تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۱۲۷۴۶

آغاز سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در یاسوج / ظرفیت سینمای کهگیلویه و بویراحمد قابل قبول است (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛سی و ششمین جشنواره دهه فجر با حضور مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز جشنواره دهه فجر با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
در آئین افتتاح این جشنواره که معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هادی‌ زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مرادی مدیرکل حوزه استانداری، تقوی مدیرکل روابط عمومی استانداری، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان، معاونین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و هنرمندان معروف استان در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، رضا دهبانی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این سال‌ها همواره حوزه سینمایی، فیلم و عکس برنامه‌های روتین و روزمره خودش دنبال را دنبال می‌کند، و متاسفانه این حوزه دچار یک روزمرگی شده بود، اظهار کرد: اما اکنون حوزه سینمایی، فیلم و عکس دچار تحول خوبی شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت سینمای ما، وضعیت پرمسئله‌ای دارد، اظهار داشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شهر بدون سینما است و البته ما در این مدت هم با تلاش‌های سعی کردیم، با راه‌اندازی تالار مرکزی یاسوج،و پیگیری مراکز فرهنگی سایر شهرستان‌ها این نقیضه را برطرف کنیم. و قطعاً اگر تالار مرکزی یاسوج راه‌اندازی شود، دیگر به لحاظ سینما و زیرساخت‌های فرهنگی مشکلی نداشته باشیم.
دهبانی‌پور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت قابل قبولی در حوزه سینما دارد و فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته‌اند آثار فاخر هنری زیادی را خلق و تولید کنند.
وی با بیان اینکه برای دعوت از هنرمندان بزرگ سینما با مشکلاتی روبرو بودیم، به همین خاطر در این آئین افتتاح از هنرمندان بزرگ استان همانند آقای جمشید جهان زاده بازیگر معروف سینما، فرزانه نشاط‌پور و رضا و هادی محقق، حسن غفاری عکاس برتر سینما، بهنام نوروزی مستندساز و دیگر هنرمندان این استان دعوت کردیم، افزود: از ظرفیت فرزندان استان برای افتتاح جشنواره فیلم فجر دعوت کردیم.

وی افزود: با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب صحبت می‌کنیم و همچنین در زمینه کارها و فعالیت‌های قرآنی و سایر حوزه‌های هنری صحبت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های مربوط به فیلم و سایر بلیت‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: با آمدن دکتر صالحی امیری و سبد عباس صالحی اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: سازمان سینمایی اعتقادی نداشت که از منابع اعتباری خود به استان‌ها بدهد اما با رویکرد جدید در حوزه سینما در تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم ساخت ۵ فیلم کوتاه و یک فیلم مستند را داشتیم و همچنین کمک‌های دیگری را در حوزه سینما در استان در این تفاهم نامه داشتیم.

وی گفت: تفاهم‌نامه منعقد شده که این رویکرد جدید در حوزه فیلم و فیلم سازی است هر چند که سینما در استان ما مساله است و ما را شهر بی سینما می‌دانند اما اکنون کارهای خوبی انجام شده و اکنون مجتمع‌های فرهنگی ظرفیت سینما را دارند و البته دلایل کمبود مخاطب چیز دیگری است.

وی گفت: در استان ظرفیت قابل قبول از حیث هنر و هنرمندی داریم که در تئاتر فجر دو کار از استان ما بوده و هر ساله خلق آثار هنری را داریم و در حوزه سینما هنرمندان بزرگی داریم که غنیمتی برای استان هستند و سفیران فرهنگی ما در مرکز کشور هستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آزاد .
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان معروف استان و .
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
ککا .ر خوبی داره
تقی
Iran, Islamic Republic of
باید همین زارع پور وگوهرگانی برای تاجگردون ارا جمع کنند .ما مردم.می های تاج را خواهیم داد .چقدر تحصیل کرده که از هیچکدام در هیچ پستی استفاده نکرد وهیچ اشتغالی هم از او ندیدیم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1