تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۳۱۲۹۶۲

صدور مجوز زیست محیطی پتروشیمی بویراحمد / هشدار پلیس؛ شلاق در انتظار قماربازان / افزایش مالباختگان در کهگیلویه بزرگ / افتتاح ۹ پروژه بهداشتی درمانی حوزه سلامت / مرگ ۱۷ نفر در جاده های روستایی استان /

۱
۰
کبنا ؛ 
 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
 
هشدار فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه در مورد شرط‌بندی فوتبال در فضای مجازی/حبس و شلاق در انتظار قماربازان/ مالباختگان به پلیس فتا مراجعه نمایند
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه با توجه به تعداد بالای مال باختگان شرط‌بندی فوتبال در فضای مجازی گفت: برابر ماده ۷۰۵ قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع است و مرتکبان آن به یک تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شوند و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
جهان دیماز با بیان اینکه اخیراً پرونده‌های شرط‌بندی فوتبال در فضای مجازی شیوع پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه افرادی ساده لوح به راحتی طعمه و هدف سرکرده‌های این سایت‌ها قرار گرفته و متضرر شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه تصریح کرد: روزانه مردم زیادی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان شکایت می‌کنند که پول زیادی از حساب آن‌ها برداشت شده است.
وی افزود: با پیگیری‌های کارشناسان پلیس فتا این شهرستان، ثابت شده که این پول‌ها از طریق سایت‌های شرط‌بندی فوتبال در فضای مجازی، از طریق افراد نزدیک خانواده برداشت شده است.
دیماز بیان کرد: متأسفانه تعداد مالباختگان این بازی مجازی روز به روز در شهرستان‌های کهگیلویه ،بهمئی، لنده و چرام رو به افزایش است.
وی داشتن حرص و طمع و تشویق والدین را باعث روی آرودن چنین افرادی به این شرط‌بندی‌ها عنوان و افزود: والدین شخص می‌گویند فرزندمان با پنج هزار تومان در این بازی شرکت می‌کند و سود کلانی به دست می‌آورد اما نمی‌دانند کل اطلاعات حساب فرزند خود، توسط سایت به سرقت خواهد رفت و مابقی حساب بانکی آن را خالی می‌کنند.
دیماز خاطرنشان کرد: حتی اگر پول زیاد داخل شماره حساب شخص نباشد این سایت می‌تواند از کارت طرف اخاذی و سوءاستفاده نماید.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه اظهار داشت: برابر ماده ۷۰۵ قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع است و مرتکبان آن به یک تا شش ماه حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شوند و در صورت تجاهر به قماربازی به هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
 
افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر در کهگیلویه وبویراحمد
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر در استان خبر داد.
ارسلان حسن‌پور از افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون تعداد ۱۸۳۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کسب کارهای خرد و کوچک در استان خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی از سوی این صندوق به متقاضیان ﻃﺮح‌ها ﺩﺭ ﺣﻮزه‌های ﺻﻨﺎﻳﻊ‌دستی، کشاورزی، دامداری، خدمات گردشگری و صنعت است که منجر به اشتغال پایدار در استان شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: به میمنت دهه مبارک فجر تعداد ۱۲ طرح به نمایندگی از ۹۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال جهت افتتاح در دهه مبارک فجر در شهرستان‌های مختلف استان آماده بهره‌برداری است که به مرور با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهند شد.
حسن‌پور با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی است به مهمترین طرح‌های افتتاحی اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی پرورش شتر مرغ، پرواربندی، پرورش گاو شیری، در حوزه صنعت مجتمع نان ﻛﺎﺭﮔﺎه کابینت ﺳﺎﺯﻱ و تولید سنگ‌های تزئینی و در حوزه خدمات رستوران‌های بین راهی از جمله این طرح‌ها است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان حمل و نقل و کمیته امداد برای توسعه حمل نقل باری و کمک به طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل باری از محل این تفاهم‌نامه ها مورد توجه صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.
وی افزود: صنایع تبدیلی مثل فراوری و بسته بندی محصولات باغی بسته بندی گیاهان دارویی و کارگاه‌های صنایع دستی از دیگر طرح‌هایی است که مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته و تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند که در دهه مبارک فجر مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به ماموریت‌های این صندوق اشاره کرد و افزود: صندوق کار آفرینی امید از جمله نهادهایی است که در سال‌های اخیر به شکل تخصصی فعالیت کرده و هر ساله برنامه‌ها و فعالیت‌های جدیدی را در راستای کسب و کار و حمایت از تولید خرد در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد.
حسن‌پور از نگاه مثبت صندوق در حمایت از روستاها و مناطق محروم خبر داد و عنوان کرد: حمایت‌های صندوق در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در روستاها شود
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در ادامه مهم‌ترین موفقیت‌های صندوق کارآفرینی امید طی دو سال گذشته جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات، رتبه‌های نخست در انعقاد تفاهم نامه‌های استانی، پرداخت تسهیلات به حوزه صنایع دستی، حمایت از بانوان کارآفرین، طرح پدافند غیرعامل در بانک‌ها، طرح تکریم ارباب رجوع و ﺟﺸﻨﻮاﺭه ﺷﻬﻴﺪ ﺭﺟﺎﻳﻲ در بین بانک‌ها و بیمه‌ها و همچنین رتبه نخست در ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮاﺳﺘ‌ﻬﺎﻱ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ حمایت از ایثارگران را اعلام کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان دغدغه همه مسؤولان در نظام اسلامی را توجه به تولید و اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: شتاب بخشی به رونق تولید و اشتغال امروز در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم قرار گرفته است.
 
 

افتتاح ۹ پروژه بهداشتی درمانی حوزه سلامت /ویزیت ۲میلیون و ۹۲۲ هزار بیمار در کلینیک‌های استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۹ پروژه بهداشتی درمانی حوزه سلامت استان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.


به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اورنگ ایلامی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خانه‌های بهداشت آبچندار گلال، دم عباس، پشه کان، حیدرآباد، نازمکان و ایدنک و مرکز جامعه سلامت سرفاریاب و خانه‌های پزشک چین و کریک در دهه فجر سالجاری افتتاح می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای مرکز جامع غربالگری سرطان و پلی کلینیک تخصصی سرطان نیز تلاش می شود تا چند روز آینده کار تجهیز انجام و تا اواخر بهمن سال جاری به بهره‌برداری برسند.

ایلامی اظهار داشت: همچنین با پیگیری و تلاش های صورت گرفته شده امیدواریم بیمارستان‌های جدیدالاحداث یاسوج و باشت تا پایان سالجاری افتتاح شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان پرداخت و گفت: علیرغم پرداخت مطالبات دانشگاه توسط بیمه‌ها آن طور که انتظار می‌رفت پرداخت نکردند، روند ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت متوقف نشده و همچنان به قوت و قدرت خود ادامه دارد و در حال ارائه خدمت به مردم است.

