تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۱۵۹۳۷

افتتاح مرکز درمانگاه شبانه‌روزی سرفاریاب/ پلمپ ۱۰ صنف متخلف در شهرستان دنا

۰
کبنا ؛خبرهای بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
 
اورژانس جاده ای ۱۱۵ تلخاب سرفاریاب افتتاح شد+عکس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چرام از برگزاری مراسم افتتاح اورژانس جاده ای ۱۱۵ تلخاب سرفاریاب خبر داد.
در این آیین سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشمی استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: اورژانس جاده ای ۱۱۵ تلخاب سرفاریاب در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و زیربنای ۱۴۶ متر به بهره برداری رسید.
غلام عباس سبز اعتبار این پروژه را ۱۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این مرکز با تجهیزاتی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان افتتاح شد.
بر پایه این خبر؛ این مراسم با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، امام جمعه سرفاریاب، فرماندار چرام و اعضاء شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

پذیرش اولین دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: با حمایت رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان، بخش بین الملل این دانشگاه پس از دریافت مجوزهای لازم جهت پذیرش دانشجوی خارجی، بهمن ماه سال جاری اولین پذیرش دانشجوی اتباع خارجی را انجام داد.
ذاکر صالحی افزود: همکاری همه بخش‌های دانشگاه به ویژه معاونت‌های آموزشی و دانشجویی با بخش بین الملل قابل تقدیر و ستودنی است.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال علاوه بر جذب دانشجو، اعتبارسنجی و توسعه روابط بین الملل نیز در دستور کار این بخش بود که تحقق اهداف بین المللی سازی بدون حمایت همه بخش‌های دانشگاه امکان پذیر نبود.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: امیدواریم در آینده ای نزدیک بخش دانشجویان غیر فارسی زبان را نیز با همکاری اساتید محترم دانشگاه راه اندازی کنیم.
 
کمیته برنامه ریزی نیروی انسانی تشکیل شد/راه اندازی سامانه برنامه ریزی نیروی انسانی در حوزه مدیریت منابع انسانی
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، از تشکیل کمیته برنامه ریزی نیروی انسانی در این معاونت خبر داد.
رحیم استوار گفت: با توجه به ضرورت تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه در راستای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده در دانشگاه و به منظور تسهیل در مدیریت درخواست‌های نیروی انسانی و اتخاذ تصمیم مناسب این کمیته در دهه فجر سال جاری تشکیل شد.
وی اظهار داشت: ساماندهی صحیح و اثربخش نیروی انسانی، کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره وری، ارائه خدمات ایمن و باکیفیت، نیازسنجی نیروی انسانی واحدهای محیطی براساس شاخص‌ها نرم‌ها و استانداردها و نظام مند شدن درخواست‌های نیروی انسانی از جمله مزایای حاصل از تشکیل این کمیته است.
وی در ادامه توزیع نیرو در سطح مراکز، ارائه درخواست نیروی انسانی با دلیل و مدرک و مستندات، ساماندهی نیروهای طرحی و پیام آمد، جلوگیری از درخواست‌های موردی و با نام، استفاده از نظرات کارشناسی معاونت‌های تخصصی در خصوص نیازسنجی و توزیع نیروها را از دیگر مزایای این کمیته هنوان کرد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: دریافت درخواست نیروی انسانی از واحدهای محیطی، تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، اقدام به رفع نیاز نیروی انسانی از ظرفیت‌های داخلی دانشگاه، ارجاع درخواست‌های تأمین نشده از منابع داخلی به وزارت متبوع از وظایف این کمیته است.
استوار ابراز داشت: در راستای تشکیل کمیته برنامه ریزی نیروی انسانی ستاد دانشگاه، کمیته‌های فرعی ضمن بررسی و مشخص کردن نیازهای نیروی انسانی، درخواست‌های خود را به صورت فصلی به کمیته برنامه ریزی ستاد دانشگاه جهت بررسی و ممیزی ارسال می‌کنند.
وی در پایان اذعان کرد: بزودی سامانه برنامه ریزی نیروی انسانی در حوزه مدیریت منابع انسانی این معاونت راه اندازی خواهد شد و کلیه مراحل برنامه ریزی حوزه نیروی انسانی شامل درخواست نیروی انسانی، تأمین نیرو، تخصیص نیرو، درخواست مجوز از ستاد وزارت بهداشت، تخصیص مجوز توسط وزارت بهداشت از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.
 
