تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۳۱۳۰۲۹

اعتراض شدید بازاریان به راه‌اندازی فروشگاه کوروش در دهدشت؛ ضربه مهلک این فروشگاه به بازار خسته شهر

۲۱
۰
کبنا ؛
توجه به راه‌اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت، بازاریان و اصناف این شهر در اعتراض به افتتاح و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مقابل اتاق اصناف کهگیلویه تجمع کردند.

با توجه به محصور بودن شهر دهدشت و هم چنین رکود اقتصادی و نداشتن ارتباط مواصلاتی و راه ترانزیت همین امر باعث شده در سه سه سال گذشته عده زیادی از اصناف خوشنام و با سابقه این شهرستان دچار ورشکستگی و جمع‌آوری واحد صنفی شوند و برابر آرمان‌های موجود تعداد زیادی از این اصناف به شهرستان‌های همجوار مهاجرت نموده‌اند.

 حال چنانچه شعبه دوم این فروشگاه که مجوزی از شهرستان و استان دریافت نمی‌نمایند و ارتباطی هم ندارد تأسیس شود، باعث ورشکستگی حداقل ۱۰۰ واحد صنفی خواهد شد و به ازاء هر واحد ۵ نفر و مجموعاً ۵۰۰ نفر بدون درآمد می‌شوند.

 

به گفته بازاریان دهدشتی باز شدن این فروشگاه‌ها در شهرستان و فروش اقلام و جنس‌هایی با بندهای خاص و ناشناخته موجب کسادی شدید واحدهای صنفی شده است.

آن‌ها بر این باورند که با عدم مدیریت بر نحوه فعالیت‌های قارچ‌گونه این فروشگاه‌ها شاهد افزایش نرخ بیکاری و به زندان رفتن جوانان این شهرستان خواهیم بود.

افتتاح شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت مساوی با مهاجرت مردم و خالی‌شدن و سوت و کور ماندن دهدشت

حمیدرضا بهمنی از بازاریان شهر دهدشت با بیان اینکه راه اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش چیزی جز ضرر و زیان برای این شهرستان به همراه نخواهد داشت، محرومیت شهرستان کهگیلویه را یادآور شد و با کنایه گفت: به چه چیزی قسم بخورم، به پتروشیمی‌مان قسم بخورم یا به واحدها تولیدی و کارخانه‌هایمان و یا به بزرگراه‌ها و فرودگاهایمان، به چه چیزی قسم بخورم، چشم این مردم به آسمان و نزولات آن است و یک یارانه، فروشگاه کوروش حتی گردش اعتبار بانکی برای این شهرستان ندارد و به صورت خالص فقط خون مردم این شهر را می‌مکد و باعث کوچ آن‌ها از این شهرستان می‌شود.

 
وی خواستار توجه جدی مسوولان نسبت به جلوگیری افتتاح شعبه دوم فروشگاه کوروش شد و با بیان اینکه اگر این مشکل حل نشود تبدیل به یک مشکل امنیتی خواهد شد، بیان کرد: شورای تأمین بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در هر شهرستانی است و تنها خواسته ما اینست که شورای تأمین مجوز فروشگاه‌ها کوروش را لغو نماید.

وی افزود: اگر این فروشگاه فردا در دهدشت افتتاح شود بنده جمع می‌کنم و از این شهرستان خواهم رفت و مطمئناً سایر بازاریان هم از این شهر مهاجرت خواهند نمود و مسوولان شاهد خالی‌شدن و سوت و کور بودن دهدشت خواهند بود.

بهمنی با بیان اینکه نمی‌شود با قانون سر مردم را برید، گفت: این مردم هستند که قانون را مشخص می‌کنند، قانون یعنی رفاه و آسایش مردم، این که نشد قانون؟ پول و سرمایه و اعتبار مردم را ببری و بیکاری ایجاد کنید بعد بگید قانون؟

یکی دیگر از بازاریان دهدشت در اعتراض به افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت می‌گوید: چرا فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دهدشت خوب تقسیم می‌شوند اما بودجه این مملکت در دهدشت تقسیم نمی‌شود؟ شهری که از لحاظ جبهه رفتن و دفاع کردن اول بود اما حتی یک درصد بودجه این مملکت به آن نمی‌رسد، بنده خودم پنج فرزند لیسانس و فوق لیسانس دارم و همه آن‌ها بیکار هستند، مسوولان ساکت ننشینند و جلوی افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بگیرند.