وی با ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا آذر ماه سالجاری، یادآور شد: ۳۱۳ هزار و ۶۴۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم کمتر از ۶ درصد است.

ایلامی اظهار داشت: در راستای برنامه ارتقا ویزیت با هزینه‌های حداقلی، بالغ بر ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار بیمار در کلینیک‌های استان به صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول نظام سلامت ۲۷ هزار و ۱۵۱ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان انجام شده، خاطر نشان کرد: هزینه سزارین بار اول از ۲۹ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: حدود ۶۰ پزشک متخصص در ۷ رشته تخصصی در ۴ بیمارستان دانشگاه به صورت مقیم، خدمات تخصصی را به صورت شبانه روزی در رشته های اصلی به بیماران ارائه می‌دهند.

دکتر ایلامی ادامه داد:  همچنین در این طرح شاخص تعیین تکلیف بیماران کمتر از ۶ ساعت، از ۵۰ درصد به ۸۷ درصد رسیده و این به معنای این است که بیماران ۸۷ درصد سریعتر تکلیف وضعیتشان کمتر از ۶ ساعت مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: شاخص پزشک متخصص در استان از ابتدای طرح تحول، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  ۲۴ بوده به ۳۶ نفر رسیده که ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 ایلامی تصریح کرد: همچنین در راستای ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها، بیمارستان‌های استان با اعتباری بالغ بر۲۱ میلیارد تومان تعمیر و بازسازی و همچنین این بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان تجهیز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش کادر پزشکی و پیراپزشکی در استمرار طرح تحول نظام سلامت، گفت: امیدواریم دولت خدمتگذار زمینه رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت را فراهم نمایند.

وی در ادامه گریزی به بخش آموزش دانشگاه داشت و اظهار کرد: تا سال ۹۲، دانشگاه علوم پزشکی استان با ۱۲۲ هیات علمی و در ۲۲ رشته تحصیلی، ۷ رشته تحصیلات تکمیلی و ۲ رشته دکترای تخصصی در حال ارائه خدمت بود.

دکتر ایلامی در پایان اضافه کرد: اما هم اکنون این دانشگاه با ۱۸۵ هیات علمی در ۲۸ رشته تحصیلی، ۹ رشته تحصیلات تکمیلی و ۴ رشته دکترای تخصصی در حال ارائه خدمت است.


۶هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد و نیرگاه چم شیر نیاز است
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: تا کنون ۹ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سد و نیروگاه هزینه شده که برای تکمیل آن به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
محمد رضا فاضل امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد چم شیر گچساران در طول ۴۸ کیلومتر متر طول مخزن، معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم این سد است.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر ادامه داد: این سد امکان تنظیم سالیانه آب یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب را دارد.
وی با بیان اینکه سد چم شیر گچساران برای تامین آب کشاورزی زمین‌های پایین دستی، مصرف صنعت، تقویت سفره‌های زیر زمینی گچساران، امکان ایجاد و توسعه شیلات و منطقه گردشگری را در آینده موجب ایجاد مشاغل پایدار خواهد داشت، عنوان کرد: با آبگیری سد چم‌شیر در سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
فاضل در ادامه با اشاره به تولید برق در سد چم شیر تصریح کرد: سد چم شیر دارای ۳ نیروگاه ۵۵مگاوات و ۲ نیروگاه ۵٫۵ مگاوات که در مجموع دارای ظرفیت ۱۷۶مگا وات را دارد که سالانه در بار پیک ۴۸۲ گیگ وات در ساعت انرژی برق تولید می‌کند.
وی با اشاره به مشخصات سد چم شیر گفت: ارتفاع بدنه سد چم شیر ۱۵۱ متر از پی ، طول تاج ۶۸۰ متر و عرض تاج ۷ متر است که این سد ۶۰۴ متر از سطح دریا بالاتر قرار گرفته است.
فاضل با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در این پروژه مشغول به فعالیت هستند، گفت: سد چم شیر تا کنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران ادامه داد: جهت احداث راهای دسترسی به محل سازه‌ها نزدیک به ۷ هزار متر حفاری زیر زمینی صورت گرفته که این حفاری تا کنون ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فاضل با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است، عنوان کرد: تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع بتن‌ریزی در زمینه بدنه سد و سازه‌های اصلی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: قریب بر ۵۰۰ هزار متر طول عملیات حفاری و تزریق جهت ایجاد پرده آب بند در پروژه انجام گرفته است.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم‌شیر اذعان کرد: ۲۴ کیلومتر راه دسترسی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، قریب بر ۶ هزار متر مربع ساختمان ادارای و مسکونی در زمان ساخت و بهره‌برداری از سد چم شیر در این منطقه احداث شده است.
فاضل با اشاره به تجهیزات فلزی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ تن عملیات نصب لوله‌های انتقال آب به سمت نیروگاه تا کنون پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: در قطر لوله فلزی ۸ اینچ به طول ۱۷۰ متر چیزی قریب بر ۷۷۳ طول متر برای انتقال آب در این پروژه کار شده است.
فاضل در ادامه با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده، خاطرنشان کرد: کل اعتبار این پروژه ۲۲۹ میلیون یورو بوده که تا کنون ۹۵ درصد این اعتبارات جذب شده است.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر افزود: تعداد ۷۰ کارگر چینی در زمینه احداث لوله‌ها و نصب و راه‌اندازی توربین نیر.گاه مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از کار پروژه سد چم شیر از جمله احداث راه، ساختمان، حفاری‌ها، بتون ریزی و سازه‌های اصلی بر عهده پیمانکار است، گفت: ۶۵ درصد کل پروژه در بخش سایبر و ۳۵ درصد بر عهده شرکت سی جی سی چی است.
فاضل با بیان اینکه مطالعات اولیه احداث سد در سال ۱۳۷۷ انجام گرفت و تا پایان سال ۱۳۹۰ مطالعات در فاز اول کامل شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث سد و نیروگاه چم شیر در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرده است.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر با بیان اینکه ۸۰۰میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده خواهد شد، عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار در دی ماه سال آینده عملیات آبگیری سد چم شیر انجام خواهد شد.
فاضل با بیان اینکه آبگیری اولیه در سال آینده تا حجم ۵۶۰ متر مکعب انجام می‌شود، افزود: تا کنون ۹ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث سد و نیروگاه چم شیر هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای تکمیل نهایی سد و نیروگاه چم شیر مبلغ ۶ هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: با حجم ابعادی و تغییرات در اتفاقات نیروگاه منجر به افزایش رقم مورد نظر برای اتمام کار گردیده است.
فاضل با اشاره به معوقات پرداختی حقوق کارگران سد چم شیر گفت: قریب بر ۸ ماه است که حقوق این کارگران پرداخت نشده است و ما درصد آن هستیم تا پایان سال پرداخت دو ماه حقوق و عیدی کارگران پرداخت شود.
پخش زنده همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در دهدشت از شبکه سه سیما
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه از پخش زنده همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در دهدشت از شبکه سه سیما خبر داد.
رضا نکویی‌زاده از برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: این همایش در تاریخ روز جمعه ۹۶/۱۱/۲۰ ساعت ۷:۳۰ صبح با پخش مستقیم از شبکه دنا و هم‌چنین پخش از شبکه سوم سیما برگزار خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان کهگیلویه محل تجمع را استادیوم ورزشی آزادی عنوان و خاطرنشان کرد: این همایش با جوایزی از قبیل کمک هزینه زیارتی، تردمیل، دوچرخه، کارت هدیه و البسه ورزشی همراه خواهد بود.
نکویی‌زاده در ادامه صعود به کوه پهن و خائیز، مسابقه دو و میدانی برای همه رده‌ها، مسابقه تکواندو در دو بخش خانم‌ها و آقایان، کونگ‌فو برای همه رده‌ها و جشن دهه فجر در استادیوم آژادی را از جمله برنامه‌های اداره ورزش و جوانان کهگیلویه در ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد.
 
