تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۱۵۱۱۴

تأمین اجتماعی به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند

۰
کبنا ؛مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان تأمین اجتماعی با حمایت از نیروی کار و ایجاد امنیت خاطر برای آنان، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.
عباس نورمحمدی در دیدار فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایت‌ها و خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند و خدمات بیمه ای و درمانی متنوعی را از این سازمان دریافت می‌کنند.
وی افزود: هدف و کارکرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی، ایجاد امنیت خاطر، امید به آینده و تضمین سلامت روحی و جسمی برای نیروهای مولد جامعه به عنوان گرداننده اصلی چرخ توسعه و اقتصاد کشور است، زیرا چنانچه نیروی کار از آینده خود مطمئن باشد، انگیزه بیشتری برای کار و تولید خواهد اشت.
وی گفت: منابع مالی تأمین اجتماعی از محل حق بیمه‌های کسرشده از حقوق ماهانه کارگران تأمین می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان امانت دار بیمه شدگان، این منابع را در جهت رفع نیازهای بیمه ای و درمانی آنان هزینه می‌کند و در شرایطی چون بیماری، حوادث، بیکاری، بازنشستگی و ازکارافتادگی پشتیبان نیروی کار است. بنابراین مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از هر دستگاه اجرایی، پیمانکار و کارفرمای دولتی و خصوصی، در حکم حق الناس است و بر اساس قانون باید وصول شود.
نورمحمدی گفت: سازمان تأمین اجتماعی هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و به عنوان امانت دار بیمه شدگان و حامی اصلی نیروی کار، موظف است مطالبات خود را به منظور ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران وصول کند؛ اما با این حال در جهت همکاری با کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی، تسهیلاتی مانند تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم بیمه ای را برای آنان در نظر گرفته است.
وی افزود: در دنیای کنونی، تأمین اجتماعی هم از شاخص‌ها و معیارها و هم از عوامل توسعه است و بی شک، توسعه اقتصادی پایدار بدون وجود یک نظام تأمین اجتماعی کارآمد دست یافتنی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1