نشست پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) با سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان +تصاویر
نشست پزشکان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست صمیمی، به بررسی مشکلات، کمبودها و خواسته‌های مرتبط با درمان و تجهیزات پزشکی پرداخته شد و راه‌های مطلوب برای مواجه با مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بر پایه این خبر؛ این نشست با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) و جمعی از پزشکان در دفتر سرپرست بیمارستان برگزار شد.

ساختمان اورژانس پایگاه سرفاریاب افتتاح شد+ عکس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ساختمان جدید پایگاه اورژانس سرفاریاب خبر داد.
جلال پورانفرد گفت: این پایگاه صبح امروز با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان  افتتاح شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی پایگاه اورژانس دشت روم طی روزهای گذشته، بیان کرد: در تلاشیم برای سایر پایگاه‌های اورژانس در سطح استان نیز ساختمان‌هایی احداث کنیم.

بازدید سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از مرکز خدمات جامع سلامت سرفاریاب +عکس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام از بازدید سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از مرکز خدمات جامع سلامت سرفاریاب خبر داد.
غلامعباس سبز، از بخش‌های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت جدیدالحداث سرفاریاب بازدید و از نزدیک روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را مورد بررسی قرار داد.
بر پایه این خبر؛ این بازدید به‌منظور نظارت بر برنامه تأمین، ارتقای مراقبت‌های اولیه سلامت و نیز در راستای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت.
مدیر شبکه بهداشت درمان کهگیلویه، مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام، مسئول امور مالی و مسئول شبکه بهداشت و درمان چرام نیز در این بازدید حضور داشتند.
 

بازدید سرزده سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از۲ پایگاه جاده ای ۱۱۵ کهگیلویه +عکس
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بازدید سرزده سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از دو پایگاه سرفاریاب و فیلگاه در دهدشت خبر داد.
جلال پوران فرد بابیان اینکه این بازدید شامگاه جمعه( ۲۰ بهمن ماه ۹۶) ساعت ۲۱ صورت گرفت، گفت: در این بازدید مشکلات هر دو پایگاه مورد بررسی قرار گرفت.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در این بازدید ضمن اشاره به اینکه ایثار و فداکاری بنیاد اصلی نیروهای اورژانس ۱۱۵ است، افزود: اورژانس منجر به نجات جان بسیاری از بیماران و مصدومان در حوادثات ترافیکی و نیز بلایای طبیعی شده است .
غلام عباس سبز تصریح کرد: از زمان اجرا شدن طرح تحول سلامت در حوزه پیش بیمارستانی اقدامات زیادی از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان برای اورژانس ۱۱۵ صورت گرفته که صرفاً هدف از این اقدامات گره گشایی از مردم است.
وی در پایان کار پرسنل در اورژانس ۱۱۵ را بسیار سخت و مهم عنوان کرد و اذعان کرد: آن‌ها در ۲۴ ساعت شبانه روز دور از خانه و خانواده هستند و کار استرس زا است لذا باید پرسنل در حوزه پیش بیمارستانی با امکانات رفاهی کامل در آسایش باشند.

کمیته نیازسنجی آموزشی پرسنل در شهرستان بهمئی برگزار شد+ عکس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از برگزاری کمیته نیازسنجی آموزشی پرسنل این شبکه خبر داد.
علی آبشنگ گفت: نیاز سنجی آموزشی، فعالیتی حیاتی و مهم برای آموزش و بهسازی عملکرد مدیران و کارکنان است.
وی افزود: نیازسنجی در حقیقت سنگ زیرین ساختمان آموزش است و هر قدر این سنگ زیرین بنیانی تر و مستحکم تر باشد، بنای روی آن محکم تر و آسیب ناپذیرتر خواهد بود.
وی ادامه داد: نیازسنجی در واقع فرایند جمع آوری و تحلیل اطلاعات است که براساس آن نیازهای افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و جوامع مورد شناسایی قرار می‌گیرد .
آبشنگ با اشاره به اینکه تکنیک‌های زیادی برای نیازسنجی آموزشی پرسنل وجود دارد ابراز داشت: در این کمیته مقرر شد همه مسئولین واحدهای ستادی به همراه کارشناسان خود لیست نیازهای آموزشی پرسنل مراکز و خانه‌های بهداشت تحت پوشش را طبق تکنیک‌های مسئله محور تعیین کنند.

