تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۳۱۴۸۳۱

حجازی: مردم از این موضوع رنج می‌برند / زنگنه: من هم رنج می‌برم / گچساران قطب پتروشیمی کشور می‌شود (+حواشی و تصاویر)

۲۰
۰
کبنا ؛نشست شورای اداری گچساران با حضور وزیرنفت،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب،مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس،نماینده بویراحمد و دنا درمجلس،جمعی از مدیران نفتی و جمعی ار مسئولین استانی و شهرستانی درسالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران دراین نشست اظهارکرد: با توجه به اینکه شما مسئولان را خدام مردم و خدمتگزاران صدیق و دلسوز مردم می‌دانم، مشکلات مردم را به عنوان یک طلبه بیان می‌کنم،نخستین مشکل مردم مشکل اشتغال و معیشت و وضعیت زندگی مردم است، باید بگویم شاید با توجه به اینکه مردم دیگر مناطق از وضعیت گچساران باخبر نیستند، ممکن است متصور شوند مردم این شهرستان بیکار ندارند.
وی تصریح کرد: ممکن است مردم دیگر مناطق تصور کنند مردم گچساران بیکار و فقیر ندارند و در رفاه کامل به سر می‌برند، گاهی از برخی استان‌های دیگر افرادی به دفتر امام جمعه برای برطرف شدن مشکلات خود آن هم با درخواست مبالغ میلیونی مراجعه می‌کردند.
نرخ بالای بیکاری درگچساران
حجازی افزود: تصور مردم دیگر مناطق از گچساران اینگونه شده است که مبالغ حتی میلیاردی نیز به دلیل نفتی بودن این شهر رقم ناچیزی برای کمک به آنها است زیرا گچساران را شهری نفتی می‌دانند.
وی با اشاره به نرخ جمعیت بالای گچساران در بیکاری گفت: همه استان کهگیلویه و بویراحمد شیعه اثنی عشری هستند پس خدمت به مومن و شیعه و حل مشکل مومن چقدر به انسان ارزش می‌دهد، تقاضا این است که  توجه خاص و ویژه به استان محروم و گچساران شود.
نسل جوان از بیکاری رنج می‌برد
امام جمعه گچساران تصریح کرد: نسل جوان از بیکاری رنج می‌برد، بیکاری، معضلات فرهنگی ، آسیب‌ها و ناملایمات ایجاد می‌کند که درخواست ما توجه به بحث اشتغال و فرهنگ است واگر قرار است در سطح کشور نیروی بکار گرفته شود، قانونی شود، تا مردم از نظام، دولت و انقلاب زده نشوند، برای استخدام‌ها لازم است که آگهی عمومی صحیح و قانونی، علنی و آشکار داده شود، این موضوع سبب برطرف شدن سوءظن مردم می‌شود.
کام مردم گچساران را شیرین کردید
هوشنگ صیدالی،مدیرعامل نفت و گازگچساران در ادامه این نشست نیز تصریح کرد: از حضور شما در ایام دهه فجر در گچساران تشکر می‌کنم به ویژه با دستور برگشت به کار تعدادی از نیروهای حراست شرکت نفت و گاز گچساران کام مردم این شهرستان را شیرین کردید، شرایط برگشت به کار این تعداد نیرو مقدور نبود اما جنابعالی در این خصوص مجوز برگشت به کار را صادر کردید.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا از محل منابع نفت برای گچساران از جمله جاده‌های در دست اجرا تصریح کرد: درخواستی که از شما در این خصوص وجود دارد اختصاص نقدینگی بیشتری در این خصوص است زیرا تعمیر و بازسازی این جاده‌ها مسیر دسترسی به کارخانجات نفتی و تاسیسات را طولانی‌تر کرده است.
نفت ما نمکی است و نیاز به آب صنعتی دارد
صیدالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعت سدچم‌شیر گچساران گفت: این سد در سال ۹۷ یا اواخر ۹۸ آبگیری ‌می‌شود، معضل اصلی ما نیز در سال ۹۷ معضل آب خواهد بود و این امر بر تولید ما اثر خواهد گذاشت، نفت ما نمکی است و نیاز به آب صنعتی دارد، بنابراین نیاز ما به آب زیاد است.
