تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۳۱۳۰۴۲

روایتی از سفر یک بانوی خیر به «لوداب»؛ نارضایتی از آب آشامیدنی تا مشکلات سخت زنان

۰
کبنا ؛کهگیلویه و بویراحمد ازجمله استان‌هایی است، که مناطق محروم و دورافتاده زیادی دارد، در این میان بانوان این استان به توجه ویژه‌تری نیاز دارند، چراکه این بانوان گاهی به دلایل مختلف مشکلاتی بیش از مردان دارند، و برای حل این مشکلات نیاز است، که در درجه اول شناسایی شوند، و به گوش مسئولان برسانند تا فکر اساسی شود.
این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود، که تنها برای مردم و با اخلاص از وقت خود مایه بگذارد و کار کند، کسی که بی‌مزد و بدون از هیچ مسئولیت دولتی تنها هدفش خدمت به مردم باشد.
همراه این بانوی فعال به سمت لوداب حرکت کردیم، و پس از بازدید از خانه بهداشت خیر ساز روستای حیدرآباد علیا پای درد دل مردم روستا نشست.
نارضایتی از وضعیت آب آشامیدنی این بانو را بر آن داشت، تا همراه شورای روستا از آب آشامیدنی که وارد خانه‌های روستایی می‌شود، بازدید کند هدر رفت آب در این شرایط بی‌آبی قابل‌تأمل بود.
مدیر اجرایی شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان، با بانوان روستا به گفتگوی صمیمانه پرداخت و از مشکلات این بانوان پرسید، و سپس به دیدار بیماری که چندین سال فلج شده، و در بستر بیماری افتاده بود، رفت و از ایشان عیادت کرد. هم‌چنین از مدرسه این روستا بازدید کرد، و با دختران این مدرسه به گفت‌وگو نشست و قول داد که مشکلات هر حوزه را به مسئول مربوطه برای پیگیری انتقال دهد.
الهه شکیبایی دبیر اجرایی شورای زنان مجمع خیرین سلامت استان در حاشیه این سفر گفت: زنان روستایی بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی را می‌توانند، در روستاها در بخش کشاورزی و دام‌پروری و صنایع‌دستی احیا کنند.
وی افزود: تمام توانم را برای کمک به مناطق محروم و روستاها به کارخواهم گرفت؛ و به‌زودی کارگاه‌های آموزشی برای پیشگیری از بیماری‌های سرطانی به‌خصوص سرطان سینه را در روستاها اجرا خواهم کرد؛ و در بخش مشاوره‌ای از روان شناسان باتجربه برای آموزش به دختران نوجوان و جوان روستایی در بحث خودباوری کمک خواهم گرفت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1