کارگاه بهداشت هوا، منابع آلودگی هوا و راهکارهای پیشگیری از آن در بهمئی برگزار شد+ عکس
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از برگزاری کارگاه بهداشت هوا، منابع آلودگی هوا و راهکارهای پیشگیری از آن در این شهرستان خبر داد.
علی آبشنگ گفت: در راستای آموزش و اهمیت توانمندسازی کارشناسان بهداشتی، کارگاه آموزش بهداشت هوا جهت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای، بهورزان جدید (دانش آموزان) و کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه اهمیت بهداشت هوا، منابع آلودگی هوا و راهکارهای پیشگیری از مخاطرات آلودگی هوا توسط مدرسین آموزش داده شد

بازدید سرزده سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان لنده + تصاویر
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مرکز بهداشتی درمانی و مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان لنده به صورت سرزده بازدید کرد.
غلام عباس سبز در حاشیه این بازدید با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از موفق‌ترین برنامه‌های عملیاتی دولت یازدهم در حوزه درمان و سلامت جامعه بوده که خدمات بی نظیری در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه کرده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سیاستگذاران، برقراری عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات سلامتی است، گفت: به همین منظور قصد داریم مشکلات مربوط به کلینیک تخصصی را در دستور کار قرار دهیم تا مردم به خدمات مربوط به سطوح بالاتر سلامتی دسترسی آسان‌تری داشته باشند.
وی ضمن بررسی مشکلات بخش‌های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت و مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان لنده به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از نزدیک روند ارائه خدمات به بیماران، وضعیت کلی و مشکلات مرکز را مورد بررسی قرار دادند.

مسمومیت ۷ نفر با گاز منواکسید کربن در یاسوج
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت ۷ نفر از اعضای یک خانواده با گاز زغال در یاسوج خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این گازگرفتگی در ساعت ۲۰ و۱۶ دقیقه جمعه (۲۰ بهمن ماه ۹۶) به وقوع پیوست، گفت: ۷نفر که ۵ کودک و دو بزرگسال بودند مسموم شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اعلام این خبر به مرکز پیام مبنی بر ایجاد سرگیجه و تهوع اعضای یک خانواده بلافاصله اکیپ اورژانس به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط اکیپ اعزامی مشخص شد اعضا این خانواده در اتاقی بسته و بدون روزنه برای گرم کردن خود از زغال استفاده کرده و دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده‌اند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان افزود: پنج نفر از مسمومین توسط پرسنل، پس از اقدامات درمانی سرپایی از انتقال به بیمارستان ممانعت کردند.
پورانفرد اذعان داشت: دو  نفر از مسموم شدگان نیز که مادر و کودک ۱ ساله بودند به بیمارستان امام سجاد (ع) انتقال داده شدند.
 
حضور رئیس و کارکنان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در آیین گلباران و عطر افشانی گلزار شهدا
رئیس و کارکنان بیمارستان امام سجاد (ع) به همراه رئیس و معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان و کارکنان دانشگاه  به مناسبت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی در مراسم آیین مهمانی لاله‌ها گلزار شهدای یاسوج شرکت کردند.
در این مراسم حاج آقا ملاعلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و در سخنانی اظهار داشت: شهادت از برترین کلمه‌ها و از مقدس‌ترین مفاهیم معارف الهی است.
وی با بیان اینکه شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند، افزود: درک مقام شهید از توان ظرفیت ما خارج است و تنها منبع وحی الهی است که شمه ای از این مقام را برای ما بازگو می‌کند.
وی اذعان کرد: امروز عزت، سربلندی و پایداری انقلاب اسلامی نتیجه ایثار، فداکاری  و از خود گذشتگی شهداء است، که خون پاک و مقدس خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند تا اسلام و انقلاب سر بلند و سر افراز بماند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را باید برای همیشه زنده نگه داریم و ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.
 
آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت سرفاریاب برگزار شد+عکس
مراسم افتتاح مرکز خدمات جامعه سلامت سرفاریاب با حضور  گوهرگانی معاون استاندار، نعیمی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار و اعضاء شورای اداری این شهرستان برگزار شد.
در این آئین ابراهیم نعیمی ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: به منظور اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مرکز خدمات جامع سلامت سرفاریاب در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان  به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه این مرکز با خرید تجهیزاتی بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان امروز افتتاح شد، افزود: در این مرکز حدود بیست نفر از نیروهای فنی متشکل از پزشک، دندانپزشک، ماما، پرستار، مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای، آزمایشگاه شروع به فعالیت می‌نمایند.

اولین کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ویژه سفرهای نوروزی، برگزار شد+ عکس
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از برگزاری اولین کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ویژه سفرهای نوروزی در این مرکز، خبر داد.
محسن مرادی، اظهار داشت: به منظور ساماندهی، توسعه و نظارت بر رعایت بهداشت در مراکز عمومی، پذیرایی و اقامتی و همچنین مجتمع‌های بین راهی و نیز کنترل و نظارت بر صنوف مختلف، اولین کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ویژه سفرهای نوروزی در این مرکز برگزار شد.
وی در خصوص مصوبات جلسه اذعان داشت: تهیه و تدوین لیست کشیک‌های مراکز بهداشتی و درمانی، نظارت بر آب شرب مصرفی و مراکز توزیع آب شیرین و یخ به خصوص در در اماکن عمومی، تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی در مکان‌های اسکان مسافران به خصوص کمپ‌ها و پارک‌ها، نظارت بر وضعیت بهداشتی حمام‌های عمومی و سرویس‌های بهداشتی، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.
مرادی، همکاری مؤثر با سایر کمیته‌ها و دستگاه‌ها بخصوص هلال احمر در استقرار پایگاه‌های سلامت، راه اندازی گشت‌های بهداشت محیط، آمادگی اطلاع رسانی به موقع در موارد بروز مخاطرات بهداشتی و شیوع بیماری‌های همه گیر و برگزاری مانور سلامت نوروزی و بهداشت محیط را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.
اولین کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ویژه سفرهای نوروزی، با حضور سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، رئیس اتاق اصناف، مدیر بیمارستان‌های امام سجاد(ع) و شهید بهشتی یاسوج، مسئول مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان بویراحمد، نماینده محیط زیست و جمعی از کارشناسان بهداشت محیط، در مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، برگزار شد