وی افزود: در حال حاضر از چاه‌های آبی در حال آب گرفتن هستیم و مقرر شده بخشی نیز از سد کوثر و چم‌شیر تامین شود،در این خصوص یا باید فرصت به سد داده شود تا تولید انجام شود یا اگر سد آبگیری شود امکان تولید از این سو از مخزن مقدور نیست.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به وضعیت فرزندان شاهد در شرکت نفت خواستار رسیدگی و توجه بیشتری به آنها شد.
تاجگردون در ادامه عنوان کرد: از اینکه وزیر نفت به عنوان نماینده دولت در شهرستان گچساران حضور پیدا کرده‌اند از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود:متاسفانه معذورات وزارت نفت در این مدت بیشتر شده است،اما با این وجود در چند ساله دوره شما عنایت لازم از سوی شما صورت گرفته است وتا کنون چندین پروژه از سوی اعتبارات نفت در این شهرستان شروع شده است.
کندی روند بهسازی و تعریض جاده بی‌بی حکیمه
وی با اشاره به پروژه‌های عام المنفعه نفت در این شهرستان گفت: تعریض و بهسازی جاده دسترسی به تاسیسات بی‌بی حکیمه و جاده پازنان از جمله پروژه‌هایی هستند از که وزارت نفت تامین مالی می‌شوند و با توجه به کندی روند بهسازی و تعریض جاده بی‌بی حکیمه ،اگر بتوانیم در این پروژه نقدینگی را افزایش دهیم موجب رضایت بخشی مردم خواهد شد.
اشتغال و افزایش تولید با نوسازی تاسیسات نفتی
نماینده مردم شهرستان های  گچساران و باشت درمجلس درادامه اظهارکرد:تاسیات نفتی این شهرستان دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال است که با انجام بازسازی تاسیسات نفتی موجب می‌شود که قدرت تولید بیشتر و تعدادی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی و جویای کار در جنوب کشور مشغول به کار شوند که اگر بتوانیم در کل جنوب تاسیسات نفتی را نوسازی کنیم موجب افزایش تولید در نفت و تسریع در آن خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در زمینه آب و ذخایرآبی، حجم قابل توجهی از آب منطقه امامزاده جعفردر تاسیسات نفت هزینه می‌شود و با توجه به تخصیص خوبی که از وزارت نیرو برای تسریع در روند سد و نیروگاه چم‌شیر اختصاص داده شده پیشنهاد می‌کنیم که صنعت نفت نیز به جای استفاده از آب مخازن به سمت استفاده از آب سد چمشیر روی آورد.
استفاده نفت از آب سدچمشیر
وی گفت: بیش از ۱۵ حلقه چاه آب برای تاسیسات نفتی هم اکنون استفاده می‌شود که با جا به‌جایی آن و استفاده نفت از آب سدچمشیر می‌توان به سفره‌های زیر زمینی کمک کرد.
وی با اشاره به وضعیت نیروهای حجمی شرکت نفت اظهارکرد: تعدادی از فرزندان شهداء در این صنعت با حقوق کم به صورت نیروی حجمی مشغول به کار هستند که تعداد این افراد در صنعت نفت گچساران زیاد نیست.
تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نفت
تاجگردون ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای ۷ هزار نفر پرسنل است که از مجموع این تعداد افراد ۴ هزار نفر به صورت نیروی قرار دادی موقت، پیمانکاری و حجمی مشغول به کار هستند، که تقاضا می‌شود برای تبدیل وضعیت کاری و معیشتی اقداماتی صورت بگیرد.
بهبود وضعیت نیروهای قرارداد موقت
بیژن زنگنه وزیرنفت درادامه این نشست اظهار کرد: کار ساماندهی و بهبود وضعیت نیروهای قرارداد موقت شرکت نفت به آخر رسیده و کارهای در دست اجرا تنظیم شده است که از اول اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ این طرح اجرا می‌شود و ما دنبال انجام کار درست و پخته هستیم و در این خصوص به شخصه ده‌ها ساعت روی این طرح وقت گذاشتم.
