تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۳۱۳۰۹۴

شادی کودکانه در سینما دهناد دهدشت(+تصاویر)

۰
کبنا ؛سینما یکی از هنرهای فرهنگ ساز است که به یاری آن می توانیم فرهنگ، آداب و رسوم، آیین های ملی و دینی خود را حفظ و به نسل های آتی منتقل کنیم.
ارتباط کودکان و نوجوانان با سینما  انتقال فرهنگ ملی و مذهبی را تسهیل می بخشد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت،صبح امروز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم« شکلاتی »برای کودکان افتتاح شد.
حال و هوای کودکان حاضر در سالن سینما دهناد دهدشت بسیار پرنشاط بود،شوری وصف ناپذیر کودکان را لبریز کرده بود که  این خود گواه آن است این جشنواره و سینما می‌تواند یک نیاز مهم را در این قشر از جامعه پاسخگو باشد.
یکی از کودکان حاضر در سالن به خبرنگار کبنا گفت:چگونه از هیجان اولین حضور خود درسینما بگویم؟به نظرمن  هیچ چیز لذت بخش تر از دیدن فیلم درکنار صمیمی ترین دوستانم آن هم در سینما  وجود ندارد! از صمیم قلب آرزو می کنم مدیر مدرسه ما دوباره من و همه دوستانم را برای دیدن فیلم به سینما بیاورند.
وی ادامه داد:من این فیلم را خیلی دوست داشتم و  نتیجه گرفتم موفق شدن به سن و سال افراد بستگی ندارد بلکه به  تلاش آدم ها وابسته است همانطور که دیدیم در این فیلم بچه ها با صداقت و باهوشی توانستد مشکلات کارخانه را حل کنند. ای کاش می شد  مدیران مدرسه در طول سال، چند بار ما را به سینما بیاورند و از همه کسانی که باعث شدند تا ما امروز بتوانیم به سینما بیایم تشکر می کنیم.
 
بنا بر این گزارش به نظر می رسد برای اینکه بتوانیم فرهنگ رفتن به سینما را  در میان اقشار مختلف جا بیندازیم وسبب آشتی مردم با سینما شویم، باید از کودکان و نوجوانان آغاز کنیم. امید می رود این جشنواره وسیله‌ای باشد تا بتوانیم  فرهنگ سینما رفتن و آداب فیلم دیدن، فهمیدن و نقد و را آنگونه که شایسته است به کودکان بیاموزیم تا به دنیای تصاویر ذهن کودکان سرزمینمان کمک کنیم. بدون شک تفاهم بین سینما و آموزش پرورش برای حضور بیشتر کودکان نوجوانان در سینما  در طول سال می تواند موثر باشد.






==============
گزارش از فاطمه خطیبی
==============
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1