تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۱۳۹۵۰

زنان جنس دوم نیستند / زنان حق خود را بدون لکنت زبان مطالبه کنند

۰
کبنا ؛مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان جنس دوم نیستند.
به گزارش کبنا به نقل از موج، حجت‌الاسلام علی فتح میرمحمدی در همایش نقش «خودباوری در اعتلای جایگاه زنان» که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، و جمع زیادی از زنان فعال اجتماعی در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم اشاره‌شده که بهترین شما‌ها کسانی هستند که پرهیزکار باشند، انسان‌های پرهیزکار نسبت به کارها و وظایف خود آگاه هستند.
میرمحمدی در ادامه بیان داشت: مقام کسی نزد خدا بالا می‌رود که ایمان، علم و آگاهی داشته باشد، و اگر زنی دارای این خصوصیات رفتاری باشد، برتر از میلیون‌ها مردی خواهد بود، که فاقد این ویژگی‌ها است.
وی گریزی به مشکلات و مصائب زنان کشورهای جهان سوم و توسعه‌یافته زد، اظهار داشت: جنس زن شکننده و مظلوم می‌باشد و از طرفی متأسفانه مردان کمتر به توانمندی زنان باور دارند و این عدم باور به زنان در جهان سوم مشکلات این قشر را بیشتر کرده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات را خود زنان ایجاد کرده‌اند، افزود: نگاه مردان به جامعه مردانه، و جامعه مردسالار شده است و مردان همه‌چیز را تنها برای مردان می‌خواهند و همچنین مردان، زنان را طوری تعریف می‌کنند، که خواسته و میل خودشان است، و چون زنان جامعه به خودباوری و اعتماد به ‌نفس دست پیدا نکرد‌ه‌اند، این وضعیت نیز وجود دارد.
میرمحمدی بابیان اینکه در اوایل انقلاب حرکت‌هایی برای تثبیت جایگاه زنان در جامعه صورت گرفت و آثار آن تا الان در جامعه وجود دارد، افزود: اما با بخشنامه مشکلات زنان برطرف نمی‌شود، لذا باید در بستر زمان فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت بگیرد و نگاه‌ها نسبت به زنان تغییر کند.
حجت‌الاسلام میرمحمدی با تاکید بر اینکه زنان باید حق خودشان را از جامعه طلب کنند، تصریح کرد: البته نباید برای مطالبات خواهش و تمنا کرد، متأسفانه اکثریت زنان ما حتی بعضی از کارمندان هم با خواهش و تمنا خواسته‌هایشان را مطالبه می‌کنند، که در واقع این اشتباه است، زنان باید حق خود را بدون اینکه لکنت زبان داشته باشند، از جامعه بگیرند، و با خواهش، لطفاً و تمنا حقوق خود را مطالبه نکنند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات زنان فقط بر سر زبان‌ها جاری می‌شود، اما عملاً کاری انجام نمی‌شود، یادآور شد: زن باید خواسته‌های مطلوب خود را مطالبه کند، و این ‌یک نقشه راهی است که افراد می‌توانند در این مدار حرکت کنند تا زنان حق‌وحقوق خود را بگیرند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق مطالعاتی که وجود دارد، زنان در سطح جوامع مختلف گرفتار بیشترین تبعیض‌ها هستند و همیشه از این تبعیض‌ها سخن گفته می‌شود، اما هنوز شاهد این آسیب اجتماعی در جامعه هستیم.
حجت الاسلام میرمحمدی اضافه کرد: باوجود نظام‌های قانونی در کشور ایران، سنت‌های فرهنگی خیلی پربار و غنی است و درجاهایی که هم این نگرش‌ها و سنت‌های غلط و عرف باعث تبعیض وحشتناک بین زنان می‌شود. زنان نمی‌توانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.
وی بابیان اینکه نمایندگان زن باید مواد قانونی را در مجلس پیگیری کنند، گفت: اگر به‌جای ۱۸ زن در مجلس ۵۰ زن حضور داشت، قطعاً وضعیت زنان تغییر می‌کرد، اما آیا زنانی که به مجلس راه یافتند، توانسته‌اند، صدای زنان جامعه خود باشند؟ یا مردانی که دم از حقوق زنان می‌زنند، توانسته‌اند در مجلس برخی از قوانینی که با دین هم مشکلی ندارد، را تغییر دهند.
این مسوول با اشاره به برخی از مواد قانونی، اظهار داشت: موادی از قانون مدنی از جمله قانون ارث، قانون سپردن ریاست خانواده به شوهر و منع زن از اشتغال نیاز به اصلاح دارند.
وی بابیان اینکه فرهنگ غلط ترجیح پسران بر دختران در جامعه رواج دارد، اظهار داشت: بسیاری از دختران ما نام و عنوانی در جامعه دارند، و از افراد تأثیرگذار نیز هستند، ولی هنوز می‌گوییم «دختر است» و بعداً پشت خانواده‌اش نیست و می‌رود به دنبال زندگی خودش.
میرمحمدی به تفاوت‌های که به غلط در بین زنان و مردان عده‌ای قائل می‌شوند، اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی برخی مردان هزاران اشتباه و خلاف انجام می‌دهند، اما هیچ وقت با او برخورد از سوی خانواده‌ها نمی‌شود، اما اگر یک زن خطایی کرد، برای برخورد شدید با او اقدام می‌کنند.
وی افزود: اگر بر اساس قانون عملی نادرست و بد است و در برخورد با خطای نباید تفاوتی بین زن و مرد باشد. و این نگاه‌های تبعیض آمیز نباید باشد.
وی گریزی به ازدواج‌های زودهنگام در سطح استان زد و بیان داشت: ازدواج زودهنگام مشکلاتی را برای زنان و دختران ما ایجاد می‌کند، لذا دختران باید به سنی برسند که رشید باشند، و به بلوغ جنسی و فکری برسد که مسائل را به خوبی تشخیص دهد که بعداً با مشکلاتی مواجه نشوند.
میرمحمدی افزود: امیدوارم حرکتی در سطح جامعه آغاز شود تا زنان با خودباوری حقوق خود را مطالبه کنند و همچنین مردان بپذیرند که زنان جنس دوم نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1