نرمابی از دیگر بازاریان دهدشت با بیان اینکه همان شعبه اول فروشگاه کوروش، دهدشت را به ورطه بدبختی کشاند، گفت: الان سه ماه است که کرایه مغازه‌ام را نداده‌ام، بهای برق و آب و تلفن مغازه‌ام را نتوانستم پرداخت کنم، اگر شعبه دوم افتتاح شود و قانون کاری نکند خودمان وارد میدان خواهیم شد چون جانمان به لب رسیده و زیر فشار هستیم.

تلاش برای لغو مجوز شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت

اسلام خسروی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی، قضایی، انتظامی و اصناف شهر دهدشت کنار مردم هستند، اظهار داشت: فعلا اجازه افتتاح به شعبه دوم فروشگاه کوروش را نخواهیم داد و پیگیر این هستیم که اگر بتوانیم مجوز آن را لغو نمائیم.

معاون فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: اگر مسوول این فروشگاه از طرق کانال‌های دیگر در پی کسب مجوز و افتتاح آن در شهرستان باشد مجدداً می‌نشینیم و در خصوص آن صحبت خواهیم نمود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا فرمانداری کهگیلویه مراتب اعتراض خود و بازاریان را طی مکاتبه‌ای به استانداری کهگیلویه وبویراحمد ارسال نموده است.

معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه از وقتی به فرمانداری آمده‌ام مخالف برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان بودم و همیشه از بازاریان دفاع نموده‌ام، گفت: اما بازاریان هم آسیب‌شناسی کنند که چرا اگر فروشگاه کوروش جنس بنجل می‌فروشد مردم از آن‌جا خرید می‌نمایند؟ چرا مردم دهدشت عمده خریدهای خود را از شهرهای همجوار انجام ‌می‌دهند؟ چرا شما بازاریان نتوانستید اعتماد مردم را به خودتان جلب نمائید؟ آیا این هم تقصیر مسوولان است؟.

افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت ضربه‌ای مهلک بر بازار این شهرستان

در ادامه عین‌الله اخوان افتتاح فروشگاه‌های کوروش در دهدشت را سرمایه‌سوزی برای شهرستان دانست و اظهار داشت: افتتاح فروشگاه‌های کوروش ضربه مهلکی بر بازار خسته دهدشت خواهد بود.


رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه مجوز فروشگاه‌های کوروش از مرکز پایتخت صادر می‌شوند، گفت: این فروشگا‌ه‌ها هیچ گونه گردش مالی در شهرستان ندارند و خرید‌های که شهروندان انجام می‌دهند در بانک‌های تهران سرمایه‌گذاری خواهند شد.

اخوان با بیان اینکه اصناف سراسر کشور مخالف افتتاح چنین فروشگاه‌هایی هستند، گفت: جلسات متعددی در این خصوص در تهران با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اما متأسفانه مخالفت‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است.

وی خواستار جلوگیری افتتاح چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌های کوچک شد و بیان کرد: اگر دنبال ایجاد اشتغال هستیم، به بنگاه‌های کوچک و زودبازده بیشتر توجه نمائیم.

