تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۱۴۰۰۲

در جشنواره فیلم و نمایشگاه کتاب یاسوج چه خبر است؟؛ (محفل انس با قرآن، نشست کتابخوانی، خلاقیت هنرمند هم‌استانی)

۰
کبنا ؛جشنواره فیلم فجر و نمایشگاه بزرگ یاسوج دو رویداد مهم فرهنگی قلمداد می‌شود که این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری هستند.
فیلم «شکلاتی»، برگی دیگر از «سیمرغ پروانه ها» در شهرهای یاسوج و دهدشت به پرواز درمی آید
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با پنجمین روز برگزاری این جشنواره، فیلم «شکلاتی» در یاسوج و دهدشت اکران می شود.
رضا دهبانی پور گفت: ١٨ فیلم در قالب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دو سینمای فرهنگ و ارشاد مرکز استان (یاسوج) و سینما دهناد (دهدشت) از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن ماه اکران خواهند شد .
وی اظهار داشت: فیلم های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در جشنواره فیلم فجر به صورت رایگان در سینماهای منتخب یاسوج و دهدشت نمایش داده می شود.
این مسئول فرهنگی و هنری یادآور شد: در پی اجرای سیاست‌ های سازمان سینمایی مبنی بر توجه به سینمای کودک و نوجوان و ایجاد نشاط در جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان در سانس صبح روزهای برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.
دهبانی پور با بیان اینکه فیلم‌ های بخش کودک و نوجوان هر روز از ١۴ تا ١٨ بهمن ماه ساعت ١٠ صبح اکران خواهند شد، اضافه کرد : مدارس استان برای استفاده از این برنامه و انجام هماهنگی حضور دانش آموزان خود در سالن سینما، از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام می کنند.
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: فیلم های بخش کودکان در این جشنواره با عنوان «جشن سیمرغ و پروانه‌ ها» نمایش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با پنجمین روز برگزاری این جشنواره، فیلم «شکلاتی» ویژه کودکان و نوجوانان در سینما فرهنگ یاسوج و سینما دهناد دهدشت اکران می شود.
شایان ذکر است، جشنواره بین ‌المللی فیلم فجر مهم ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ١٣۶١ تاکنون در دهه فجر هر سال در تهران برگزار و در چند سال اخیر به صورت همزمان در مراکز استان ها هم روی پرده سینما می رود.
 
محفل انس با قرآن در نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

محفل انس با قرآن در حاشیه نمایشگاه کتاب در مصلی یاسوج روز گذشته، ۱۶ بهمن‌ ماه با حضور محسن رضایی، مجتبی ضرغامی و مجتبی معینی از قاریان استانی، مؤسسات قرآنی و حافظان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدعلی چام زاده، کارشناس قرآن و عترت اداره کل در این محفل نورانی به اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی بشر پرداخت.
وی قرآن را مسیر روشن و راه درست برشمرد و عنوان کرد: جوانان و نوجوانان باید به این سمت وسو سوق داده شوند.
مسئول امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: لازم است قاریان، حافظان و حامیان قرآنی از سوی متولیان فرهنگی مورد حمایت قرار گیرند.
وی یادآور شد، در پایان این محفل نورانی به قاریان شرکت کننده جوایزی به رسم یادبود  اهدا شد.
 