آبگیری سد چم‌شیر در دی ماه سال آینده
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: سد چم شیر گچساران در دی ماه سال آینده آبگیری خواهد شد.
به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جشن کارگری با حضور فرماندار گچساران، فرمانده بسیج مقاومت گچساران، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسوولان شهرستان و کارگران سد چم شیر این شهرستان در محل سد و نیروگاه چم شیر برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این مراسم محمد رضا فاضل با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به کاهش بارندگی در کشور اظهار کرد: متوسط بارندگی در کشور ۲۵۳ میلی متر است که امسال نسبت به گذشته کاهش یافته است. معاونت اجرایی سد چم‌شیر گچساران ادامه داد: کارهش بارندگی و کمبود آب موجب شده که مشکلات دوچندان شود به طوری که روند کاهش باران در سالهای آینده موجب می‌شود که انسان‌ها از فلات قاره به سمت جنوب مهاجرت کنند.
وی با بیان اینکه دولت در زمینه صنعتی و کشاورزی برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد، بیان کرد: برای انجام و توسعه زیر ساخت‌های صنعتی و کشاورزی نیاز به ۱۳۰ میلیارد حجم مکعب آب داریم که هم اکنون ۵۰ میلیارد حجم مکعب آب وجود دارد.
فاضل با اشاره به احداث سد چم‌شیر گفت: سد چم‌شیر در راستای کمک به صنعت، تامین آب چاه‌های شرکت نفت و کشاورزی در این شهرستان در حال احداث است که این سد می‌تواند ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب را ذخیره کند.
وی عنوان کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر به طورمستقیم در احداث سد چم‌شیر مشغول به فعالیت هستند.
فاضل در ادامه با اشاره به ارزش ریالی آب جمع آوری شده در پشت سد چم‌شیر اذعان کرد: حداقل به ازای هر متر مکعب آب ۶۰۰ تومان ارزش ریالی آن است که این عدد نشانگر آن است که ۱۳ هزار میلیارد ریال ارزش آبی است که در پشت سد چم‌شیر قرار می‌گیرد.
معاون اجرایی سد چم‌شیر گچساران عنوان کرد: سد چم‌شیر تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که این پیشرفت مرهون زحمات کارکنان و تلاش کارگران در این منطقه است.
فاضل ادامه داد: با توجه به برنامه زمان‌بندی در دی ماه سال آینده عملیات آبگیری سد چم‌شیر صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به معوقات و اعتباراتی که در آینده به این پروژه اختصاص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم هستیم اعتباراتی از منابع استانی و ملی برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شود که در سال آینده شاهد آبگیری این پروژه عظیم در گچساران باشیم.
مراسم جشن کارگری به همت کمیته کارگری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران برگزار شد.
گفتنی است، مراسم پرشکوه جشن کارگری با اجرای سرودهای انقلابی، برگزاری مسابقات ورزشی طناب‌کشی بین کارگران سد چم شیر، نمایش طنز و موسیقی برگزار شد.
افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر در کهگیلویه وبویراحمد
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر در استان خبر داد.
ارسلان حسن‌پور از افتتاح ۹۲ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون تعداد ۱۸۳۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به کسب کارهای خرد و کوچک در استان خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی از سوی این صندوق به متقاضیان ﻃﺮح‌ها ﺩﺭ ﺣﻮزه‌های ﺻﻨﺎﻳﻊ‌دستی، کشاورزی، دامداری، خدمات گردشگری و صنعت است که منجر به اشتغال پایدار در استان شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: به میمنت دهه مبارک فجر تعداد ۱۲ طرح به نمایندگی از ۹۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال جهت افتتاح در دهه مبارک فجر در شهرستان‌های مختلف استان آماده بهره‌برداری است که به مرور با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهند شد.
حسن‌پور با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی است به مهمترین طرح‌های افتتاحی اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی پرورش شتر مرغ، پرواربندی، پرورش گاو شیری، در حوزه صنعت مجتمع نان ﻛﺎﺭﮔﺎه کابینت ﺳﺎﺯﻱ و تولید سنگ‌های تزئینی و در حوزه خدمات رستوران‌های بین راهی از جمله این طرح‌ها است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان حمل و نقل و کمیته امداد برای توسعه حمل نقل باری و کمک به طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل باری از محل این تفاهم‌نامه ها مورد توجه صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است.
وی افزود: صنایع تبدیلی مثل فراوری و بسته بندی محصولات باغی بسته بندی گیاهان دارویی و کارگاه‌های صنایع دستی از دیگر طرح‌هایی است که مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته و تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند که در دهه مبارک فجر مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به ماموریت‌های این صندوق اشاره کرد و افزود: صندوق کار آفرینی امید از جمله نهادهایی است که در سال‌های اخیر به شکل تخصصی فعالیت کرده و هر ساله برنامه‌ها و فعالیت‌های جدیدی را در راستای کسب و کار و حمایت از تولید خرد در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار دارد.
حسن‌پور از نگاه مثبت صندوق در حمایت از روستاها و مناطق محروم خبر داد و عنوان کرد: حمایت‌های صندوق در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در روستاها شود
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در ادامه مهم‌ترین موفقیت‌های صندوق کارآفرینی امید طی دو سال گذشته جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات، رتبه‌های نخست در انعقاد تفاهم نامه‌های استانی، پرداخت تسهیلات به حوزه صنایع دستی، حمایت از بانوان کارآفرین، طرح پدافند غیرعامل در بانک‌ها، طرح تکریم ارباب رجوع و ﺟﺸﻨﻮاﺭه ﺷﻬﻴﺪ ﺭﺟﺎﻳﻲ در بین بانک‌ها و بیمه‌ها و همچنین رتبه نخست در ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮاﺳﺘ‌ﻬﺎﻱ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ حمایت از ایثارگران را اعلام کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان دغدغه همه مسؤولان در نظام اسلامی را توجه به تولید و اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: شتاب بخشی به رونق تولید و اشتغال امروز در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم قرار گرفته است.
 