مرکز درمانگاه شبانه روزی بخش سرفاریاب افتتاح شد+عکس
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و بهره برداری درمانگاه شبانه روزی بخش سرفاریاب خبر داد.
ابراهیم نعیمی ابتدا به همراه معاون اقتصادی استاندار، فرماندار چرام و اعضاء شورای اداری شهرستان در مراسم غبار رویی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا حضور یافته و به مقام شهدا دای احترام کردند.
ابراهیم نعیمی در آئین افتتاح مرکز درمانگاه شبانه روزی بخش سرفاریاب ضمن تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: خرسندیم که این درمانگاه افتتاح و در جهت خدمات سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برای مردم منطقه فراهم شده است و امیدواریم شاهد رضایت مردم از تلاش‌های همکارانمان در این مرکز باشیم.
وی با اشاره به اینکه این مرکز به منظور اجرای طرح  تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، افتتاح شد، اذعان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۴۲۰ متر و اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.
نعیمی افزود: در این مرکز حدود بیست نفر از نیروهای فنی متشکل از پزشک، دندانپزشک، ماما، پرستار، مراقبین سلامت، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای، ازمایشگاه شروع به فعالیت می‌نمایند.
http://webda.yums.ac.ir/uploads/438311045_296049_50976.jpg
عملیات اجرایی بیمارستان پاتاوه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد+ تصاویر / استاندار: خدمات نظام، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست
عملیات اجرایی بیمارستان پاتاوه پیش از ظهر امروز با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستات های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین آغاز شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: قبل از انقلاب اسلامی همه تخت‌های بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۰ تخت نمی‌رسید، اکنون به برکت انقلاب و با بهره برداری از بیمارستان‌های جدیدالاحداث شهرستان‌ها، استان با برخورداری از یک هزار تخت استاندارد به نرم ملی و حتی بین المللی نزدیک می‌شود.
علی محمد احمدی افزود: اگر امروز ایران در زمینه پزشکی و نانو پیشرفت‌های مطلوبی داشته و جوانان ما در نگارش مقالات علمی جزء ۱۰ کشور برتر جهان هستند، به برکت این انقلاب و نظام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، ایام الله دهه فجر پاسداشت مقاومت ملی است که ملت سرافراز ایران اسلامی چهار دهه در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی با عزت و سربلندی از حقوق خود دفاع می‌کنند، افزود: دشمنان نظام نگران زرادخانه‌های ما نیستند بلکه نگران منطق، هوش، استعداد و توانمندی بی بدیل مردم قهرمان ایران اسلامی می‌باشند.
وی با اشاره به اینکه، اگر بخواهیم خدمات نظام را در عرصه‌های عمرانی، خدمات عمومی و اقتصادی بیان کنیم، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: برای ملت بزرگ ما فراتر از احداث جاده، بیمارستان و ایجاد طرح‌های اقتصادی، حفظ استقلال، عزت و جایگاه جهانی ارزشمند است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: یکی از دغدغه‌های بهداشت و درمان احداث بیمارستان جهت بخش پاتاوه بود که امروز به همت استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان این مهم میسر شد.
اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه بخش پاتاوه، استاندارهای لازم وزارت بهداشت جهت احداث بیمارستان را نداشت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و همچنین برگزاری نشستی با وزیر بهداشت و درمان، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی زمینه تجدید نظر وزارت فراهم شد.
وی با اشاره به موقعیت مکانی بخش پاتاوه و غیر هم سطح بودن فضای این منطقه، بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان جهت طراحی این بیمارستان به شرکتی پرداخت کردیم، اظهار داشت: این بیمارستان با زیربنای ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته می‌شود.
ایلامی با بیان اینکه به ازای هر تخت، ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است گفت: برآورد اولیه جهت ساخت این بیمارستان ۱۴ میلیارد تومان پیش‌بینی و ۶ میلیارد تومان جهت تجهیز در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبار در سال آینده به این پروژه اختصاص داده شود.
وی اظهار داشت: فاز اول این پروژه به همت خیر سلامت و همچنین اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار از طریق کمیسیون تلفیق که توسط نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی میسر شده است،  آغاز می‌شود.
ایلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم فازهای بعدی این پروژه نیز با اعتبار ملی، ملی استانی و با مساعدت استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان دنا استمرار پیدا کرده و منشأ خیر و برکت برای مردم فهیم بخش پاتاوه شود.

آیین کلنگ زنی بیمارستان سی سخت برگزار شد+تصاویر/ قول نماینده بویراحمد و دنا برای تأمین ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان/  ایلامی: احداث بیمارستان دنا،مطالبه ۱۰ ساله مردم این شهرستان بود
آیین کلنگ زنی بیمارستان سی سخت در هفتمین روز از دهه پرفروغ فجر با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: هرساله به دور هم جمع می‌شویم تا دستاوردهای عظیم این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرور و با آرمان‌های آن تجدید عهد و پیمان کنیم.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته اتفاقات میمونی در کشور افتاده که بیان آن شاید ساعت‌ها به درازا بکشد، افزود: ما در عرصه زیرساخت‌ها ازجمله بهداشت و درمان، راه، دانشگاه‌ها پیشرفت‌های مطلوبی داشتیم .
وی ادامه داد: امروز در ایرانی به سر می‌بریم که با وجود همه فشارهای بین المللی با تاسی از نگاه پیرجماران شعار ما می‌توانیم همچنان شعار مرور توانمندی‌های ملت بزرگ ایران است.
احمدی تصریح کرد: امروزه به جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها نمی‌بالیم بلکه به عزت ملت ایران افتخار می‌کنیم و مفتخریم که ایران اسلامی  در عرصه بین المللی چون نگینی می‌درخشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ما در جای جای این استان پروژه‌هایی را افتتاح و کلنگ زنی خواهیم کرد تا بتوانیم زحمات گذشته را تکمیل و فضا را برای پیگیری طرح‌های جدید ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه ما براین باوریم که مردم ما لیاقت بالاترین خدمت را دارند و باید برای آن‌ها با تمام توان و ظرفیت تلاش کرد، ابراز داشت: وجود جوانان این استان در دانشگاه‌های مطرح کشور در عرصه‌های مختلف هنر، پزشکی، علوم و ادبیات نشان از دانائی، فرهنگ و تاریخ درخشان این منطقه دارد.
 
