تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۳۱۳۳۴۳

افتتاح نماشگاه بزرگ کتاب یاسوج با ۵۰۰ هزار جلد / دست خالی «دهبانی‌پور» و برنامه‌های «پُر و پیمان»

۱
۰
کبنا ؛هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کشوری و استانی گشایش یافت.
به گزارش کبنا از یاسوج، قبل از ظهر امروز با حضور ۲۷۰ ناشر که با دعوت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به این استان آمده بودند، هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

دست دهبانی‌ پُر نیست، اما برنامه‌هایش فراوان
در این نمایشگاه که با حضور سید هادی حسینی معاون حقوقی استان‌ها و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسین پور مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مرادی مدیرکل حوزه استانداری، تقوی مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مدیران استانی، شهرستانی و اهالی فرهنگ و هنر گشایش یافت، رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو رویداد مهم فرهنگی؛ نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است، اظهار داشت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در قالب ۱۵ غرفه تشکیل شده است، عالیت نمایشگاه کتاب کهگیلویه وبویراحمد با حضور ۲۷۰ ناشر کشوری و آغاز به کار جشنواره فیلم فجر با ۲۳ فیلم دو رویداد مهم فرهنگی ایام الله دهه فجر در استان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در ۱۵ غرفه تشکیل شده و مردم در کنار نمایشگاه کتاب می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

حضور ۲۷۰ ناشر در نمایشگاه کتاب یاسوج / عرضه ۵۰۰ هزار جلد کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲۷۰ ناشر از سراسر کشور در ۱۳۵ غرفه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند که در این دوره نمایشگاه ۴۵ هزار عنوان با ۵۰۰ هزار جلد کتاب عرضه می‌شود و مردم می‌توانند بن کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

دهبانی‌پور که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب سخن می‌گفت، زبان به گلایه نیز گشود و  گفت: برای دعوت ناشران با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و هستیم، بعضی مسوولان در نشست‌های گذشته وعده‌هایی دادند که برخی عمل شد و بخشی دیگر هنوز مانده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگری در هفته پیش‌رو خبر داد و اظهار داشت: در هفته پیش رو ۱۲ جشنواره قرآن و عترت با محوریت فرهنگ و هنر در استان برگزار خواهد شد، و همچنین جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای  آسیب‌های اجتماعی را خواهیم داشت که بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه از استان‌های مختلف در یاسوج داوری می‌شود.
 
دهبانی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از مهم‌ترین تولیدات محصولات فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، و یکی از راه‌های مهم برای معرفی کتاب به جامعه، برپائی نمایشگاه و به سهولت در دسترس قرار دادن کتاب است.
این مسوول با اشاره به اینکه، نمایشگاه کتاب دسترسی آسان مردم را به کتاب و کتابخوانی فراهم می‌کند و باعث شکوفایی استعدادها می‌شود، گفت: این نمایشگاه فرصتی را برای علاقه مندان و پژوهشگران، دانشگاهیان به انتخاب تولیدات فرهنگی و علمی فراهم می‌کند.
دهبانی‌پور با بیان اینکه، این نمایشگاه همزمان با دهه فجر از ۱۶ بهمن به مدت یک هفته با حضور ناشران برتر و شاخص کشوری در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج پذیرای علاقمند به کتاب و کتابخوانی است، یادآور شد: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با بن کتاب و با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.
وی همچنین گفت: ساعات بازدید از این نمایشگاه ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵٫۳۰ تا ۱۹٫۳۰ عصر خواهد بود.
تعجب معاون وزیر ارشاد از برگزاری با کیفیت نمایشگاه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش کبنا، در ادامه سید هادی حسینی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از برگزاری با کیفیت بالای نمایشگاه کتاب در استان کهگیلویه وبویراحمد تعجب کرده بود، گفت: نمایشگاه کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد جز سه نمایشگاه برتر کشور است.
حسینی با اشاره به اینکه، عدالت فرهنگی با برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها ایجاد می‌شود، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب را به این  دلیل در استان‌ها برگزار کنیم که عدالت فرهنگی را اجرا کنیم تا یک دانشجو مجبور نباشد برای تهیه یک کتاب سختی‌ها را تحمل کند و به تهران رجوع کند.
وی تصریح کرد: بدون شک تا مسائل و بنیان‌های فرهنگی را ایجاد نکنیم نمی‌توان شاهد توسعه در سایر حوزه‌ها بود و توجه به مسائل فرهنگی اولویت اول و آخر هر جامعه است.
حسینی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال کتاب کهگیلویه وبویراحمد از کتاب فروشی‌ها و ناشران محلی نیز دعوت به عمل آمده است.
حسینی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در عرصه‌های بین‌المللی پرچم ما در این حوزه که اصالت ما است بالا است.

رونمایی از سه کتاب؛ دلفین مرده، سی‌سخت نگین جنوب و این خانه بدون او
به گزارش کبنا، در حاشیه آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بزرگ کهگیلویه و بویراحمد و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با حضور مسؤولان استانی و معاون حقوقی وزارت ارشاد از کتاب‌های ناشران هم‌استانی رونمایی شد.
در این مراسم سه کتاب سی‌سخت نگین جنوب به نویسندگی نیکنام حسین‌پور، دلفین مرده به نویسندگی حسین بهرامی و این خانه بدون او به نویسندگی اعظم کاظمی به نمایندگی از ۲۶۹ کتابی که از بهمن ۹۵ تا بهمن ۹۶ تالیف شده بود، رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی در سطح استان است و همواره با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
رضا دهبانی‌پور اضافه کرد: برگزاری ۴۰ نمایشگاه فصلی کتاب، امضای تفاهم‌نامه خرید ۲۶۰ میلیونی کتاب و اهداء به دستگاه‌ها و ادارات استانی و خرید ۱۰۵ میلیون کتاب از اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب است.
 
  
نام شما

آدرس ايميل شما

هنرپور
Romania
ای خدا.کی رسانه های ما باید یاد بگیرند هر عکسی که گرفتند باید تو خبر بیاد.هم ارزش عکس از بین میره و هم ارزش خبر.اخه برای یه خبر ساده که یه عکس هم کافیه باید ۸۸ تا عکس بزاری.
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1