 
صدور مجوز زیست محیطی مجتمع بین‌المللی پتروشیمی دنا بویراحمد
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از صدور مجوز زیست محیطی مجتمع بین‌المللی پتروشیمی دنا بویراحمد خبر داد.
به نقل از روابط عمومی پتروشیمی دنا بویراحمد سید اسدالله هاشمی ضمن تشریح روند صدور مجوز بزرگترین پروژه اقتصادی این استان گفت: مجوز زیست محیطی پتروشیمی دنا بویراحمد در منطقه سقاوه در راستای جواز تاسیس صادر شده از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت از سوی این سازمان صادر شده است.
وی با بیان اینکه صدور این مجوز در راستای قوانین و مقررات محیط زیستی و بر مبنای برنامه ششم توسعه کشورانجام گرفته است، اظهار داشت: برمبنای این قوانین پروژه های بزرگ کشور بخصوص پتروشیمی‌ها جهت اجرا نیاز به ارزیابی ویژه دارند که این طرح نیز توسط تیم ارزیاب مورد ارزیابی دقیق و اصولی قرار گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اینکه پتروشیمی دنا بویراحمد به دلیل اینکه بزرگترین پروژه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد محسوب میشود مشمول ارزیابی زیست محیطی بود، افزود: ارزیابی زیست محیطی این پروژه توسط مشاورین رتبه یک رسمی کشوری مورد تایید سازمان محیط زیست کشور به بهترین نحوه ممکن و طی چندین مرحله انجام گرفت.
هاشمی با بیان اینکه از بین گزینه های معرفی شده برای ارزیابی زیست محیطی این پروژه مناسب ترین و زبده ترین گروه مشاور انتخاب شد، تصریح کرد: گروه انتخاب شده با بهره گیری از جدیدترین روش های موجود ارزیابی دنیا اقدام به ارزیابی های زیست محیطی پتروشیمی دنا بویراحمد نموده که طی مراحل صورت گرفته مشکل زیست محیطی خاصی مشاهده و گزارش نشد.
این مسئول با بیان اینکه پس از طی مراحل ماده ۲ در استان نتیجه این ارزیابی به سازمان مرکزی ارجاع داده شد، گفت: پس از بررسی های صورت گرفته شده توسط سازمان مرکزی محیط زیست اعلام شد ارزیابی صورت گرفته و تکنولوژیی که در این پروژه بکار خواهد رفت از لحاظ زیست محیطی مشکلی ندارد.
وی با تاکید براینکه اجرای پتروشیمی دنا بویراحمد مورد تایید سازمان محیط زیست کشور می‌باشد، اذعان داشت: شرایط محیط زیستی پتروشیمی دنا بویراحمد با شرایط توافق نامه نهایی سازمان محیط زیست کشور به عنوان مرجع رسیدگی کننده به صنایع بزرگ مطابقت دارد.
وی یادآور شد: تمامی ارزیابی های صورت گرفته در خصوص پتروشیمی دنا بویراحمد بطور کاملا دقیق و با استفاده از جدید ترین و پیشرفته ترین متد روز دنیا صورت گرفته است و مطمئنیم اجرای این پروژه هیچگونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان با تاکید بر اینکه در تمامی مراحل اجرای این پروژه واحد ایمنی در این مجموعه فعال خواهد بود و با سازمان محیط زیست استان همکاری خواهد داشت، افزود: در مدت اجرا نیز مسئولین محیط زیست استان با مسئولین این پروژه در ارتباط خواهند بود و مشاوره های لازم را به آنها خواهند داد.
هاشمی با بیان اینکه قطعا با رعایت مسائل ایمنی شاهد هیچ گونه مشکلی در اجرای این پروژه نخواهیم بود ، گفت: اطمینان دارم مسئولین پتروشیمی دنا بویراحمد بطور صحیح تمام مسائل زیست محیطی آن را رعایت خواهند کرد و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نخواهد شد.
وی با تاکید براینکه در روند کار و حفاظت از محیط زیست هیچگونه تعارفی با کسی نداریم ، اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است و ما بعنوان مسئول وظیفه داریم در هر نقطه ای از استان هر کارفرمایی از چهارچوب قانونی عدول کند با وی برخورد کنیم.
این مسئول با بیان اینکه سازمان محیط زیست هیچگاه زیر بار اجرای طرح های مشکل ساز نخواهد رفت، تصریح کرد: ارزیابی زیست محیطی پتروشیمی بویراحمد نشان داده که اجرای این پروژه مشکل زیست محیطی خاصی برای منطقه ایجاد نخواهد کرد.
هاشمی با بیان اینکه این پروژه هنوز اجرایی نشده و قصاص قبل از جنایت صحیح نیست ، افزود: مسئولین و کارشناسان محیط زیست استان در تمام طول اجرای این طرح به بازرسی های خود از این پروژه ادامه خواهند داد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در پایان تاکید کرد: طبق قانون ارزیابی انجام دادیم ، طبق قانون بررسی کردیم و طبق قانون مجوز نهایی توسط سازمان محیط زیست کشور صادر شد.
 
کهگیلویه و بویراحمد میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس
کهگیلویه و بویراحمد همزمان با ایام فاطمیه میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود.
نشست مقدماتی هماهنگی جهت تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح، شهردار یاسوج و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر در خصوص چگونگی استقبال از ورود پیکر مطهر این شهید گمنام و نحوه تشییع و خاکسپاری، وظایف هر کدام از دستگاه‌های ذی‌ربط مشخص شد.
این شهید گلگون‌کفن دوران دفاع مقدس ۳۰ بهمن‌ماه امسال در دانشکده فنی خواهران یاسوج خاکسپاری می‌شود.
 
