تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۳۱۵۷۰۳

۳ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زن هستند / ۵۸ درصد زندانیان متأهل / ۶۰۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان / کمبود فضا در زندان

۰
کبنا ؛مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر از ۳ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زن هستند.
به گزارش کبنا از یاسوج، اسماعیل جمیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به عملکرد اداره‌‌کل زندان‌ها پرداخت و اظهار کرد: ۹۷ درصد از زندانیان استان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و کمتر از ۳ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه  ۶۰۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند، که با باعث افزایش جمعیت کیفری زندانیان و هزینه‌های نگهداری می‌شوند، بیان کرد: ۸۹/۵ درصد زندانیان در هنگام ورود به زندان فاقد سابقه کیفری هستند و ۵ درصد زندانیان بیش از یک سابقه دارند.
آزادی ۳۵ زندانی غیرعمد از محل کمک‌های برنامه ماه عسل
وی افزود: در یک سال گذشته ۱۷۳ زندانی غیر عمد توسط ستاد دیه، ۱۶ نفر از طرف ستاد حمایت و ۳۵ نفر از محل کمک‌های برنامه ماه عسل آزاد شدند. با این وجود آمار جرائم غیرعمد نسبت به جمعیت استان و سایر استان‌ها بالا است که بیشترین جرائم مربوط به محکومین مالی هستند، و به همین دلیل مجبور شدیم که اماکن آموزشی را به خوابگاه تبدیل کنیم.
جمیاری گفت: از این تعداد زندانی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، ۵۵ درصد زندانیان زیر دیپلم، ۲۹/۵ درصد دیپلم، و ۱۶/۵ درصد بالاتر از دیپلم هستند که ۵۸ درصد زندانیان متأهل و مابقی مجرد هستند.
این مسوول به اقدامات فرهنگی، علمی، حرفه‌آموزی و ورزشی اداره‌کل زندان‌ها گریزی زد و گفت: باسواد کردن زندانیان بی‌سواد اجباری است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل آموزش و پرورش صورت گرفته، زندانیان تا مقطع دیپلم تحصیل می‌کنند.
وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم که بر اساس این تفاهم‌نامه به زندانیان در رشته‌های مختلف حرفه‌آموزی انجام می‌گیرد.
شرکت ۲۰۰ نفر از زندانیان در مسابقات سراسری قرآن
جمیاری ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی، ورزشی، دینی و مذهبی به زندانیان از جمله اقدامات این اداره‌کل است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۹۰ نفر از زندانیان اشتغال باز هستند، ۲۳۵ نفر از زندانیان در رشته‌های صنایع دستی گواهی مربوطه را با طی دورهای لازم دریافت کردند و ۵۷۰ نفر نیز در یک سال گذشته گواهی حرفه‌آموزی را در رشته‌های مختلف به دست آوردند.
وی در ادامه گفت: ۲۰۰ نفر از زندانیان در مسابقات سراسری قرآن استان شرکت می‌کنند، و المپیاد ورزشی زندانیان با حضور ۳۰۰ زندانی برای اولین بار برگزار شد و دومین المپیاد ورزشی زندانی‌ها به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.
جمیاری از اعزام ۸۵ نفر از زندانیان به مشهد مقدس برای اولین بار خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال ۹۶، ۲۰۰ نفر از زندانیان به مناطق عملیاتی (راهیان‌نور) اعزام می‌شوند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سووالی مبنی بر جابه‌جایی زندان، اظهار کرد: مشکلی برای جابه‌جایی زندان نداریم، اگر زمین و اعتبارات لازم در اختیار این اداره‌کل گذاشته شود، این جابه‌جایی و انتقال زندان انجام می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1