تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۳۱۳۶۳۸

لغو نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ذکر چند نکته ...

۱
۰
کبنا ؛ 
اصغر حسینیان
مطالبه گری و پیگیری دغدغه‌های مردم یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌هاست. ضرورت این رسالت در کهگیلویه و بویراحمد مضاعف است چرا که عدم توسعه نیافتگی از یک طرف و عمق محرومیت در این استان نیازمند عزم همگانی برای عبور از این مرحله دشوار است.
در سال‌های اخیر ما شاهد رشد کمی خوبی در میان رسانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم و تلاش‌هایی هم برای بالا رفتن کیفیت کار در این حوزه صورت گرفته است هر چند اساساً مهندسی دولتی در این حوزه چندان پذیرفتنی نیست ولی انتظار آن است که رسانه‌ها در این استان مستقلاً و با یک نگاه علمی و دغدغه‌ای مردمی پیگیر توسعه و رشد استان باشند.
شکی نیست که هنوز ما در این حوزه دارای اشکالات و ایراداتی باشیم و رفع و رجوع این ایرادات نیز نیازمند زمان و بستر سازی مناسب است. هرگز حاشیه سازی و یا تیترهای پر طمطراق نمی‌توانند نشانه‌ای از رشد کیفی رسانه در یک جامعه باشد بلکه توسعه و رشد یک استان خود گواهی خواهد بود که آن جامعه دارای مطبوعات آزاد و دغدغه دار است.
متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که رسانه‌ها در استان درگیر برخی موضوعات منطقه‌ای و گاهی مسائل بی اثر می‌شوند مانند موضوع لغو نشست خبری استاندار که پرداختن به آن شاید برای آسیب شناسی حوزه رسانه مفید باشد.
بعد از لغو اولین نشست خبری جناب اقای دکتر احمدی استاندار که قرار بود دیروز دو شنبه با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت دهه فجر برگزار شود شاهد واکنش‌های عجیبی از سوی رسانه‌های استان بودیم به شکلی که برخی تیترها حوادث جنایی و پلیسی را به ذهن متبادر می‌کرد.
لغو یک برنامه ابداً چیز عجیبی نیست و مدام هم اتفاق می افتد مثلاً همین هفته قبلی به دلیل شرایط بد جوی سفر رئیس جمهور به استان کرمان لغو شد.
برگزاری نشست با اصحاب رسانه و پاسخ گویی به آنها وظیفه ذاتی هر مدیر و در راس آن‌ها استاندار است و چنین نشستی بهتر بود که مدت‌ها پیشتر برگزار می‌شد که البته ممکن است استاندار و تیم روابط عمومی ایشان دلایل خاص خود را داشته باشند. به طور نمونه دلیل لغو همین نشست وعده داده شد به جهت دعوت از استاندار از سوی نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در نشست همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن و تجارت و چند تن از مسوولان عالی رتبه کشور بود.
اما آنچه که جای تامل دارد واکنش‌هایی است که در طی این مدت چپ و راست برای برگزاری یک نشست رسانه‌ای صادر می‌شود. واکنش‌ها و پیگیری‌هایی که اگر برای سایر امور با همین شدت و حدت اتفاق بیفتد می‌توان به سرانجام هر کار و برنامه‌ای در استان امیدوار بود ولی ظاهراً تنها مشکل و کار مانده‌ی استان برگزاری همین نشست خبری است.
نکته قابل تامل دیگر این سوال است که مگر قرار است در یک نشست خبری چه اتفاقی بیفتد و چه چیزی گفته شود و چه چیزی جواب داده شود که دوستان تا این اندازه به این موضوع گیر داده‌اند. آقای برای نقد و بررسی عملکرد و مدیریت استاندار موضوع و بهانه‌ای غیر از عدم برگزاری یک نشست وجود ندارد. اصلاً چه ابهامی در ذهن اصحاب رسانه مانده است که فقط در آن نشست باید مطرح شود. مگر نه این است که روزانه و در اکثر برنامه‌ها و جلسات همان چند خبرنگار عزیز و فعال حضور دارند و بدون هیچ حایلی با استاندار در ارتباط هستند و اگر موضوع و سوالی باشد می‌توانند مطرح کنند. اتفاقاً همین چند خبرنگار عزیز و فعال هستند که در نشست احتمالی نیز سوال و مسئله برای مطرح کردن دارند.
بر لغو یک نشست هم می‌توان نقد و ایراد گرفت و خواستار پاسخگویی شد ولی همه مشکل استان همین نشست خبری نیست و این نشست دیر یا زود برگزار خواهد شد و هیچ ایرادی هم ندارد مدیرکل حوزه استانداری و روابط عمومی استانداری تمهیداتی در نظر بگیرند که این گونه نشست‌ها به طور مرتب و منظم برگزار شود و خبرنگارانی که رسانه‌های فعال و دغدغه داری دارند بتوانند مستقیم‌تر و با برنامه‌تر با استاندار مسائل خود را مطرح کنند.
در پایان باید گفت رسانه پیگیر و مطالبه گر یک ضرورت برای حرکت در مسیر توسعه است بر خلاف رسانه مچ گیر و حاشیه ساز. ممکن است رسانه‌ای باشد که با تیترهای عجیب و پرداختن به بعضی موضوعات دنبال بالا بردن مخاطب باشد. کسی نمی‌تواند در یک جامعه آزاد برای چنین رسانه‌ای محدودیت ایجاد کند ولی به احتمال قوی چنین رسانه‌ای نیز نمی‌تواند کمک زیادی به شتاب در مسیر توسعه استان نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
شاید یه نقشه ای واسه این بنده خدا کشیده بودن که الان نقش بر آب شده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1