 
 
ضرورت برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای گرامی‌داشت دومین سالگرد شهید ستار اورنگ
امام جمعه کبگیان برضرورت برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای گرامی‌داشت دومین سالگرد شهید ستار اورنگ تأکید کرد.
شامگاه یکشنبه جلسه هماهنگی برگزاری دومین سالگرد سردار اورنگ که در مجتمع فرهنگی روستای نقاره خانه از توابع چیتاب برگزار شد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان با تبریک دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: امام امت در تثبیت انقلاب به انضمام حرکت منسجم و یکپارچه مردمی به جهانیان درس ظلم ستیزی و آزادگی داد و اگر فرمود این انقلاب جرقه انقلاب عظیم جهانی حضرت مهدی است اذن سخن داشت و بی اراده سخن نمی‌گفت.
وی با بیان این‌که امام با انقلابش روحیه شهادت طلبی و ایستادگی در برابر کفر را برای همه ما به ارمغان آورد، گفت: مکتب امام جولانگاه شجاعان کم نظیری است که می‌توان از شیرزنی که در دیدار با امام عکس چهار فرزند شهیدش را به پا بوسش آورد و هنگامی که دید شانه‌های امام می‌لرزد گفت: رهبرم، من این چهار تا را دادم که شانه‌های شما نلرزد که این از برکت و رویش‌های انقلاب است
وحدانی‌فر خطاب به غرب زدگان گفت: غربزده‌های شاه پرستی که به بهانه عرب پرستی گفتند دین عرب نمی‌خواهیم بدانند شاه مملکتشان جلوی قبر انور ساداتها در مصر تعظیم و دستبوس شاه عربستان بود پس متوجه باشند انقلاب و امام به ما بزرگی بخشید تا در برابر بیگانه تعظیم نکنیم.
امام جمعه کبگیان درباره برگزاری دومین سالگرد سردار اورنگ اولین شهید مدافع حرم استان در چیتاب گفت: ما در دفاع مقدس انقلابی دگر بپا کردیم، شهید دادیم که این ها رویش‌های انقلابند و اگر انقلاب نبود همچنان در اختیار رعیت بودیم؟ اما مسئله مدافعان حرم یک مسئله فراملی است که با شعار کَلناعباسِک یا زَینَب مردانه ایستادند.
وحدانی‌فر تصریح کرد: گاهی انسان داشته‌هایش را از دست می‌دهد درصدد جبران آن بر می‌آید اما خانواده شهدا تا زمان از دنیا رفتن داغ جوان و عزیزشان آنها را رنج می‌دهد.
وی با اشاره به ارزش والای شهید اورنگ گفت: تک تیراندازی که مادرزاد در هدف‌زنی بی‌نظیر بود و این همه پاسدار و بسیجی برای انقلاب و دفاع از حرم اهل الله آموزش داد باید همگانی در برگزاری دومین سالگردش در نهایت تلاش بهترین برنامه‌ریزی ممکن را انجام داد
زیرا سردار اورنگ آبروی بخش در استان و کشور است و این مسئله یک خانواده نیست بلکه وظیفه همه ماست.
امام جمعه کبگیان خطاب به تلاش‌های نافرجام دشمن در منطقه برای براندازی نظام گفت: اگر الان برجامی هست و دنیا مقابل ما برسر میز می‌نشیند، حاصل قدرت سپاه و ارتش و صلابت نیروی مقتدر انتظامی ماست.
وحدانی‌فر با اشاره به دسیسه‌های دشمن در ملتهب کردن منطقه گفت: سردرگمی دشمن در ناامنی ۳۸ساله اش در منطقه باعث شده که اکنون به فکر تولد داعش در افغانستان باشد اما بداند موفق نخواهد شد زیرا باید از مبارزه افغان‌ها با شوروی درس عبرت بگیرند.
دراین نشست بخشدار کبگیان با تشکر از حاضرین در جلسه گفت: به خود می‌بالم که مدیر بخش ولایتمداری هستم که ۷۶ شهید گلگون کفن و چند ده جانباز و آزاده و اولین شهید مدافع حرم در استان را داراست.
مهران گودرزیان افزود: فاصله حرف تا عمل دربخش ما زیاد است اما مبحث برگزاری سالگرد شهید اورنگ یک موضوع همگانی است و همه ما مردم و مسئولین باید توان اجرای خود را بکار بگیریم، زیرا آرامش فعلی و زنده بودن ما مدیون رشادت امثال اورنگهاست.
در پایان کیوان راد فرمانده گردان ۴۸۹ امام رضای چیتاب، که به عنوان دبیر اجرائی برگزاری دومین سالگرد شهید اورنگ حضور داشت با تشکر از سرهنگ بهمنیار فرمانده سپاه عشایر و هیئت همراه با تشریح مصوبات برنامه از مسجد روستای نقاره خانه به عنوان مکان و پنج شنبه ۱۹بهمن ساعت۲٫۳۰ الی۴ عصر به عنوان زمان برگزاری سالگرد خبر داد.
 
استقرار گشت‌های نظارت بر مراکز تفریحی و گردشگری بویراحمد
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد با اشاره به شیوه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یاسوج، ازاستقرار گشت‌های نظارت بر مراکز تفریحی و گردشگری بویراحمد خبر داد.
محمد حسین‌زاده در نشست مدیران گردشگری بویراحمد با حوزه دامپزشکی با اشاره به اینکه مجموعه‌های بین راهی و خدماتی گردشگری در شهرستان بویراحمد باید خدماتی ارائه می‌هند کاملا بهداشتی باشد اظهار کرد: با توجه به شایعه بیماری‌های اخیر در استان همه تاسیسات گردشگری در این راستا باید با دستگاهای اجرایی همکاری کنند.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان بویراحمد تصریح کرد:به همه مدیران تاسیسات گردشگری شهرستان بویراحمد توصیه می‌شود هرگونه دریافت گوشت قرمز و مرغ می‌بایست از مراکز معتبر وزیر نظر کشتار گاه یاسوج و دامپزشکی انجام گیرد در غیر این صورت تخلف است.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد از گشت‌های نظارت بر مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: با مکانهایی که خلاف قانون در جهت تهدید بهداشت اقدام نمایند برخورد خواهد شد.
حسین‌زاده افزود: همه مراکز تفریحی و گردشگری می‌بایست گوشت مورد نیاز خود را با نظارت دامپزشکی و کشتارگاه خرید کنند.
رئیس میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان بویراحمد همچنین به این مراکز هشدار داد و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت ۳بار اخطار، نسبت به ابطال مجوز آنها اقدام خواهد شد و به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
 
 
نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گچساران
رئیس اداره خدمات رفاهی و اجتماعی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
عزت الله دلاویز رئیس اداره خدمات رفاهی و اجتماعی شرکت نفت و گاز گچساران با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: به جرات باید اذعان کرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دنیا را تکان داد و امروز که چهاردهه از عمر انقلاب می گذرد عزت مندی ایران اسلامی در دنیا در حال گسترش است.
وی ادامه داد: در راستای سیاست ترویج کتاب و کتابخوانی، امور فرهنگی این شرکت به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه و خانه فیلم شهید اکبری واقع در مجموعه مهرگان نموده است.
دلاویز با بیان اینکه؛ این نمایشگاه از تاریخ هفدهم بهمن ماه الی ۲۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد افزود: ساعت کار نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۳ و بعداز ظهرها نیز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ جهت بازدید عموم خواهد بود.
رئیس اداره خدمات رفاهی و اجتماعی نفت گچساران عنوان کرد: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه شامل موضوعات مختلفی همچون تاریخ انقلاب،کمک درسی، جغرافیا، علمی، فرهنگی، هنری، روانشناسی، کودک، آموزشی و مذهبی است، و عناوین کتاب‌های این نمایشگاه ویژه رده‌های سنی مختلف است.
دلاویز با اشاره به اینکه اداره خدمات رفاهی و اجتماعی به عنوان یکی از ادارات زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نگاه ویژه ای به ترویح فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم دارد، گفت: کتاب‌های این نمایشگاه با ۲۰ الی۳۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود.
 