ایلامی: بیمارستان دنا،مطالبه ۱۰ ساله مردم این شهرستان بود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: بیمارستان دنا یکی از مطالبات مردم این شهرستان بوده که امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیگیری مسئولین این مهم محقق شد.
اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از ۱۰ سال در برنامه سطح بندی خدمات درمانی کشور مصوب شده بود ولی به دلیل نبود اعتبارات به سرانجام نرسید، افزود: این پروژه در برنامه راه درمان ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری‌های مکرر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به مرحله تصویب رسید.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت فیزیکی و برنامه مورد نظر برای احداث این بیمارستان اظهار کرد:قرار است این بیمارستان در متراژ ۴۵۰۰متر مربع و در ۴ طبقه احداث می‌شود.
ایلامی با یادآوری اینکه متراژ زمین مورد نظر زیاد نبوده و مسطح هم نمی‌باشد، همچنین با استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت تناسب ندارد، تاکید کرد: برای رفع این مشکل یک طرح مطالعاتی با اعتبار  ۱۱۰ میلیون تومان، به شرکت خصوصی سفارش دادیم که  نقشه بیمارستان به گونه ای طراحی شود که حداکثر استفاده از فضای موجود صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  ادامه داد: جهت ساخت این بیمارستان پیش بینی اعتبار ما قریب ۱۸ میلیارد تومان  است.
ایلامی تاکید کرد: این بیمارستان به گونه ای طراحی می‌شود که امکان توسعه آن به ۶۴ تخت نیز وجود دارد، و این مهم برای توسعه بیمارستان حائز ارزش ویژه است.
وی با بیان اینکه مجوز کمیسیون ماده ۲۰ و موافقت اصولی این بیمارستان اخذ شده است، عنوان کرد: امیدواریم با مساعدت‌های استاندار از محل اعتبارات استانی و شهرستانی و همچنین اعتباراتی که قول آن را از نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا گرفتیم(قریب ۴ میلیارد تومان) و نیز فرماندار شهرستان دنا که ۴ میلیارد تومان برای هر دو بیمارستان اختصاص خواهند داد، به زودی پروژه‌های بیمارستانی این شهرستان احداث و به بهره برداری برسند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرشگری سلامت را در سی سخت موضوع مهمی عنوان کرد و  اذعان داشت: دولت و به ویژه وزارت بهداشت بخشی از اعتبارات کسب شده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را از محل "توریسم درمانی" در نظر گرفته‌اند.
وی ابراز داشت: در اینجا به واسطه زیبایی‌های طبیعی و جایگاه‌های ویژه ای که دارد می‌تواند در آینده ای نزدیک "قطب توریسم درمانی" باشد.
 
زارعی؛ سی سخت نگین توسعه استان
نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: شهر سی سخت با توجه به توسعه زیرساخت‌ها، می‌تواند نگین استان در توسعه باشد.
غلام محمد زارعی افزود: در حوزه شهرستان دنا پروژه‌های متعدی در حال انجام بوده که از جمله این پروژه‌ها جادهٔ یاسوج به سی سخت است.
وی نقش گردشگری در توسعه شهر سی سخت را محسوس دانست و بیان کرد: گسترش حوزه توریسم با بهبود زیرساخت‌های این شهرستان ضروری است.
زارعی به کلنگ زنی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر سی سخت اشاره کرد و اظهار  داشت: تحقق این پروژه نقش مهمی در حوزه درمانی این شهر خواهد داشت و علاوه بر مردم منطقه، گردشگران نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

کارگاه آموزشی احیای پایه نوزادان و کودکان در لنده برگزار شد + تصاویر
کارگاه آموزشی عملی احیای پایه کودکان و شیرخواران برای ماماهای شاغل در حوزه بهداشت،  مراقبین سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان لنده توسط گروه سلامت خانواده و جمعیت و با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی استان برگزار شد.
این کارگاه با هدف ارتقا دانش و عملکرد گروه‌های مامایی، مراقبین سلامت و بهورزان در خصوص مراحل احیا  برگزار شد.
بر پایه این خبر؛ در این کارگاه مطالب تئوری در خصوص گام‌های احیا در نوزادان و دستور العمل های صحیح انتقال نوزاد، گردش خون جنینی، تجهیزات تنفسی، ماساژقلبی، دستورات دارویی و موارد خاص آموزش داده شد.

