتونن تماس بگیرن وجهت نیت خیرشون بااین خانواده هماهنگی کنن ممنون از ابراز محبت همه دوستان گرامی
۰۹۱۷۶۴۵۵۶۳۰ سرپرست ومادراین خانواده
Iran, Islamic Republic of
سلام لطف کردی تشکر
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1