 
اولین لحظه آتش سوزی در کوه پنبه حضور داشتم/ در صورت تهیه زمین منزل مسکونی برای سرپرست خانوار آماده می کنیم
رئیس کمیته امداد چاروسا گفت: اولین لحظه آتش سوزی در کوه پنبه حضور داشتم.
ناصر ارغنده با تبریک دهه فجر عنوان کرد: دهه فجر نماد اتحاد و همدلی ملت ایران در سایه اطاعت از ولی فقیه است و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور رشادت، پایمردی و آزادی خواهی ملت سلحشور ایران اسلامی است.
رئیس کمیته امداد چاروسا در واکنش به خبری مبنی بر آتش سوزی در روستای کوه پنبه(چاروسا) تصریح کرد: متاسفانه در یکی از سایت‌های استان درج شده که "ای کاش رئیس کمیته امداد چاروسا حضور پیدا نمی‌کرد چون حرف های غیر متعارف زده است" که بسیار ناخوشایند و کاملا کذب است.
وی افزود: ابتدا باید عرض کنم که بعد از تماس تلفنی و اطلاع پیدا کردن از وقوع حادثه در ساعت ۷ صبح در بدو ورود به کمیته امداد با مددکار این نهاد در روستای کوه پنبه حضور پیدا کردیم و وقوع حادثه را از نردیک مشاهده کردیم.
ارغنده یادآور شد: لحظه رسیدن ما با خبرنگار صداوسیما در یک فرصت بود و پس از تصویر برداری از صحنه مصاحبه‌ای را با خبرنگار صداوسیما انجام دادیم و همان جا از وضعیت به وجود آمده ابراز تاسف و نگرانی داشتیم چرا که دو تن از مددجویان این نهاد دچار این حادثه شدند و از خیرین خواستار کمک به آنها شدم.
رئیس کمیته امداد چاروسا با بیان اینکه حتی یک نفر هم اگر پیدا شد که اعلام کند در لحظه وقوع حادثه من حرف غیرمتعارف زده باشم ادامه داد: رسانه‌ها باید آن که واقعیت دارد را درج کنند و از اعلام خبرهای کذب و تخریب کننده پرهیز کنند چرا که این سودی نه به حال آن خانواده ها دارد و نه به نفع خود رسانه است که امیدواریم واقعیت ها را مشاهده هم کنند.
وی تاکید کرد: در راستای همین امر به صورت سریع با استان رایزنی و تاکید شد که یک فقره وام قرص الحسنه به مبلغ ۵ میلیون تومان، تشکیل پرونده موردی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، ارسال پرونده به استان جهت کارشناسی بیمه در خصوص برآورد خسارات و در صورت تهیه زمین و صدور پروانه ساخت از احداث مسکن برخوردار خواهد شد که این گوشه ای از خدمات نهاد کمیته امداد به این دو خانواده است.
ارغنده در پایان اضافه کرد: باید در بروز حوادث همه ادارات و همه جوانب دیده شود و نباید به بهانه چنین حوادثی خدمات یک نهاد همانند کمیته امداد به باد رود.
 
 
هدیه سفارت ژاپن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
آیین بهره برداری از چهار دستگاه همودیالیز اهدایی سفارت ژاپن در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج برگزار شد.
 
با حضور نماینده سفارت کشور ژاپن، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، رئیس مجمع خیرین سلامت استان، مدیر بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
نماینده سفارت ژاپن در حاشیه این آیین اظهار داشت: بهره برداری از این دستگاه‌ها کمک ناچیزی از طرف این سفارت به بیمارستان یاسوج است.
سید نجم الدین فاطمی زاده افزود: سفارت ژاپن آمادگی کامل برای همکاری بیشتر با این بیمارستان را دارد.
نماینده سفارت کشور ژاپن بیان کرد: این کمک‌ها در راستای رفع کاستی ها در حوزه سلامت در این استان اهدا شده‌اند.
مدیر بیمارستان شهید بهشتی نیز گفت: در این بخش با ۱۶ دستگاه همودیالیز، از شنبه تا چهارشنبه در ۲ نوبت صبح و عصر به بیماران دیالیزی خدمات رسانی می‌شود.
کیا جاوید افزود: میانگین مراجعه کنندگان به این بخش روزانه ۳۰ بیمار و ماهانه حدود ۸۵۰ بیمار دیالیزی است.
وی بیان کرد: در بخش همودیالیز ۲ پزشک نفرولوژی و هشت نفر پرسنل به بیماران ارائه خدمت می‌کنند که ضریب اشغال تخت در این بخش را ۱۰۰ درصد است.
کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۷۴۴ تخت بیمارستانی دارد که با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست ساخت یاسوج، باشت و گچساران تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان به یک هزار و ۴۰۰ تخت می‌رسد.
 
 
افتتاح طرح مجتمع بزرگ نانوایی صنعتی در پاتاوه با حضور مسؤولان استانی
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ازافتتاح طرح مجتمع بزرگ نانوایی صنعتی در پاتاوه با حضور مسؤولان استانی خبر داد.
ارسلان حسن‌پور اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی طرح کارفرمایی مجتمع نانوایی صنعتی در پاطاوه با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۱۴ نفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی گفت: این مجتمع نانوایی ۵ نوع نان تولید می‌کند که تسهیلات اشتغالزایی آن از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از نگاه مثبت صندوق کارآفرینی امید در حمایت از روستاها خبر داد و گفت: حمایت‌های صندوق در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی و اشتغال پایدار در برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.
 
آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۰ پروژه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۲۰ پروژه خبر داد.
محمود باقری به پروژه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایام دهه مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت: دیروز یک دفتر خدمات مسافرتی در شهر یاسوج افتتاح کردیم و چند کارگاه صنایع دستی نیز در همین ایام افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در حوزه زیرساخت‌های گردشگری بود، افزود: احداث چهار پارک اسکان در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و سی‌سخت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بود که با بهره‌برداری از این فضاها تا حدود زیادی مشکل اسکان گردشگران مرتفع می‌شود.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مهم‌ترین پارک اسکان در شهر یاسوج در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امیدواریم بعد از ایام‌الله دهه فجر و حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح شود.
باقری بیان کرد: پارک اسکان گچساران نیز پیشرفت خوبی داشته و احتمالا بعد از دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود و دو پارک اسکان دیگر در شهرهای دهدشت و سی‌سخت نیز حداکثر تا اردیبهشت‌ماه آماده افتتاح می‌شوند.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم زیرساخت‌های گردشگری استان را در قالب ۲۰ پروژه دیگر آماده یا تکمیل کنیم، گفت: اردوگاه رفاهی گردشگری چشمه بلقیس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی ما بود که امسال حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این پروژه هزینه کردیم و امکانات خوبی برای رفاه گردشگران در آن پیش‌بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اردوگاه‌های تنگ ماغر و تنگ سولک در بهمئی، اردوگاه آبشار کمر دوغ در کهگیلویه، دشتک دیل در گچساران، اردوگاه رفاهی گردشگری کریک در شهرستان دنا و اردوگاه رفاهی خهکلون در شهرستان بویراحمد را از دیگر پروژه‌های زیرساختی این اداره‌کل عنوان کرد.
باقری با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌ها تلاش کردیم مشکلات و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که همواره مطرح بود بحث سرویس بهداشتی بود که هم‌اکنون حدود ۱۰۰ چشمه در دست افتتاح است.
وی به پروژه موزه یاسوج اشاره داشت و عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۷۵۰ متر احداث شده، ساختمان آن به لحاظ فیزیکی کاملا آماده است و سالن آمفی تئاتر و سالن نمایش آن نیز در حال تکمیل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمام امکانات لازم در این فضا پیش‌بینی شده و در کنار آن نیز فضاهایی مانند مجتمع تفریحی گردشگری آزادی باقری وجود دارد که می‌تواند به جذب گردشکر کمک کند، ابراز کرد: تلاش داریم حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ و در هفته میراث فرهنگی به طور ۱۰۰ درصد از این پروژه بهره‌برداری کنیم.
باقری به پروژه پارک آبی یاسوج اشاره داشت و گفت: این پروژه پیشرفت بالای ۴۵ درصد دارد، فقط نصب تجهیزات آن و یک نمای ظاهری باقی مانده که قول می‌دهیم در سه ماهه اول سال ۹۷ بتوانیم از این مجموعه بهره‌برداری کنیم.
وی در مورد پروژه هتل چهار ستاره یاسوج نیز گفت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۱٫۵ میلیارد برای این پروژه اعتبار گرفتیم و ۱۰ میلیارد دیگر نیاز است که با درخواستی که از سازمان میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و بانک عامل برای تأمین این اعتبار داشتیم با پیگیری‌های لازم مصوبه بانک را اخذ کرده و منتظر مصوبه صندوق هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی فضاهای گردشگری در اختیار ما نیستند، اظهار کرد: به عنوان مثال از هزار هکتارِ پارک جنگلی فقط هفت هکتار در دست اداره‌کل میراث فرهنگی است که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توانستیم حدود هشت سوئیت در این فضا احداث کنیم.
باقری با اشاره به اینکه مابقی فضای پارک جنگلی یاسوج در اختیار شهرداری و اداره کل منابع طبیعی است، گفت: در آخرین تصمیمی که در سطح کلان گرفته شد این پروژه باید برای ایجاد یک مجتمع رفاهی و تفریحی به شرکت نفت واگذار شود.
 
 
مرگ ۱۷ نفر در جاده های روستایی استان/ افزایش ۹ درصدی فوتی تصادفات
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سوانح رانندگی ده ماهه ابتدایی سال جاری ۱۷ نفر در مسیرهای روستایی استان جان خود را از دست داده اند.
کامروز امینی در رابطه با جزئیات این تصادفات افزود: طی ده ماهه ابتدایی امسال تعداد ۱۵۳ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۳۶ نفر زن و ۱۱۷ مرد بوده اند.
امینی تصریح کرد: آمار فوتی های حوادث رانندگی طی دهه ماهه سال گذشته تعداد ۱۴۰ نفر بوده است که بیانگر رشد ۹.۲ درصدی در سال جاری است.
امینی به محل وقوع تصادفات فوتی اشاره کرد و بیان داشت: از ۱۵۳ نفر فوتی سوانح رانندگی ده ماهه امسال، تعداد ۱۰۹ نفر در مسیر های برون شهری، ۲۷ نفر در مسیرهای درون شهری و ۱۷ نفر در مسیرهای روستایی تصادف کرده اند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: همچنین تعداد ۹۵ مورد جواز دفن فوت ناشی از تصادف در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، ۲۹ مورد در اداره پزشکی قانونی شهرستان گچساران، ۲۷ مورد در اداره پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه و ۲ مورد در اداره پزشکی قانونی شهرستان بهمئی صادر شده است.
امینی با اشاره به آمار مصدومین ناشی از تصادفات در ده ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: مجموع مصدوین ناشی از تصادفات در این مدت چهار هزار و ۳۵۶ نفر بوده است.
امینی گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۱۷۰ نفر مرد و یکهزار و ۱۸۶ نفر زن بوده اند.
وی افزود: این آمار در ده ماهه سال گذشته ۳هراز و ۷۶۲ نفر بود که در مدت مشابه امسال۱۵.۷ درصد رشد داشته است.
 
تجلیل از ۷۰ نفر از فعالان، حافظان و بانیان قرآنی و بانیان خانه‌های قرآنی در گچساران
به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از ۷۰ نفر از فعالان، حافظان و بانیان خانه‌های قرآنی در شهرستان گچساران تجلیل به عمل آمد.
همایش تجلیل از فعالان ، بانیان و حافظان قرآنی با حضور مسوولان شهرستانی در حسینه بهبهانی‌های گچساران برگزار شد.
در این همایش حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: در این مکان امروز گرد هم آمدیم که از حاملان ، بانیان و مربیان قرآنی تقدیر و تشکر به عمل آوریم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه تدبر و تفکر در آیات قرآن موجب می‌شود که انسانها بیشتر به قدرت و عظمت خداوند پی ببرد، عنوان کرد: قرآن سفره گسترده‌ای است که بر پیامبر(ص) نازل شده و تمام بشر هر انسانی به اندازه و مقدار استعداد خود از این سفره بهره می‌برد.
وی در ادامه به اهمیت حفظ و قرائت قرآن کریم اشاره کرد و افزود: نقش قرآن نه تنها در زندگی افراد بلکه در روح و جان آو تاثیر گذار است.
ملکوتی با اشاره به اینکه امسال همایش قرانی با شرکت ۵۰۰ قرآن آموز در گچساران برگزار شده، است، بیان کرد: در سالجاری بیش از ۲۰۰ گواهینامه قرآنی در زمینه‌های مختلف قرآنی در این شهرستان برای برگزیدگان صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به قرآن آموزان در گچساران گفت: در سالجاری تعداد ۴۲۰ نفر دز زمینه حفظ قرآن در این شهرستان مشغول به آموزش هستند.
ملکوتی در ادامه با اشاره به آمار جزئی حافظان قرآن تصریح کرد: تعداد ۲۰ نفر در این شهرستان کل قرآن را حفظ نموده‌اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران ادامه داد: از مجموع این تعداد حافظ قرآن در گچساران تعداد ۲۰ نفر حافظ کل قران، ۱۰۰ نفر حافظ ۱۰ تا ۲۰ جزء قران، ۲۰۰ نفر حافظ زیر پنج جزء و ۱۰۰نفرحافظ پنج تا ۱۰ جزء قران هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ باب خانه قرآنی در این شهرستان وجود دارد که تعدادی از آنها فصلی هستند، ابراز کرد: بیش از یک هزار ۲۰۰ نفر در این خانه‌های قرآنی مشغول آموزش هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران گفت: امسال بیش از ۷ هزار نفر قرآن آموز ر رده‌های سنی مختلف ۶ تا ۵۰ سال در این شهرستان آموزشهای قرانی را توسط ۱۵۰ مربی فرا می‌گیرند.
ملکوتی در ادامه با اشاره به قرآن آموزان خانم و آقا در سطح شهرستان گچساران گفت: تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ نفر خانم و ۱۰۰ نفر آقا در سطح شهرستان مشغول به قرآن آموزی هستند که این تعداد افراد در ۳۵۰ کلاس به قرآن آموزی مشغول هستند.
در این مراسم از ۷۰ نفر فعالان قرآنی و بانیان قرآن در زمینه‌های مختلف لوح تقدیر اهدا شد.
 