بازدید سرزده معاون اجرایی اورژانس از اتفاقات بیمارستان رجایی گچساران+عکس
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از سومین روز بازدید معاون اجرایی به همراه مسئول کارشناس اتفاقات بیمارستانی از اورژانس بیمارستان‌های شهید رجایی و بی بی حکیمه (س)گچساران خبر  داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این بازدید از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه( ۱۸بهمن ماه ۹۶ )شروع شد، گفت: معاون اجرایی اورژانس استان و مسئول کارشناس اورژانس بیمارستانی به همراه تیم کارشناسان این مرکز از دو بخش اتفاقات بیمارستان‌های شهید رجایی و بی بی حکیمه گچساران بازدید کردند.
وی عنوان کرد: مسئول آموزش و پژوهش اورژانس استان عملیات cpcr را به طور عملی بر روی ماکت و نیز به صورت پرسش و پاسخ برای پرسنل اتفاقات هر دو بیمارستان آمورش داد.
معاون اجرایی اورژانس ۱۱۵ استان در ادامه عنوان کرد: در طی این بازدید پرونده بیماران از نظر تعیین تکلیف در ۶ ساعت بررسی و خوشبختانه همه بیماران در ۶ ساعت اول ورود توسط پزشک متخصص ویزیت و تعیین تکلیف شده بودند.
وی بیان کرد: این تیم اعزامی از بخش بستری سرپایی اتفاقات و اتاق cprو تجهیزات آن نیز بازدید بهعمل آوردند.
کارشناس مسئول اورژانس بیمارستانی معاونت درمان نیز گفت: تیم نظارت و بازرسی اورژانس استان روز چهارشنبه (۲۸ بهمن ۹۶) طی بازدید سرزده از اورژانس بیمارستان‌های شهید رجاءی و بی بی حکیمه(س)  گچساران دیدن کردند.
درحاشیه این بازدید مسئول شیفت اتفاقات شهید رجایی اذعان کرد: این گونه بازدیدها از طرف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در افزایش اطلاعات پرسنل و آشنایی پرسنل به خصوص پرسنل جدیدالورود با استانداردهای عملیات cpcr بسیار مؤثر و کارآمد است.
فاطمه فظیلت فرد هدف از این بازدید را ارزیابی شاخص‌های جدید اورژانس بیمارستانی و همچنین بررسی وضعیت آموزشی پرسنل و تجهیزات این بخش بیان کرد و گفت: آموزش عملی چهره به چهره احیاء توسط این تیم در هر دو بیمارستان اجرا شد.

کارگاه و نمایشگاه عکس شناخت مواد مخدر در شهرستان دنا برگزار شد+تصاویر
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از برگزاری کارگاه شناخت مواد مخدر به همراه نمایشگاه عکس در محل سالن آموزش شبکه بهداشت این شهرستان خبر داد.
غلام حسن آراسته افزود: این کارگاه جهت پرسنل بهداشتی این شبکه و با حمایت واحد بهداشت روان برگزار و به ارائه راهکارهای شناخت مواد مخدر، علائم و نشانه‌های مصرف مواد مخدر و روان گردان و شیوه مصرف آن پرداخته شد.
مسئول بهداشت روان شهرستان دنا در ادامه گفت: در این کارگاه خلیلی؛ مدرس دانشگاه در حوزه در خصوص علائم مصرف، شناخت مواد مخدر، لوازم استعمال مواد، روش‌های پیشگیری از اعتیاد و تأثیر آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر خانواده و افراد جامعه مطالبی را ارائه کردند.
زهرا گلستانی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را شناخت مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با هدف ارتقا سطح آگاهی و توامند سازی در برابر مصرف مواد مخدر و الکل در گروه هدف به ویژه جوانان عنوان کرد.