وی تصریح کرد: در این طرح به خوبی جلو رفته‌ایم و ان‌شاءالله این طرح سبب افزایش کارایی همه همکاران ما در صنعت نفت بشود،ما در وضعیتی قرار داریم که در صنعت نفت به کمک نیاز داریم اگر نفت خوب کار کند کشور نیز زنده خواهد بود اگر نفت آسیب ببیند کشور نیز آسیب خواهد دید.
زنگنه درادامه تصریح کرد: گچساران یکی از قطب‌های بزرگ و آینده پتروشیمی در کشور می‌شود که این امر بسیار مهم بوده و باید به آن پرداخته شود،صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع وابسته به آن می‌تواند بسیار کارساز و مهم باشد، افزون بر یک میلیون تن محصول پتروشیمی نهایی در گچساران تولید خواهد شد و این تحولی بزرگ است که چندین هزار میلیارد تومان ثروت در اختیارتان می‌گذارد.
اشتغالزایی پتروشیمی درگچساران
زنگنه گفت: این امر بسیار مهم بوده و اثر اشتغالی آن نیز از نفت بیشتر است همچنین اثر زنجیره‌ای آن نیز به صنایع پایین دستی بیشتر خواهد بود،بنده از همه نظر در این موضوع در حد توان و وظیفه خود در این خصوص کمک خواهم کرد.
وزیر نفت در ادامه بیان خود، عنوان کرد: مسئله بیکاری معضلی است که در هر نشستی بیان می‌شود و به طور واضح نمایان است.
وی با بیان اینکه هشت سال نرخ بیکاری بر جمعیت بیکاران کشور اضافه شده است، بیان کرد: ما با یک جمعیت جوان و جویای کار تحصیل کرده‌ دانشگاهی رو برو هستیم و باید بپذیریم با استخدام در دولت مشکل بیکاری حل نخواهد شد.
زنگنه در ادامه اذعان کرد: به گونه‌ای باید نیرو جذب کرد که مردم احساس نکننئ که این افراد از سوی اطرافیان خود بر سر کار آورده می‌شوند.
زنگنه خاطرنشان کرد: توصیه ما این استکه ،استخدام ها باید دارای یک ضابطه و قاعده خاص باشند نه اینکه هر شخصی قوم و خویشاوندانش را برسرکار بیاورد که بنده شخصا از این موضوع رنج می‌برم .
وی با بیان اینکه مهم این نیست که ما درست عمل می‌کنیم یا نه، مهم این است که مردم چه نتیجه‌ای از کارمان دارند، گفت: برای ایجاد اشتغال و برطرف شدن معضل بیکاری باید سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون تعداد ۵ واحد عظیم پتروشیمی در گچساران درحال احداث است.
وی با اشاره به اینکه به جز استان بوشهر و خوزستان هیچ استانی دیگر دارای هفت واحد پتروشیمی نیست، عنوان کرد: هر کدام یک از واحد‌های پتروشیمی مشغول به فعالیت کنند خود موجب اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر از ساکنان این استان خواهد شد.
زنگنه در ادامه با اشاره به نوسازی تاسیسات نفتی گچساران خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰میلیارد دلار برای نوسازی تاسیسات نفتی نیاز داریم.
وی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات نفتی کشور قدمتی بیش از هفتادسال را قدمت و در این مورد روزی نیست که یکی از خطوط لوله‌های انتقال نفت ما درمناطق نفتخیز نشتی و یا سوراخ نشده باشند.
زنگنه با بیان اینکه قریب بر ۲۰مورد خرابی لوله نفت در روز داریم، افزود: این به آن معنا است که تاسیسات مستهلک و فرسوده هستند.
زنگنه با اشاره به درآمد نفت عنوان کرد: آن چه در آمد نفت حاصل می‌شود صرف هزینه تعمیرات خطوط لوله می‌شود.
وی اظهار کرد: مشورت‌های صورت گرفته که مقداری پول از طرح‌ها عام المنفعه نفت که در این شهرستان‌ها اجرا می شوند حداقل ۳تا۴درصد فقط خاص مناطقی باشد که پروژه در آن اجرا می‌شود.
وزیر نفت در ادامه با اشاره به طرح اجرای گازرسانی روستایی اذعان کرد:طرح گازرسانی روستایی مبلغی قریب بر ۴ هزار میلیارد دلار مبلغی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شد که یک تومان آن از بودجه دولت هزینه نشده است.