 در پی اعلام فروشگاه کوروش مبنی بر افتتاح شعبه دوم در دهدشت موجب نگرانی صنوف و بازاریان گردیده و با توجه به اینکه دهدشت شهری بن‌بست بوده و عمده درآمد صنوف دهدشت از طریق راه‌اندازی مغازه‌هایی که صرفاً عرضه کالا و خدمات شده و فاقد تولیدی می‌باشند، افتتاح و راه اندازی شعبه دوم فروشگاه کوروش که بعضاً از کالای ناموغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌نماید در شرایط فعلی به صلاح نبوده و موجب ضرر و زیان پیش از پیش بازاریان و ورشکستگی آن‌ها می‌گردد، لذا انتظار می‌رود مسوولان استانی و شهرستانی مجوز چنین فروشگاه‌های را در این شهرستان لغو و از افتتاح شعبه دوم فروشگاه کوروش در دهدشت ممانعت به عمل آورند./ فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

شاهین
Iran, Islamic Republic of
. ریشه بازار را. با اوردن نمایشگاه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نمایشگاه کوروش باید تعطیل بشه بازار گچساران را نابود کرده تو این اوضاع بد اقتصادی این فروشگاه کوروش فقط عده ای را بیکار و بدبخت کرده درود برغیرت دهدشتی ها
مردم
Iran, Islamic Republic of
اجناسشو با قیمت منصفانه به مردم عرضه میکند.به ضرر مردم که نیست
بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
بنظر می رسد توسعه با راه اندازی چنین فروشگاههای در مناطق توسعه نیافته ایجاد می شود و البته اشتغالزایی هم بدنبال دارد. نباید زود احساسی شد و قضاوت های عجولانه کرد بویژه اگر مسوول هم باشیم
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای دولت اگر بخاد جلوی فعالیت کوروش در استان را بگیرد، دنیا دنیای رقابت هست، بیشتر اجناس کوروش قیمت مناسب و برند معروف هستند، بیش از ۳ساله که مشتری دایمی کوروش در یاسوجم، بعضی اجناس هم قیمتش مناسب نیست و یا برند خوبی نیست، در کل این فروشگاه برای قشر اسیب پذیر و کارمند که هزار تومان هم برایش ارزش دارد، بسیار مفید است.