 ۵ سال حبس تعزیری مصادره اسلحه و مهمات جریمه متخلف شروع به شکاردر کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبرگفت:متخلفی که به قصد شکار واردمنطقه حفاظت شده خائیز شده بود به مصادره اسلحه و مهمات ونیز۵سال حبس تعزیری محکوم شد.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در چهاردهمین روز از بهمن ماه ۹۶با اعلام این خبر گفت: درکمتراز یک سال باهمکاری خوب دستگاه قضا رای متخلف باسابقه شکارصادرشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: دراوایل سال جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هنگام دوربین کشی و کنترل منطقه متوجه حضور متخلفی می شوند که با تجهیزات کامل به قصد شکار وارد منطقه حفاظت شده خائیز شده بود.
هاشمی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با هوشیاری کامل موفق می شوند این متخلف با سابقه شکار را قبل از هرگونه اقدامی دستگیر نمایند.
وی افزود:متخلف به همراه الات مکشوفه ازجمله یک قبضه سلاح جنگی سبک خودکار غیر مجاز از نوع سمینف , ۹ عدد تیر جنگی وسابقه قبلی شکارش به مراجع قضایی شهرستان بهبهان معرفی می شود.
این مقام مسئول ضمن تقدیر و تشکر ویژه از همکاری مراجع قضایی شهرستان بهبهان شعبه ۱۰۲کیفری این شهرستان افزود: این متخلف به ۵سال حبس تعزیری محکوم و حکم به ضبط سلاح ومهمات به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر می شود.
بیش از۱۱درصد مساحت کهگیلویه وبویراحمد را مناطق حفاظت شده و پارک ملی تشکیل می دهندکه مهمترین زیستگاه در حوزه جنوب غرب کشورمحسوب می شود و پوشش غالب آن جنگلی آن بلوط است.
 


آتش در چاروسا این بار به جان مرغداری افتاد.


 ظهر امروز طی تماسی که با آتش نشانی شهر قلعه رئیسی گرفته شد مبنی بر آتش سوزی در روستای الگن چاروسا یک ساختمان مرغداری محلی دچار آتش سوزی شد.

خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته اما بیش از ۱۵۰مرغ محلی در این آتش سوزی دچار حریق شدند.




خودروی آتش نشانی با تماس افراد محلی در محل حاضر شده بود اما قبل از رسیدن ماشین آتش نشانی تمامی مرغ ها از بین رفته بودند و ساختمان تخریب شد.

گفتنی است، در این هفته این دومین آتش سوزی است که در  روستای کوه پنبه بیش از ۲۵۰راس دام از بین رفت و در این آتش سوزی ۱۵۰ مرغ محلی از بین رفت که اولا این نشان از این دارد که ابتدا مردم باید بیشتر ازهمه هوشیار باشند و دوما مسولین به خصوص امور شهری باید در جهت خرید یک دستگاه ماشین آتش نشانی مناسب برای شهرداری قلعه رئیسی اقدام شود چرا که ماشین آتش نشانی این شهر خراب و فرسوده شده و توانایی کمک به آتش سوزی ها را ندارد.

روستای الگن در ۷کیلومتری شهر قلعه رئیسی قرار دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما

مستند گو
Iran, Islamic Republic of
فرایند قانونی نامگذاری بیمارستان شهید دکتر جلیل عبارتست از؛

۱ - طرح در جلسه شورای نامگذاری مورخ ۹۱/۶/۷ و موافقت مشروط که بعد از اخذ موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشکی استان در جلسه مورخ ۹۲/۲/۴ مورد تصویب نهایی قرار گرفت و مجدداً شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن استناد به آن در بند ۷ جلسه ۱۳ مورخ ۹۲/۳/۴ اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را مورد تصویب نهایی قرار می دهد و رئیس آن شورا طی نامه شماره ۲۲۴ تاریخ ۹۲ / ۴ / ۱۵ آنرا ابلاغ رسمی نموده است

۲- شورای نظرات بر نامگذاری اماکن شهرستان یاسوج ، چون طبق مفاد مادتین ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ، در مقاطع زمانی سه ماهه از تاریخ تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ مصوبه ای دال بر عدم انطباق نامگذاری مربوطه نداشته اند ، پس اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل مورد تایید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری میباشد

۳- شورای فرهنگ عمومی استان در تاریخ های ۹۶/۵/۲۹ و ۹۶ / ۸ / ۱ با حضور اعضا ، بر نامگذاری اماکن مبنی بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل تمکین و صحه گذاشته و تصویب نموده است ؛ پس طبق ماده سوم آیین نامه نامگذاری و تبصره ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ،مرجع اصلی نظارت بر حسن اجرای ضوابط نامگذاری اماکن؛ شورای فرهنگ عمومی می باشد و شورای نظارت بر نامگذاری اماکن موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات آن شورا هستند
شورای فرهنگ عمومی استان دو مرتبه و در دو جلسه بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل صحه گذاشته و تایید نموده است

۴- طبق بند های دوم و سوم ماده اول آیین نامه نامگذاری اماکن، اسامی باید دارای تناسب اسم و مسمی بوده و رسا، سلیس، روان و کوتاه باشد که چون شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده پس اسم بیمارستان به نام شان با متن قانون تطبیق دارد

۵ - کمیسیون نامگذاری اماکن شورای اسلامی شهر یاسوج در بند ۲ صورتجلسه مورخ ۹۶/۹/۵ مصوب نمود که تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل نصب گردد

۶ - مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه شماره ۳۱۳۷۹ مورخ ۹۶/۱۰/۱۲ ؛ به طور رسمی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خواهان نصب تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل شده اند

شایسته است به احترام قانون و پاسداشت فرهنگ شهادت ؛ اسم قانونی بیمارستان توسط مسئولین و اصحاب فرهنگ به درستی بیان شود یعنی بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1