زنگنه اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۰هزار روستا گازرسانی صورت گرفته و تمام تجهیزاتی که برای گازرسانی لازم بود ساخت کشور خودمان بوده و با این کار اشتغالزایی خوبی صورت گرفته است.
وزیر نفت تصریح کرد: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌داند که دولت به دلایل متعدد در وضعیتی است که منابع بودجه عمومی کفاف سرمایه گذاری عمومی را ندارد.
وی با بیان اینکه پتروشیمی با وام خارجی، توسعه و بخشی از آورد سرمایه‌گذاری است ، افزود: این پتروشیمی از سرمایه عمومی دولت نیست.
زنگنه گفت: ما باید روش‌هایی را پیدا کنیم که بدون بودجه دولت بتوانیم طرح‌هایی را برای ایجاد اشتغال به وجود بیاوریم.
وزیر نفت با بیان اینکه گچساران به عنوان یکی ازقطب‌های صنعت نفت کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: این شهرستان دارای استعداد بالایی برای توسعه نفتی دارد و هم اکنون مشاهده می‌کنیم طرح ۵ میلیارد دلاری در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید.
وی گفت: با به تصویب رسیدن این طرح‌ها موجب می‌شود حدود ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه به وجود بیاید.
زنگنه ادامه داد: هدف اصلی ما ایجاد پس از تولید نفت ایجاد امنیت و ایجاد اشتغال است.
گچساران قطب پتروشیمی کشور خواهد شد
وزیر نفت در ادامه با اشاره به خدمات مسوولیت‌های اجتماعی نفت بیان کرد: متاسفانه در اخبار صبح به اشتباه اطلاع داده شده که من بیان کردم ۲۵۰ میلیارد تومان برای ایران کار انجام داده‌ایم در حالی که ۲۵۰ میلیارد تومان در بحث کارهای مسوولیت اجتماعی، فرهنگی و و رزشی و خدمات بهداشتی فقط برای این منطقه انجام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مدیرعامل نفت گچساران در خصوص جاده دسترسی منطقه بی بی حکمیه گفت: بنده این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
زنگنه در ادامه با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی شرکت نفت اظهار کرد: همان طور که قول داده‌ام از اول اردیبهشت این موضوع انجام خواهد گرفت و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
زنگنه با بیان اینکه هم اکنون در وضعیتی هستیم که در صنعت نفت به کمک نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اگر صنعت نفت زنده باشد کشور هم می تواند خوب کار کند و اگر خدای ناکرده نفت آسیب ببیند کشور هم آسیب خواهد دید.
وی افزود: مشکلات زیادی در صنعت نفت داریم لیکن این مشکلات با تلاش، همیاری و همدلی حل خواهند شد.
زنگنه ادامه داد: گچساران به زودی علاوه بر نفت یکی از قطب‌های پتروشیمی آینده کشور خواهد شد و آنچه که امروز از آن سخن می‌گوییم بیش از یک میلیون تن محصول پتروشیمی نهایی در این شهرستان در آینده اتفاق خواهد افتاد و این تحول عظیم به معنای ایجاد چندین هزار میلیارد تومان در این شهرستان است.
وی با به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی گچساران گفت: قطعا به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی اثر اشتغالزایی آن از نفت بیشتر خواهد بود.
 
به گزارش کبنا، در این جلسه تاجگردون و امام جمعه گچساران با تأخیر آمدند.
در گوشی صحبت کردن دلاویز و فرماندار گچساران نیز نظرمان را جلب می‌کرد.

 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بی ریا
Italy
دورهمی خوبی بود.سفره ... پهنه.بخورید و بیاشامید و .......
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر امام جمعه خوب و دلسوزمان آقای حجازی که با صحبتهای خوبشان باعث شدن دل وزیر نفت برای این کارگران بتپه و باز به کارشون برگردن من جزء اونها نبودم ولی امیدوارم مردم فردا در نماز جمعه از آقای حجازی تشکر به عمل بیارن و درود بفرستن.از نماینده خوبمون هم تشکر میکنم و آقای دلاویز و آقای صیدالی هم که خیلی زحمت کشیدن تشکر میکنم.