اقای استاندار لطفا به فکر کم درآمدها هم باشید
بازار
Iran, Islamic Republic of
بجای اعتراض و مخالفت سعی کنید در یک فضای رقابتی سالم ، کیفیت کالا ها و خدماتتون را بالا ببرین و اینقد گران فروشی نکنید. مغازه داران و فروشندگان دهدشت متاسفانه اجناس بی کیفیت را باقیمت بسیار بالا به مردم ضعیف می فروشند. لذا حق طبیعی مردم هست که به بازار رقابتی دسترسی داشته باشند
فقیر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما مردم دهدشت موافق راه اندازی فروشگاه کورش هستیم چون گران فروشی نمیکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته من خودم اومدم یه حساب سرانگشتی کردم دیدم فروشگاه کوروش.
مثلا روی کنسرو ذرت قیمت زده ۵۰۰۰ تومان بعد ۳۰% تخفیف یعنی قیمت نهایی ۳۵۰۰ درحالیکه فروشگاههای دیگه قیمت روی همین کنسرو ۴۰۰۰ تومان و با تخفیف میدن ۳۰۰۰ تومان یعنی ۵۰۰ تومان از کوروش ارزانتر. بعد از تحقیق فهمیدم دفتر مرکزی کوروش در تهران با کارخانجات .ه تا قیمت روی جنس را بالاتر بزنه و بتونه درصد تخفیف را بالاتر نشون بده زیرا مردم.
آری اینچنین بود ای برادررررررررررررر!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
Iran, Islamic Republic of
نگذارید مردم ارزانی و آسایش به چشم ببینند هر کس در فکر منافع خودش است چکار به این مردم مظلوم و فقیر دارید که نمی گذارید آب از گلویشان پایین برود آهای بازاریان شما هم ارزان بدین ببینید از کجا میشه ارزون خرید و گرون نفروخت شما هم به فکر مردم باشید و منافع هم داشته باشید خرید و قضاوت را بگذارید بر عهده مردم اگر مسئولی برای تعطیلی این فروشگاهها تلاش کند خیانت کرده به این مردم چرا نمی گذارید چندرغاز یارانه تا چند روزی دست مردم بماند هرچه به این مردم ارزان دهیم خدا را خوش میاید اگه بازاریان اعتراض کنند این حق را هم به مردم بدهید اعتراض کنند و به خیابان بیایند اتفاقا اعتراض آنها بجا تر است هر کس به این کشور و مردم خدمتی کند آسیب می بیند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وقتی به سود مردمه که رقابت باشه . وقتی نمیتونن با یه فروشگاه رقابت کنن نشون میده که یه جای کارشون میلنگه. همین حرفا توی مسائل دیگه میزنن تا موجب عقب موندگی و بیچارگی مردم شده... مثل صنعت خودرو سازی که همه شاهد کیفیت و قیمتهاشون هستیم.اگر اینها هم منصفانه تر اجناسشون رو بفروشن مردم اینطور ازشون فاصله نمیگیرن... اگر این فروشگاه برای اقتصاد خانواده ها مفیده باید مجوز داده بشه حالا چه خوش ایند کسبه انحصار طلب باشه چه نباشه... متاسف میشم وقتی میبینم اینگونه انحصار طلبی در بین بازاریان این شهر وجود داره...لطفامنصف باشیم...
Iran, Islamic Republic of
کورش .
همه را تبدیل به کارگر میکنه و مردم را فقیر تر میکنه
مثل. قدیم که همه. برای زمینهای انها کار میکردند و اون .
با پیروزی انقلاب .جایشان امدند
Iran, Islamic Republic of
اون اجناسش را اول ارزان میده سیاست دمپینگ رقبایش که حذف شد گران میکنه
ضمنا مالکش چون کارخانه شامپو گلرنگه محصولات خودش را هم با ضرر میده که رقبایش را جمع کنه
بعد شما حاضر نیستی ۵ درصد بیشتر بدی ولی عوضش شهر زنده و ۱۰۰۰ نفر مغازه دار در شهر نابود نشن؟
شهروند گارگر
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره آقایان مغازه دار شماهم مثل افق کورش با مردم برخورد کنید کجی بفروشید من دیگه نمیرم ،شما هر چه قیمت روی جنس باشه یک ریال هم تخفیف نمیدید
اما کورش تخفیف میده من یه کارگر هستم پس دنبال فروشگاهی میگردم که ارزان تر باشه
سعید
United States
هر چیزی هست زیر نظر . اصناف هست چون شعبه در .ه چراغ سبز نشون داده و حالا این حرفارو میزنه ک مجوز از تهران صادر میشه
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
اصناف بازاریان به فکر مردم هیچی نذار دهدشت باشید فروشگاه خداپرستانه کوروش به سود مردم فقیر زجر کشیده دهدشت نباید کاری کنید جمع شود حتی شعبه سوم را بگذارید بزنه مردم دهدشت چه دارند که عده ای بازاریان میخوان حالا که یه فروشگاه ارزانی اومده دهدشت همه افتادنه دنبالش همین کارا را میکنید که خدا بارون میزنه کمی هم بفکر مردم باشید شما هم رقابت کنید جنس ارزان بیارید
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
فروشگاه کوروش خیلی منصفانه است منتظر شعبه سوم هستیم تا . کنند
Iran, Islamic Republic of
شما انصاف رو توی چی میبینید
Germany
تو گرون فروشی😅
Germany
درود بر شما
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
بازاریان دهدشت تو شهر هیچی نذار آنقدر گرانفروشی کردید که یک ساله ماشین شاسی بلند و راه صد ساله را طی کردید این پولها خوردن نداره بگذارید فروشگاه کوروش به داد مردم جیب خالی دهدشت که یک کارخانه کوچک هم نداره برسه
ساسان
Iran, Islamic Republic of
ژببخشید چرا من نمیتونم نظرم که کاملا معدبانه اما مخالف فروشگاه افق کورش هست ثبت کنم؟
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات؛ خودرو يا راننده؟

انتخابات خوب و با معيارهاي پذيرفته شده، چنان اينرسي قدرتمندي ايجاد مي‌كند كه كل جامعه ...
انتخابات زير پوستِ تعطيلات

انتخابات زير پوستِ تعطيلات

همچنان نوعي بلاتكليفي ميان جريان‌ها و چهره‌هاي سياسي ديده مي‌شود و اين يعني براي اظهارنظر ...
1