تجسم زلزله کرمانشاه در خلاقیت هنرمند کهگیلویه وبویراحمدی
زلزله کرمانشاه با خلاقیت بهنام نوروزی هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی در قالب یک تابلو نقاشی ١٧ متری ترسیم شد.
بهنام نوروزی با بیان اینکه برای همدردی با مردم زلزله زده کرمامشاه به مناطق روستایی این استان سفر کرد گفت من وقتی خبر زلزله‌ی استان کرمانشاه را شنیدم، مثل همه‌ی مردم ایران احساس کردم باید کمک کنم. خیلی به نحوه‌ی این کمک فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که باید با کار و زبان خودم با مردم حرف بزنم و به آنها کمک کنم.
وی درباره‌ی انگیزه اش برای سفر به استان کرمانشاه گفت:تصمیم گرفتم تابلوی نقاشی با طول ١٧متر و نیم و عرض ٢متر و ١٠ سانتی متر را در منطقه آغاز کنم.
نوروزی گفت : سبک این تابوی نقاشی اکسپرسیونیسم انتزاعی است که با سبک های دیگر اندکی تداخل دارد و اثری از احساسات شخصی بنده است.
نوروزی برای خلق این اثر به روستاهای مختلف زلزله زده سرزده و در آنها اقامت کرده است و در ارتباط با مردم کلماتی را هم به زبان کردی آموخته است .
او زندگی در کنار مردم را تجربه ای لذت بخش دانست و اظهار کرد: در این مدت سعی کرده ام مانند مردم زلزله زده در شرایط سخت زندگی کنم و با این حس کار کنم. در این تجربه با مردم زیادی دوست شده ام به طوری که هنگام رفتن از جایی که مدتی در آن سکونت داشتم مردم را ناراحت و دلتنگ می کرد وخود من هم بسیار برای مردم دلتنگ می شدم.

نوروزی بیان کرد: با خلق این اثر هنری می خواهم اقشار مختلف جامعه به خصوص هنرمندان را نسبت به واقعیت ها و وضعیت منطقه زلزله زده حساس کنم و با زبان هنر به وصف حال مردم این دیار بپردازم.
این هنرمند گچسارانی، هر گوشه از این تابلو را بیانگر احساسات و هیجانات خود در لحظه دانست و توضیح داد: گاهی دو یا سه روز روی تابلو کار نمی کردم و به جایش در انجام کارهای روزمره کنار مردم قرار می گرفتم و بعد از اینکه حس آنها را می گرفتم و از خودم خالی می شدم دوباره شروع به کار می کردم.
وی درمورد احساسش نسبت به این تابلوی نقاشی گفت: وقتی قصد کردم به منطقه بیایم به دوستانم گفتم احساس می کنم این نقاشی قرن ها پیش کشیده شده و من فقط آن را بازیابی می کنم انگار که این تابلو قبلا خلق شده و من فقط آن را دوباره کپی کرده ام.
نوروزی اشاره کرد : پس از اتمام این اثر، آن را در فضایی باز برای مردم زلزله زده نمایش می دهیم و پس از نمایش آن در کرمانشاه و دیگر شهرها، این تابلو را به فروش میرسانم و عواید حاصل از آن را به زلزله زدگان اهدا می کنیم.
وی در پایان گفت: از بنیادخیریه مهرگان و آقایان محمدباقر و مهدی رشیدپوریان که ما را در تهیه این گزارش یاری دادند سپاسگزاریم.
برپایه این گزارش این تابلو نقاشی توسط انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه وبویراحمد در نگارخانه باران به معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
 
اکران ۶ فیلم در روز سوم جشنواره فجر کهگیلویه وبویراحمد

دبیر اجرایی جشنواره فجر کهگیلیویه و بویراحمد از اکران ۶ فیلم در سومین روز جشنواره در استان خبر داد.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویر احمد همزمان در یاسوج و دهدشت در حال برگزاری است که تا روز سوم برگزاری ۶ فیلم از فیلم های جشنواره به اکران در آمده است.
وی اضافه کرد:همچنین ٣ فیلم از فیلم های بخش کودک و نوجوان هر روز صبح راس ساعت ١٠در سالن سینما فرهنگ یاسوج و سینما دهناد دهدشت اکران شدکه با حضور و استقبال زیاد مدارس مواجه بودیم.
دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: فیلم بمب با استقبال خوب مردم روبه روشد که تمام بلیط های مربوط به اکران این فیلم به فروش رسید.
معاون هنری سینمایی یاد آور شد: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر جلسات نقد و بررسی پیرامون فیلم های فجر با حضور کارشناسان سینما در محل سینما تک انجمن سینمای جوانان در یاسوج برگزار می شود وعلاقه مندان میتوانند از این جلسات استفاده کنند.
محمد علی پیرسبزی همچنین به افتتاحییه همزمان باسی و ششمین جشنواره فیبم فجر اشاره کرد و گفت:نمایشگاه نقاشی آوار آثار هنرمند هم استانی بهنام نوروزی در نگار خانه باران گشایش یافت که علاقه مندان می توانند وبه این نمایشگاه بازدید کنند.
وی اضافه کرد همچنین آقای حسینی معاون محترم وزیر از این نمایشگاه نقاشیدر نگارخانه باران یاسوج بازدید کردند.
پیر سبزی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مخاطبین سینما و فیلم های جشنواره فجر فیلم مورد علاقه خود(بستگی به تعدادمشارکت دارد)اعلام کننددر خصوص فیلم ویژه به اکران گذاشته می‎شود.
 