پلمپ ۱۰ صنف متخلف در شهرستان دنا
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از پلمپ صنف‌های متخلف در این شهرستان خبر داد.
غلام حسن آراسته گفت: طی سه ماه گذشته تعداد ۱۰ صنف متخلف در این شهرستان شناسایی و پلمپ شده است.
مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان دنا نیز ابراز داشت: در طول این سه ماه این اصناف که شامل نانوایی‌ها، شیرینی پزی‌ها و رستوران‌ها بودند طی گشت ضربت شناسایی و به مراجع قانونی فرستاده شدند.
شریفی افزود: استفاده کردن از رنگ‌های غیر مجاز و رعایت نکردن نکات بهداشتی در کار و همچنین بهداشت فردی از جمله تخلفاتی بوده که این اصناف مرتکب شده بودند.

گزارش تصویری مراسم افتتاح اولین مرکز فوق تصصی غربالگری سرطان در یاسوج/ هدیه  ایلامی به بیماران مبتلا به سرطان در استان
اولین مرکز فوق تصصی غربالگری سرطان در یاسوج با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، رئیس دانشاه علوم پزشکی استان و جمعی از اعضای هیات رئیسه این دانشگاه افتتاح شد.
این ساختمان در ۶۰۰ متر مربع و هم اکنون در یک طبقه احداث، ولی با توجه به موقعیت خوبی که این ساختمان دارد، افزایش آن به تعداد ۴ طبقه پیش بینی شده است.
برای احداث این ساختمان تاکنون ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است و ۱۰ میلیارد ریال نیز هزینه تجهیزات ساختمان  مرکز شده است.

نجات جان مادر باردار توسط تکنسین‌های اورژانس هوایی یاسوج+ عکس/مصدوم شدن ۵ نفر در پی واژگونی پراید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان مادر باردار ۳۶ساله در روستای چارمور سپیدان خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این خبر امروز (جمعه ۲۰ بهمن ۹۶ ) ساعت۱۲ و ۲ دقیقه به مرکز پیام یاسوج گزارش شد، گفت: پس از اعلام خبر بلافاصله آمبولانس دمچنار به محل اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: با توجه به اورژانسی بودن وضعیت مادر باردار، اورژانس هوایی یاسوج نیز به منطقه اعزام شد.
وی ادامه داد: پرسنل اعزامی بعد از اقدامات درمانی متناسب با وضعیت مادر باردار، بیمار را به بیمارستان امام سجاد انتقال دادند.
وی در ادامه از واژگونی خودرو پراید در ۱۰ کیلومتری یاسوج (شهرک ولایت) و مصدوم شدن ۵ نفر از سرنشینان پراید خبر داد.
پوران فرد با بیان اینکه این حادثه در ساعت ۱۰و ۱۷ دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست گفت: درپی اعلام این خبر بلافاصله دو دستگاه آمبولانس از منطقه ۳شهری یاسوج و پایگاه دشتروم به منطقه اعزام شد.
وی ادامه داد: تکنسین‌های اعزامی بعد از ارائه خدمات اورژانسی، هر ۵ نفر را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال دادند.

گزارش تصویری از جشن بزرگ دهه فجر و آیین تجلیل از پرستاران نمونه شهرستانی در دهدشت
جشن بزرگ دهه مبارک فجر و آیین تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت برگزار شد.
در این مراسم از پرستاران نمونه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان، نظام پرستاری و نیز پرستاران نمونه هیئت مدیره کلنیک های تخصصی امام سجاد(ع) شهرستان کهگیلویه تجلیل به عمل آمد.
این مراسم با حضور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار شهرستان، مدیران شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و جمعی از پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سالن آمفی تئاتر این بیمارستان برگزار شد.


 
بازدید سرزده سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان شهید رجایی گچساران+عکس
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بیمارستان شهید رجایی گچساران بازدید و با تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک " موسسه مرهم " در این بیمارستان دیدار کرد.
غلامعباس سبز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان، از نزدیک با پروفسور کلانترهرمزی و تیم همراه دیدار و از نزدیک در جریان روند ویزیت و اعمال جراحی بیماران دچار "نقایص مادرزادی " قرار گرفت.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران، مدیر بیمارستان شهید رجایی گچساران و رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این بازدید سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان را همراهی کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1