علی
Iran, Islamic Republic of
منم از دکتر تاجگردون تشکر می‌کنم که واسه اینکه بتواند نیروهای اخراجی شرکت نفت بازگشت بکار مجو زش از وزیر نفت بگیر وحضور وزیر نفت را به شهرم خوش امد میگم باتمام وجود ازشما و نماینده خوب زحمت کشم تشکر میکنم ?ولی دلم و اسه خودم میسوزه که ۴۶ سالم شد و هنوز بیکارم خدا بفریاد پیریم برس که چه باید بکنم خدایا رازیم ،!
اشکان
خیلی جالبه برادران فرماندار همه ردیف اول هم نشستن همشون تشریف دارن
ایل باوی
United States
چرا مردم گچساران از دلاویز که با وزیر هست انتظار ندارن؟
اوستا
United States
درود بر خانم دکتر حافظ قرآن مدیر شایسته
گچساران وباشت
Iran, Islamic Republic of
باید از دکتر تاج گردون خدوم ومردمی ومحبوب تشکر کرد که باعث شدند وزیر نفت به شهرستان گچساران واستان بیایند همه دوست دارند دکتر تاج گردون
دکتر تاج گردون در قلب همه مردم جان دارند با تمام وجود وخلوص نیت برای شهرستانهای گچساران وباشت واستان دارند کار وتلاش می کنند .دکتر تاج گردون دوست داریم واین را هم بدونید رایزنیهای دکتر تاج گردون بود که نیروها دوباره به کار برگردند ووزیر به گچساران واستان بیایند .
دکتر تاج گردون دوست داریم ومتشکریم
شهدا
Iran, Islamic Republic of
در روز ......... عطر افشانی گلزار شهدا فراموش شد کجائید ای شهیدان خداین
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
اینها همه ش شوی سه نماینده استان هستن.پتروشیمی تا ده سال دیگه هم آماده تولید نمیشه.گول این سه نماینده مخصوصا ..... رو نخورید.اون دونماینده کار بلد نیستن وتاجگردونم مردم ... گچساران رو .. میده.پتروشیمی چند سال دیگه تنها اسکلتش آماده میشه.
باوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون عزیز دلها
کارگر بیکار
Iran, Islamic Republic of
اگر در بین کارگران اخراجی فقط آنهایی که مستحق هستند باشند کار بسیار شایسته ای است.جناب مهندس صیدالی حتما این نکته مهم را درنظر بگیرید و به قضیه ورود کنید. نیت وتلاش شما در بازگردانیدن این جوانان بیکار قابل ستایش است .

از دکتر تاجگردون و مهندس صیدالی کمال تشکر و قدردانی را می نمایم.
ظفر
Iran, Islamic Republic of
نگاه تعداد خبرنگاران!!!! چه نون خوردنیه آخه
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم نیروهای جایگزین هم برگردن .اعضای شورای شهر اصلان تو باغ نیستن هنوز فکر میکنن تو خوابن تو رویا مسئولیت سنگینی بهشون داده شده خدمات رسانی به مردم کار اینها نیست.از آقایون هم که باعث شدن این نیروهای اخراجی باز بر سر کار بیایند تشکر میکنم
..
افسوس و صد افسوس.فشار اقتصادی و تورم و ی به جایی رسیده که در این ایام مقدس عرض ا دب و عطر افشانی عزیزان گلگون کفنمان فراموش شود ای . بر تو.کجایید ای شهیدان خدایی.
عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
درودخدابردکترتاجگردون ....سپاسگزاریم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط از این کارها استفاده سیاسی می‌کنه و قطعا منافع شخصی ترجیح داده میشه برخدمت
نفتی
Iran, Islamic Republic of
انصافا با آمدن مهندس صیدالی و مهندس کردلو چهره نفت دگرگون شده است
طاها
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام جمعه عزیز..حرف دل مردم رو زد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نظرنفر۱۵تا حدودی خوبه
آرمان شهر
Iran, Islamic Republic of
درودبربهروزباشتی زاده اگه پیگیریهای این بنده خدا وحامی کارگرنبود موضوع تبدیل وضعیت به نتیجه نمیرسید ایشان بیش ازده باربه تهران رفته تومجلس به پستوانه دکترتاج گردون تونسته رایزنهای لازمو انجام بده خداحفظش کنه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1