تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۳۱۴۰۶۸

«مانور منطقه ای تیم های درمانی،جستجو و نجات »در جاورده برگزار شد

۰
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز عصر سه شنبه در این مانور تیم‌های درمانی، جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری مانور مشترک امداد و نجات توانایی خود برای مقابله با آسیب‌های طبیعی سنجیدند.
بعد از برگزاری مانور امداد و نجات تیم هلال احمر استان خوزستان بیمارستان استقرار سریع را با برپایی چادرها در دبیرستان شمس تبریزی جاورده برپا کردند و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه دادند.
تیم‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با برپایی چادر و تجهیز کلاسهای درس خدمات لازم در زمینه پزشکی، مادر و کودک، تغذیه، بهداشت و روان و بهداشت محیط و دیگر خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مردم دهستان جاورده و روستاهای اطراف ارائه دادند.
در این مانور علاوه بر دهستان یک هزار و ۵۰۰ نفری جاورده خدمات بهداشتی و درمانی به ۲۰ روستای همجوار نیز ارائه شد.
فرماندار کهگیلویه نیز در این مانور حضور استان خوزستان به‌عنوان استان معین در مانور منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری مستمر این مانورها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های طبیعی دارد.
علی پوزش شهرستان کهگیلویه را یکی از شهرستان‌های زلزله خیز دانست و اظهار کرد: برگزاری مانورهای امداد و نجات با همکاری استان‌ها در ارتقاء توانمندی امدادگران مفید است.
وی با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان و جمعیت هلال احمر استان گفت: چاروسا یکی از بخش‌های محروم استان است که ارائه این گونه خدمات ضروری است.
پوزش تصریح کرد: امکانات شهرستان کهگیلویه در مقابله با حوادث طبیعی مساعد نیست و برگزاری این مانورها برای آگاهی و ارتقاء اطلاعات مردم مؤثر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مانور اظهار کرد: مانور منطقه‌ای به مناسبت دهه فجر با حضور استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های چرام، لنده و کهگیلویه برگزار شد.
امان الله جهانبین هدف از برگزاری این مانور منطقه‌ای را علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، بالا بردن توان عملیاتی نیروهای امدادی اعلام کرد.
وی با اشاره به خدمات خوب جمعیت هلال احمر استان به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان دارای نقاط ضعفی است که برگزاری این مانورها به ارتقاء توانمندی نیروهای امدادی کمک می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تعداد امداد گران داوطلب در حوزه معاونت امداد و نجات در استان را یک هزار و ۲۶۸ نفر عنوان کرد و گفت: ۵۳۱ نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.
معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در برگزاری این مانور افزود: تیم‌های بهداشت و درمانی استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های ویزیت پزشک، نوار قلب، مامایی، تغذیه، پرستاری، بهداشت محیط، و روانشناسی به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دادند.
عسکر حکمتی بیان کرد: در این مانور منطقه‌ای ۸۰۰ نفر ویزیت، ۵۲ نفر نوار قلب، ۱۲۵ نفر خدمات مامایی، ۱۴۰ نفر خدمات تغذیه ۶۷ نفر خدمات روانشناسی را دریافت کردند.
وی تصریح کرد: در این راستا به ۳۲۵ نفر خدمات پرستاری و برای ۱۲۷ نفر آزمون قندخون به‌صورت رایگان انجام شد.
حکمتی عنوان کرد: در این مانور منطقه‌ای ۱۵۰ میلیون ریال داروی رایگان نیز بین بیماران توزیع شد.
ناظر آموزشی معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور نیز در برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: مانورهای منطقه برای آشنایی با شرایط فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات بهتر در مواقع بحرانی در استان‌های مختلف و محروم برگزار می‌شود.
حیدر داودی افزود: به مناسبت دهه فجر هفت مانور منطقه‌ای در ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است.
وی این استان‌ها را شامل خراسان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، آذربایجان غربی و یکی از شهرستان‌های تهران اعلام کرد.
داودی تصریح کرد: این مانورها به‌صورت چرخشی و مستمر در طول سال در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
دهستان جاورده با یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین ۱۰ دهستان شهرستان کهگیلویه در فاصله ۴۵ کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
















نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1