 

جشنواره فیلم فجر نماد اقتصاد سینما ایران است/اهمیت ویژه به حوزه دفاع مقدس
فیلم‌ساز مطرح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره فیلم فجر نماد اقتصاد سینمای ایران است همچنین اهمیت ویژه به حوزه دفاع مقدس در این جشنوراه بسیار خوب بوده است.
محمد سلیمی راد بیان کرد : اهمیت ویژه به حوزه دفاع مقدس در سی و ششمین جشنوراه فیلم فجر بسیار خوب بوده است، که این جای خوشحالی بسیار زیادی دارد.
محمد سلیمی راد گفت: جشنواره فیلم فجر نماد اقتصاد یکسال سینما ایران است،و نشانگر پیشرفت سینما در سال جدید می باشد.
سلیمی راد فیلم ساز هم استانی با اشاره به روند برگزاری جشنواره فجر در دو شهرستان تصریح کرد: سال گذشته فقط در مرکز استان ها با یک هفته تاخیر نسبت به جشنواره فیلم ها اکران می شد ولی امسال موفق شدیم با حمایت دوستان در تنها سینما استان در دهدشت همزمان با جشنواره فیلم ها را اکران کنیم.
وی بیان داشت: تا اینجا الحمدالله استقبال بسیار خوبی شده و این برمیگررد به حضور فیلم های بسیار خوب جشنواره در شهر دهدشت،
وی افزود: انتخاب فیلم ها براساس قرعه کشی می باشد و از دید بنده فیلم ها بسیار خوبی در قرعه استان و شهر دهدشت قرار گرفته است.
سلیمی راد گفت: فیلم های بمب پیمان معادی، مغزهای کوچک زنگ زده هومن سیدی، به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا از جمله فیلم های بسیار خوب این جشنواره هستند.
وی تاکید کرد: اهمیت ویژه به حوزه دفاع مقدس در این جشنوراه بسیار خوب بوده است، که این جای خوشحالی بسیار زیادی دارد.
 
نمایش ۴ فیلم در چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با چهارمین روز برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، ۴ فیلم در شهرهای یاسوج و دهدشت اکران می شود.
رضا دهبانی پور گفت: ١٨ فیلم در قالب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در دو سینمای فرهنگ و ارشاد مرکز استان (یاسوج) و سینما دهناد (دهدشت) از ۱۴ لغایت ۲۲ بهمن ماه اکران می شود .
دهبانی پور به برنامه های چهارمین روز اکران (١٧ بهمن) فیلم های جشنواره فیلم فجر اشاره و اضافه کرد: در این روز اکران فیلم های «دزد و پری» ساعت ١٠ صبح، «امیر» ساعت ١۶ و ٣٠ دقیقه و فیلم «خجالت نکش» ساعت ١٩ در سینما فرهنگ یاسوج اکران می شوند.
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در روز سه شنبه، ١٧ بهمن فیلم «دزد و پری» ساعت ١٠ صبح، فیلم «به وقت شام» ساعت ١۶ و ٣٠ دقیقه و فیلم «امیر» ساعت ١٩ در سینما دهناد دهدشت اکران می شوند.
نشست کتاب‌خوان اختصاصی (ویژه هنرمندان)
 
 
محفل شعر و ادبیات

 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1